Tuurlijk ik heb dat ook zo altijd geregeld nu bij de 1e was ik door ziekte tem zijn 1 jaar bij hem. Bij de 2 heb ik alles wat wettelijk kon opgenomen en was ik tem 2,5 thuis. Dan voorgoed mijn job vaarwel gezegd en het bevald ons prima nu we moeten soms wel opletten hoe en wat met onkosten zoals iedereen heeft als die eens samen vallen maar we kennen precies de maanden wanneer die zijn en dan is dat maar zo. Op reis gaan doen we niet ,uitgaan ook niet ,...
@luukske: thnx! hahah jaaaa niet te geloven heh...maarja aan de andere kant, de tijd gaat zo snel!!! voor je t weer is t 2011! fijn wknd en geniet ervan! @lilalien: mijn oudste is ook 5,5 en die is 1.10m en 17kg enne sauzen is muur schilderen
@All, hier even een woordje van mij. We zitten hier in renesse op vakantie en de 4d echo was hier ook niet zo'n succes,hij had de handjes voor het gezicht en door de placenta lag ie ook nog eens extra diep.Wel 10 zwart/wit foto's meegekregen en ook op cd en 8 kleurenfoto's en natuurlijk dvd,dus weer ff kunnen genieten. Zodra ik thuis ben ga ik weer meer volgen en reageren. dikke x voor iedereen.
Ik kan het niet meer bijhouden.. Mijn dochter wordt eind oktober 4, is 1.10 en weegt 18 kg. Een lange dame dus. Heeft ze niet van mij....haha. Gesprek met gyn gehad en mag kiezen of ik ks of vaginaal wil bevallen. Veel groetjes!
@sensee: ik heb een klein ventje hoor van 5.5, zn zus van 3 is iets kleiner dus die is weer groot voor dr leeftijd o waarom mag je kiezen? zou ik ook wel willen*heb beide gehad en ks beviel me beter*
leuk behang peertje! port zeelande ..... daar werkt een kennis van ons.. pretecho: bedankt voor de reacties.. heb hier en daar lopen zoeken op internet maar krijgt toch de induk dat de meeste bij 28 weken beter beeld hadden dan bij 30 weken... denk dat ik ga proberen de komende week te gaan ipv bij 30 weken... slechte nacht gehad.. ben al weer ruim twee uur wakker.. bah ! kleding zit ook niet lekker... zws broeken vallen tegen en gewone broeke (open laten) zitten ook niet lekker.. gisteren maar een sportbroek gekocht.. kijken of dat beter gaat.. gisterenavond ook nog ff schmink gehaald voor een leuke bellypaintavond hierzo.. hihih.. zijn morgen een jaar getrouwd en dan gaan we eerst naar mosseldag in yerseke.. dan lekker terrasje pakken daar waar we vorig jaar ons feest hadden, en 's avonds lekker buikje kleuren! vandaag nog ff paar uurtjes werken en dan weer weekend!!!! wens jullie allemaal een fijne dag toe! (en zora succes bij de vk straks)
Sense ,wat denk je te nemen en wat zou je keuze doen veranderen? Bij de 1e heb je ks gehad dan vermoed ik? Hier telkens gewone bevallingen maar bijna bij de 2e een ks door risico ophanging navelstreng en hartfalen van de baby. Wendy ,mmmmmm mosselen goh heb ik ook zo'n zin in ,wij zijn op 28/08 6 jaar gehuwd en helaas moet manlief werken dat weekend anders had ik wat gepland.Tenzij hij iets stiekem zou gepland hebben wat ik betwijfel Hier ook al 2 weken slecht slapen ,weet ook niet wat het is... Groeispurt baby? Veel plezier met je bellypaint en foto's komen showen hoor! Zora veel plezier bij de vk! Man is met de kids fietsen ,verschoot me hij stond ze aan te doen in de badkamer ,dus heb een uurtje ofzo om wakker te worden Ziet er best mooi weer uit worden buiten ,wilde vandaaag beginnen aan de kleerkast van de kindjes om die op te ruimen. Groetjes
Morgen! Lilalien, fijn dat je man gaat fietsen met de kindjes Wendy, ga je mosselen eten? Mijn gyn zei me dat ik dat ABSOLUUT niet mocht!!!! En ik eet ze nog zo graag! En niet alleen voor de toxoplasmose, hij zei dat ze net als scampi's en garnalen echt gevaarlijk waren voor zwangere vrouwen...
