Moedertje B geweldig dat filmpje! Hier gaat die ook zo tekeer..en wat ze dan aan het doen zijn dat vraag ik mij toch steeds weer af! Hier een veel drukkere baby nu dan Jaime was in mijn buik.....
@kitty: hier ook hoor moet netjes rechtop blijven zitten want als ik ook maar even inkak dan begint meneer te schoppen thanks voor het compliment voor de foto.. en werkse weer morgen bleeghhh heb je wel een beetje van je dag genoten? @lilalien: heb wel al een striem maar die zit op me kont niet heel erg ofzo.. dus me buik groeit niet alleen heheheh @MoedertjeB: die dromen schijnen normaal te zijn he... stond in het verhaaltje bij week 29... geweldig he hoe die buik heen en weer kan gaan... ik heb ook al een paar stukjes gefilmt zal eens vragen aan me man of hij er een compilatie van maakt.. Kom je ook uit de buurt van schagen? @peertje:dank je! en die harde buiken ken ik ook weet niet of jullie het ook hebben als je gaat liggen je draait etc etc en ja heb het ook op de wc maar dan wel als ik klaar ben... hier lag het beebje (tenminste donderdag) in stuit.. maar volgens mij is meneer gedraait want krijg constant trappen tegen mijn ribben aan.. ach we zien het wel kan tot 36 weken nog draaien.. en het moet er hoe dan ook uit op wat voor manier maakt me niet uit ook hier is het geboortekaartje uitgezocht wat een drama zeg nee dat vind ik niet mooi nee die ook niet pfff mannen af en toe maar hou evengoed heel veel van hem hoor morgen ga ik lekker mijn nieuwe mobieltje ophalen.. een samsung galaxy. En vrijdag hebben wij de 3/4d echo heb zo'n verschrikkelijk zin om ons ventje weer eens te zien.. het is alweer 8 weken geleden. nou volgens mij heb ik zo alles wel gehad thanks voor de tip lilalien.. dit werkt 10 keer beter
Voila strijk is ook klaar , Graag gedaan MsNuke ik heb bijde 1e striemen op men buik gekregen omdat ik in een teut naar voren droeg. bij de 2e in mijn flanken omdat ik rond droeg. En nu nog geen maar ze beginnen weer erg te blinken tegen de avond dus er staat spanning op. Heb bericht gehad dat ik mijn koffer mag ophalen bij mijn vriendin aanstaande maandagavond en ik heb kriebelvingers om de luiertas evenals het koffertje voor de kleine klaar te maken Echt niet te doen die hormonen ,denk als ik in een kasteel woonde ik nog alles kon opblinken tot in de hoogste toren haha
bedverhogen....: bij ons zal dat niet gaan met die kratjes vanwege het soort bedpoten.. denk ik.. maar weet ook niet wat ik van die klossen moet verwachten dus maar ff op korte termijn informeren hoe dat zit zodat we nog naar een oplossing kunnen zoeken mrsnuke....: onthouden lukt hier ook niet hoor, ik typ mn berichten altijd in kladblok en als ik alles heb copieer en plak ik het naar het forum marleen.....: had idd van vk al wel gehoord dat die van de thuiszorg moeten komen maar was een beetje in gedachten dat de kraamzorg dat zou organiseren...? maar zal vandaag eens gaan bellen enzo / fijn dat je nu dat ctg app thuis hebt! kart....: leuk hooor meid dat je nu weer kunt genieten en ideeen opdoen.. klets je druk mee bij de maart mama's? dan kom ik daar af en toe ook eens spieken luukske....: lekker kunnen genieten in zeeland??? vee plezier bij de echo strakkies! coco....: wanneer kun jij om die spullen? nu al of moet je dan nog wachten tot eind okt ofzo? lot...: nee heb nog steeds geen uitslag en kon vk zelf niet meer te pakken krijgen dus vandaag nog maar eens achteraan bellen... sensee.....: hihi die van jou ook al? hier lijkt het af en toe of er een komplete koprol/salto gemaakt word... maar nog steeds heerlijk toch om het kleintje zo te voelen? mrs nuke....: wat een leuke dingen; telefoon halen. echo... wil ik ook! hahaha.. geboortekaartje ook nog uitgezocht..... kicke.. lilalien.....: koffer ??? heb je zoveel nodig dan in het zh? ik had een nogal beschaafd tasje in gedacht om klaar te zetten voor het geval dat.. gisteren weer leuke dingen in huis gehaald voor ukje.. ben helemaal happy! maar wel veel pijn toen k terug thuis kwam.. terwijl we maar een uurtje (minder zelfs) in de stad zijn gweeest.... Ook al telefoon gehad van UWV ivm ziekmelding... ben benieuwd hoe dat allemaal zal verlopen.. nog steeds twijfels of ik wel recht zal hebben op wazo .. .ivm niet genoeg gewerkt in de laatste 10 wkn voorafgaand aan WAZO datum.. vandaag is manlief vrij dus gaan we (=hij vooral) verder met het geboortebord en kleertjes wassen.. eerste babywasje is gisteren gedaan en dat hangt nu aan de lijn en is zoooooooooooo schattig! maar wel wennen om zonder wasverachter te wassen ik ben verslaafd aan dat spul haha!
