Hier schrik ik dan toch wel weer een beetje van.. Je opent me wel de ogen moet ik zeggen. Ik moet wel rustiger aan doen, maar dat is erg moeilijk. Het kindje loopt nu ook 2 á 3 weken achter. Bedrust heb ik nog niet gekregen maar dat zou best kunnen dat dat wel gaat gebeuren. Ik besef soms niet zo dat het zorgelijk is geloof ik.... Ik denk allemaal dat het vanzelf wel goedkomt, maar dat is misschien wel niet zo... Vandaag kreeg ik klanten en ben ik ook weer niet aan rusten toe gekomen en dat niet natuurlijk niet goed...
"Grappig" (bewust tussen quotes hè!!) want ik dacht dus Jeetje wat blijft ze rustig en nuchter hieronder. Wat op zich ook geen kwaad kan hoor, je kan wel in paniek raken maar daar bereik je ook niets mee. Maar misschien ietsie meer bewust van de ernst zou -denk ik- geen kwaad kunnen. Echt rustig aan doen Marleen, je moet echt niet voor niets om de dag naar het ziekenhuis! En waar kun je beter rustig aan doen dan op een eiland in de Waddenzee. Ga ontspannen, neem een stapel boeken mee en maak je vooral niet te druk!! Wanneer vertrekken jullie??
meeks..... ; SUPERRRRRR !!!! gefeliciteerd! Marleen....; ja das schrikken wat luukske schrijft... ajb doe het maar heeeel rustig aan dan! tis wel je kindje he! knuffel... ! wijzigingen....; voor wie en pb had gestuurd.. tis weer doorgevoerd hoor!
we hebben vandaag 3 proef geboortekaartjes binnen gekregen en zonder het van elkaar te weten op volgorde gezet welke we het leukst naar minst leuk vinden en we hadden precies het zelfde! onze gezamelijk nummer 1 zal het nu ook echt gaan worden! ook de tekst zijn we vandaag over uit gekomen en... kan mijn ontwerp van het geboortebord in de kliko gooien want het word iets anders... het zelfde 'beestje' dat op de kaart staat...
Ik ben inderdaad nogal nuchter van aard en ik denk altijd dat t wel goed komt, maar inderdaad ik moet niet voor niks zoveel naar het ziekenhuis. Verstandelijk weet ik ook wel dat er vanalles kan gebeuren, maar ik denk steeds: oh dat zal wel niet... We gaan vrijdag weg en ik ga echt proberen rustig aan te doen daar. Ik zit me nu alleen al wel weer te bedenken dat ik morgen alles in moet gaan pakken en nog foto;s naar klanten moet brengen etc, etc.... Ook niet slim eigenlijk..
@Moontjee. Fijne vakantie!! Geniet ervan! @Dreamer. Doe je goed rustig aan, want (teveel) harde buiken nu al is meestal niets zo goed. Geen paniek, maar wel een teken van je lichaam dat je even rustiger aan moet gaan doen!! @Wendy. Tja het wordt waarschijnlijk ook een Doe het Rustig aan reactie van mij...maar....Doe je wel Rustig aan!! Maak anders even een lijstje van wat je nog gedaan wil hebben. Je hebt nog tijd ZAT en als je even op papier hebt wat je nog wil doen krijg je wellicht ook iets meer rust!! Trouwens Keyboard nog verkocht???? Ik zal je nog even pb-en met de afspraken die ik consequent vergeet door te geven... Zwangerschapsdementie??? @Lila. Ben zoooo benieuwd hoe het gegaan is vandaag...... @Sensee....uuuhmm....ik zou zeggen...Doe rustig aan!! 8) @Meeks. SUPERNIEUWS. Volgende week samen met je liefje! Helemaal fijn voor je!!! @Jootje. Goed dat je minder uren kan en mag werken. Dat is wel erg fijn voor je. @Loesie. Waar zijn je foto's????? Ben erg benieuwd! @Peertje. Ja juist, alles met de beeb goed nu mama nog!! Rustig aan en probeer echt even bij te tanken morgen en overmorgen!! @All. Gisteren een glucose tolerantie test gehad ivm hoog bmi Wat een K** test is dat zeg, die 2 uur wachten...pffff Maar goed, suiker was nuchter 4.5 en na drankje en 2 uur wachten 5.4. Helemaal keurig dus!