hier ook zo'n beroerde nacht...blegh....gelukkig zijn kids vandaag bij neefje en nichtje spelen en logeren, dus kan lekker rusten tussendoor! wendy: leuk bellypainten, ben benieuwd! lilalien: lekker ff wakker worden! suc6 met opruimen!
Mag ik mij aansluiten bij de beroerde nacht. Pfff een enorme schoppert de hele nacht en die buik zit zo in de weg. Dat rotbekken doet zeer als ik niet op een bepaalde manier lig (wat in de tips tegen bekkenpijn stond) maar laat ik nou op die manier net niet lekker liggen....Zo dat was mn geklaag!8) Peertje jij dus lekker rustig vandaag! En mag jij niet kiezen dan? Tegen mij zei mn gyn ze kunnen mij niet verplichten vaginaal te bevallen omdat ze niet zeker weten of het lukt en of er wat gebeurd. Wel zei ze vaginaal heeft voor arts de voorkeur, maar ik ben uiteindelijk bepalend. Ze heeft alle voors en tegens verteld en liet echt helemaal open dat ik moest kiezen wat ik wil... Bij jou dus voorkeur voor een ks ipv vaginaal. Wat is daarvan de reden? Ineke mag dat niet mosselen en gamba's? Ik eet die ook gewoon! Halverwege de zwangerschap in spanje zelfs erg veel gamba's gegeten. Heb er ook niet van gehoord van de verloskundige. Lilalien wat een kleren verzamelen de kids dan heh...vervelend klusje altijd die kasten opruimen maar wel dankbaar want daarna is het weer netjes en denk je niet bij het aankleden oh shit dat past toch niet meer...haha. Ik neig toch naar ks maar weet het nog niet zeker. Voor de baby is het veiliger en die pijn doorsta ik ook wel een tweede keer. WEndy veel plezier! Ja en mijn dochter is ook heel groot. Toen ze geboren was niet hoor tenminste met 38 weken 3 dgn ca 49 cm. Zit ook helemaal bovenin groeicurve. Wel eens lastig hoor want mensen schatten haar ook ouder en denken dan dat ze meer kan. Of als je op je vrije dag ergens met haar loopt al die oude dametjes tegen haar: moet jij niet op school zitten.... Ik ga even wat spullen pakken. We gaan dit weekend naar Drenthe in een landal parkje. groetjes!
Vergeet ik te zeggen dat ik vorige week op een bbq was en daar was een vrouw uit Duitsland en die was ook zwanger... Toen er kleine salami worstjes op tafel werden gezet en ik er eentje pakte werd ik wat vreemd aangekeken. Er zat ook nog een dame uit Frankrijk daarbij en zij heeft twee kinderen. Vertelden zij dus beide dat in Duitsland en Frankrijk je eigenlijk ook geen salami mag eten als je zwanger bent..... DAt is rauw vlees...Nou daar had ik dus nog nooit van gehoord heh!
Ja ik heb er nooit eerder van gehoord en het dus ook gewoon gegeten... Zo zie je maar in ieder land zijn de gebruiken weer anders heh...eigenlijk ook raar heh terwijl het 1 europa is...
Dit vond ik op een Nederlandse webpagina: De onderstaande rauwe vleeswaren mag je eten, omdat ze een speciale behandeling hebben ondergaan: Rauwe ham Bacon Salami Rookvlees Ws staat in Duitsland en Frankrijk wat anders...echt maf!
