November 2010 Mama's Deel 2!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Doobie, 22 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    hey meiden,

even snel vanaf de vakantie in Zeeland....
    we genieten met volle teugen, komen morgenavond weer thuis, dus kan dan weer gezellig meebabbelen....

@wendy, mooie bellypaint, en leuk wippertje...
    enne hier ook het dakraam open laten staan, mijn hele beddegoed was zeiknat!!

@marleen, succes meis....

@all, heb alles bijgelezen, en ga me morgenavond even verdiepen in de lounge topics...haha...volgens mij wel smakelijk allemaal...
    enne natuurlijk hier gezellie kletsen!!

tot morgenavond!!

2. MoedertjeB

MoedertjeB Actief lid

1 mrt 2010
    495
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Marleen, balen dat het beneden de groeilijn zit nu :(

@ steken in vagina, ik heb er ook onwijs veel last van, bij Mas kreeg ik het pas bij het indalen en dat was nu nog niet :S Lijkt mij dus ook stug dat hier de baby al aan het indalen is. Ik zal het dinsdag ook tegen de verloskundige zeggen. Kijken wat zij er van zegt, het is voor mij niet vreemd dus ik vind het niet nodig om daarvoor te bellen.

@ spullen, we hebben nog steeds niet zoveel, de grote dingen qua wieg enzo hebben we wel hoor, we moeten nu alleen nog wat meer meisjes spul kopen :D We gaan half september lekker shoppen.

Hier wel gigantische bekkenpijn, gister ook weer voor de 2e keer naar de fysio en manueel geweest. Hier is het echt het schaambeen waar ik last van heb.

Ik kom vanmiddag nog wel even reageren op iedereen, Lise is weer begonnen op school dus heb weer wat tijd voor mezelf!

Tot later!

3. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Succes vandaag!!! Balen dat je beebje onder de groeilijn ligt, maar positief blijven he!

MoedertjeB hier dus ook schaambeen en bekken... vanmorgen was het alweer minder... hopelijk blijft het zo, want ik wil namiddag naar de Hema in Hasselt!

4. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ Marleen: Wat balen zeg dat de groei verder afbuigt. Succes nu bij de gyn, en echt goed dat je gestopt bent met werken!

5. Kitty2

Kitty2 Bekend lid

27 dec 2007
    622
    0
    0
    Nederland
    Anouk; van harte meid!
    Ik vind het super te horen dat de meiden die afgevallen zijn hier even komen melden dat ze opnieuw zwanger zijn!

Marleen; hoe is het gegaan in het ziekenhuis? Goed van je dat je bent gestopt met werken.

Wendy; super bellypaint en wipstoeltje!

Sorry, heb haast. Kom later uitgebreider reageren!

6. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    goeiemorgen meiden,

@marleen, hoe is het gegaan?

@bekken/schaambeen pijn, hier voornamelijk bij het lange lopen veel last.....ik doe dan ook echt rustig aan....

@all, heb net alle kleding in de tassen gedaan, beddegoed afgetrokken etc, komt hubbie met de mededeling dat we nog 1 nacht langer blijven in het vakantiehuisje....leuk, maar dan mag hij het beddegoed er weer opdoen etc....
    wat mij betreft, hadden we ook naar huis kunnen gaan, ben de laatste tijd een echte huismus!!!

7. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    mogguh.

Al een tijdje weer even niks laten horen. Waren druk met Denise haar nieuwe kamertje. Tis nu zo goed als af. Nog even een paar dingen voor de puntjes op de i...heb foto's in me album staan :)

Verder liggen we hier alle drie plat...sinds gisteren moeten we overgeven. Bah niks aan

8. Doobie

Doobie Actief lid

17 sep 2008
    422
    110
    43
    Vrouw
    Leerkracht
    Betuwe
    Hoi allemaal,
    Heb inmiddels weer wat bijgelezen, maar zoveel gelezen dat ik ongeveer alles ben vergeten..Sorry!

Heb vandaag de mail voor het ophalen van de blije doos binnengekregen.. Zit er nog wat leuks in??:) Ben erg benieuwd!

We hebben weer een fijne financiele tegenvaller trouwens. De auto van hubbie begaf het, turbo stuk.. Moet vervangen worden, kost effe € 1500,- Alsof het niks is..:S Balen hoor..