@ Fijn dat jullie eruit zijn met de geboortekaartjes. En dat "beestje" waar je het over had, ga je die zelf maken? Hier heeft vandaag mijn zoontje voor het eerst op het potje geplast én gepoept. Ben zo trots en blij.
@Meeks; wat fijn!!! Nog eventjes en dan is je mannetje eindelijk hier!! @Marleen; net als alle andere meiden; doe echt rustig aan!! Kun je morgen niet wat dingen uit handen geven?? Dat je wat vaker je rust kunt pakken??
irene....: jaaaa. zwangerschapsdementie.. heerlijk! heb er ook last van en niet te zuinig.. hahaha coco.....: jaaa gaan we zelf maken! lekker figuurzagen.. hahahaha wat een rotwerk maar het resultaat mag er toch nu toe steeds zijn.
Dreamer: fijn dat de controel goed was, en er geen gekke dingen te zien waren omtrend je harde buiken! werken lijkt me idd geen goed plan. Moontje: plezierige vakantie Meeks: Jeeeejjjj wat goed zeg!!! Gefeliciteerd meis coco: wat goed van je zoontje zeg! hoe oud is hij??
Sorry heb niet terug gelezen. en dat ik niets meer heb laten horen,druk bezig alles klaar te maken voor de vakantie,we vertrekken zaterdag. Heb vandaag wel gebeld en een afspraak gemaakt voor een pretecho (4d),dus hoop dat ie er goed voor ligt en dat we een mooi filmpje en leuke foto's mogen ontvangen. Deze afspraak heb ik in Domburg,schijnt nogal goed te zijn,dus ben benieuwd.
@ Jootje: Mijn zoontje is in juni 2 geworden, dus wel de leeftijd om het op het potje te gaan proberen nu.
goeiemorgen meiden.... @all, wilde jullie echt niet laten schrikken, maar ik dacht er 5 jaar geleden ook wat nonchalanter over, maar ben met beide benen op de grond gezet tot ik te horen kreeg dat ik echt daar moest blijven....en dat Luka een prematuurtje/dysmatuurtje zou gaan worden, en dat we uiteindelijk een hele ziekenhuiservaring op zouden doen....heb namelijk ruim 6 weken plat gelegen, en we hebben gewoon geluk gehad dat onze vent een vechter was, want na 6 weken mocht hij naar huis...hij was toen 2000 gram, en 42 cm...en hij mocht ook alleen maar naar huis omdat ik er helemaal doorheen zat, en ik zelf als verpleegkundige in dat ziekenhuis werkte....normaal was de grens bij een hoger gewicht, maar ik wist/weet welke wegen ik moest bewandelen als ik het niet vertrouwde thuis....heb een goeie thuiscontrole gehad van de artsen en de verpleegkundigen, dus echt een goeie begeleiding! de reden waarom ik nu dus al thuis ben, is dus ook die ervaring....en dat willen wij en de artsen natuurlijk zo veel mogelijk voorkomen....als de natuur anders wil, dan is er niks aan te doen, maar we kunnen het op zijn minst zo veel mogelijk beperken qua stress/spanning etc....we hebben nu tenslotte ook een kleuter thuis rondlopen, en het zou gewoon shit zijn als ik nu ook het zh in moest, want die kleine man wil ik gewoon niet overleveren aan anderen.... Luka heeft er uiteindelijk wel het nodige aan overgehouden, hij heeft een concentratiestoornis, ligt achter in de motoriek etc....dit zijn dingen die veel voorkomen bij prematuurtjes.... lopen deed hij echter met 11 maanden al(stiekem) en met 12 maanden mocht iedereen het zien...qua groe heeft hij altijd onder de lijn gelegen, en nu is hij wel redelijk bij....is 105 cm en 16 kilo....dus "eindelijk" onder aan de groeicurve.... het hele leventje van Luka worden we al geconfronteerd met bepaalde dingen, zo hebben we op de basisschool niet gemeld dat hij prematuur was, puur om hem geen stempel op te laten drukken....is eigenlijk erg.... nou wat een lang verhaal, maar ik wil dit graag met jullie delen, omdat ik weet hoe het is( en het is dus echt geen pretje), en ik dit niemand gun.... als meiden nog vragen hebben, stel ze gerust!
