November 2010 Mama's Deel 2!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Doobie, 22 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zomerbloem

Zomerbloem Niet meer actief

@Luuske; dit soort dingen heb ik altijd graag lang van te voren vast gelegd! hahahaha... Geeft mij wat rust, ik kan dit soort dingen niet aan het moment zelf overlaten, en wil dat m`n meisje in goede handen is en dat de baby niet meteen na de geboorte overladen wordt met aandacht van mensen die ik er niet bij wil hebben. Ik voel me nu echt wel een beetje gemeen tegen over de schoonfamilie, maar aan de andere kant, ze hebben het er zelf ook een beetje naar gemaakt.

2. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @lief, zo denk ik er idd ook over...vorige keer "ben" ik gewoon geleefd....wilde iedereen maar tevreden houden, en wilde dat iedereen ook Luka kon bewonderen, maar dacht gewoon te weinig aan mezelf....zat 5 dagen na de KS op mijn fietsje om naar het ziekenhuis te gaan, heb geen kraamzorg gehad, en heb ook dezelfde week het hele huis gepoetst(hubbie was niet veel thuis in de weken dat ik in het zh lag, dus kon het hem niet echt kwalijk nemen, maar was toch teleurgesteld wat ik daar aantrof) en dit gebeurt me geen2e keer....krijg nu het max. aankraamzorg, en heb me voorgenomen alleen om te kijken naar Luka en zijn broertje....haha....

3. MoedertjeB

MoedertjeB Actief lid

1 mrt 2010
    495
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kan me dus nog helemaal niet druk maken om de kraamtijd enz, komt ook omdat ik beide keren een heerlijke kraamtijd heb gehad. Ik wilde van Mas graag thuis bevallen, maar dat ging niet omdat hij in zijn vruchtwater had gepoept, dus moest 's nachts naar het ziekenhuis. Mijn moeder, tante en schoonmoeder zouden eigenlijk bij de bevalling zijn (moeder en tante waren er bij Lise ook bij). Maar uiteindelijk omdat ik naar het ziekenhuis moest is Lise naar mijn moeder gegaan, en alleen mijn schoonmoeder naar het ziekenhuis gekomen. Die is dan ook bij de bevalling geweest.
    Hoe het nu gaat? Geen idee, ligt eraan of ik thuis kan blijven en als het 's nachts is dan zullen Lise en Mas er geen last van hebben als het goed is :) En anders is het probleem ook zo opgelost, gaan ze naar de buren of naar mijn broertje en schoonzusje.

Ik kan het juist heel goed vinden met mijn schoonouders, dus ik heb dat "probleem" niet. Thank god!

Ik heb gelukkig geen last van schimmel infecties, ik kan me voorstellen dat je gek wordt van de jeuk.

En over stemmen gesproken, Mas doet mee met de blijste baby van het jaar verkiezing. Maar daar kun je pas vanaf 1 aug op stemmen.

Vanmiddag een verjaardag en voor de rest niet zo heel veel in de planning staan, moet eigenlijk even stofzuigen, maar heb daar zo geen zin in!

Nou ik ga Mas even een broodje geven (hij heeft zijn eerste tandje jeej!)

Fijne dag all!

4. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    middag,

sorry sorry heb even niks bijgelezen (foei hé)
    Ben gewoon te moe!! (en dan heb ik ook nog late dienst zo meteen)
    Zo eerst maar heel even liggen!

Weekend knallende ruzie gehad met mijn vriend. Hebben nog nooit zo lang een ruzie volgehouden, Het begon zaterdag aan het begin van de avond. Ik ben toen maar even weg gevlucht naar mijn ouders. Sávonds hebben we niet meer met elkaar gesproken. Zondagmiddag hebben we het pas weer bijgelegd.
    Beide koppig, hij vond dat ik fout zat en ik vond dat hij fout zat...
    naja en dan die rottige hormonen van mij erbij maakt het ook niet echt gezellig. En het stomme is, het ging ook nog eens nergens over! ;)
    Maaar het is nu weer goed gelukkig.

even een heel ander onderwerp: worden jullie tepels ook al zo huge?? die van mij worden echt alweer groot en jeuken ontzettend. Vind het ook nog eens lelijk lijken ook.
    wil ik het over de cupmaat niet eens hebben.... ;)

5. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    Hi meiden

Hoe is het hier, ben een tijdje niet geweest...

Lees verhalen over schoonloeders, wat vervelend zeg, in deze tijd en na je bevalling zou je je alleen maar moeten omringen met lieve mensen, maar helaas heb je het niet altijd voor het zeggen...
    Hier gelukkig wel een lieve schoonmoeder, die eigenlijk van alles zou willen doen maar dit door om standigheden niet kan (mijn schoonvader is voor de helft verlamd, heeft affasie en stoma en schoonmoeder zorgt bijna alle dagen voor hem en dat al 5 jaar lang...respect!)

