November 2010 Mama's Deel 2!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Doobie, 22 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    goeiemorgen meiden,

@huisje, idd het kan nog zo'n paleisje zijn, we hebben ons huis nu (nog) niet te koop staan, en heb gewoon geen zin in dubbele laten, iig NIET NU in deze tijden....
    dus we gaan gewoon vrolijk verbouwen in het voorjaar....

@wendy, bellypaint....leuk...maar idd met die dure make-up...haha...ben benieuwd naar het resultaat!
    we gaan trouwens naar Port Zeelande, Brouwershaven(is een huisje van de familie, waar iedereen gebruik van kan/mag maken).

@ineke, we hadden bij Luka zwitsal, maar hij had een extreem droge huid, heb nu ook wel wat van Zwitsal maar heb voor de zekerheid ook Balneum en voor de billen Sudocreme en Bepanthen....
    de action heeft trouwens een vergelijkbare lijn zoals de Zwitsal, zijn oranje flessen, en ruiken hetzelfde....zijn wij in de loop van de jaren daar naar overgestapt....hubbie gebruikt de babyolie, en Luka heeft nu in bad de zeepvrije wasgel....

@all, vannacht super vast geslapen, gisteravond op de bank lekker in slaap gevallen, en dit voortgezet in bed...was pas om 8,30 uur wakker...

heb gisteren trouwens mijn wikkeldeken van Lodger binnengekregen, heb hem via Mp gekocht, nieuw met kaartjes eraan, scheelde 25 euro tov de winkels

2. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Galenco is inderdaad Belgisch maar Mustela niet...
    Maar Zwitsal is zo overbekend dat het ook wel goed zal zijn he ;) en het ruikt inderdaad zo lekker!

Draagdoek lijkt me super, maar wij hebben een gewone draagzak voor m'n man gekocht... lijkt me anders frisjes zo in de winter...

Huisje verbouwen: hier ook woonkamer en badkamer volgend jaar in de lente en dan een bijbouw zetten van 7-7m voor de keuken en berging... dat zal pas het jaar daarna zijn, maar volgend jaar moeten we dan wel rond maart-apirl de woonkamer verhuizen naar de veranda! daar zie ik wat tegenop, tis wel groot 5-7m maar ja niet zo warm he!

Vandaag gebeld met de vakbond en ik kreeg te horen dat ik tijdens mijn brostvoedingsverlof/ouderschapsverlof slechts recht heb op 315 euro per maand!!!!
    Ik wist dat het niet zoveel zou zijn, maar ZO weinig had ik niet verwacht hoor!!!
    Tis ook niet eerlijk, ik werk maar halftijds maar moet wel voltijds verlof opnemen, anders valt het halftijdseverlof gelijk met de tijd die ik thuis zit en moet ik toch halftijds gaan werken... pfff raar hoor!
    Maar ja, dan moeten we het maar zuinig aan doen en leven op 1 inkomen... geweldig, met die grote verbouwingswerken die eraan komen!!!

3. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Hier voorliggende placenta. En 3D echo was niet echt goed gelukt. Slechts een fotootje die gelukt was (had ik toen ook hier gepost en staat ook in album). beeb lag met neusje bijna in placenta en hield ook constant handjes voor het gezichtje. En de navelstreng lag er ook constant voor. Dus hier zat alles wel een beetje tegen. Ondanks dat wel van de echo genoten hoor. :D

4. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Ik weet niet of die placenta-positie zoveel uitmaakt hoor!
    Bij mij ligt hij gewoon opzij, maar de 3D echo was ook niet zo supergoed gelukt omdat het kindje constant met de navelstreng aan het spelen was of met haar handjes over haar wang aan het wrijven was...

5. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ Ineke: Balen zeg, van je inkomen. Is dat voor de 16 weken dat je thuis zit dat je zo weinig krijgt per maand of voor een andere periode?

6. Lilalien

Lilalien Niet meer actief

Meiden ,ik kom na mijn douche en eten reageren.

Heb een rotnacht achter de rug ,vaak plassen en diarree aanvallen van de pds.
    Eigenlijk duurd dit al een paar weken van slecht slapen ,
    ons dochter die maar goed ook minder stotterd nu hervallen blijkt te zijn in bedplassen.

Er komt weer iemand kijken naar ons stekje dermee ik zo langzaam ben met mijn huishouden.

Ik heb Mustella producten gekocht bij Equiform gisteren Ineke ,
    je krijgt er bij aankoop van 3 producten een stalenset en toilettasje ,een mustellapopje cadeau en zowieso 20% korting.
    En met een bon van Nutricia heb ik dan nogeens 2 producten erbovenop gratis gekregen.

