Via de meeste zorgverzekeringen krijgen zwangere vrouwen zo'n kraampakket. Zit alles in wat je nodig hebt met een thuisbevalling: matjes, doekjes, zeiltjes, watten, alcohol enz, en uiteraard de o zo gewledige kraamverbanden niet te vergeten.
Alle dingen die erin zitten kun je ook gewoon los bij de apotheek halen, maar dan wordt het niet vergoed door de verzekering denk ik.
Heb het kraampakket zelf opgehaald van de week. Mijn verzekering vergoed het niet. ( unive aanvullend verzekerd )Heb hem bij de apotheek gekocht. Hebben jullie wel eens wat bij klein en fijn besteld toevallig?? Een webwinkel met allemaal babystuff. Heb anderhalve week geleden wat besteld en al wel betaald en nog steeds niets van gehoord. Daar baal ik wel een beetje van.
Ik had een Tummy Tub in het kraampakket zitten. Dat was de vorige keer niet. Toen was het een bewaarbox met allemaal spullen en nu zat alles in die Tummy Tub.
zoo marleen, een tummy tub! das beter! ik kreeg vorige keer een dom gekleurd rugzakje met veschoonmatje. (ach ja, een gegeven paard niet in de bek kijken hé )
@ Paint: Die webshop ken ik niet. Staat er niks vermeld op de site hoe lang een bestelling/verzending ongveer duurt? Misschien is het bij hen ook niet op voorraad. Anders zou ik even bellen hope of wat als je je er niet lekker bij voelt.
@paint, ken de site wel, maar volgens mij nooit iets bij besteld....en heb al op heel wat sites wat besteld.... @ineke, de leerkrachten dachten idd ook aan een prematuurtje, en zeiden meteen dat dat een hoop verklaarde, echter wij hebben gezegd dat we hem gewoon niet meteen die "stempel" wilden opdrukken.... @marleen, wat goed dat je wat werk uit handen hebt gegeven.... Luka is met 32 weken geboren, had toen een achterstand van 5 weken, ik ben met ruim 25 weken opgenomen, en toen lag hij ruim 2 weken achter, dus in de weken van mijn opname is de groei nog meer achter gebleven......ik kreeg 2x per dag een CTG, soms wel 1 uur per keer.... uiteindelijk is afgesproken dat wanneer Luka niet meer groeide(dus dat het vruchtwater echt minimaal was) of het CTG verslechterde, hij middels een KS gehaald zou worden...ze schatte zijn gewicht op 1 kilo, en wilden geen risico lopen met een vaginale bevalling(die langer duurt). uiteindelijk begon hij te dippen op het CTG, en is hij dus geboren middels een KS...hij woog 1050 gram en was 35 cm... we hebben nu een pracht knul van bijna 5 rondlopen, maar het is dus niet geheel zonder slag of stoot gegaan.... ik heb in mijn fotoalbum een foto van hem staan in de wieg van zijn broertje...hier was hij 4,5 jaar... zal eens kijken of ik een foto kan uploaden van meneertje toen hij net geboren was....
hey meiden, hier alvast een link van Luka met zijn papa, hier was hij bijna 3 maanden, en tegen de 3 kilo, het rompertje dat hij daar draagt is een 44 of 46!!! als de foto klein blijft, moet je even in mijn album kijken, daar staat hij groot in....
@Luukske: Bedankt voor je aanvullende info. Echt een superkleintje dan inderdaad. Erg aandoenlijke foto. Ons kindje wordt nu op 1 kilo geschat. Vanmorgen ook een hele tijd op bed gelegen om weer wat extra rust te pakken. Je verhaal heeft me eigenlijk wel erg geholpen om me weer wat nieuwe inzichten te geven. Het is een hele heftige tijd geweest voor jullie lijkt me.. Ik krijg er kippevel van. De CTG die ze van de week gemaakt hebben zag er goed uit. Morgenochtend ga ik weer naar het ziekenhuis voor een CTG. Het blijft wel allemaal in mijn hoofd hangen moet ik zeggen.
