November 2010 Mama's Deel 2!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Doobie, 22 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    volgens mij lak..
    kun je dit niet flink schuren en dan in de grondverf zetten...en dan daarna de daadwerkelijke kleur erop?

2. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Ja, lak kun je flink schuren en dan verven. Een waslaag kun je niet schuren. Ik heb gezien dat je er wascleaner op kunt doen om het op te lossen. Dan gaan we dat maar proberen.

3. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    word dus ook nog een hele klus voor jullie.

4. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    hey meiden,

heb even bijgelezen, maar ben nog te moe om op iedereen te reageren....morgen heb ik weer meer tijd...

@all, "jaapie" is al de hele avond actief....is echt een drukte makertje, en kan deze zwangerschap echt niet vergelijken met die van Luka...lag toen met deze termijn trouwens al in het ziekenhuis....torenhoge bloeddruk, en nu...eerder laag voor mijn doen....

5. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Hoi meiden,

Ik wil mij hier graag even voorstellen.

Ik ben Loesie, 27 jaar en dmv onze 3e ICSI-poging zwanger geraakt van dit wondertje.

Heb in het begin geprobeerd om hier ook mee te schrijven, maar kon het toen niet altijd bijhouden.
    Vind het toch wel leuk om met meiden te kletsen die ongeveer even ver zijn als ik!
    Vandaar dat ik nog een poging ga wagen!

Ik hoop dat ik mee mag kletsen!

Liefs Loesie

6. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    Loesie,
    welkom hier en bedankt voor je pb, je staat er inmiddels bij hoor!

7. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    hey meiden,

@fem, spannend dat de ok voor hubbie is aangevraagd....

@jootje, heb je voor je bekken een bekkenband?
    ik moet er ook 1 gaan aanschaffen ivm aanhoudende klachten, ben ook naar de fysio aan het gaan....

@wendy, je bent echt een crea-bea....ik doe idd ook veel zelf, heb bij Luka ook de kaartjes ect zelf gemaakt, maar dat gaan we nu uitbesteden...

@debby, hoe gaat het met je bloeddruk? hopelijk zakt hij snel weer....
    enne Ryan weer lekker thuis? hier is Luka ook weer thuis...hij belde vrijdag op of hij zaterdagnacht ook bij opa en oma mocht slapen...kwam me wel goed uit, om bij te slapen...we zijn hem gisteren gaan halen, en hij was blij dat hij thuis was, helaas hier ook binnen3 minuten de boel weer op stelten...ach ja, zal me 2 kids niet minder worden!

@marleen, mooi dat de foto's zijn gelukt voor het kaartje, ben benieuwd!!

@paint, ook een BBQ gehad,laat geworden?
    hier echt een dag moeten bijtanken na de BBQ(waren om 2 uur thuis).

@peertje, nice belly!!

@loesie, welcome again!!

@all, heb net even gekeken hoe de naam in piepschuim uitziet aan de muur....kan niet wachten tot ik de naam hardop kan/mag zeggen....
    ben er alleen nog niet uit waar ik de naam ga bevestigen, boven de commode of bij het bedje....moet namelijk iets lichts hebben voor aan de muur bij de commode, das namelijk een gips muurtje, dus ga daar niks zwaars aan hangen....dus misschien de koekoeksklokjes boven de commode, en de letters aan de andere muur...maar eerst maar eens de koekoeksklokjes bestellen....

8. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Wendy heerlijk dat je zo creatief bent, ik bedenk nu een hoop wat ik wel zou willen maken voor de babykamer maar ben niet zo crea dus misschien ga ik me er gewoon eens aan wagen.

Loesie gezellig dat je mee komt kletsen....

nesteldrang wil soms wel een hoop maar helaas doe ik dan vaak te veel dus probeer het maar in stappen te doen, zou alleen zo graag aan alles beginnen heb alles het liefst op tijd klaar :)

Vanmiddag controle bij de vk en verder weinig plannen, vanmorgen ook echt een hangmorgen, lekker met Tygo op bed tv kijken daarna samen in bad en nu lekker in joggingbroek beneden, heb voor de verandering weer slecht geslapen dus weinig fut vandaag.

9. sita80

sita80 Actief lid

10 dec 2009
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    ff voorstellen

mijn naam hier is sita80
    ben 29 jaar en ben zwanger van nummer 3
    ben op 26 nov uitgeteld
    zou het erg leuk vinden om hier mee te lezen en te kletsen

gr.sita

10. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @sita, welkom!

