November 2010 Mama's Deel 2!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Doobie, 22 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MoedertjeB

MoedertjeB Actief lid

1 mrt 2010
    495
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Dreamer, als je geen pijnlijke harde buiken hebt dan is er niet zoveel aan de hand, alleen inderdaad wat rustiger aan doen en ook kunnen harde buiken niet voor ontsluiting zorgen, dus daar hoef je je iig niet druk om te maken.

2. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    MoedertjeB, heb net op je schatje Mas gestemd! Leuke foto :)

Dreamer, harde buiken, ik heb er helaas nog geen ervaring mee... heb op internet wel gelezen dat in bad gaan met lavendelolie kan helpen maar dat zal je vast wel al geprobeerd hebben! Hopelijk kunnen ze je snel helpen! En volgens de gyn moet je minstens 2 liter water drinken...

Luukske, einde van de week MOETEN we eruit zijn :)
    Oh ja, ik vind NIKO ook supermooi! Wist niet dat het Kroatisch is... hmm heb precies toch een voorkeur voor slavische namen ;)

Kitty, we zijn net een heleboel roze-bruine spulletjes op de geboortelijst gaan leggen dus we zijn er nu wel vrij zeker van! Al zit in het meeste ook blauw (olli polli collectie bij Prémaman)

3. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    :( ik heb het gevoel dat ik het toch ook echt even rustiger aan moet gaan doen.. punt is dat ik dat niet kan ...

heb ontzettend veel last van nesteldrang..
    was vandaag niet veel te doen op mn werk edus ben om 12.15 uur naar huis gegaan en heb sinsdien nog niet gezeten.. .stofzuigen stoffen was opvouwen opruimen etc etc etc
    voel het in mn rug en iets daaronder en meer naar de zijkanten maar kan het geen naam geven. ook buik voelt alsof ik spierpijn heb?
    kan dat kwaad?
    ik wil eigenlijk nog steeds niet rusten maar denk dat ik het toch maar moet doen al weet ik niet helemaal zeker waarom / wat anders...

sorry (voor klaagbericht.. )

4. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @wendy, die pijn in je buik is een teken dat je rustig aan moet doen....is moeilijk, maar echt, neem op zijn tijd gewoon je rust!

@dreamer, hopelijk blijft alles goed gaan met je beeb....en hoop niet dat je eerder gaat bevallen, is niet niks, kan erover mee praten....helaas....
    en harde buiken zonder pijn zijn een teken dat je echt moet rusten....
    hou ons op de hoogte....dikke knuf van een buurtgenootje, haha....

@moedertje, mooie foto...

@coco, en het slapen in het grote bed van jullie knul gaat goed?
    heerlijk dat jullie met de babykamer kunnen beginnen!

@zora, ben benieuwd naar jullie kamertje, maar weet eigenlijk wel zeker dat het super wordt!

@ineke, Niko is idd een slavische naam....wist het eerst ook niet, maar is er echt 1....was er echt helemaal weg van....helaas zat die directe collega van hubbie dus in de weg!! baal baal baal....maar we hebben nu ook een leuke naam, haha....

@all, zijn net terug van het zwemmen, hebben daar een frietje gegeten(hubbie gaat vanavond op de boerderij van zijn oom helpen met de laatste loodjes op het nieuwe dak, dus die eet wrs daar). Luka geeft genoten, en ik vond het wel raar, die dikke buik in het water...beeb was druk in de weer!

5. grietje 77

grietje 77 Bekend lid

7 feb 2010
    857
    273
    63
    Vrouw
    Hoi! Ik kom even dag zeggen, ik ben al in een eeuwigheid niet meer langs geweest op deze site. Vandaar dat ik nu ook niet alles heb teruggelezen.

Morgen opnieuw een echo, ik ben zo benieuwd, elke keer weer.

Ik heb last van harde buiken als ik te lang aan het poetsen ben en (beetje genant) als ik na seks klaarkom. Ik heb meer zin dan anders maar achteraf bekoop ik het met een keiharde buik! Echt niet leuk, zijn er nog met dit probleem?

Verder heb ik extreem veel last van mijn hooikoorts. Ik heb zowiezo een héél hoge waarde van allergenen (2400 terwijl dan < 100 moet zijn) maar nu wordt het toch te erg, ik doe niks anders dan niezen.

Verder gaat alles super met ons kleintje!!! Veel stampjes enzo!

6. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Meiden, kom morgen weer!

Mijn zussen hebben vandaag de kamer behangen, mijn vader is nu de kast in elkaar aan het zetten, jeetje wat een schroefjes en andere kleine dingen!

Dank u voor complimenten op de boom!

Haaai Zora, ook hier!!! Leuk!!!!

Zometeen pretecho, gaan nu weg!!!! Spannend! Zal foto's plaatsen als het lukt!