Ik zat gister te bedenken dat ik mijn kraampakket nog niet binnen had en nog geen 10 minuten later ging de bel, mijn kraampakket Ik had er ook een Tummy Tub bij zitten, vorig jaar met Mas had ik er een draagdoek in zitten en ook inderdaad een bewaardoos. Maar net als Marleen alles in de TT, ook bij VGZ verzekerd zeker? Vanavond pretecho, ben heel benieuwd Ik hoop dat 3D gaat lukken aangezien ik nogal eigenwijze kindjes heb, want zowel bij Lise als bij Mas ging het niet lukken, placenta net als nu weer aan de voorkant en beide lagen ze er vol met hun neus in. Maar goed we zien het vanavond wel. @ Luukske, wat een mini baby zeg! Wij zaten gister van Mas zijn begin foto's te kijken, maar wat is de tijd toch snel gegaan! Hij is ondertussen bijna 9 maanden en het is net alsof hij er altijd geweest is. @ Marleen 1 kilo nu is toch niet zo super klein voor deze termijn? Mijn neefje is vorig jaar met 29 weken geboren en was 1500 gram, waarschijnlijk liep hij ook wat voor hoor. Het is alweer bijna een jaar geleden dat zijn sterfdag was, hij is overigens niet overleden aan te vroeg geboren zijn. Maar met 7 maanden kreeg hij hersenvliesontsteking. Ik ga dan de 29e (zijn sterfdag) ook even naar het grafje en daar wat neerleggen. Zal wel weer tranen met tuiten worden, want ik mis hem nog steeds verschrikkelijk! Volgens mij zitten er veel meiden in de ziektewet nu hier hè?
Paint ik ben ook bij Unive verzekerd, ook aanvullend en heb het pakket wel vergoed gekregen. Zo een tummytub in het kraampakket, leuk kadootje. Nu ben ik even kwijt wie gister met haar zoontje op gesprek moest sorry maar ben wel erg benieuwd of er wat uitgekomen is?
@lot, lilalien moest op gesprek met haar zoon... @marleen, het was idd geen makkelijke tijd, en we hebben er ook echt veel verdriet en stress (de artsen waren er heilig van overtuigd dat Luka Down zou hebben of een andere chromosoom afwijking, gezien de groeiachterstand etc...) van gehad...hubbie werkte overdag, ik lag 40km verderop in het ziekenhuis(na zijn werk kwam hij meteen, en ging rond 20-21 uur naar zijn ouders of een vriend van ons, want hij had het echt heel moeilijk...is toen ook flink afgevallen), mijn pa had net een herseninfarct gehad, dus mijn ma pendelde tussen mij en mijn pa, en we hadden een pup thuis,die gelukkig door mijn schoonouders is opgevangen, maar die ik meteen heb opgehaald bij mijn schoonouders toen ik het zh uitmocht....had heb ruim 6 weken gemist.... na de geboorte ben ik met beide voeten op de grond komen te staan...thuis was in al die weken niks gedaan, het huis was leeg, zonder kindje, ik moest pendelen naar het ziekenhuis....hubbie kon geen vrij krijgen..... uiteindelijk hebben de artsen besloten dat het voor mij gewoon beter zou zijn als Luka thuis was....ik was gewoon gebroken, en voor de buitenwereld leek ik heel sterk....hij mocht dus eerder naar huis dan normaal bij andere kindjes.... wat ik steeds heb gedacht....ik ben blij dat we toen alleen de hond hadden, en niet nog een kleintje thuis....nu is Luka dus bijna 5, en merk dat ik juist daarom gewoon voorzichtig ben.....kan het me niet permiteren.... maar om even terug te komen op jou verhaal.....het gewicht zegt niet super veel, de duur van de zwangerschap is belangrijk....ons geluk was dus die 32 weken....heb 2 longrijpingsspuiten gehad, en hij heeft geen hulp gehad bij de ademhaling.....1 kilo is "gewoon"voor een duur van 27-28 weken volgens de artsen.... ze (mijn huidige gyn en de neonatoloog) hebben mij nu ook verteld dat ze gaan voor een duur van minimaal 30-32 weken....ik ga zelf voor 37 weken, haha...vraag me niet waarom... ik hoop dat jullie dit allemaal bespaard blijft!!!
