@Fem. Jeetje Fem, goed nieuws en spannend nieuws dus! Wel fijn dat het er goed uitzag hoor!! Wat wil jij liever, voor of na de bevalling?? @All. Lees me suf maar heb geen puf om te reageren. A.s. maandag een afspraak met de bedrijfsarts om te overleggen of ik misschien minder moet/kan gaan werken....en dat kost mij Zoooveeeeel moeite... Maar ja ben chronisch moe, erg labiel (lees: jankerig ) en super druk op mijn werk. Deze drie samen geeft nou niet een gezellige Irene/mama To be continued dus.... Ga NU slapen, want het is eigenlijk alweer te laat.... Truste allemaal
@Blije doos,ik heb alles nog maar eens ingevuld,heb het magazine ook maar 1x ontvangen,misschien ben ik kwijtgeraakt. Klinkt idd leuk en alles wat je gratis krijgt,tuurlijk waarom niet hihi. @Luukske,hier gaat gewoon de babykamer op slot zodra alles er staat en ligt. Komende dagen wil ik alles goed uitwassen (fabrieksgeur is niet te harden),goed laten luchten en dan een beetje opleuken. Met mijn verjaardag over 2 weken komt er bezoek die al iets willen zien. Daarna gaan we een weekje weg en daarna lekker uitleven en inrichten. En met de was beginnen. Ik hoop dat ik genoeg kasruimte heb haha,zie telkens wel weer wat leuks en kan me vaak niet beheersen. Wij willen zon slinger laten maken met de naam die voor het raam komt te hangen en daarna op zijn kamertje. @Katoenen luiers, die ga ik niet gebruiken,heb al was genoeg.Vind het onhandig als je ergens bent dan zit je met de vuile luiers opgescheept. @Fem, dat is schrikken van je man,maar gelukkig goedaardig en kunnen ze het verwijderen. @Irene, let goed op je zelf en als het teveel word zeker aangeven.
Hebben jullie al een magazine ontvangen dat bij de Blije Doos hoort? Ik heb dus wel een afhaalbewijs gekregen, maar geen Wij Jonge Ouders ontvangen.
@ Lilalien; wat een naar verhaal meid.. Zoiets kan er ook nog wel bij zeker.. Dikke knuffel! @ Fem; oh wat spannend allemaal. Ben benieuwd of het allemaal nog een beetje goed te plannen valt dan.. @ Irene; goed van je om met de bedrijfsarts om de tafel te gaan. Hopelijk heeft het effect! @ Blije doos; uhm.. ik heb idd ook maar één keer de WIJ gekregen. Nog geen afhaalbericht. Maar dat kan nog komen natuurlijk. Ik heb wel 2 weken terug de felicitas doos (van etos) gekregen. Daar zaten veel tijdschriften in. En kortingsbonnen, 2 pampertjes, een speen van difrax, een tutdoekje en een avent flesje. @ Katoenen luiers; nee echt niet.. Mij veel te veel werk en was. Mijn dochter heeft ook nooit last gehad van luieruitslag. Behalve als ik de luiers van C1000 eigen merk gebruikte. Verder heb ik bij haar alle merken gebruikt. Ja sorry, is een tik van mij. Dan ben ik benieuwd wat voor plaatjes er op de verschillende soorten en merken luiers staan... Ben niet zo om alleen dat en dat merk te kopen.. @ Wendy; ik zou dit de hele tijd nog naar jou typen. Misschien heb ik dat ook al gedaan, maar ben ik dat vergeten.. sorry dan hihi! Maar jij had toch ook zo'n mooie pot verf gekocht waarvan niemand de kleur mocht zien?? Nou dat had ik dus ook. Had een grote pot verf gekleurde verf gekocht. Echt een kleur waarvan je meteen weet wat het wordt.. Stap ik de winkel uit, sta ik pal voor een neef van mij! Oeh, snel de pot verf achter mij verstopt. Ben benieuwd of hij het gezien heeft.. Dan weet nu ondertussen waarschijnlijk de hele familie wat wij krijgen. Oeps.. Fijne dag allemaal!
@ Fem: Sterkte voor je man. Hopelijk weten jullie snel wanneer de dag van de operatie is. @ Marleen: Hier ook nog geen WJO ontvangen. Had het via de post aangevraagd, maar duurde allemaal zop lang. Heb van de week even online nog aangemeld en toen kreeg ik meteen een bevestigingsmail. Dus hopelijk ontvang ik het nu snel. Vind het altijd een leuk tijdschrift om te lezen.