Vanmiddag naar babydump geweest, mochten van mijn ouders nog wat spullen uitzoeken, het is geworden:
    -een babyfoon
    - een klamboe
    - een campingbedje + matrasje
    - boxkleed
    - een pakje, maat 56 (staat op: baby van het jaar!)
    - 2 hoeslakentjes voor wiegje
    - dekbedhoesje voor ledikant!

Al met al heel wat, we zijn er superblij mee!

Oh, moet nu echt weg, mannetje wacht, hihi!
    Tot morgen!

Liefs Loesie

7. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @grietje, doe maar rustig aan met poetsen....

@loesie, wel komen spammen met de kinderkamer en de pretecho!!

@all, ga even Luka in zijn bed helpen(is moe na een zwemdagje).
    ik ga lekker rustig aan doen, en morgen heb ik weer een dagje opstaan om mijn zus en schoonbroer op te halen van het vliegveld(gelukkig rijdt mijn ma mee) dus zal pas morgenavond weer online zijn.....
    enne ga morgen even de blije doos ophalen bij prenatal, hij staat gereserveerd!

8. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Even snel voor ik op de bank plof en er niet meer vanaf kom!

Nieuwelingen welkom.

Iedereen met harde buiken echt rustiger doen hor!

Draaien stuitbaby. Bij Jaime zeiden ze dat ze ruim tijd had om te draaien volgens mij wel tot week 32 of 34 ofzo. Ik weet niet of een tweede nog meer tijd heeft.

Ik moet ook wat meer rust nemen. Niet teveel poetsen en slepen etc. Erg last van dat k*t bekken.

Fijne avond!

9. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Even snel...
    Vandaag 3 uur in het ziekenhuis gezeten. We moesten alleen voor een groeiecho. Het kindje is nog steeds erg klein en er is te weinig vruchtwater en daardoor neemt de gyneacoloog alle controles over (i.p.v. de verloskundige). Ik moet nu ook om de dag naar het ziekenhuis toe voor een CTG (hartfilmpje van de baby). We gaan bijna op vakantie. Hij twijfelde of dat wel door kan gaan, maar uiteindelijk vond hij het wel goed. De ochtend voordat we vertrekken moet ik nog naar het ziekenhuis toe en de dag dat we weer thuiskomen moet ik 's avonds ook naar het ziekenhuis voor een CTG. Verder staat er ook weer een echo gepland op korte termijn. Al me al zal ik de komende tijd dus heel veel in het ziekenhuis zijn. Ik denk dat het nog 12 lange weken gaan worden, maar het is voor het goede doel he!
    Ik krijg misschien ook een apparaat om CTG's te maken voor thuis. Nu waren ze uitgeleend, maar dat is dus ook een optie.

10. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Jeetje Marleen, dat is inderdaad een heel gedoe zeg! Maar zoals je zegt, voor een heel mooi doel!
    Het zou toch handiger zijn als je het thuis kan doen he!
    En leuk dat je toch op vakantie mag, lekker ontspannen he ;)

11. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    marleen..... jeee das ook wat zeg! maken ze zich toch nog behoorlijk zorgen dan zeker? :(

hoe lang ga je op vakantie?

12. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Blijkbaar willen ze me inderdaad extra in de gaten houden. We gaan een weekje op vakantie (naar Texel). Het is dus te overzien.

Het is niet echt een ideale zwangerschap. Eerst de spanningen rondom een syndroom en het niet levensvatbaar zijn van ons kindje. Dat bleek gelukkig mee te vallen, maar nu dus weer helemaal in de medische molen. Maar goed, we moeten het er mee doen he.

13. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    oh texel is goed te doen lijkt me... en een weekje ook... hopelijk kun je er nog wel een beetje van genieten.
    maak je je zelf veel zorgen nu?

wel fijn dat ze het dan zo goed in de gaten willen houden maar lijkt me niet echt ontspannend voor jou/jullie met dit en idd ook de vorige keer :(

14. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Ik maak mezelf niet heel veel zorgen, maar echt relaxed is het natuurlijk ook niet. Ik zal wel blij zijn als we ons beebje in de armen houden en hopelijk gezond en wel. Ze willen goed kijken of de zuurstoftoevoer voldoende blijft, want als dat niet zo is dan wordt het riskant voor de hersenen van de baby. Het kan zijn als de groei erg achter gaat lopen, dat er dan een zuurstoftekort op gaat treden. Maar vooralsnog gaan we daar maar niet van uit.

15. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ Luukske: ja, het slapen op zn nieuwe bed gaat suprgoed, echt boven verwachting. Maar wat lijkt hij ineens weer een klein zeg, in zo'n groot bed...
    En ben echt blij dat we nu eindelijk met het kamertje gaan beginnen, ben echt één van de laatsten geloof ik.
    Het heeft voor mij allemaalook veel minder haast dan bij de eerste, heb nu echt zoiets van het komt allemaal wel... Erg he...?