@lot, zo'n hangdagje is ook op zijn tijd lekker....
    hier meestal ook, wil als een sneltrein een hoop doen, doe dan ook TE veel, en dan moet ik daarna ook een hangdag inplannen....

succes bij de VK!

11. Lilalien

Lilalien Niet meer actief

Hoi meiden ,

Hoe is het verder ,geraakt iedereen vooruit door de dag ,
    niet teveel kwalenlast??

Ik merk wel dat het ineens terug allemaal trager en moeilijker vooruit gaat in alles wat ik ook doe.

Vanmiddag moeten we naar de dermatologe met de 2 kindjes ,mama komt mee om te helpen mede de oudste weleens hysterisch kan doen.

Dan het probleem dat de jongste is beginnen met stotteren sinds eind vorige week :( Denk teveel stress van haar broer want ik loop ook op eieren bij hem.

Woensdag de consultatie bij de kinderpsych.was het maar al zover...

Morgen komt er nogeens iemand kijken voor ons appartement ,dus moet straks doordoen met alles netjes te krijgen.

Groetjes!
    xxxxxxxxx

12. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Loesie en sita, welkom hier!!!

Meelezen is altijd tof en als je geen tijd heb om op iedereen te reageren, dat is toch niet erg he ;)

Hier vanmorgen naar de vroedvrouw geweest, bloed laten controleren en suikertest en toen nog eens geslachtsecho!
    Prutsje zat weer met de beentjes dicht en knieën gekruisd maar na wat duwen toch opengedaan en ja hoor, het is een meisje!!!
    Nog steeds geen slurfje te zien :)

Gewicht was nu 730gram, is goed, maar niet erg groot, maar volgens vroedvrouw perfect doenbaar!
    Zal straks de foto's spammen...

hmm nu die discussie voor de naam he!!!

Lilalien, succes bij de dermatoloog!

13. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Hoi meiden,

bedankt voor het warme welkom!!!

Ineke, een meisje, wat leuk! Van harte gefeliciteerd! Meisjesnaam zijn jullie dus nog niet over uit?!
    Ik ben ook eigenlijk wel benieuwd hoeveel ons kleintje weegt. Morgenavond pretecho, misschien dat ze er daar iets meer over kan zeggen!

Lilalien, succes bij dermatoloog! Wat vervelend dat de jongste begint te stotteren...misschien heeft hij idd wel last van stress.
    Succes met het apartement opruimen/schoonmaken!

Sita, ook welkom...ik ben ook nieuw hier!

Lot, ik herken dat heel erg van dat teveel doen! Kan mezelf moeilijk een halt toeroepen!
    Lekker een hangochtend, hier precies zo! Mannetje heeft nog een weekje vakantie, dus lekker samen rustig aan doen!
    Jij ook slecht geslapen?! Dat gaat bij ook steeds minder! Moet echt 's middags even bijslapen, maar meestal gun ik mezelf daar de tijd niet voor!
    Succes bij de vk vanmiddag!

Fem, je gaat een spannende tijd tegemoet zo te lezen...weet nog niet precies hoe en wat, maar zal eens proberen terug te lezen!
    Sterkte in ieder geval!

Jootje, jij ook bekkenklachten?! Ik heb ook een band aangeschaft! Een heerlijk ding! Maar gebruik hem alleen op dagen dat ik veel doe, zoals laatst als we naar de dierentuin gaan, of een dagje op pad, dan is het erg fijn!
    Wil het mijn bekken/spieren/banden ook niet te gemakkelijk maken elke keer!
    Heb je ook fysio?!

Luukske, wat leuk dat je de naam al binnen hebt!!!!
    Ben je niet bang dat je je soms verspreekt?! Ikke wel! Hebben voor beide geslachten een naam en soms ratel ik zo, dat ik ineens denk: oe, moet wel voorzichtig zijn dat ik niet ineens de naam ga noemen!
    Wat grappig, een koekoeksklokje!!!! Heb je hele leuke van he?!

Hier gaan ze morgen beginnen met behangen. Mijn zussen doen dat, die hebben het beneden ook gedaan!
    Daarna komt er nog een muursticker van een boom op, aan de kant waar het ledikantje komt te staan!
    Bekijk bijlage 92617

Deze is het!!!!

Hij is 2.30m hoog en 1.60m breed! Ben er helemaal blij mee!
    Het is eigenlijk geen sticker, maar ook een soort behang!
    Weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen!