Heb voor de baby een badolie genomen en van de stellatopia versie een waswater omdat ze hier nogal gevoelige/droge huid hebben naar exzeem toe.Voor de grotere de dermawasgel 2 grote flacons en dan kreeg ik nog een toitelmelk en een tube wasgel voor mee te nemen gratis bij (van die Nutriciabon).
    Voor 44€ was ik gesteld en daarmee kom ik lang toe hoor.

Van Galenco en Zwitsal krijgen ze hier zeer snel die opflakkering van rode ,droge en geirriteerde huid.

Groetjes en tot seffes!

7. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @lila, balen van je dochtertje!!
    en succes met de bezichtiging....

@ineke, idd is het voor je verlof? of zit het in Belgie anders?
    we krijgen in NL gewoon ons basissalaris(ik heb normaal ook een lel onregelmatigheidstoeslag erbij) en alles wat je langer neemt dan de standaard 16 weken, gaat OF van je verlof af, OF je kunt oudersschapsverlof opnemen, OF onbetaald verlof....

ik plak zelf mijn vakantiedagen van dit jaar, die ik niet heb gebruikt, achter mijn zwangerschapsverlof, dat waren iets van 3 weken....

8. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Ik zit in het onderwijs en dat is zo een apart gevalletjes hoor... Als je zoals mij niet TADD'er bent (dus geen vast contract maar jaarlijks) krijg je tijdens je bevallingsverlof al wat minder (zal voor mij zo'n 550euro zijn) dus de 15 weken (6 voor bevalling maar mogen ook erna en 9 sowieso erna) maar voor het borstvoedingsverlof (ouderschapsverlof) zal ik dus bijna niets krijgen... :(
    Vakantiedagen mogen onderwijzers in BE niet zelf kiezen, die staan vast!

9. rosa08

rosa08 Niet meer actief

hier even weer een teken van leven.ik hoop dat alles goed met jullie gaat en dat alles goed gaat met de zwangerebuikjes.

ik lees wel geregeld even mee maar gewoon geen tijd om te reageren plus dat me dochtertje veel aandacht vraagt.

gister hebben wij een mooie echo gehad en het is 100% een meisje ik ga proberen het hier te posten maar ben er niet echt een ster in.

liefs rosa

10. peertje

peertje Fanatiek lid

20 mrt 2009
    1.671
    0
    0
    vlakbij amsterdam
    @luukske: verstandig om t huis niet te doen! je weet nooit hoelang je huidige huis dan te koop staat!
    en wat fijn dat je beeb nu wel goed loopt! wie weet redt je t dan de 37wk!

@lilalien: suc6 met schoonmaken en bezichtiging! balen van je slecht nacht!

@ineke: de merken die jij noemt, ken ik niet...belgisch? maar je moet gewoon uitproberen wat jij het fijnst vind...sommige kinderen kunnen niet overal tegen.
    hier voornamelijk zwitsal!

@hier: net bij de ARBO geweest en die man ging me helemaal onderzoeken, was een hele aardige man by the way, maar die snapte ook wel dat ik niet meer werkte, alles zit vast! dus daar hoef ik nu niet meer heen!
    ook heb ik gister de voetenzak van Wallaboo binnengekregen, voor in de maxi cosi, van marktplaats, ziet er super mooi uit! we hebben al de grote variant voor in de buggy, maar omdat vorige 2 in maart en april zijn geboren hadden we geen voetenzak in maxi-cosi...du snu wel nodig!
    vandaag komt t behang voor job zn nieuwe kamer binnen, dus hopelijk van t wknd of volg week behangen....en dan kan ie over en DAN EIN-DE-LIJK beginnen aan babykamer!

nou ik ga zo naar therapie....tot laterszzzzz

11. Lilalien

Peertje succes met je therapie ,ik vind het erg als iemand zijn rug ,bekken of wat dan ook vastzit ,heb zelf 2 hernia's en scoliose in de rug (lichte vorm).

Ineke, ik heb ook info vergaard bij de BBTK gisteren hoe ik mijn witte kaart nu moest invullen als ik moest bevallen.
    Ik moet dan 1 week ervoor en hoeveel is het erna??Was het nu 15 of 16 weken in totaal??
    Dan zou ik meer krijgen dan wat ik nu krijg als uitkering voor die korte periode.Geen idee of mijn vrijstelling dan ook mee opschuift ,dat horen we erna wel ergens in maart.
    Wat ik nu krijg is slechts 137€/maand en mijn man iets van 150€/maand.
    Als ik extra bv-verlof zou wensen toen ik werkte was dit niet vergoed ,kon wel 5 maanden nemen als ik wilde.
    Tijdskrediet was iets van een +/-280€/maand.