Hier gaat het wel okay heb veel harde buiken ook op de momenten dat ik niks doe, ga vanaf deze week een paar keer in de week zwemmen schijnt heerlijk te zijn..

@babykamer ooohhhh als ik al jullie verhalen hoor over de kamertjes hoor krijg ik ook zin, maar moet van mezelf eerst andere kamertjes doen....

@eerste pakje, ik denk dat ik het eerste pakje van ollyvier ga gebruiken was een heel schattig wit pakje en als we bij de volgende echo horen dat het echt een meisje is doen we er een roze mutsje bij...

@piepschuim letters ik las ook een paar berichten dat jullie letters hebben besteld, betekent dit dan dat jullie over de namen uit zijn???:$ wij hebben echt nog geen idee....

zo ga nu maar verder met de was, ligt een stapel van een paar meter....:)

liefs nony

6. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Zora komt alleen even zwaaien. Druk druk druk.....

7. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @jootje, balen meis dat je zo'n knallende ruzie hebt gehad!
    wat betreft de borsten, ze zijn wel groter, maar kan niet zeggen dat ze super huge zijn, zoals ik bij Luka wel had....ze jeuken wel, en heb striemen, maar door de meegroeiBH en sportBH merk ik er weinig van....

@nony, we hebben idd de naam al, en ga morgen beginnen met het verven van de piepschuimletters....
    ik ben trouwens ook al aan wassen, heb onze was helemaal weg(gewassen en gestreken) en heb de bonte was van de beeb nu op de lijn hangen, en de witte was zit nu in de machine, doe ik die vanavond op mijn gemakje wegstrijken.....

@meenemen naar het ziekenhuis, wilde even als aanvulling geven dat we de camera en het fototoestel niet moeten vergeten, en wel met volle accu!! haha....

@alle mama's met al 1 of meerdere kindjes.....
    hoe doen jullie dat straks met kraamkadootjes?

ik ben namelijk de was aan het doen, en zie dat ik in maatje 50-56-62-68 echt niks meer nodig heb....heb gewoon meeeer dan genoeg!

8. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Hier ook niet zo'n supergoede band met m'n schoonmoeder :s
    Heeft zich op ons huwelijk vreselijk aangesteld (wilde HAAR vriendinnen erbij en toen de zaal te klein werd dreigde ze maar af en zei dat wij dan maar vrienden moesten afbellen ed en manlief was toen nog niet tegen haar opgewassen) ze zat ook een potje te huilen omdat iedereen zei dat IK er mooi uitzag en haar peperduur kleed had nog niemand opgemerkt... wel, ik was de bruid toch?
    Enfin, ik wil de eerste dagen in het ziekenhuis enkel bezoek van m'n ouders en zusjesfamilie, en schoonouders en schoonzusfamilie maar deze dan niet te lang en BUITEN tijdens de verzorging en en borstvoeding!!!
    Daarna bellen we de mensen (vrienden) zelf op en verre familie van man's kant die NOOIT naar ons omkijkt maar 1 uur na de bevalling al wil komen mag niet komen!!!
    Heb ook van schoonfamilie nog niets gekregen eigenlijk, verbaast me niets, ze vinden dat zij een cadeautje van ons zouden moeten krijgen... Terwijl mijn moeder regelmatig meehelpt met zw-kleding en babykleertjes (hebben het niet breed)
    Verwachten ook das wij voor die ENE dag dat ze absoluut willen oppassen in de week de hele uitzet kopen, nouja dat doen we niet... mijn moeder had alles al gekocht voor mijn zus haar kindjes en zij zal vaker oppassen dus heb ik een 2dehands wandelwagen voor 50 euro gekocht voor haar, maar schoonmoeder (zijn rijk maar ozo gierig) mag de hare zelf kopen!!!

Ik heb wel een theorietje => de beste mannen komen met de rotste schoonmoeders ;)

9. Kitty2

Kitty2 Bekend lid

27 dec 2007
    622
    0
    0
    Nederland
    Hallo!

@ Jootje; jeetje wat hebben jullie lang ruzie gehad! Stomme hormonen ook... Mooi dat alles nu goed is.

@ Nony; jij ook al veel harde buiken? Hier ook, vooral als ik teveel gedaan heb.

@ Luukske; wat bedoel je met kraamkado's?? Zeker iets wat ik vergeten ga..