Zijn jullie ook allemaal al begonnen of ver met de babykamer?!
    En met de uitzet?!
    Wij hebben afgelopen week het kraampakket ook binnen gekregen, toen kwam het wel even heel dichtbij hoor!
    Werd er emotioneel van!

Wij gaan zo naar mijn ouders, paps was gister jarig, kwamen toen weer van vakantie, gaan het vandaag vieren!
    Dan blijven we daar slapen (wonen een uurtje van ons vandaan) en dan morgen de terugweg gaan we langs babydump Hellendoorn (gaan ze mee) en mogen we nog voor een leuk bedrag spulletjes uitzoeken!!!

Morgenavond pretecho en dan gaan moeder en schoonmoeder mee!

Fijne dag allemaal!
    Liefs Loesie

14. sita80

sita80 Actief lid

10 dec 2009
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    toch ff een berichtje van mij

zit nu in de ziekte wet en de tijd gaat zo langzaam nu
    heb veel last van harde buiken en buikpijn en last van bi
    de ene dag gaat beter als de andere
    daarbij ben ik veel duizelig als ik loop of lang sta
    boodschappen doen is me soms al te veel erg lastig met nog twee kids maar goed we gaan gewoon door
    de kleine jongen maakt het goed en daar doen we het voor niet dan

gr.sita

15. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Mijn bloeddruk is weer netjes gezakt en was gisteravond zelfs 77 :D. Alleen gisteravond helemaal in tranen, omdat ik vandaag de hele dag alleen zou zijn met Ryan en daar zag ik vreselijk tegenop. HIj slaapt niet meer tussen de middag, maar ik moet wel slapen. Dillemma 1. Verder kan ik het gewoon niet opbrengen qua energie om de hele dag met hem alleen te zijn. Gelukkig kon manlief vanmiddag vrij nemen, dus die is zo thuis, zodat ik rustig op bed kan en kan bijtanken. Vanochtend was mijn suiker weer heel laag, dus moest even druivensuiker nemen, want voelde me er helemaal niet lekker van. En Ryan wilde natuurlijk ook graag een broodje, dus het was even stress en ik vind het zooooo erg dat mijn lichaam zo tegenwerkt (althans zo voelt het :(). Kortom: ik zit er WEER doorheen :(.

SOrry voor het egobericht!

16. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    Luukske: zo zie je maar weer dat elke zwangerschap anders is. Een lekker druk "Jaapie". Fijn gevoel hé zo'n bewegend beebje. Ik vind het zo speciaal dat er zo'n klein mensje in je kan groeien.
    Onze "pinkeltje is nogal wisselend. De ene keer voel ik het echt goed, de andere keer weer veel minder.
    Bij de zwangerschap van Denise voelde ik alles veel beter, maar had toen een achterliggende placenta en nu een voorliggende
    Is toch wel heel anders.
    Had toen ook nergens last van. Ben nu tot week 12 misselijk geweest en heb nu bekkenklachten.
    om even op je vraag in te gaan: heb een bekkenband geprobeerd op aanraden van de fysio, maar het hielp mij niks. Heb hem dus weer ingeleverd.

Loesie: welkom terug

Sita: welkom!

Ineke: wat leuk, een meisje!! :)
    wij zijn sinds kort uit de namen! ben er zo blij mee, weer een zorg minder.

Lilalien: Doe je rustig aan meis?? Klinkt druk druk allemaal. Wat naar dat jullie jongste stotterd. Wist niet dat dat door stress kon?
    Onze meid slist wat..ook niet echt charming..

Loesie: heb ook fysio. Maar kan niet echt zeggen dat het me zoveel helpt. Blijf last houden.
    leuke boom!!! Pretecho leuk leuk. Ik heb eind augustus 1 staan. Gaan mijn zusjes mee.
    Vorige keer zijn mijn moeder en schoonmoeder mee geweest. Ze wisten niet wat ze zagen en begonnen direct over Vroeguhhh ;)
    (toen hadden ze dat helemaal niet etc etc)

Debby: knufff meis! Lage suikers voelt akelig. Kan erover mee praten.

Kraampakket halen: moet dat nu al?? oww jee wat gaat de tijd snel

17. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @jootje, moest hier ook een bekkenband proberen, maar moet hem zelf kopen....eens even kijken of het iets is....
    hier juist net andersom, eerst een voorliggende placenta, en nu achter, voel hem nu dus veel beter...en idd, zo zie je maar dat elke zwangerschap anders is!

