November 2010 Mama's Deel 2!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Doobie, 22 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Babyproject, wat leuk dat je zo'n goede band hebt met je schoonouders... wel jammer van je eigen ouders!!!!!!

Hier is het echt wel de gewoonte om een 'lijst' te leggen, je wordt eerder raar bekeken als je het niet doet! Al ontvang ik graag enveloppen met cash hoor, dat mag natuurlijk ook!
    Je kan ze bij alle baby en kinderwinkels zetten, Premaman, Bab2000 en zelfs HEMA denk ik!?

2. babyproject

babyproject Niet meer actief

Premaman, Bab2000? Haha, zegt me helemaal niks ;) Zitten die winkels in NL?

HEMA... Hmm, nog niet eerder gehoord dat je daar een lijst kunt neerleggen, weet iemand of dat kan?

3. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Ja premaman en baby2000, geen idee of ze in NL zitten eigenlijk...

4. babyproject

babyproject Niet meer actief

Voor zover ik kan zien niet. Wel jammer, want het lijkt me ideaal om gewoon een lijst neer te kunnen leggen! Gat in de markt in NL!

5. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @debby, ik moet idd ook nog wat kleine dingetjes voor Luka halen, zodat hij zich niet verdrietig voelt door alle aandacht voor de nieuwe baby....denk dat mijn schoonouders, moeder, zus en schoonbroer ook wel aan hem denken....
    ik ga idd maar aangeven dat we liever geld krijgen ivm een overvloed aan spulletjes....
    mijn zus wil iig een rekening openen voor de kleine!

@ineke, hier komt het toch steeds meer op met die kraamlijsten, maar dan voornamelijk bij de iets wat exclusievere winkels...hier in de buurt ligt er toevallig 1 die het doet, maar die heeft dan ook alleen maar merkspullen, en dat kunnen we niet van iedereen verwachten....

@lilalien, hoe gaat ie?

@all, heb de was helemaal gewassen en gestreken van maatje 50-56 en 62....heb echt meer dan genoeg, moet alleen wat rompertjes in 62 bijhalen, heb er 1 of 2 van ertussen zitten....

morgen gaan de lodger wikkeldoeken in de was, en de spuugdoeken, die kunnen in de bonte was...

6. Meeks

Meeks Actief lid

10 mrt 2010
    155
    0
    0
    @ namen: ja de 3 namen zijn incl doopnamen, dus 1 = roepnaam, 2= vernoeming en 3= woordnaam.. Dus bijvoorbeeld Jayden Ferdinand Lucky... Onofficiële naam komt er ook nog bij,oma geeft ze allebei nog typisch Afrikaanse namen... Maar die worden niet op t kaartje gedrukt.

@ kleertjes: hier word ook alles al gewassen, dan kan t volgende week de kast in en dan is alles zo'n beetje op orde :)

7. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    nou eerste werkdag zit er op...
    wat een putlucht daar zeg!!! bah!
    ben er wel misselijk van geworden maar niet hoeven spugen gelukkig...
    in het kantoortje waar ik zit ruik je het niet zo maar moet ook door de hal soms en dat is vreselijk!
    werk op zich is wel leuk trouwens

ook nog kamertje opgehaald.. :)
    beetje jammer is wel dat het wandplankje boven de commode niet klopt... dan komt hij op z'n kop te hangen zoals hij nu is..
    ben benieuwd of de rest wel klopt maar dat zullen we morgen ontdekken.
    moet woensdag weer naar tilburg dan kan ik gelijk terug met de productiefouten... :(

verder net ineens giga aan de dunne! (sorry hoor)
    weet niet waarom maar ineens was het er :(
    had ook de kleine al de hele dag amper gevoeld dus vanavond even hartje geluisterd en dat deed het nog en net begon de kleine ook weer te spartelen dus ben weer helemaal gerust gesteld.

las weer de naarste verhalen over schoonfamilies (gelukkig ook fijne verhalen trouwens)
    maar wat kunnen ze vervelend zijn he!
    mijn schoonloeder was vandaag ook weer op dreef.. :(
    allemaal bazig doen over wat wij 'moeten' kopen... we hebben maar niet meer verder gekeken en gaan nog wel een keer met 2tje s terug zodat ze zich er niet mee kan bemoeien

8. Paint

Paint Actief lid

27 feb 2007
    392
    0
    0
    Oh oh weer een hoop geklets hierzo.:D

Luukske, jeetje meis. De babywas al helemaal klaar. IJverig hoor.
    Heb al wel een gedeelte in de kast gelegd, maar wassen wacht ik nog even mee, zeker tot na de eerst sloop van de benedenverdieping.