Daarnet de badkamerkastjes mee opgeruimd en uitgewassen (is niet veel werk of veel kastjes)maar zo weet ik ineens waar weer wat staat en heb een apart plekje gemaakt voor de baby met zijn spulletjes :)

Had gezien dat in de Hema ook van die geweven mandjes waren in lila tint ,eens vragen aan mijn man of hij het ziet zitten zaterdag eens de stad in te trekken als het mooi weer is teminste.

Groetjes!

12. Lilalien

Hoe voel je je ondertussen??

13. Lilalien

Wow dus daarom is je maag enz.een trampoline voor je beebje,
    ik peins dat het wel zeker eens fijn mag zijn om en iets grotere of molligere baby te krijgen.
    Ik hoop er zelf op geen mager sprietjes zoals vorige keren

14. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @lila, ik denk dat ik super zou moeten wennen als het echt een dikkerdje blijkt te zijn, haha...Luka is echt een spinnetje....lang en smal....

@ineke en lila, is echt geen vetpot wat jullie krijgen....hier is het wel zo dat als je geen werk hebt, en hubbie verdient boven het minimum, dan krijg je geen uitkering, alleen kindergeld....

en met een baan, en je neemt ouderschapsverlof, dan krijg je over die dag(en) die je minder werkt, 70% loon....

wij hebben het zelf niet nodig, hubbie werkt overdag, en ik 's avonds, dus we wisselen elkaar af....hubbie zit er wel aan te denken om evt 1 dag per 1-2 weken ouderschapsverlof op te nemen, gewoon voor de fun....krijgt hij toch iets meer mee van de 2 kids....

@peertje, ben benieuwd naar de kamertjes die jullie gaan maken....wat voor behang hebben jullie gekozen?
    fijn dat je je dat ritje naar de arbo kunt uitsparen....ik hoef ook niet meer te komen....

enne de gyn ziet het volgens mij wel zitten dat we het nu trekken tot het eind...
    en dat huis....over een paar jaar vinden we ons "droomhuis" ook wel, deze tijd is gewoon shit om te verkopen.

15. peertje

peertje Fanatiek lid

20 mrt 2009
    1.671
    0
    0
    vlakbij amsterdam
    @lilalien; thnx, fijn is anders idd....maar komt vast goed;)

@luukske: ja scheelt weer! dus eigenlijk heb ik nu gewoon verlof! raar idee...dat ik pas in 2011 weer ga werken!:D
    nou ik hoop dat beebje zolang mogelijk bij je blijft zitten! en t went hoor een dikker beebje na zo'n ieniemienie(job was ook klein en isa mooi op gewicht)

het behang voor job wordt deze:

16. peertje

peertje Fanatiek lid

20 mrt 2009
    1.671
    0
    0
    vlakbij amsterdam
    en voor de beeb, 1 muur behang(met de bloemen), andere muur sauzen

17. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Tis inderdaad echt niet veel wat we hier krijgen he!
    Maar ach, die mooie tijd om onze beebjes kunnen ze ons niet meer afpakken he ;)

18. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @peertje, wat een stoer en lief behang!!
    jaja, ip heb je nu zwangerschapsverlof, haha....hier dus ook, ga volgens mij ergens half/laatst februari weer werken(met mijn verlof van dit jaar eraan geplakt). ben er dan bijna 1jaar uit geweest, heb wel vervangend werk gedaan, maar mijn eigen taken vanaf begin april al niet meer.....tjee, als ik het zo schrijf, is het gewoon echt lang, haha....maar heb nog geen ontwenningsverschijnselen....

@ineke, idd de tijd met je beeb neemt niemand je af!

@all, morgen even de was strijken die we meenemen, en dan tas inpakken, en na de spits vertrekken we naar Zeeland...mijn schoonouders zijn er dan al, lekker relaxen, en maandag met Luka naar de Efteling, mits het droog is!

ga nu lekker bankhangen...tot morgenvroeg!

19. Lilalien

Ik zou het echt geweldig vinden als jij het zou trekken tot op het einde ,overtijd gaan moet jij of iemand andersh ier niet doen van mij :)
    Nee echt ik heb altijd lange sprietjes gehad en die groeiden dan ook nogeen 1,5 cm per week de 1e 2 maanden tot op 81 cm op 1 jaar.

De oudste is nu 1m25 groot , 5,5 jaar en weegt om en bij de 20 kg
    panlat echt als je hem zou zien.
    De jongste is nu 1m groot ,2,5 jaar en weegt om en bij de 13 kg ,zij is ook mager maar geprortioneerd.Ik vergelijk ze met een baby born pop die hebben zo'n gek lijfje nu zij ook dus ;)

20. Lilalien

Mooooooooooi mooi beide maar wat zijn sauzen op de muur :D:D:(

Deel Deze Pagina