@ineke, jippie echt een meisje!!
    en een mooi gewicht....ik mag binnenkort ook weer, ben benieuwd wat Jaapie dan weer weegt!

@loesie, mooi die boom, had er eerst ook 1 willen aanschaffen, maar we hebben gestucte muren, en had geen zin die te laten egaliseren...dus nu piepschuimletters, en 3 kleine koekoeksklokjes aan de andere kant....
    wij hebben het kamertje zover klaar, alleen opruimen en deco ophangen(zie mijn album)
    wat betreft de naam, we hebben hem aan zoonlief verteld, maar die vond hem niks:D, en hij vergeet hem ook steeds, en echt hardop noemen doen we hem nog niet, hij heet gewoon "Jaapie" tot hij geboren wordt;)

@lilalien, ben blij voor jullie als het woensdag is...ben benieuwd....kan me voorstellen dat de hele situatie een hoop stress met zich meebrengt....lijkt me echt moeilijk, dus doe echt mijn petje af voor je!!

@debby, wat fijn dat hubbie het zo kon regelen, rust heb je idd nodig!!

18. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Hey meiden, ik kom ook weer eens om het hoekje loeren.

Sita: Welkom hier, klets gezellig mee meid. De 3e alweer, leuk hoor gefeliciteerd! Sterkte met alle klachten! Lijkt me inderdaad erg zwaar als je er nog 2 hebt rondlopen.

Loesie: Hey, gezellig dat je ook hier ook komt kletsen. Gefeliciteerd met je paps! Gezelig dat jullie er heen gaan. En leuk hoor die boomsticker/behang. Ben erg benieuwd hoe jullie kamertje gaat worden en kan zelf ook niet meer wachten met beginnen. Vrijdag komt ons kamertje eindelijk. Kraampakket heb ik nog niet gehad, Blije doos inmiddels wel al opgehaald. O ja, jij veel plezier bij de pretecho!!!

Jootje: Sterkte met de bekkenklachten, lijkt me erg vervelend. Jammer ook dat die bekkenband niet hielp. Is het inderdaad zo verschillend met de placenta aan de voorkant? Hier ook placenta aan de voorkant, maar heb natuurlijk geen vergelijkingsmateriaal zoals jij.

Debby: Lekker even ego spammen hier nu en dan hoor! Helemaal niet erg, je moet eht toch kwijt. Fijn dat je bloeddruk goed is en gelukkig dat je man vanmiddag vrij kon nemen dan kan jij je rust nemen meis! Knuffel!

Ineke: Fijn dat het nog steeds een meisje is! Ben benieuwd naar de foto's. Spammen maar!!!

Lilalien: Je bent er maar druk mee, denk je wel om jezelf? Succes bij de dermatoloog.

Luukske; Af en toe een hangdagje is lekker toch, mijn mannetje en ik hebben dit weekend ook lekker rustig aan gedaan samen. Alleen het hoognodige gedaan in huis en de tuin en verder lekker een keer een weekend geluierd.

Wendy: Zal je zo nog even PB-en met mijn nieuwe afspraak data, had ik volgens mij nog niet gedaan weer na mijn laatste vk bezoek.

Verder ben ik het even kwijt meiden, sorry.

Hier: Zaterdag pretecho gehad! Was erg leuk alleen ons eigenwijsje werkte totaal niet mee helaas. Maar 2 wat vage 3D foto's meegehad omdat 3D gewoon niet lukte omdat de kleine te dicht tegen de placenta aanlag die bij mij aan de voorkant zit. We hoefden ook niet te betalen voor 3D maar gewoon voor 2D dus dat vond ik wel netjes. Verder zag alles er goed uit, ze zei nog dat we ons geen zorgen hoefde te maken over de extra echo voor de niertjes, voor zover zij zag zag het er goed uit, geslacht nog even gecheckt en zij zag hetzelfde als bij de 20 weken echo gelukkig. Verder kleine gemeten en zat precies op 26w en 5d wat ik zaterdag ook was, dus precies op schema. Ook ligt kleintje nu niet meer in stuit maar netjes met het koppie naar beneden. Nu lekker zo blijven liggen haha.....O ja, het was op een gegeven moment ook van het vruchtwater aan het drinken, zo vertederend om te zien....we zijn weer helemaal verliefd. Zal zo nog wel even een foto plaatsen.

19. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
  20. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36