@fem, sterkte met je hubbie? had hij veel klachten? spannend zeg, een neuro ok!! @wij jonge ouders, had die vrouw aan de lijn, een ze hebben echt niet alles op een rijtje, mij hebben ze idd "kwijt"gemaakt...zou hem nu bij de nalevering krijgen.... @mercedes, hier weten ze wel dat het een jongen wordt, maar de naam willen we gewoon voor ons houden.... ik krijg vandaag ook de vlaggenlijn met zijn naam...is gisteren gepost. @ineke, babydump en prenatal in heerlen liggen niet ver van elkaar....dus misschien lekker een dagje naar Heerlen....haha.... @irene, doe rustig aan....je moet nog even.... @piepschuimletters, heb ze gisteren dus geverfd, en zijn echt super mooi geworden, echt een aanrader....heb ze zilver metalic geverfd, en dekte in 1 keer.... @kitty, hier heeft Luka ook zo nooit rode billen/luieruitslag gehad, alleen met het doorkomen van de tandjes, uit het niks gewoon bloedende billen, niet normaal....heb van de arts een "wonder"zalf gekregen, maar daar zit cortison in, dus dat gebruikte ik alleen in geval van nood....was dan wel met 2x smeren over, en kon echt alleen de luiers van het merk Pampers gebruiken, rest voldeed gewoon niet, gezien meneer super goed kon plassen.... @all, moest vanochtend naar de fysio, maar lukte niet...beetje laat uit bed, en heb behoorlijk last vandaag, dus afspraak verzet naar een later tijdstip komende week... dadelijk met mijn moeder even naar de plaatselijke "jaarmarkt", kan ik meteen even bij de Hema of prenatal wat rompertjes scoren....
Ja zeker weten!!! Lijkt me erg leuk om te horen van jou als je bent bevallen . En af en toe kom ik hier wel even spieken om te kijken hoe het met iedereen gaat .
Wat een geluk dat de tumor goedaardig is!!! Een collega van mij heeft hetzelfde voor met haar man! Omdat hij fruitboer is, mocht hij tot na september wachten, maar dan moest hij echt onder het mes... Ook al is het allemaal 'goed' toch begrijp ik je angst een beetje hoor!!! Veel succes aan jou en je man!
Sluit me hierbij aan Fem en ook bij de rest is best schrikken en angstmomenten en er zullen er nog komen als je op uitslagen moet wachten erna. Zit ook altijd bij de grote controles ieder jaar op men stokpaard want je wilt immers gezond door het leven gaan! Irene en iedereen die het moeilijk heeft als het zo is dat men een tijdje niets plaatst is toch geen erg? We zijn al blij te horen hoe het gaat en gezondheid gaat nu immers voor! Dadelijk een hoopje strijk doen ,was plooien en denken wat nog te doen vandaag... Man is thuis dus we kunnen wat leuks gaan doen maar die wil zo weinig mogelijk uitgeven omdat we in september ineens autoverzekering en KI hebben wat afgaat.
@Luukske, hier weet mijn moeder wel dat we een jochie erbij krijgen,alleen ze weet niet dat manlief het weet anders weet iedereen het.We willen het voor andere wel nog even stil houden,wel zo leuk.Bij onze eerste zoon wist iedereen het wel. Waar heb jij die vlaggenlijn besteld? Net bij de huisarts geweest,ik had nog steeds slijm op de longen,hij denkt dat het iets hormoniaals is.Ik moet wel urine inleveren en dinsdag met de gyn overleggen wat zei hiervan zegt. Vanmiddag moet ik het werk bellen,kijken wat ze ervan zeggen want ik moest eigenlijk dit weekend werken.
@mercedes, heb hem toevallig net bij de post gehad, en hij is echt meer dan de moeite waard, zo mooi is ie geworden....heb zaterdag betaald en nu al in huis.... ik heb hem besteld bij www.jippiejey.nl en had die gevonden via marktplaats....als je naamslinger intikt bij de kinder rubriek krijg je ergens een voorbeeld te zien van iemand met de naam Binck....deze kleuren hebben we dus genomen, en idd de 4 kante vlaggetjes ipv de 3 hoekige, vond dat mooier.... @all, ben terug van de rommelmarkt cq jaarmarkt, en heb daar een zgan bobike junior stoeltje op de kop getikt voor 5 euro, helemaal compleet....dan kan ik Luka uit de maxi halen.... verder bij de prenatal 3 rompertjes 62 gehaald, en bij de Mexx winkel 4 leuke zomershirtjes en 2 paar sokjes voor nog geen 25 euro....
@Luukske,alweer goed geslaagd zo te horen. Heb net op die site gekeken,maar bij de leuke staat overal verkocht.Zou je ze dan toch kunnen bestellen? anders maar even bellen. Werk net gebeld,ze plannen me dit weekend uit en volgende week woensdag moet ik bellen,dan weet ik wat de gyn heeft gezegd.
@mercedes, ze maakt ze gewoon op afspraak....ik heb dus die kleuren combi zoals bij de naam Binck! je kunt haar zo mailen, je hebt super snel antwoord terug, en je kunt het helemaal zo bestellen zoals jij wilt.... wij hebben dus voor en achter de naam 2 vlaggetjes waar niks o staat, zodat de slinger iets langer is, we hebben namelijk geen super lange naam, en een heel groot raam voor!
