November 2010 Mama's Deel 2!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Doobie, 22 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    fijndat je nog even kon komen miza!
    en idd morgen maar ff rustig dagje houden en komende dagen uitzieken en rustig aan blijven doen... ;)
    wat leuk dat je ook nog ff echo tje heb gehad!

2. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Morgen iedereen! Gisteren druk bezig geweest hier, met m'n schoonmoeder ramen gepoetst en toen naar zusje geweest, heeft een nieuw hondje en wilden graag eens gaan kijken :) Tis zo een schatje, een witte zwitserse herder!!!
    Zo, ik moest dringend plassen en kon het niet laten even te komen snuiten haha

Mooi debby :)
    Marleen, rust maar goed uit he!
    Heb alles teruggelezen, maar tis nog vroeg om op iedereen te reageren he!!!
    Lilalien, voel je je al wat beter?

3. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Gefeliciteerd Nazli!!

Lilalien, fijn dat jullie vroeger terecht kunnen voor jullie zoontje! Ik heb in mijn beroep al vaker gehoord en gelezen over kindjes zoals het jouwe en ik weet dat het voor de ouders en omgeving niet gemakkelijk is!
    Petje af voor hoe jullie er mee omgaan! Hopelijk zal je de nodige steun en hulp vinden!
    knuffel

4. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ Debby: wat een leuk eerste pakje zeg.
    Hier hebben wij het van het weekend binnen gekregen. Heb bij Simply Colors een lief pakje besteld met de naam erop. Ben er helemaal blij mee. Het hangt aan een haakje aan onze kledingkast en zit er de hele tijd naar te kijken.
    En het kamertje al af... Pfff... hier nog lang niet. We zijn pas gisteren begonnen met de oude verf van de kozijnen halen.
    Het is bij jullie wel supermooi geworden hoor!

@ marleen: Rustig aan doen hoor!
    Dat van die navelstreng hoor je wel vaker toch? Dat is toch niet iets om je superongerust om te maken? Al doe je dat dan misschien weer wel, want de groei van de beeb loopt achter... Nou ja, ik zeg het misschien een beetje warrig. Maar iig: Rustig aan en een dikke knuffel voor jou.

@ Miza: Beterschap! Gelukkig gaat met de kleine alles goed.

5. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @debby, buddy van me....nesteldrang, haha....heb ik ook, gezien ik toch dingen uit handen moet geven...haha...
    wat een mooi kamertje en bed, en wat een gaaf 1e pakje!!
    ik ben ook een merkenmens, maar das meer omdat ik het leuk vind om het voor een leuk prijsje uit te halen, en dan ben ik net zo veel kwijt als iets van hema, H&M etc...soms zelfs goedkoper!

@irene, lekker zo'n bedrijfsarts....
    die van mij vorige week maakte zich er makkelijk vanaf...had een telefonisch consult, omdat ik zoveel last van mijn rug had....hij belde, vroeg hoe het ging, en zei in 1 adem...succes met de zwangerschap, ik handel de boel af, als er iets is, bel je maar, en anders een fijne zwangerschap....mijn taak is gedaan zei hij letterlijk....

@marleen, ondanks het moeilijk is, doe echt rustig aan....
    bij Luka had ik vanaf 20 weken bedrust, hij lag toen ruim 1 week achter, met 25 weken 2 weken, en daarna ben ik met spoed opgenomen, heb tot aan de bevalling(met 32 weken) plat gelegen....hij lag uiteindelijk ruim 5wkn achter...slechte doorbloeding van de navelstreng....vaak is het gewoon domme pech!

@lila, mooie kleur doopsuikers...en ben benieuwd naar het gedichtje voor het beschermengeltje....
    ik ben ook een lijst aan het maken voor het aantal kaartjes etc....
    als tractatie voor Luka op school laat ik cupcakes maken, met fondant/marsepein...en een vlaggetje met de naam erop...

@wendy, fijn dat het geslacht niet is veranderd....
    ik zit er ook nog steeds over te denken, dan het echt wel een shock zou zijn als ze de volgende keer zouden zeggen dat het een meisje zou zijn....

@miza, meis wat maak je me toch....doe je rustig aan....

@ineke, succes vandaag met de echo, hopelijk nu eindelijk duidelijkheid

@zora, hoe was het gisteren bij de VK?

@coco, ik heb ook echt een tik met simply colors...
    heb van Luka een heel deel van daar, vooral polo's
    hebben op onze trouwkaart ook een foto gebruikt van Luka met een shirtje van simply colors....echt super!