@ Naam; ja, wij zijn over de naam uit!!! We zijn er sinds een paar weken uit. Vorige week twijfelde ik even weer.. Toen kwam ik er achter dat het kindje van een kennis zo zou heten, maar dat kindje is bij de geboorte overleden. Maar goed, we praten eigenlijk nooit met haar en vinden dit zo'n mooie naam... Dus ik denk dat we het mooi zo gaan houden.

10. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    #2850 luukske, 26 jul 2010
    Laatst bewerkt: 26 jul 2010
    @kitty, met kraamkadootjes bedoel ik de spulletjes die je krijgt als mensen op bezoek komen....vaak krijg je knuffels, kleertjes speelgoed etc.....maar heb daar nu al geen plaats meer voor, en wil niet ondankbaar klinken, maar kan ik het aangeven dat we dat al genoeg hebben?
    kijk, als mensen vragen wat ze mee kunnen nemen, zal ik idd zeggen liever iets voor in de spaarpot of zo....

de overbuuf had bij de 1e een soort kraamlijst laten maken in een exclusieve babyzaak, en dit in het geboortekaartje gestopt, dan vind ik dus niet kunnen, en al helemaal niet als je er kado's opzet van 50 euro en meer:$:$.....

snappen jullie wat ik bedoel?

@ineke, haha....dan heb ik dus ook een schat van een man;););)

nee , ff zonder gekkigheid, als er iets is kunnen we wel bij mijn schoonouders terecht, maar ze zijn gewoon veel afstandiger....hubbie en ik vinden het ook erg leuk hoe mijn moeder deze zwangerschap beleeft, ze is echt heel betrokken, en belt als 1e als we naar de gyn zijn geweest oid....

en idd ondanks dat mijn moeder het niet breed heeft, doet ze heel veel, ondanks dat we dat niet altijd willen, maar nee accepteert ze niet....
    morgen komt ze ook om Luka op te halen, hij blijft dan logeren tot woensdagavond, ze zegt dan ook dat ik dan mijn rust kan nemen....

als ik bij mijn schoonmoeder aangeef dat ik bekkenklachten heb, of moe oid, dan heeft zij het ook....

mijn moeder heeft 4 jaar lang voor mijn pa gezorgd, tot hij afgelopen aug is overleden, en ondanks dat dat gewoon super zwaar was, deed ze wat ze kon.....

11. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    @Luukske: Vrienden van ons hebben een briefje bij het kaartje gedaan dat ze graag een financiele bijdrage wilden hebben om een kindje in het buitenland te ondersteunen i.p.v. cadeau's voor hun eigen kindje (zij hadden ook alles nog van de eerste). Verder kreeg ik pas een kaartje van iemand en die had erop gezet dat ze graag cadeaubonnen wilde i.p.v. kleertjes en speelgoed.

12. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Hier een erg lieve en betrokken schoonmoeder (schoonouders). Mijn eigen ouders ook trouwens. Bij de bevalling is alleen mijn man aanwezig. Verder wil ik er geen mensen bij. Daar is ook bijan geen tijd voor denk ik, want de vorige keer ging het ook al supersnel. Ik hoop wel dat het kindje 's nachts komt, anders zou het best kunnen dan mijn man te laat is. Volgens de VK gaat het bij een 2e vaak nog een stuk sneller en dan zou het er helemaal snel zijn..

13. Doobie

Doobie Actief lid

17 sep 2008
    422
    110
    43
    Vrouw
    Leerkracht
    Betuwe
    Mochten jullie me missen...? Heb drie weken vakantie, dus kan zijn dat ik hier niet zo vaak ben!

Kuss

14. Meeks

Meeks Actief lid

10 mrt 2010
    155
    0
    0
    @ Doobie: Fijne vakantie!!

@ Schoonfamilie: ik heb gelukkig aardige schoonfamilie, met mijn eigen familie (behalve ouders en broer) is het weer een heel ander verhaal!! :)

@ Namen: Ja, hier zijn we er ook al uit, allebei de meisjes krijgen 3 namen... :)

@ Kraamkadootjes: ik ben blij met alles wat me gegeven wordt... tis tenslotte de eerste dus ik vind alles wel goed :D

15. ano

ano Fanatiek lid

12 jul 2009
    2.296
    351
    83
    @debby,Balen dat je een infectie hebt.
    Hopelijk is het snel over.

@lief,Zijn zeker niet je hormonen.
    Zou daar ook gek van worden.
    Gelukkig heb ik ook goede schoonouders.

@jootje,Hier zijn de tepels ook erg huge.
    En de borsten ook.
    Heb ook striemen op mijn borsten.
    Op mijn buik gelukkig niet.

@nony,OOk hier weten we de naam al.

@doobie,Fijne vakantie.