Morning dames! Net Lise weer naar school gebracht En vriend is vrij, dus erg lekker! Ik ga straks maar ff wat babyspul uitzoeken, dingen die weg kunnen en die we nog kunnen gebruiken. Wassen ga ik pas rond de 34 weken doen, dan ruikt het nog zo lekker tegen de tijd dat de baby is geboren. Gisteravond even naar Prenatal geweest, heb een roze dekentje en lakentjes gekocht voor de wagen. Voor Mas hadden we de Skurvy van Paul Frank voor de Bugaboo, dus niet echt wat voor een meisje, ga er ook van uit dat de roze bekleding over 2 weken binnen zal zijn. @ MrsNuke, ik woon vlakbij Hoorn ik heb zelf in Schagen gewerkt, in de Gouden Engel @ klossen, ons bed kan niet op klossen dus wij zijn weer bierkratten aan het sparen. Ik moet inderdaad ook een ondersteek halen bij de thuiszorgwinkel, die moet je met 36 weken halen. En dan haal ik meteen mijn kraamgids op. @ luukske, lekker weg geweest dus. Heb ik ook wel zin in, maar helaas zit dat er niet in. Veel plezier bij de echo. Ik moest nog steeds om de 4 weken op controle, er was geen reden eigenlijk om eerder te gaan want alles is goed. Ik moet dinsdag weer, ben benieuwd hoelang er dan nog tussen zit Nou ik ga even eten en dan beginnen! Fijne (regenachtige) dag!
Maartje van harte met je verjaardag! Hier een drukke week, dus weinig tijd om bij te lezen en te reageren. Maar ik ben jullie niet vergeten hoor! Hier loopt het allemaal goed, heb energie voor 10 en de nestdrang is ook al lekker aanwezig. Dikke knuf voor allemaal!
meiden.. ik zit met zoveel vragen.. wie wil mij daarbij helpen? wil graag alles in huis hebben voor ik het straks echt niet meer kan maar ik weet nog zo weinig van hoe alles zit..
Maartje, gelukkige verjaardag toegewenst! Wendy, ik heb ook veel vragen hoor! Maar ben ondertussen toch al een heel klein beetje wijzer geworden Vuur maar af en samen komen we er wel uit!!
goeiemorgen meiden, @all, de wasjes van de uitwaaidaagjes zijn alweer klaar.... @wendy, brand los met je vragen!! @moedertjeB, ga je een duowagen gebruiken? want Mas is toch nog klein, niet? las idd dat je lakentjes/dekentjes van skurvy hebt gebruikt, wist niet dat daar dus lakentjes/dekentjes van waren, alleen die ander van paul frank.... @klossen, we hadden bij Luka nog een waterbed, dus geen klossen kunnen gebruiken, nu sinds begin van het jaar een nieuw bed, maar ga er geen klossen onder zetten, mijn moeder en/of schoonmoeder doen ons bed wel opmaken/verschonen.... en als de vk thuis komt kijken, ga ik wel op luka's bedje liggen, die heeft hetzelfde bed als ons, alleen de hogere uitvoering.... @all, heb net zitten sms-en met Debby, en daar gaat het even niet zo lekker, moet jullie allemaal de groetjes doen!!