Lief, niet fijn om zulke schoonouders te hebben. Kan ik ook niet over meepraten. Kan goed met de mijne opschieten. En anders was ik ook niet achter ze gaan wonen.:p

zora, zwaai even terug.
    Met mijn paardjes gaat alles prima. Degene die mij normaal les geeft, rijd hem nu op zaterdag, en voor de rest longeer ik af en toe.
    ( mijn oude met pensioen paard staat gewoon lekker te niksen)
    Hoe gaat het met jouw paardje?

Doobie, prettige vakantie

Hier,
    Vanmiddag een intake gesprek van de kraamzorg. Zo komt het allemaal wel heel dicht bij hoor.:$ Vind het allemaal super spannend allemaal, vele van jullie hebben al een kindje, maar dit wordt onze eerste.:)
    Ik heb al een heel boekwerk gekregen voor wat ze straks allemaal kunnen gaan invullen etc, en nog een boekje over borstvoeding.
    Komt nog een hoop bij kijken hoor.:)

Gisteren raam folie op de ramen geplakt van de kinderkamer.
    Winnie de pooh met ballonnetjes, voor de ergste inkijk.
    En het is erg leuk geworden. En het ging ook nog eens redelijk makkelijk. Het viel erg mee om het er glad op te krijgen.

Woensdag weer voor controle naar de verloskundige.
    Ik weet niet meer wie het hier vertelde, maar ook hier toch wel af en toe harde buiken. Of het is bandenpijn. Ik weet het niet zo goed.
    Ik zal eens horen as woensdag.

9. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    jeetje kraamzorg nu al geweest??
    ben benieuwd wanneer wij daar iets van horen..

leuk zo'n folie!
    dat is misschien wel leuk voor hier ook! hahaha
    sorry pik hier allemaal ideeen ;)

10. MoedertjeB

MoedertjeB Actief lid

1 mrt 2010
    495
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ meiden die nu al babywas draaien, je hebt kans dat je het tzt weer moet doen.

11. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    #2871 wendy2010, 26 jul 2010
    Laatst bewerkt: 26 jul 2010
    bij ons neemt de kraamzorg pas in de 7e of 8e maand contact op voor een bezoek of telefonische intake lees ik net op hun site.. .
    is dat niet erg laat dan?:)

12. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    @wendy: Hier neemt de kraamzorg ook pas later contact op. Volgens mij is dat ook wel normaal. Als ze nu al langs komen dan is dat erg vroeg.

13. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    @ kraamzorg ik heb ook al contact met ze gehad, zijn niet langs geweest maar dit is omdat het de tweede is.
    Nu nemen ze rond 7de 8ste maand weer contact op...

14. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    Joehoe alweer 24 weken!!!!!

15. Kitty2

Kitty2 Bekend lid

27 dec 2007
    622
    0
    0
    Nederland
    @ Schoonouders; hier heb ik gelukkig hele lieve schoonouders. Vooral schoonvader is een lieverd. Schoonmoeder soms iets te opdringerig, overdreven. Maar goed, daar wen je wel aan.

@ Debby; hoe gaat het met de zindelijkheid van Ryan? Ik heb ons dochtertje nu helemaal zindelijk! Joepie! Ze heeft nu zelfs al twee nachten achter elkaar een droge pamper!