Verder gaat hier alles goed, mag maandag weer voor controle en kijk er erg naar uit.. 't Aftellen begint zo langzaamaam he..:)

Hoe is het verder met jullie??

Liefs!

9. Zomerbloem

Zomerbloem Niet meer actief

Vannacht ben ik de trotse tante geworden van een heel klein lief nichtje, Indy Romée. Ze weegt 2520 gram en is 49 cm lang. Ze is geboren met en keizersnee omdat de ontsluiting niet goed doorzette en Indy niet goed reageerde op de weeopwekkers. M`n schoonzusje had al vanaf zaterdag weeën en het zette niet goed door.
    Ze ligt nu nog op de kinderafdeling, wordt goed in de gaten gehouden maar ze doet het super.
    M`n schoonzusje is bevallen met 37wk1dag, dus eigenlijk wat aan de vroege kant. Maar het is een heel lief klein poppetje om te zien.

10. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Vanmorgen weer naar het ziekenhuis geweest. Eerst een CTG gehad en die was weer goed. Daarna naar de poli voor controle. Morgen komt er een AVT team bij ons thuis om een CTG apparaat hier te brengen. Ik moet dan elke dag thuis CTG's gaan maken (thuismonitoring). De CTG's moet ik dan elke dag doorsturen naar het ziekenhuis. Wel handig dat ik er niet elke dag meer naar toe hoef.

Verder zit het tegen een opname aan, maar ik mocht nu gelukkig nog naar huis. Zodra de groei verder afneemt zal ik opgenomen worden. Mocht het in de tussentijd niet goed gaan dan word ik in Utrecht opgenomen, maar zover zal het vast niet komen. De CTG's zijn steeds goed dus dat is erg fijn! de doorbloeding in de navelstreng is gelukkig ook nog goed.

Over een week weer terug naar de gynaecoloog en dan horen we wel weer verder. Ook moet ik het echt rustiger aan gaan doen. Niet meer werken en ik heb net ook al mijn fotografie afspraken afgezegd. Echt balen, maar het kindje gaat nu uiteraard voor en dat is het belangrijkst.

11. Kitty2

Kitty2 Bekend lid

27 dec 2007
    622
    0
    0
    Nederland
    Zo Marleen, mooi dat ze je daar niet hebben gehouden! Hopelijk doet het rusten jou en de baby goed. Spannend allemaal he? Doet me heel erg denken aan mijn vorige zwangerschap.

Jootje; zal zo de foto's even bekijken!

Lief; gefeliciteerd met je tantezeggertje!

Doobie; ben ook wel benieuwd wat er in de blije doos zit.. Als het lukt wil ik hem zaterdag ophalen.

Luukske; en? De bedden al weer opgemaakt? Thuis is het ook altijd lekker he..

Hier; vanochtend dochterlief weer naar de peuter. Eerste keer na de vakantie. Ze kwam thuis en is meteen in slaap gevallen. Erg vermoeiend zo'n drukke ochtend voor haar.
    Vanmiddag naar de vk. Ben benieuwd of ze ook kan voelen hoe de baby ligt. Heb de hele week het gevoel gehad dat de beeb met het hoofdje naar beneden lag, maar vandaag voelt het net andersom...
    Over drie weekjes weer een extra groeiecho. Ben benieuwd!

Zijn jullie ook al zo aan het aftellen tot het verlof? Ik wel.. verschrikkelijk. Ben er nu al zo aan toe.. Nog 5 weekjes!!

12. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ Lief: Gefeliciteerd met je nichtje!

@ Marleen: Hopelijk wordt het geen opname. Hoe groot/zwaar wordt je kindje nu geschat? En wat is de achterstand?
    Hoop echt dat de curve niet verder af gaat buigen.

13. peertje

peertje Fanatiek lid

20 mrt 2009
    1.671
    0
    0
    vlakbij amsterdam
    @marleen: fjn dat t nu ook thuis kan, scheelt een hoop heen en weer gereis! ne verstandig dat je bent gestopt;)
    @lief: gefeliciteerd met je nichtje!
    @doobie: balen van de financiele tegenvaller! blije doos is wel leuk hoor!
    @kitty: ben al aan t aftellen voro de uitgerekende datum! kan me niet snel genoeg gaan nu!
    @jootje: wat een lief kamertje van je dochter! heel schattig!
    en leuk dat memobord, zelf gemaakt?

14. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    hallo

ik zie net ook een mailtje voor het ophalen van de blije doos... jammer want ben vanochtend nog bij prenatal geweest en toen wist ik het nog niet..

ook bij vk geweest.. toch BI.. moet naar fysio
    voor buikpijn moest ik met spoed bloed laten prikken en vanmiddag of morgen wordt ik door vk terug gebeld over uitslag daarvan. ze wil me waarschijnijk toch doorsturen naar gyn... ze is bang voor vroegtijdige weeen

mag niet meer werken....
    beetje teleurgesteld was ik wel.. dacht dat het allemaal wel mee zou vallen..

15. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Wendy dat is even schrikken. Ik hoop dat de uitslag meevalt!

Marleen oh meid balen! Gelukkig mag je thuis dat doen maar dat is ook wat. Ik hoop dat de kleine goed blijft groeien. Is het lastig met zo'n apparaat en hoe lang per keer moet je eraan?

Kitty wat een indruk maakt een ochtendje spelen dan op die kleintjes heh.

Lief gefeliciteerd met je nichtje. 37 weken is wat vroeg maar kan wel gewoon toch? Een collega van mij presteerde het twee keer om de eerste dag van haar verlof te gaan bevallen...En ze ging dan vier weken tevoren met verlof.

Doobie zo dat is niet een misselijk bedrag. pfff wat een geld kosten die auto's ook heh. En idd het aftellen begint. Na de 30 weken gaat het ook ineens best snel heh.

Luukske en wat is het geworden? Gebleven of naar huis gegaan?

Ineke is dat niet gewoon j ebekken die pijn? Voelt het alsof je zadelpijn hebt maar dan aan je onderkantje? Dat gevoel is het nl. bij mij wel en tegen mij zei de vk dat het het bekken is. Dat verweekt dan te vroeg oid. Ik heb ook last als ik in bed lig en mij wil omdraaine......au. Of als je uit bed stapt.
    Zou sowieso even bellen, misschien krijg je ook tips of oefeningen wat je moet doen om pijn te beperken...

Hier lekker weekendje drenthe gehad. Maakte mij maandag nog even zorgen want leek dat de baby zo rustig was. Stom dat je dan gelijk in paniek raakt heh. Gelukkig begon hij gisteravond toen ik rustig zat weer tekeer te gaan als een malle. Misschien heb ik wat teveel gelopen de afgelopen dagen oid dat ie daarom rustig was.
    Ik vind de komende tijd ook wel weer zo'n zenuwachtige tijd hoor, met dat voelen enzo en dan de geboorte straks. VAn mij mag het nu half nov zijn dan zal die van mij er al wel een paar weekjes zijn.

Denk trouwens dat ik toch voor een ks kies. Voelt beter denk ik.

groetjes!

16. Paint

Paint Actief lid

27 feb 2007
    392
    0
    0
    Hallo meiden,

wendy, das balen meid. Maar rustig aan doen he. Je moet geen vroegtijdige weeen krijgen.

Lief, gefeliciteerd met de geboorte van je nichtje.

Kitty, nou dat aftellen is zeker begonnen hoor. Ik hoef nog maar 8 dagen te werken in totaal.:D 10 sept mijn laatste werkdag.

Marleen, lekker weekje texel gehad. Of toch niet erg kunnen relaxen.

Doobie, ja als auto's eens wat mankeren, kun je het meestal niet met een paar tientjes bekijken. Kost gelijk weer honderden euro's.:(

senseemillia, nou kan me je reactie wel voorstellen hoor. Het liefste voel ik ons meisje ook 24 uur per dag. Gewoon voor de zekerheid, maar ja ze slapen ook nog wel eens he.:p

jootje, beterschap

luukske, ook lekker even weggeweest?

