November 2010 Mama's Deel 2!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Doobie, 22 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MoedertjeB

MoedertjeB Actief lid

1 mrt 2010
    495
    0
    0
    NULL
    NULL
    De beste tijd om hem te maken is tussen de 27 en 29 weken. Maar ik wacht nu even de controle met 30 weken en mocht ze dan anders liggen, of ik moet zelf voelen dat ze anders ligt dan maak ik een nieuwe afspraak.

2. Paint

Paint Actief lid

27 feb 2007
    392
    0
    0
    Luukske, wat een klein frummeltje zeg. Hopelijk blijft dit prutsje wel lekker zitten tot het helemaal "af "is.

Moedertje B, jammer, maar je mag nog op herhaling,
    6 cm is best al groot inderdaad :D

Marleen, doe rustig aan meid. En misschien een weekje texel wel heerlijk relaxed voor jullie.
    Moet zeggen dat we niet zulk mooi weer hebben de laatste dagen.8)
    Terwijl hier ( texel) toch meestal wel de meeste zonuren heeft.

Lot, How wird.:( Nou ik ga in ieder geval mijn bonnetje insturen. Misschien krijg ik nog centjes terug.
    Als je hem zelf koopt zit er in ieder geval niets leuks in. Alleen maar noodzakelijk.:D

3. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    luukske:..... heftig verhaal zeg... wat een ukkie op die foto zeg... zet je wel ff met beide benen op de grond ja.... :(

debby...... : nee is geen zonde! het nieuwe ontwerp gaat alleen maar nog leuker worden!!! :) :):):)

kraampakket:..... iemand bij zilveren kruis verzekerd die hem al heeft ontvangen??? ik nog niks gehoord hoor.. maar zou ook pas in de zevende maand komen eigenlijk..
    ook nog niks gehoord van blije doos trouwens.. :(

'bout me: ...... keyboard is nog niet verkocht maarrrrrrrr hebben vandaag toch nieuwe matrassen besteld!!! jopeieeee!!!!! over 4 (!) weken kan ik dus eindelijk weer slapen!! hahahaha heel dramatisch maar zit er echt doorheen nu kan echt amper slapen.. :(

allleen die prijsss.... :( ... iemand nog keyboard hebben ?? mag voor 1000 euro weg.. ;)

4. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    hey meiden,

hier een super beweeglijk menneke in mijn buik....
    heel anders dan bij Luka....

wat betreft de reden van Luka's prematuriteit, domme pech volgens de artsen....slecht aangelegde placenta en daardoor ook slechte navelstrengdoorbloeding....en als bijkomstigheid mijn hoge bloeddruk( tgv overgewicht)....

nu dus flink afgevallen, een perfect lage bloeddruk, en een beeb die tot dusver op schema ligt....enne ben natuurlijk bijna mijn hele zwangerschap al thuis....de fert arts wilde niet dat we een risico zouden lopen...

enne, snap dat het confronterend is, maar is misschien goed om het wel te weten....de gevolgen zijn niet niks....
    nu kan ik er makkelijker over praten, maar 5 jaar geleden was ik gewoon op....
    laatst begon mijn gyn er weer over....begon meteen te brullen, omdat mij op het hart werd gedrukt rustig aan te doen, en je dus gewoon met beide benen op de grond komt....je hoeft niet echt iets te voelen qua achterstand, maar de gevolgen zijn groot....

5. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Goedemorgen, ik sta op het punt om naar het ziekenhuis te gaan voor de CTG. Ben benieuwd. De baby beweegt nog steeds erg goed.

@Wendy: Altijd lekker, nieuwe matrassen. Wij hebben latex matrassen en daar ben ik erg tevreden over.

@Paint: Jij woont dus op Texel? Lijkt me heel bijzonder! Wij gaan naar Oosterend.

@Luukske: Die ervaring zal altijd wel een impact op je blijven hebben denk ik. Bij mij is mede de oorzaak dat er een bloedvat mist in de navelstreng. (ook een foutje in aanleg dus). Dat is ook gewoon "pech"

6. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    :D Hier precies hetzelfde hoor, hoofdje in de placenta, en ahnden en navelstreng ervoor.

Alleen is onze kleine een stuk kleiner. Voetjes waren bijna 5 cm en gewicht was nog geen 100 gram. Toch liep de kleine precies op schema. Dus waarschijnlijk gewoon een klein beebje. ;)

7. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Luukske, wat een ontzettend aandoenlijke lieve foto, en wat was hij nog klein zeg.