@ Kraamkado's; ik denk dat ik van te voren nog een hele grote opruiming houd hier. Veel spullen kunnen wel naar één of andere bazaar of rommelmarkt. Verder voor de baby hoor ik al veel die kleding willen kopen. Nou dat is altijd welkom hier. En dan voor ons dochtertje zullen we wel speelgoed krijgen, maar ze is rond die tijd ook jarig dus dan hoop ik dat dat in één keer kan.
    Ik vind het moeilijk om spullen te vragen met zo'n lijst. Ik denk ook trouwens dat ik daar commentaar op ga krijgen..

@ Wendy; oei, dat is wel jammer, dat het daar zo stinkt! Moet je elke dag werken? En gisteren de meubels opgehaald! Leuk zeg! Nog meer gebreken tegengekomen?

@ Kraamzorg; hier komen ze langs in de 7de maand.

@ Vandaag; naar de vk.

@ Babykamer; ik wil zo graag het eindresultaat zien van onze babykamer.. Ik heb één wand geschilderd en het ledikant mooi gemaakt. Nu moet eerst de commode nog en het plafond moet nog bijgewerkt worden, maar dat is de taak van vriendlief... En jammer genoeg heeft hij niet zo veel haast. Als dat klaar is, dan kan ik beginnen met het aankleden! Oh leuk leuk!

16. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ Wendy: hier kwamen ze de eerste keer ook pas met 7 maanden voor de intake van de kraamzorg. Nu krijg ik waarschijnlijk een telefonische intake omdat het de tweede keer is. Ik zit bij kraamzorg de Eilanden.

17. ProudMom28

ProudMom28 Niet meer actief

Hey meiden,

Sorry daar ben ik weer haha ik ben een tijdje niet geweest ook erg druk gehad we hebben half vakantie en dan weet je het vaak wel er even lekker tussen uit he haha

Vanaf volgende week ben ik er 2 weken niet dan gaan we lekker een week naar mijn schoonouders en dan een week op de camping iedereen wens ik wel alvast hele fijne weken

@ ziekenhuis bevallen en meenemen? je krijgt als het goed is een lijst van het ziekenhuis waarin staat wat je moet mee nemen, ik heb het op mijn zwangerschapspas staan. Ik loop in het ziekenhuis onder controlle van de gynaecoloog.

@ Wendy gefeliciteerd leuk hoor op naar de nieuwe job

@ tijd snel ja gaat hard he heerlijk om het zo even uit te schreeuwen

@ iedereen die ik vergeten ben sorry kan al de namen nog niet onthouden haha
    voor jullie allemaal een hele fijne dag en als ik jullie niet meer spreek tot na de vakantie

Xsie

18. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @kraamzorg, hier idd ook gewoon een telefonische intake ivm de 2e....

@babywas, ik doe de was nu, met uitzondering van de lakentjes, want nu kan ik nog, weet niet hoe het over een paar weken is....enne gewassen is gewassen, er zal mij echt niemand zeggen dat het later nog eens moet....haha...nee effe zonder gekkigheid, ik voel me nu nog goed, maar als ik weer eerder in het ziekenhuis beland is wel alles klaar....heb ik bij de oudste ook gedaan, lag met 25 weken tot aan de bevalling in het zh, en niemand die er ooit iets over zei....

@kraampakket....wij hebben van de zorgverzekering al het pakket binnen, wat een troosteloos gebeuren....

@all, dadelijk naar mijn werk, even evalueren hoe het gaat, en mijn definitieve datum van verlof doorgeven....
    bedrijfsarts had gisteren al gebeld, en die wenste me een fijne zwangerschap, hoef er niet meer terug!

19. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ Luukske: Trooseloos gebeuren.... tja het is geen feestpakket he...! :D
    Hier nog niet binnen.

20. Paint

Paint Actief lid

27 feb 2007
    392
    0
    0
    Wendy, ze hadden ook nog andere varianten hoor van het plakfolie.
    Maar het is zeker leuk.

kitty, nog even geduld voor de babykamer lees ik. Ach het kan vast niet lang meer duren.

Ja ik had de kraamzorg ook nog niet zo vroeg verwacht, maar ik vond het wel al prettig moet ik zeggen. En ze komen in de 8e maand weer zei ze. Ik heb de kraamzorg bij de kraamvogel geregeld.

Deel Deze Pagina