@hier,Eigelijk weinig te melden.
    Ben bezig een geboortekaartje aan t uitkiezen.
    Is erg moeilijk je hebt zoveel leuke.

16. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @meeks, idd bij de eerste is alles wel leuk wat je krijgt....
    bedoel je met 3 namen incl de doopnamen?
    hier idd ook 3 namen, maar das incl de 2 doopnamen, en gewoon 1 roepnaam....

@doobie, fijne vakantie.....

@marleen, hier ook alleen hubbie bij de bevalling, de rest is daarna aan de beurt....

17. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    @Wendy, inderdaad even naar de ha gaan, dan krijg je tabletten en ben je er zo vanaf! Hoe was je eerste werkdag vandaag?

@Luukske, het is toch te gek voor woorden dat je schoonouders zo reageerden toen ze hun kleinzoon wilden zien :$. En nu weer geen enkele belangstelling, dat is ook niet leuk :(. Hoe reageert je man erop? Met kraamcadeautjes bedoel je als mensen alleen iets voor de baby meenemen? Wij hebben voor Ryan zelf allerlei kleine dingetjes gekocht voor het geval iemand alleen iets voor de baby meeneemt, zodat wij Ryan dan alsnog later een cadeautje kunnen geven. Oh lees nu dat je iets anders bedoelt, haha. Ik ga inderdaad, als mensen het vragen, aangeven dat we eigenlijk alles al hebben en dan liever geld willen. Kunnen ze zelf kijken wat ze daarmee doen...

@Lief, jeetje meis, kan me voorstellen dat je boos en verdrietig bent! Maar hoe reageert jouw vriend zelf op hoe zijn moeder zich heeft gedragen?

@MoedertjeB, een mijlpaal dus voor Mas, zijn eerste tandje!

@Jootje, gelukkig hebben jullie de ruzie weer bijgelegd!

@Nony, wij zijn ook al uit de naam en het mutsje met de naam is ook al binnen :). Ik ga deze week verder met de babykamer en dan kanmanlief de laatste muren verven en is dat ook klaar. Merk wel da tik nu minder haast heb dan met Ryan, een eerste is toch anders ;).

@Ineke, hahaa moest wel lachen om jouw theorie over de beste mannen :D.

@Doobie, fijne vakantie!

@Ano, wij waren juist wel snel uit het geboortekaartje gek genoeg :). Maar weet inderdaad dat bij Ryan ik ook dacht "jeetje wat een keuze..."

18. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Is het in NL niet de gewoonte om een geboortelijst te leggen in een winkel?
    Dan kopen de mensen meestal eerst daar een cadeautje (staat dan op het kaartje) en heb je zeker iets dat je zelf gekozen hebt!

19. babyproject

babyproject Niet meer actief

Niks van waar hoor!
    Ik heb het zo getroffen met mijn schoonouders! Het zijn zulke lieverds. Doen na al die jaren nog altijd alles samen. Hebben hun 2 zoons opgevoed tot lieve, zorgzame, zelfstandige jonge mannen. Totaal geen moederskindjes, maar juist met een hele eigen mening. Schoonouders zouden alles voor ons doen, steunen ons wanneer we dat nodig hebben, verwachten er niks voor terug en geven de ruimte wanneer wij willen. Hebben zelf aangegeven dat wij nu alvast goed moeten nadenken over wat wij van hun verwachten/willen na de bevalling en dat als we genoeg van ze hebben, we dat vooral moeten aangeven ;) Maar ze zijn totaal niet opdringerig of wat dan ook, dus kan me niet voorstellen dat ze zo zouden zijn na de bevalling.

Sorry, wil niet opscheppen, maar ze zijn echt lief.

Met mijn eigen vader heb ik daarentegen geen contact meer en mijn moeder heeft het altijd al te druk gehad met.... haarzelf ;):p

20. babyproject

babyproject Niet meer actief

Nee, volgens mij niet.

Heb zoiets bij onze bruiloft wel gedaan, maar dat was ook al bijzonder voor Nederlandse begrippen. Alleen de Bijenkorf had daar überhaupt mogelijkheden voor... Nederlanders doen aan envelopjes (geld dus)....

Een vriendin van mij had voor haar babyshower een lijst gemaakt met dingen die ze nog wilde/nodig had. Vervolgens had ze die lijst gegeven aan de vriendin die de shower organiseerde. Mensen konden dan met die vriendin contact opnemen over wat te kopen. Maar ja, dat werkt minder goed bij kraamvisite natuurlijk....

Ik ben ook allang blij als mensen überhaupt iets meenemen. Wil niet dat ze zich verplicht voelen iets te kopen.

Deel Deze Pagina