@all, de zwangerschapsdementie zit er hier nog steeds flink in....gooide gisteravond de deur in het slot, en de sleutel stond aan de binnenkant er nog op....hubbie over de rooie, want hij had last van zijn enkelband, dus naar zijn pa gereden, de ladder gehaald, en schoonpa, en die is over de garage via de achterdeur, de voordeur open gaan maken(hebben gelukkig overal reserve sleutels liggen)....
    daarna een hoop zooi opgehaald bij een oom van hubbie, allemaal rommelmarkt spulletjes...dus de kraam kan gevuld worden, haha....

verder vertelde hubbie vanochtend dat zijn enkelbanden iets beter gingen, en hij mij morgen dus de lamp van de babykamer wilt gaan ophangen....jippie....
    en dan nog bellen of de gordijnen klaar zijn, want dat duurt nu wel super lang....

6. mercedes

mercedes Fanatiek lid

8 nov 2005
    1.608
    0
    0
    ergens in Limburg
    @Debby,leuk eerste pakje en ook een mooie babykamer,lekkere frisse kleur.

@Miza,doe maar rustig aan,beterschap.

@Marleen,hopelijk heb je volgende week meer duidelijkheid en doe rust nemen.

@all, sorry dat ik niet op iedereen reageer,maar ben blij dat alles goed gaat.

Ik ben net naar de gyn geweest.Alles was goed bloeddruk suiker etc. Was een half kilo afgevallen,terwijl ik het gevoel heb 10 te zijn bij gekomen. Het slijm op de longen zou volgens haar niks hormonaals zijn,dus weer terug naar de huisarts hiervoor. Ben nog steeds zo buiten adem en last van slijm.

7. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @mercedes, jeetje meis.....is het nog steeds niet over....hopelijk krijg je bij de ha iets dat gaat helpen.
    wel mooi dat verder alle controles goed waren!!

8. Moontjee

Moontjee Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.617
    0
    0
    Berlicum (NB)
    echt leuk! en mooie meubeltjes;) hihi

9. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    @Miza, wat fijn dat je nog even langs mocht komen in het zkh! En de komende dagen maar echt rustig aan doen.

@Ineke, haha onder het plassen toch even snel komen neuzen, moest wel erg lachen om dat tijdstip :D.

@Coco, ik had in eerste instantie ook nog niet zoveel haast met het kamertje, maar ineens kreeg ik de kriebels en moest manlief eraan geloven ;). En die is echt als een gek tekeer gegaan en het resultaat mag er zijn. Het voordeel was natuurlijk ook dat RYan er niet is, dus alle rust om dit te doen. En bij de babykamer hoefden alleen de muren en de muurschildering maar te worden gedaan, de rest was nog prima omdat Ryan daar ook als baby heeft geslapen ;).

@Luukske, hahaha moest wel lachen om de sleutel in de deur, maar kan me voorstellen dat je man het minder grappig vond ;). En jaaa wat fijn dat hij de lamp kan ophangen, maak je straks ook foto's?! Ik moet inderdaad ook dingen uit handen geven MET nesteldrang. Weet dat ik plat lag van Ryan destijds en de keukenkastjes moesten en zouden van binnen nog schoongemaakt moeten worden, maar manlief mocht dat niet doen. Uiteindelijk is mijn moeder een dag gekomen om dat te doen, we lachen er nog steeds om :D :D.

@Mercedes, lekker toch dat je een halve kilo was afgevallen?! Hier trouwens hetzelfde, ben nog steeds lichter dan voor de zw.schap, maar voor mijn gevoel ben ik wel 20 kilo zwaarder ;). En inderdaad maar even een afspraak maken bij de ha voor het slijm op je longen meis!

10. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Haha zou raar zijn als je de meubeltjes niet leuk vond ;).

11. Kitty2

Kitty2 Bekend lid

27 dec 2007
    622
    0
    0
    Nederland
    Hallo allemaal!

Debby; haha, je kunt ons niet verlaten he? We zijn best gezellig hier vind je niet? Super bedje voor jullie zoontje zeg! Hopelijk wil hij er een beetje op slapen, ben bang dat onze dochter de hele avond aan het spoken zou zijn met zo'n glijbaan..
    Mooie kleur op de muur van de babykamer.
    En nesteldrang.. ja hier ook! Gisteravond zelf de meubeltjes maar afgemaakt. Het duurde mij te lang voordat vriendlief er mee begon.. :)

Marleen; doe echt rustig aan hoor! Hier de vorige zwangerschap ook in het ziekenhuis gelegen vanwege de groei van ons dochtertje. Je kunt beter thuis rusten dan in het ziekenhuis vind ik. Daar is echt niks aan! Zeker niet als je je verder prima voelt.. Ik doe zelf deze zwangerschap ook rustiger dan de vorige keer en tot nu toe ligt ukkie prima op schema!