Helder verhaal Luukske. Bij ons kindje is de achterstand vooral te merken aan de buikomvang. Hoofdje en benen komen redelijk mee (ook wel een achterstand), maar het buikje ligt echt op de onderste lijn en loopt ruim 2 weken achter. Ik hoop voor jou dat jullie kindje de komende tijd lekker blijft zitten. Je moet er niet aan denken dat je nog zoiets mee zou maken en zeker nu je Luka thuis hebt. Wij hebben een zoontje van 2,5 en ik zou het voor hem ook heel erg vinden als ik langdurig opgenomen zou moeten worden. Ik hoop dat dat niet nodig is.
@Moedertje: Ik ben niet verzekerd bij VGZ, maar bij Trias. Blijkbaar krijg je bij beide een Tummy Tub. Ik had er bij mijn zoontje al één gekocht dus dat is wel jammer.
Luukske, mijn duimen draaien volop voor die 37 weken EN voor Marleen natuurlijk ook he! Hoe langer de beebjes het uithouden, hoe beter! Ik heb weeral last van 'lage' krampen... tis soms echt of dat hoofdje superhard duwt! Dat kan toch helemaal niet... dan ga ik wel wat rusten maar het is echt niet alsof ik nu veel doe, even boodschappen doen en de was vouwen is toch geen hard labeur?
@ineke, hier ook een paar rare krampen....in mijn lies....volgens mij is meneertje een feestje aan het houden.... @marleen, hier was idd ook de buikomvang veel te weinig, en hij zou korte beentjes hebben....nou toen hij geboren werd, was het in verhouding een lang smal manneke....tja ik bedoel met zijn 35 cm, had hij relatief gezien grote voeten en lange beentjes..... dat is idd wat ik bedoel, met een kleine thuis rondlopen is het dubbel zo moeilijk.....ik heb "geluk" dat luka heel zelfstandig is...vind de vakantie nu wel lekker, want als dadelijk de school weer begint is het wat meer aanpoten, want de school is te ver weg om te lopen, gelukkig heeft Luka op de 1e dag van de vakantie zijn fietsje gevraagd, en fietste zomaar zonder zijwieltjes....dus nu mag hij een nieuwe fiets uitzoeken, en kan hij naast mij fietsend naar school....had al buikpijn als ik hem op het stoeltje moest tillen.... komende week gaan we het fietsje halen, en dan gaan we nog oefenen op straat en het fietspad....
Jeetje wat een verhaal inderdaad Luukske, ik ga voor je duimen dat je in ieder geval 37 weken haalt! Hebben ze wel een reden gevonden voor Luka's vroeggeboorte?
@ Luukske: Wat een verhaal zeg. Ben er helemaal beduusd van. En wat een ontroerende foto... zo mooi. @ MoedertjeB: Echt erg van je neefje, dat hij niet ouder dan 7 maanden heeft mogen worden...
Is inderdaad heftig Luukske, ik hoop dat je de 37 weken sowieso gaat halen. Vanavond echo gehad, tuurlijk heb ik weer een dwars kind! Hoe kan het ook anders Hoofd in de placenta, handen en navelstreng ervoor, hoe er kun je het hebben Maar ze heeft haar wel opgemeten en ze loopt ca 1 week voor op groei, ze weegt nu ongeveer 1290 gram en haar voeten zijn al bijna 6 cm! Madame leeft op grote voet. Ook is het niet zo gek dat mijn buik qua groei 3 weken voorloopt, want ze ligt helemaal gestrekt in mijn buik alsof het de ruimste kamer van de wereld is. Hoofd ergens tussen mijn ribben gedrukt en voeten helemaal op mijn blaas! Ze was ook met geen mogelijkheid te draaien. Maar we mogen terugkomen over een paar weken. Dus dan hopen we dat ze met haar hoofd naar beneden ligt. Even afwachten dus!
@ MoedertjeB: Was je voor een pretecho dan? Wel redelijk dan dat je nog terug mag komen. Jammer dat je kindje zo dwars lag. Je herinnert me er aan dat ook nog een pretecho wil laten maken. Moet maar eens snel een afspraak gaan maken. Tot wanneer (welke week) is een 3d/4d echo ongeveer mooi en duidelijk?