November 2010 Mama's Deel 2!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Doobie, 22 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    hey meiden,

wat betreft gewichtstoename...wil niks zeggen, had een redelijk flinke buik bij Luka, was bijna 25 kilo bijgekomen, en hij woog toch echt maar 1 kilo en 35 cm groot, verder amper vruchtwater....
    deze zwangerschap nu al een dikkere buik dan bij Luka met 32 weken.....

@onrustige benen, hier ook, maar is meer als ik te weinig drink!

@baby voelen, voel hem super duidelijk, hubbie vindt het jammer dat hij hem nog niet kan voelen.....dan is meneer natuurlijk lekker stil....

2. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    hey meiden,

lees trouwens in een ander topic van wuppie en wuppieman al een moeilijke, maar realistische beslissing hebben genomen wat betreft de afwijking van hun hummeltje....:(:(:(

3. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    helleuh

Rusteloze benen: hier ook!! om gek van te worden.
    ik dompel ze lekker in koud water, of ga over de koude vloer lopen. Helpt vaak wel
    las ook een tip in een boek van de vk-praktijk:
    fenaderon van Weleda.

Voelen: Beebje kunnen we nu beide voelen, ondanks voorliggende placenta. S'morgens word ik vaak wakker met een scheve buik, heb ik een bobbel naast me navel zitten. Als ik dan me hand erop leg verwijnt het weer. Heel grappig om te zien.
    Je ziet me buik zo nu en dan echt al bewegen. Heerlijk!

Kilo's: wil het er niet eens over hebben...pff zit al op aardig wat!

Heb hier in huis lekker alles tegen elkaar openstaan. Eindelijk even wat afkoeling want het waait nu lekker. Verder hier geen noodweer gehad, enkel wat regenval en beetje onweer.

4. Miza

Miza Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.801
    1
    0
    Goedemorgen,

Gisteren naar de gyn geweest. Ik had vorige week een telefoontje gekregen dat mijn baarmoederhals vrij kort (kans op vroeggeboorte) was voor de duur van de zwangerschap (28 mm, dat hoort boven de 30 mm te zijn). Dus gisteren een nieuwe cervixmeting gehad, dit maal was deze 33 mm, dus niets aan de hand gelukkig. Toch moet ik het wel in de gaten houden en meteen bellen als ik iets ga voelen, wat nog niet zou moeten.

Vanmiddag gaan we nog even naar het pretecho bureau. Even kijken of onze beeb zijn geslacht nu duidelijk wil laten zien. De echoscopiste had ons aangeboden nog een keer terug te komen, als het geslacht niet 100% zeker zou zijn)
    Ik wil het wel 100% zeker weten, al vorens wij de muur zeeblauw gaan verven. Dus hopelijk werkt beeb een beetje mee.;)

Vandaag even een dagje wat koeler geloof ik (en hoop ik).
    Vond het de afgelopen dagen wel hƩƩl erg warm.
    Alleen een bezoekje aan het toilet kostte mij al duizenden zweetdruppels. :p

Rusteloze benen, hier (nog) geen last van.
    Wel 's nachts steeds kramp in mijn rechterkuit. Maar dat heb ik al een poosje. Nasleep van de hernia operatie die ik ben ondergaan. Mijn rechter been is aan de buitenkant tot onder aan mijn voet slapend tot gevoelloos.

Ik ga uk hier ook meer en meer voelen.:D
    Nog niet van de buitenkant, maar dat zal wel niet meer zo lang gaan duren.

Zo maar eens even lekker opfrissen en dan aankleden.
    Ik mag vandaag gaan curven, dus een keertje nuchter bloedprikken en dan vanmiddag nog een keer voor de bloedsuikers. Ook word er gekeken naar eventuele bloedarmoede en/of ijzer tekort, omdat ik geregeld zwart voor de ogen word.

Dikke knuf voor allemaal, fijne dag en tot later.

5. Lilalien

Lilalien Niet meer actief

Ivm rusteloze benen magnesium, voldoende drinken en hoogstand (bij rust op bed of zetel).

Ivm.wuppie ga ik straks even opzoeken ,ben nu niet instaat om dingen te lezen wat me aan't wenen maken ,voel me belabberd (keel en oorpijn)roep dan maar eens op je op hol geslagen kinderen;)

Hou jullie goed!xxx

6. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    goedemorgen allemaal!

@baby voelen...hier voel ik ook regelmatig flinke schoppen ook aan de buitenkant....alleen man heeft het nog niet gevoeld..

@restless legs ik ben er niet meer vanaf gekomen sinds geboorte van mannetje....:(ene dag erger dan de andere maar wel heel vervelend...

@ gewicht ben nu nog maar 5 kilo aangekomen, vorige keer ruim 25 kilo, heel veel vruchtwater en gewoon beebje...hoop nu niet zoveel aan te komen

Voor de rest gaat het ze gangetje, moet deze week beginnen met zolder opruimen....en dan volgende week naar ikea voor grote meisjes bed...

Zo ga nu ff douchen en boodschappen doen en vanmiddag ff googlen op geboorte kaartjes...fijne dag allemaal!

7. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Hallo allemaal,
    Ik ben van het weekend niet online geweest dus heb niet alles bijgelezen.
    Het nieuws van Wuppie heeft er wel ingehakt. Weet niet zo goed wat ik moet zeggen. Heel veel sterkte met alles. *knuf*

Vanavond heb ik eindelijk de 20-weken echo. Ben ik de laatste? Of moeten er nog meer?
    Vind het echt heel spannend. Zeker omdat ik nu zojuist weer met mijn neus op de feiten ben gedrukt dat het ook heel erg fout kan zijn.

8. Doobie

Doobie Actief lid

17 sep 2008
    422
    110
    43
    Vrouw
    Leerkracht
    Betuwe
    @gewicht: ben tot nu toe een halve kilo aangekomen.. En mijn buik groeit flink, hoor..

9. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    hoi meiden
    Gelukkig gaat bij jullie alles goed .
    Wij hebben inderdaad een beslissing genomen en gaan zo het ziekenhuis bellen.
    Onhou goed dat ik een uitzondering ben en dat de kans op een gezonde beeb veel groter is.
    Wij maken deze keus omdat als hij de zwqngerschap al overleeft geboren zal worden zonder linker hartkamer en heel veel operaties nodig zal hebben ,en dan is het nog maar een klrine kans dat het goed blijft gaan.
    Wij willen dit ons kindje en ons gezin besparen.
    Brdankt voor alle lieve woorden en jullie krijgen gewoon allmaal een gezonde beeb in november.
    Groetjes wuppie

10. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Wuppie, ik kan wel janken. Vind het zo verschrikkelijk erg voor je. Echt dapper dat jullie deze beslissing hebben gemaakt.
    Ik wil je alle succes, sterkte en wijsheid toewensen. Hele dikke knuffel....

11. Moontjee

Moontjee Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.617
    0
    0
    Berlicum (NB)
    lieve wuppie, heel veel sterkte de komende tijd:( en als je wil praten dan zijn wij er toch wel voor je hoor!!!
    liefs!
    dikke knuffel!!!

12. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @wuppie, meis ik vind het een hele moeilijke, maar realistische beslissing....als jullie mannetje geboren wordt met een hoop complicaties heeft dit een enorme impact op het gezin, je hebt ook nog een kindje thuis rond lopen....meis heel veel succes!!!!

en een hele dikke digi knuffel!!!

13. babyproject

babyproject Niet meer actief

Wuppie, heel veel sterkte toegewenst... Dit is toch het ergste wat je kan overkomen...

14. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Lieve Wuppie, wat lees ik nu allemaal? Wat een verschrikkelijk nieuws hebben jullie gekregen en wat een moeilijke beslissing moeten jullie maken. Ik wil jullie heel veel sterkte en kracht toewensen.

Liefs Zora

15. Lilalien

Lilalien Niet meer actief

Lieve wuppie en co ,

Wat voor moed jullie hebben om deze stap te ondernemen kan ik noch iemand anders in plaats nemen.Ik wens jullie het beste toe ,dat jullie kleine man een lichtgevende ster* mag zijn in dondere koele nachten.
    En op blije momenten een straal van liefde en gloed mag werpen.
    Dikke dikke knuffel ,denk aan jullie !!:(

16. IreneH

IreneH Fanatiek lid

5 dec 2007
    1.979
    0
    0
    Omgeving Utrecht
    Lieve Wuppie,

Ook ik wil jullie ontzettend veel kracht wensen in deze moeilijke tijd. Sterkte meid, veel liefs Irene

17. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, Belgiƫ
    Lieve wuppie,
    wat vreselijk allemaal :'( ik vind dat jullie een moedige beslissing hebben genomen, heel realistisch ook...
    Zeggen dat dit het best is kan gewoon niet... dan hadden jullie helemaal niets moeten beslissen!!!
    Heel veel sterkte in de komende dagen, weken en maanden...
    Dikke virtuele knuffel!!!

18. Zomerbloem

Zomerbloem Niet meer actief

Lieve Wuppie en Wuppieman,

er zijn geen woorden te vinden voor zo`n groot verlies wat jullie meemaken.
    Heel veel sterkte de komende tijd. Jullie ventje zal altijd bij jullie zijn, waar jullie ook zijn en wat er ook gebeurd.

Hele dikke knuffel van Lief09 en Lief09gezin

19. IreneH

IreneH Fanatiek lid

5 dec 2007
    1.979
    0
    0
    Omgeving Utrecht
    Korte update. De vervolg 20 weken echo die voor vandaag gepland stond gaat wegens ziekte van de echografiste niet door...baal baal baal... Vorige keer hebben ze niet goed naar het hartje en de nieren kunnen kijken omdat de kleine niet goed lag.
    Ik weet dat ik me niet te druk moet maken maar door de vervelende berichten van Wuppie zou ik het wel erg prettig vinden als ik de echo heb gehad...

Weet iemand trouwens of Fem op vakantie is? Heb sinds ik terug ben volgens mij geen berichtje meer van mijn buddy gezien :(

Ik ga nu opruimen en naar huis!

20. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    @Irene: Inderdaad erg vervelend dat de echo niet door kon gaan. Je rekent er toch op meer duidelijkheid te krijgen en nu moet je weer wachten.

Deel Deze Pagina