Hallo!!! Ik ben vandaag samen met m'n moeder en zus naar Premaman en Baby2000 geweest in Hasselt om te kijken waar ik het best de lijst zou leggen en het wordt waarschijnlijk Premaman omdat zelfs kleertjes niet verplicht zijn om achteraf aan te kopen... Volgende week eens een afspraak maken om met m'n ventje te gaan! Nog precies 1 week en dan eindelijk opnieuw een echo en zoals altijd een 3-4D erbij en hopelijk zien we dan het geslacht!!! Over de suikerboontjes-doopsuikers: geven jullie die in het ziekenhuis of bij de babyborrel? voor degenen die dit doen dan want als ik het goed begrepen heb is dit in NL niet altijd zo? Een vriendin van me deed beiden maar ja dat was dan dubbelwerk (borrel was 1 maand erna al) dus dacht ik in het ziekenhuis een 'schatkistje' met doopsuiker om ter plaatse te snoepen en eentje met snoepjes en dan de paketjes bij de borrel (ook al snel)... wat is jullie mening hierover?
@Luukske,ons raam is bijna 2 meter,de naam die we hebben zijn 9 cijfers,dan moet ik idd even puzzelen hoe ik uitkom,had ik nog niet aan gedacht. @Ineke,wij doen alleen geboortesuikers voor de kraamvisite,dus iedereen die na de geboort komt die krijgt er een.na de doop doen wij niks uitdelen,gewoon een stuk vla met het bezoek. Ook met de gedachte dat het zo kort op mekaar zal zijn.We plannen de doop binnen 4 weken (anders pas de doopjurk niet)
Hier geen ervaring met doopsuikers. Ik weet eerlijk gezegd niet eens wat het precies is. Is iets katholieks neem ik aan? Wij wonen in een streek waar mensen voornamelijk protestants (of niks) zijn dus het zegt mij niets. Wat een leuke naamslinger zeg!
Hier ook bij doop een feestje hoor! Doopsuiker is niet echt iets katholiek, iedereen doet het hier!!!
Dames, ik heb bijgelezen, ik ben alleen bijna alles weer vergeten! Zag dat Fem op dit moment even een hart onder de riem kan gebruiken in verband met operatie van haar man.... vanuit hier een dikke knuffel! Groot nieuws (voor mij, voor een ander wat minder boeiend denk ik) Vandaag eindelijk de goedkeuring voor de verblijfsvergunning van mijn man, die is eind deze maand EINDELIJK hier! Dus dat was mijn jippiejajee moment van vandaag.... en dat ik de babybedjes heb opgezet De dekentjes liggen er alleen even op voor de foto, alles gaat eerst nog grondig in de was en het word gelucht....
@meeks wat een mooie kamer!! en gefeliciteerd met de verblijfsvergunning van je hubbie!! is vast eerder gevraagd, maar waar kwam je man ook alweer vandaan? @mercedes, we hebben een raam ruim 2,5-3 mtr breed, e heb daarom extra vlaggetjes laten bevestigen, die vrouw kan je precies zeggen hoeveel je minimaal/maximaal nodig hebt....hou er rekening mee dat hij in een boog te hangen komt, dus hij moet echt breder dan je raam zijn.... @ineke, hier geen geboortesuikers, zet voor bezoek gewoon beschuit met muisje op tafel, voor de kids iets van zakjes snoep, en geboorte chocolade...we hebben een chocoladefabriek in de stad liggen, en daar hebben ze van alles wat roze of blauw gerelateerd is.... @dopen, moeten we even kijken....Luka hebben we laten dopen op mijn pa's verjaardag (Luka was toen 1 jaar en 2 dagen, hebben meteen zijn verjaardag gevierd) en ik ben zelf ook op die datum ook gedoopt....misschien wordt het ook de doopdag van deze beeb..... @marleen, die naamslingers vond ik ook erg leuk, en wilde niet die vlaggen model, maar gewoon de rechthoekige....voor dat geld en de tijd ga ik het niet zelf maken....
@ Mercedes: Even een weekje rust dus, lekker zeg. @ Luukske: Zo, lekker geshopt! Heb ik eigenlijk ook wel zin in. Wat een leuke vlaggenlijnen zeg. Ik denk dat ik er ook één ga bestellen. Hier gewoon beschuit met muisjes. Geboortesuikers doen we hier in de buurt geloof ik niet aan, heb het eigenlijk nog nooit gezien. En ik denk dat ik stukjes witte chocolade ga smelten, bestrooi met muisjes en weer hard laat worden. Had een vriendin van mij ook eens en vond ik erg leuk. @ Meeks: Waar kwam je man ook al weer vandaan? Zit je nu al die tijd al zonder je man? Dat is ook wat zeg... Sorry voor mijn nieuwschierigheid... Kamertje wordt leuk zeg, echt superschattig zo die 2 bedjes.