ok hier komt wat: ik wil graag bv gaan geven.. maar wat als ik het niet kan? wat moet ik in huis hebben voor dat geval? -flesjes? (hoeveel en wat voor type) -melk/(poeder)? wat moet er nog in de reiswieg liggen? -extra matrasje ? is zo dun wat er nu in ligt? -dekentje/lakentje? wat moet ik in het ledikantje leggen? hoe maak ik dat op? waar moet ik op letten?? (sorry hoor maar ben echt een groentje)
@ Luukske, nee ik ga geen duowagen gebruiken, ik heb een zitje gevonden die op de Bugaboo past. Dus voor de kleine stukjes gebruiken we dat, dus voor Lise naar school brengen en even naar de winkel. Voor de grote stukken ga we een goede buggy kopen voor als we samen weg zijn. Ik heb echt geen mooie duowagens gevonden en het ging me aan mijn hart om binnen een jaar de Bugaboo weg te doen. Ik heb toen 2 dekentjes en lakentjes met groen gekocht dus er ook echt bij passen. En nu heb ik dus de roze aanvullende bekleding besteld voor de meisjes baby. Dus daar moet dan ook roze dekentje in met een wit met roze lakentje. Lise had bij Prenatal die van kleine zus uitgezocht, vond ik wel schattig ook. Doe Debby de groetjes maar terug, ik zal dr van de week wel even een mailtje sturen via Hyves. @ Wendy, ik heb zelf hier een startersset van Avent gekocht met Mas en ook een magnetron sterilisator en daar zaten ook nog flesjes bij, dat is dus al meer dan genoeg. Er zitten ook 1 spenen bij, dus die hoef je niet los erbij te kopen. Ook zit er een flessenborstel bij. Ik heb zelf gewoon Nutrilon 1 in huis, maar Friso kan ook prima bijvoorbeeld, net waar je keuze naar uit gaat. Qua reiswieg, er zit inderdaad maar een dun matrasje bij, vaak mag er ook geen dikkere in dan 3 cm ivm te hoog liggen en dus val gevaar. Ik zou het wiegje/ledikant lekker op laten maken door de kraamverzorgster, 9 van de 10 keer trekken ze het toch weer los en maken ze het opnieuw op. Let op er mag tegenwoordig absoluut geen zeiltje meer gebruikt worden in het bedje. Gewoon een molton, hoeslaken, lakentje en dekentje, maak het gewoon lekker op zoals jij het wilt, dan doet de kraamverzorgster het wel goed.
@Wendy: stel je vragen maar gerust hoor! Ik had net als Moedertje B ook een flessenset van Avent gekocht, maar onze zoon dronk er niet goed uit. Soms is het echt even zoeken naar een goede fles. Wij zijn toen overgestapt naar de S-flessen van Difrax en die vonden wij erg handig. Verder weet ik niet of er allergieen in je familie zijn? Anders is het handig om hypo-allergene flesvoeding in huis te hebben (Nutrilon Hypo 1). Als dat risico er niet is dan volstaat standaard voeding. Voor de rest heb ik geen aanvullingen op Moedertje B volgens mij.
Je kunt azijn gebruiken als wasverzachter of van le chat heb je dat ook? Ja als ik 1 week in't zh blijf ,ik ben een zweterig persoon ,bv.geven ,je bloed na een bevalling enz. Dan wil je safe zitten dat je toch iedere dag iets proper kunt aandoen overdag. Veel plezier met de wasjes!
Als je vragen hebt email ze me maar maar NL-gerelateerde zaken kun je best aan de dames van bij u vragen
uh le chat nee dat ken/heb ik niet... ok kan ik begrijpen dat je dan graag veel bij je hebt maar in principe wil/hoop ik thuis te bevallen en dan hoeft mijn vluchtkoffertje ' voor het geval dat' toch niet zo groot te zijn? of toch nog wel?