Miza; geniet van je luie dag vandaag! En probeer meer van die dagen te plannen meid!

Mercedes; dikke knuffel voor jou..

All; ik heb veel gelezen hoor.. Maar ja, kan niet alles onthouden.

Hier; vandaag verder met de babykamer. En de ramen allemaal schoonmaken.. Grasmaaien.. Maar alles op mijn eigen tempo!

12. MoedertjeB

MoedertjeB Actief lid

1 mrt 2010
    495
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Debby misschien heb ik er overheen gelezen, maar wie heeft die muurschildering gemaakt?

Even snel een ego berichtje, vanmorgen controle geweest en mijn buik loopt nog steeds 2 a 3 weken voor op groei. Ik moet nu naar het ziekenhuis om mijn suiker te laten prikken (waarschijnlijk komt hier niks uit) want ik heb zaterdag nog bij mijn schoonmoeder geprikt en toen was het 5.6 (zij heeft zelf suiker en is diabetesverpleegkundige)..
    Ik zit er zelf een beetje doorheen, ben snel moe en beetje depri, voel me schuldig dat ik niet zoveel kan doen. Ik kan me op het moment ook niet lekker voelen in grote groepen, gewoon te druk allemaal. En de vk zei al, geef je er maar gewoon aan over.
    Van de week ook ruzie met vriend er over gehad, ik heb er gewoon de *** over in dat hij geen vrij kan krijgen in de vakantie. En hij was zomaar vanmorgen mee naar de verloskundige en ze zei ook tegen hem dat hij toch echt moest gaan proberen om wat meer thuis te zijn. Hij heeft gewoon recht om vrij te zijn (hij heeft nog 7 weken vakantie staan). Dus hij ziet het nu ook wel in dat hij wat meer thuis moet gaan zijn. Dus hopelijk gaat dat ook gebeuren. Vanavond zal hij nog wel laat zijn, dus we wachten af hoe het gaat.
    Lise zit te knutselen en Mas ligt te slapen, ik denk dat ik zo op de bank ga liggen en een filmpje ga kijken.

Sorry voor het ego bericht!

13. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Hallootjes!!!

Joepie! Straks naar de gyn! Hopelijk laat ons kleintje dan eindelijk tussen de beentjes kijken en weten we dan het geslacht EN krijgen we een mooie 3D foto mee :)
    Kan al bijna niet meer wachten!!!

Even een vraagje: Ik heb al enkele dagen erg last van krampjes in mijn buik, vooral onderaan... zijn dat dan harde buiken? Dat alles zo trekt en samenkrampt! Bijna zoals een superhevige menstruatiekramp?

14. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Moedertje vervelend dat je je zo rot voelt, zou lekker zijn als je man dan wat meer thuis is, goed dat de vk het heeft gezegd.
    En als er uit je suiker niets komt dan geeft het niet dat je buik voor ligt op groei?

Wij hebben vanavond een pretecho heb er helemaal zin in. Moet nu eigelijk strijken maar heb er geen zin in dus schuif het even voor me uit, oh wat erg :)
    Morgen weer aan het werk na de vakantie, deze week maar 1 dagje dat is wel lekker even op gang komen en kijken hoe het gaat omdat het voor de vakantie niet zo ging met pijn in mijn rug en onderkant en harde buiken.

15. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @debby, ja hubbie was niet blij met me...haha....
    moest er zelf wel om lachen....
    enne mijn schoonpa heeft me net de lamp opgehangen....jippie!!
    enne ik wil dus idd ook deze week de keuken gedaan hebben...haha....

@moedertje, balen dat je je niet echt lekker voelt....doe maar rustig aan...enne kan het niet zijn door eerdere zwangerschappen dat je een grotere buik hebt? hoor je wel vaker!

@ineke, ik duim dat je tussen de beentjes mag kijken, haha....

@lot, geniet van de echo!!

@kitty, idd alles op je eigen tempo....

@all, mijn ma en schoonouders zijn net de deur uit, krijgt dus amper iets gedaan, nou dan morgen maar....
    mijn schoonpa heeft iig de lamp opgehangen, en is blij dat hubbie dat niet heeft hoeven doen, want het was volgens hem een klote lamp om op te hangen(en hij is zowaar electricien).

16. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    @ ineke veel plezier bij de echo, ik hoop dat jullie vanavond weten wt het wordt (ik moet nog 2 weken wachten op ons verlossende antwoord, maar dat bespaart wel weer heel wat shoppen)

17. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Hoi Meiden!

@ Ineke; veel plezier bij de echo! Hopelijk werkt jullie kleine ukje dit keer wel mee!

@ Luukske: Jullie zijn druk me het kamertje, leuk hoor! Als ik jou zo hoor, wil ik ook beginnen, maar nog even geduld hebben!

@ Debby; Leuk dat je weer langs komt waaien. Leuk 1e pakje en kamertje!

@ Lot:Veel plezier bij de pretecho, wij mogen zaterdag. Leuk, leuk!

@ Moedertje: Lekker rustig aan doen hoor! En goed dat de vk even je man goed heeft toegesproken. Mannen hebben dat af en toe nodig hoor.

@ Marleen: Spanennd allemaal zeg. Lijkt me erg moeilijk om rustig aan te doen als je je gewoon goed en fit voelt. Maar....doe het toch maar! Anders spreken wij je wel vermanend toe hier! Knuffel!

@ Miza: Geniet van je luie dag vandaag!

@ Mercedes; Dikke knuffel! Hopelijk voel je je snel weer wat fitter, constant in de lappenmand is erg vervelend.

@ Kitty: Succes met alle klusjes vandaag! En alles onthouden, ik ken het, lukt mij ook niet, sorry meiden.

Hier gister naar vk geweest. Was een niet degenen die ik altijd heb maar haar partner, ook een ergleuke vrouw en ook wel leuk dat ik ze nu allebei heb gehad. Je weet toch niet wie je bij de bevalling hebt he? Bloeddruk was 130/70, iets hoger dan de vorige keer maar nog prima. Hartje weer gehoord, prachtig en beeb was flink beweeglijk. Helemaal goed gekeurd weer dus.

Verder gaat het goed, al een week niet meer gespuugd sinds het weer weer wat minder warm is. Helaas vanochtend alles er weer uit gespuugd. Zucht.....

18. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Heb trouwens vandaag het mailtje gehad dat ik de blije doos op kan halen. Dus ga donderdag even naar de stad om m op te halen denk ik.

19. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    @Kitty, haha moest wel lachen dat je zelf maar de meubeltjes hebt afgemaakt :D. Vandaag ook weer lekker bezig geweest op de babykamer? Ik denk dat Ryan ook wel de eerste paar nachten gaat spoken met zijn nieuwe glijbaan, maar hoop dat daarna het nieuwe eraf is ;). We zullen het zien en anders halen we de glijbaan 's avonds weg, deze kun je heel makkelijk bevestigen en eraf halen :D.

@MoedertjeB, wat vervelend meis dat de baby 2 of 3 weken voorloopt op de groei. Vroeg me inderdaad ook af als het geen suiker is of het dan kwaad kan. En hebben ze een echo gemaakt of gevoeld? Qua schuldgevoel begrijp ik je heeeel goed, hier hetzelfde. Mijn sociale contacten staat op rust, omdat dat gewoon te druk is. Wel fijn dat de vk je vriend op het hart heeft gedrukt dat hij meer thuis "moet" zijn, hopelijk ziet hij nu de ernst ook in!

@Ineke, hoe was de echo?? En die krampen heb ik ook, ik denk zelf aan harde buiken. Ik heb het vooral als ik lig, erg vervelend.

@Lot, veel plezier met de pretecho vanavond!

@Luukske, joheoee de lamp hangt dus ook :D. Moet je nog veel doen of is het al foto-klaar :D?

@Zora, was al even "jaloers" op je dat je al een week niet hebt gespuugd, maar zag daarna vanochtend weer :(. Balen is dat he?!

20. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @zora, ik zou even bellen naar de prenatal, ze schijnen al een tijd leveringsproblemen te hebben....
    ik moest vandaag bellen, en ze worden gereserveerd in volgorde van aanmelden....heb dus net gebeld, ga hem komende week ophalen, want zou deze week de bon krijgen....

@debby, er staan nu weer een aantal dozen op de kamer, en gezien vandaag niks is gebeurd mbt opruimen/poetsen, zal ik dat morgen proberen te doen, en dan kom ik lekker spammen....

Deel Deze Pagina