Marleen: Goed dat je de adviezen ter harte neemt en echt rustig aan doet meid, fijne vakantie alvast!

Hier: De babykamer komt vandaag! Helemaal happy!

8. Kitty2

Kitty2 Bekend lid

27 dec 2007
    622
    0
    0
    Nederland
    Goeiemorgen allemaal!

Luukske; zo echt een kleintje hoor. Wel een prachtige foto. Die laat zien dat Luka echt een kleintje was.
    En wat een verhaal zeg... Jammer dat je nu in je dagelijks leven er nog steeds wat van merkt he.

Marleen; Ik heb niet zo'n heftig verhaal als Luukske. Maar ook ik ben de vorige zwangerschap in het ziekenhuis opgenomen geweest i.v.m. een groeiachterstand. De oorzaak van de groeiachterstand was geheel aan mezelf te danken.. Ik voelde me heel goed de zwangerschap en heb teveel gedaan.
    Ik heb vanaf 35 weken verplichte bedrust opgeschreven gekregen. Toen ik weer naar huis mocht, moest ik ook elke dag naar het ziekenhuis voor een CTG-scan en 2 keer per week een groeiecho.
    Uiteindelijk is ons dochtertje op precies 40 weken geboren met een gewicht van 2560 gram. Dus ze mocht meteen mee naar huis en was niet te klein!
    Wij hebben veel geluk gehad. Ik heb me ook echt rustig gehouden de laatste weken. Ze is toen nog heel goed gegroeid.
    Wat ik dus wil zeggen; neem je rust, voordat het te laat is! Nu kan het nog zo, als je nu gewoon door gaat, dan lig je misschien over een aantal weken alsnog in het ziekenhuis. En met een kleintje ook thuis, wil je dat gewoon niet!
    Geniet (ondanks de rare verhalen) van je vakantie. Laat je lekker verwennen door je mannetje. En doe rustig aan!

Lilalien; hoe is het gesprek gegaan????

Meeks; super nieuws voor jullie zeg!

Jootje; jij zit zeker ook bij de friesland zorgverzekeraar?? Ik had bij mijn dochter ook zo'n afschuwelijke tas! Haha. Ben benieuwd hoe het kraampakket er nu uit ziet..

9. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Goeie morgen iedereen!

Prachtige foto Luukske!
    Wendy zalig zo nieuwe matrassen :) heb je goed geslapen?

Ik kan maar niet meer doorslapen he! Ik word elke nacht rond 3 uur en rond 5 uur wakker, zonder echte reden... precies of m'n lichaam al aan het oefenen is voor na de bevalling!!!

10. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Ineke: Hier wordt ik meestal rond 2.00/2.30 uur wakker en rond 6.00/6.30 uur. Moet beide keren eruit voor het toilet. Voorbereiding op de gebroken nachten denk ik dan maar.;)

11. Paint

Paint Actief lid

27 feb 2007
    392
    0
    0
    Wendy, das een goed vooruitzicht. Eindelijk lekker slapen straks.

marleen, Ja wij wonen inderdaad op Texel.
    Oosterend is een van de rustigere dorpen, das nu misschien wel prettig. En het zijn relatief allemaal korte afstanden van dorp naar dorp.

Zora, ook al bekend hoe groot de voetjes zijn.:p Ik heb geen flauw idee. Manlief dacht gisteravond wel een voetje te voelen.
    Ons meisje was gezellig contact aan het zoeken. Man kreeg een trap tegen zijn oor dat hij met zijn hoofd op mijn buik lag.:D

Vanmiddag gaat hier de schop in de grond. Eindelijk beginnen met de fundering van ons huis. Er komt bijna 4 meter aan.
    Wel heel prettig dat het nu daadwerkelijk gaat gebeuren. En nu maar hopen dat het allemaal voorspoedig gaat lopen en we begin nov in ons huis kunnen wonen. (ipv in de stacaravan)

12. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    goeiemorgen meiden,

@zora, spannend vandaag....wel komen spammen....
    enne beebje van jullie zal 1000 gram zijn, ipv 100 gram...

@marleen, idd geniet ondanks (mijn) horrorverhaal van je vakantie...en de zwangerschap....zoals gezegd, het is vaak domme pech!!
    veel succes met het CTG!

@wendy, lekker zeg nieuwe matrassen....
    wij hebben begin van het jaar een nieuw auping bed gekocht met heerlijke matrassen, hadden eerst een waterbed....