@ Marleen: Wat een gedoe zeg, om de dag naar het ziekenhuis. Gelukkig mag je nog wel op vakantie, hopelijk doet dat je even goed, even wat afleiding, ontspanning en rust. Veel plezier op Texel, ik vind het echt tof daar.
    Hoop echt voor je dat je beebje nog even lekker doorgroeit daarbinnen.

Verder aardig wat meiden die het rustiger aan moeten doen ivm harde buiken en bekkenpijnen enzo. Echt doen hoor dames! Naar je lichaam en je beebje luistern.

Zo, ik ga maar eens mijn bedje opzoeken. Heb gewerkt vanavond en ben gek genoeg nog niet echt moe... Maar toch maar proberen want morgen rond 7 uur staat mn zoontje weer naast mn bed.
    Welterusten!

16. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Marleen wel fijn dat jullie kleintje zo goed in de gaten gehouden word maar wel intensief om de dag naar het zh zoals je zegt voor het goede doel maar toch. Hoop dat de kleine een goede groeispurt maakt en voorlopig nog lekker warm bij jouw kan blijven zitten.

17. Kitty2

Kitty2 Bekend lid

27 dec 2007
    622
    0
    0
    Nederland
    Meiden met harde buiken e.d. doe rustig aan hoor! Luister naar je verloskundige of gyn.

Marleen; jeetje, dat klinkt best intensief hoor. Maar wel een lekker idee dat ze je goed in de gaten houden. Ik hoop voor jou dat jullie beebje even flink gaat groeien. Doe in ieder geval maar rustig aan en laat die ziekenhuisbezoeken maar gewoon over je heen komen. Meer kun je er helaas niet aan doen..

Wij hebben vorige week de tekst voor op het geboortekaartje uitgezocht. Ben er zeer tevreden mee!
    Volgende week zaterdag ben ik eindelijk weer eens vrij. Hopelijk heeft vriendlief dan ook zin om weer wat spulletjes voor de beeb te gaan kopen.
    Waar hadden jullie die naamslinger ook al weer vandaan? Die wil ik ook graag bestellen.

Fijne dag allemaal!

18. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Goedemorgen!!

@ Kitty: He, die naamslinger... Ik was ervan overtuigd dat ik hem bij mn favorieten had gezet, want ik vond dat ook zo leuk, maar niet dus.
    De site begon met een y dacht ik, maarja, daar heb je niks aan. Maar vast wel iemand anders die het nog weet.

Hier ook de tekst voor het geboortekaartje al klaar. Ben er ook zeer blij mee.

Alleen wij zijn nog steeds niet uit de tweede naam. Eerste naam waren we het meteen over eens. Tweede naam keurt man alles af want hij vind er niks bij passen. Maargoed, we hebben nog even....

19. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Goedemorgen!

Coco: Wij moeten ook nog aan de babykamer beginnen hoor! Wordt vrijdag geleverd. Wij hebben we het voordeel dat we verder niet hoeven te klussen ofzo. Dus alleen inrichten, schoonmaken, aankleden en babywasjes nog. Maar heb nog het idee dat we tijd zat hebben.

Marleen: jeetje, wel heftig meid, gelukkig kan jullie vakantie wel doorgaan. Sterkte met alles!

20. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    @Nieuwelingen, gefeliciteerd en welkom!

@MoedertjeB, heb je de uitslag van de ontbijttest al?

@Placenta, bij mij ligt de placenta nu aan de achterkant en bij Ryan volgens mij aan de voorkant (weet het niet zeker meer), maar dit is veeeel leuker, PJ is heel actief en ik voel hem regelmatig. Hij reageert ook op mijn handen en zo, heerlijk vind ik het!

@Coco, gaat het slapen van je zoontje goed op zijn nieuwe bed? En ben benieuwd naar jullie babykamer! Oh lees het al dat het echt super gaat :D. En ik had ook niet zoveel haast met de babykamer tot ineens kwamen de hormonen opzetten en MOEST de babykamer klaar :D.

@Dreamer, succes bij de controle! Hopelijk heeft de rust je goed gedaan en heb je minder last van harde buiken.

@Wendy, wel je rust nemen he meis, dat is ook belangrijk voor je kindje en zeker ook voor jezelf!

@Luukske, wat leuk dat je bent gaan zwemmen met Luca. Ryan is ook DOL op zwemmen :D.

@Loesie, hoe was de pretecho?

@Marleen, je hoeft nog geen bedrust te nemen begrijp ik? Wel vervelend dat je om de dag naar het zkh moet, maar goed...alles voor de kleine natuurlijk!

@Geboortekaartje, als het goed is krijgen wij vandaag of morgen de enveloppen binnen MET de leesproef van het geboortekaartje, spannend!

@Kraampakket, gisteren kreeg ik het kraampakket binnen, heb 'm direct weer weggezet, hahaha.

Deel Deze Pagina