Goeie morgen!!! Luukske, jeetje dat is niet niks he! Ik weet niet of je de Belgische zender VTM kan ontvangen? Daar was dinsdag een uitzending over prématuurtjes op en echt de rillingen liepen gewoon over m'n rug! Er was een jongetje, Isaac, dat met 25 weken geboren werd! Wat was dat klein zeg!!! De tweeling van mijn zus kwam met 34 weken, elk 1840gram... heeft toen ook 3 weken in het ziekenhuis gelegen, maar hun groeiachterstand is op 4 jaar nu wel volledig weg en geen andere achterstand te bemerken... Ik zou het ook niet meteen in de school gemeld hebben hoor, doen ouders ook niet heb ik gemerkt, maar als ik dan een mama aanspreek over sommige concentratieproblemen of kleine achterstanden, komt het er meestal wel uit! Maar als het een geruststelling mag zijn, de meeste kindjes halen dat in als ze 6-7-8 jaar zijn hoor!!! Hou de moed er in!
@Luukske: Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Met hoeveel weken was Luka ook alweer geboren en hoeveel woog hij toen? Hebben ze de bevalling in gang gezet of begon het spontaan? Hoeveel weken was je zwanger toen je opgenomen werd? Ik heb gisteren vervanging gezocht voor een bruiloft die ik zou fotograferen. Eerst wilde ik het zelf doen, maar nu toch maar afgezegd. Het leek me toch verstandiger.
@ Marleen: Goed van je. Zal wel moeilijk zijn om zulke dingen uit handen te geven want je doet het toch liever zelf, maar het is nu eenmaal beter zo.
@Lila, hoe ging de afspraak gisteren voor je zoontje? Heb de hele dag aan je gedacht! En wat vervelend dat geroddel . @Meeks, en is het allemaal goed gegaan met de verblijfsvergunning van je man?! Oh lees het al, super! @Loesie, wat goed dat je de beslissing hebt genomen om na de vakantie niet meer te gaan werken, goed dat je voor jezelf zorgt en de baby! En wow, dat is wel een mooi uitgebreid kraampakket. Bij mij zat er een knuffel in (afschuwelijke hond) en een boekje. Verder het nodige kraamverband en dat soort "troep". Niets leuks dus . Ik zit bij Avero Achmea. @Moontjee, fijne vakantie! @Dreamer, wat fijn dat je controle bij de gyn goed was! Het blijft vervelend de harde buiken, maar gelukkig geen effect gehad op je baarmoederhals of zo. @Hier, de proefdruk was superleuk! Twee kleine dingetjes die we gaan wijzigen en dan is het helemaal klaar . @Wendy, wat leuk dat jullie dezelfde volgorde hadden van de geboortekaartjes . Alleen jammer voro het ontwerp van je geboortebord.
Goedemorgen Luukske: wat een verhaal...lijkt me een hele nare ervaring, zeker omdat je er nog dagelijks mee word geconfronteerd. Verstandig dat je het daarom nu heel rustig aan doet. Kaartjes en kraampakket: heb nog helemaal niks in huis en eigenlijk zelfs nog niet echt in verdiept. Zal ik binnen kort toch even doen Gisteren hebben we het eerste wandje in de verf gezet. Vanavond weer verder het begin is er dus
Hoi, ik zie dat sommigen hier een 'kraampakket' ontvangen? Wat is dat en is dat in BE ook te verkrijgen???