@all, heb net de pakketpost al gehad, had namelijk bij koterkado een paar mutsjes besteld met de beebs naam, en een luiertas/zwemtas(voor het babyzwemmen).

dadelijk met Luka op jacht voor een fietsje (even orienteren) en morgen moeten we onze boot wegbrengen voor reparatie...dus ook een dagje uit....

13. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Moedertje B ik zou dan wel goede afspraak maken met echobureau dat als het niet lukt je niet de rekening krijgt voor 3d maar voor 2d!
    Jaime lag precies zoals jij beschrijft destijds. Mn placenta lag bovenin, iets voor en iets achter en daar leunde ze met haar hoofd helemaal in/tegenaan. Gelukkig konden ze toen een paar mooie foto's maken maar dat was een echo met 28 weken. Ik ben toen met 31 week teruggegaan maar daar kreeg ze echt niets op beeld. Vooral ook omdat ze dan eigenlijk al te groot zijn. En als ik jou zo hoor dat ze al voorloopt op groei zou ik het zeker regelen dat als niet lukt je niet volle pond betaald.

14. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Misschien dat je dat in Belgie niet krijgt omdat Nederland zo'n extreem thuisbeval land is en andere landen niet?

15. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    OH wat afschuwelijk van je neeftje. En dan nog hersenvliesontsteking..brrr. Hoe gaat he tnu met zijn ouders?

En ik zit niet in de ziektewet hoor! Werk nog steeds 32 uur pw

16. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Luukske wat een verhaal zeg. Ik hoop dat deze zwangerschap voorspoediger loopt en het kindje wat langer zal blijven in je buik. Het is echt een ukkie dan voor 3 mnd :$ zo mini. Zo was Jaime toen ze werd geboren met 38 weken!

17. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Haha jij ook een eigenwijs. En waar ligt je placenta?
    En hangt misschien ook van de bouw van een kindje af. Misschien ben jij zelf niet heel groot!

18. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Marleen ik las je bericht en dacht ook jee wat ben je nuchter! Heel goed natuurlijk want teveel stressen kan ook nooit goed zijn voor het kindje. Wat anderen zeggen ik zou wel de ernst van proberen in te zien om de dag zkh is niet niks! Maar nogmaals ook heel goed dat je niet als een kip zonder kop bent want dat is ook niet goed voor het kindje. Sterkte met de echo en voor je vakantie doe idd maar heel rustig aan! Laat je lekker verwennen door de man! Lekker eten boekjes lezen! Oh en goed dat je die klus had afgezegd hoor!!

19. peertje

peertje Fanatiek lid

20 mrt 2009
    1.671
    0
    0
    vlakbij amsterdam
    @luukske: wat een mooie foto! zo'n iniemienie! wel heftig verhaal!
    gelukkig gaat deze zwangerschap voor jou goed...dus dees blijft gewoon lekker zitten tot 37wk;)

@marleen: nou meid, ik hoop dat de ctg vandaag goed is en dat je daarna lekker een weekje kan genieten!

@moedertjeB: wat een draakje heb je;) haahah en idd grote voeten! ze is nu op t zelfde gewicht als mijn meisje en ik ben iets verder dan jou!

@zora: leuk! babykamer!

@paint: hoop voor jou dat de verbouwing ook vlot verloopt!

@wakker: hier ook 's nachts rond 3.00 wakker en vaak rond 5.30-6.00! slaaap heel slecht trouwens!

@wendy: das fijn vooruitzicht! als zal je de eerste nachtenw el moeten wennen aan je nieuwe matras;)

ga zo ff naar de prenatal, nog wat dingetjes halen met korting, dus altijd leuk!

hier gaan ze morgen beginnen aan de zolder, voor kamer Job, dus eindelijk word er iets gedaan;)

fijne dag allemaal!

20. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Zo ben ik weer bij?

Hier vanmiddag de pretecho heb er onwijs veel zin in! bij de 20 wkn echo vond ik hem precies (met profiel) op mn dochte rlijken dus wie weet!

De tips voor het bekken volg ik goed op en het lijkt iets te werken. Praktisch allemaal wel onhandig hoor die tips. Er moeten toch boodschappen gehaald worden en als Jaime in avond ligt te slapen moet ik toch 2 trappen op!

Volgende week weekendje weg! Heb er zin in.

Alvast een goed weekend en ik spam later dit weekend wel even de echofoto's (als het bij mij wel lukt!!!). Hier placenta achter en baby in stuit.

groetjes!

Deel Deze Pagina