@mercedes, dan zie ik je misschien wel in renesse, haha....we zitten in brouwershaven(via een binnenweg iets van 7 km verderop), en gaan altijd visje eten in Renesse.... @sens, kiezen? hier niet echt een keuze, alleen als de rugklachten zouden aanhouden, maar wil eigenlijk een vag. bevalling(als hij goed ligt). @grote kind(jes), Luka is bijna 5, en hij is ongeveer 1.05 mtr en net 16 kilo met de kleding aan. @wendy, ben benieuwd naar de bellypaint!! @peertje, lekker even zonder de kids uitrusten... @lila, lekker dat je hubbie even met de kids is gaan fietsen... @mosselen of gamba's eten....wist niet dat dat niet mocht.... en van salami....dat is hier toch ook niet zo? alleen dingen zoals Filet Americain, pate, etc.... wisten jullie trouwens dat pindakaas niet goed is voor de longetjes van de ongeboren beeb? zou je een aanlag voor astma kunnen aanleggen, en laat ik nou steeds zin hebben in pindakaas.... moest er al aan wennen dat ik geen light produkten mocht drinken... @all, nu even de tassen inpakken, kaartjes voor de Efteling halen etc. en dan vanavond richting zeeland....de laptop gaat iig mee!!
@ Peertje: Gaaf behang zeg! En lekker, vandaag zo'n rustig dagje. @ Mercedes: Geniet er nog even lekker van in Renesse. Vandaag wordt het lekker weer, daarna weer minder geloof ik. Jammer dat de echo niet zo goed gelukt was. @ Senseemilia: Ben je er al uit wat je wilt? Jij wilde liever een ks toch? Of ben ik in de war met iemand anders? @ Wendy: Kort nachtje, hier ook al. Was 00.30u thuis van mijn werk en om 6.30 werd mn zoontje al wakker. Ben vanochtend nog even in slaap gevallen toen hij Disney film zat te kijken. Gefeliciteerd met jullie trouwdag morgen en veel plezier met buikje kleuren. Wil daar wel een foto van zien! Fijn weekend iederen. Vooral degenen die een weekendje weg gaan/zijn.
@sensee: nee ik mag niet kiezen, ze zeggen: ga t eerst maar zelf proberen pffff en waarom ik een ks zou willen, die is me de 1e keer zo meegevallen, geen gedoe aan de onderkant, ik had ook geen last van mn wond(we gingen na 2wk verhuizen) vond t wel fijn...... maarja...ga t toch nog is aankaarten fijn wknd in drenthe! @ineke: heb ook nog nooit gehoord dat je geen mosselen zou mogen(lust ik ook niet, maar goed) dus gewoon van genieten hoor! @coco: thnx!
Peertje ik blijf het dan vreemd vinden dat het zo anders is per gyn. Je woont ook in NL toch? Ik had bij mijn gyn ook verwacht dat ik eerst zelf moest proberen maar al na een minuut of vijf zei ze: laat ik voorop stellen, ik kan je nergens toe dwingen en de keuze is aan jou... Bij mij is de eerste keer ook erg meegevallen. Maandagmiddag is Jaime geboren, donderdagochtend mocht ik naar huis. Woensdag liep ik al rond op mijn kamer, zelf Jaime in bad doen, lekker douchen. Dinsdag was even doorbijten maar met pijnstilling ook te doen. Wat mijn gyn alleen zei je weet nooit tevoren of het herstel de tweede keer ook zo snel gaat. Coco idd ik wil liever een ks, maar nu met de keuze twijfel ik soms toch...leuk die hormonen..haha
De kinderkleerkast is klaar en ben 1/3 onze kast dat is voor dadelijk meer. Het fietsen is goed meegevallen ,ze zijn nu rustig aan't spelen. Enkel kan kwaad worden ,heb dan gestofzuigd besloot man nog om te gaan lopen ja kan ik seffes alles opnieuw doen overal want onder zijn werkschoenen hing nog zand. Ik eet alles wat ik lust waaronder mosselen ,garnalen ,salami ik heb geen cmv of toxo. Sense ivmKs of gewoon ga op je gevoel af , ik heb geen ervaring met ks dus ik heb geen idee of dat meer pijn doet aan de wonde of herstel nadien. Oja ,ik heb dus de easyfix op de kop getikt Morgen gaan we heb ophalen voor 75 wat ben ik blij