Hier slaat de vermoeiheid wel aardig toe inmiddels.
    Kan merken dat ik niet meer zo veel energie heb over de hele dag.
    Maar heb nu 3 dagen vrij. Hoef het weekend pas weer te werken, dus das wel lekker.:)

17. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    @Coco: De groeiachterstand van ons kindje is nu zo'n 3 weken en het werd geschat op 1200 gram. Het was 200 gram gegroeid in 2 weken (viel me niet helemaal tegen moet ik zeggen). Normaal groeit het geloof ik zo'n 200 gram per week geloof ik.

@Senseemillia: Morgen komt er een thuisteam om het CTG apparaat te brengen en uitleg te geven. Ik weet dus niet precies hoe het gaat. Ik denk dat ik er 1x per dag aan moet en dat moet geloof ik een half uur ononderbroken. Als de hartslag wegvalt dan moet het overnieuw dacht ik. Gelukkig dat je je kindje nu toch weer beter voelt. Kan me wel voorstellen dat het je onrust geeft.

@Wendy: Balen dat je niet meer mag werken... Aan de andere kant kun je dan wel lekker tot rust komen.

@Paint: Lastig die vermoeidheid. Ik merk het ook wel. Eerst voelde ik me erg fit, maar langzaam wordt het steeds minder. Lekker rustig aan doen dus! Je lichaam geeft het niet voor niks aan lijkt me.

@Lief: Leuk, een klein nichtje erbij!

18. IreneH

IreneH Fanatiek lid

5 dec 2007
    1.979
    0
    0
    Omgeving Utrecht
    @Marleen. Wat een goed nieuws dat je het ctg apparaat thuis krijgt, dat scheelt een heleboel gereis!! En ik denk dat het jou ook weer wat extra rust geeft als je hiervoor niet telkens naar het zhuis hoeft. En die rust kun je nu goed gebruiken.

@Lief. Gefeliciteerd!! Wat leuk he zo'n kleintje erbij!! En wat leuk dat er straks tussen nichtje en neefje niet zoveel verschil zit. Mijn broertje (uuhm 2 mtr maar het blijft broerTJE) heeft een dochter die een half jaar ouder is dan Mathijn. Dat is echt super leuk, die twee spelen zo leuk samen!!

@Wendy. He verdorie toch BI, da's mooi balen joh :(. Goed dat je gelijk naar de fysio gaat en stopt met werken. Goed op jezelf passen nu hoor, want je wil er geen last van blijven houden na je zwangerschap!! Knuff voor jou!
    Al iets gehoord van het bloedonderzoek?

@Peertje. Hoe is het met jou meid???

Vermoeidheid... Ja de weken dat het zwaarder gaat worden zijn nu wel begonnen he meiden. Ik merk bijvoorbeeld dat ik het vervelend vind om in elkaar gezakt/gebogen te zitten. Dus op de grond Lego-en is geen succes meer. Heb het gevoel dat mijn baarmoeder ter hoogte van mijn slokdarm zit ofzo...hihihi

Heb net een poging gedaan om Mathijn zonder zijwieltjes te laten fietsen, en ik er maar naast rennen.....:$ wooooow dat kan dus echt niet meer!! Ten eerste plaste ik bijna in mijn broek en ten tweede had ik geen lucht meer van het rennen...:) Ik dacht heel stoer te zijn, maar ik kan het maar beter aan mijn lief overlaten.
    Trouwens wat wel super handig is is zo'n vestje van Agu daar zit zo'n handvat op de rug. Kun je ze heel makkelijk mee leren los fietsen! Alleen je moet er wel naast rennen ;)

Ik ga zo een hapje eten. Misschien tot vanavond!
    Liefs xxx

19. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    hey meiden,

vandaag lekker weer gaan uitwaaien in Zoutelande...lekker visje gegeten en uitgewaaid....
    morgen lekker naar huis, en donderdag de nieuwe echo!!

@marleen, succes meis....take it easy!

@all, morgenavond kom ik weer lekker kleppen, kruip zo het bed in....ben toch wel moe naar zo'n uitwaaidag!

20. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Hoi hoi!

Inderdaad Sensee, precies zadelpijn, alsof ik een week op een paard gereden heb :)
    Gelukkig viel het vandaag mee en ben ik in de Hema in Hasselt hydrofiele luiers gaan kopen, maar nu ben ik uiteraard helemaal uitgeteld...

Jeetje, jeetje, wat gaat dat volgende week geven als de school terug begint?

Deel Deze Pagina