November 2010 Mama's Deel 2!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Doobie, 22 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lilalien

Lilalien Niet meer actief

Ik heb geen ervaring met bibi-flessen enkel met Dr brown (nu anders genoemt en tommee tippee (TT) (bv-gerelateerd).

Omdat mijn 2 kindjes (toeval of niet) niet goed aan de Avent konden drinken ,zij verslikten hun aan de nr1.speen als ik afkolfde en heb dan 1 fles van elke grote gehaald van T T.

Wat ik wel deed is als de jongste erg terug gaf johannesbroodpitmeel erin vermengen op latere leeftijd in maanden dus niet direct bij een pasgeborene.
    Ik had een slokkontje en dan zat ze vol met gasophoping in de maag-en darmen.
    Dan legde ze ik over mijn schouder ,tikjes geven op de rug en beetje meehobbelen deden dat omhoog komen.

2. Lilalien

Neee hoor dan niet :D
    Je kunt een aantal hoopjes reservekledij klaarleggen voor je partner en die kan dat dan makkelijk meepakken want ze weten toch meerendeel niet waar alles ligt...;)

3. MoedertjeB

MoedertjeB Actief lid

1 mrt 2010
    495
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ooit 1 fles gehad van Bibi, maar ik vond het helemaal niks, veel lekker en ook veel verslikken. Ik had dat ding toen gekregen van iemand.
    Hier dronken ze beide goed uit een Aventfles, dus ik heb nooit over hoeven stappen naar een andere. Voordeel van Avent vind ik toch dat alles op elkaar past.

4. Lilalien

ben ff door stofzuigen tot sebiet!

5. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Luukske is je planning om thuis te bevallen? Wij moesten dan echt klossen onder het bed vandaar.
    Mijn man had bij Tygo van blokjes hout klossen gemaakt omdat de klossen zelf te klein zijn voor onze poten, we hadden nog wat gordijnstof over dus het was niet heel lelijk :)

Wendy gewoon al je vragen stellen hoor wie weet kunnen we je helpen toch:
    Ik heb de startersset van Avent gehaald maar soms is het even aftasten welke fles voor de kleine goed drinkt dus als je van plan bent om bv te proberen zou ik gewoon 1 of 2 flesjes halen mocht je hem gaan gebruiken kan je altijd nog iemand op pad sturen om er meer te halen. Ik heb bij Tygo ook avent gebruikt, beviel me erg goed de hals is breed dus makkelijk poeder in te gooien en schoon te maken maar dat is voor iedereen anders.

Wat een somber weer zeg get regent hier al heel de ochtend.
    Ik heb vandaag last van mijn buik ter hoogte van mijn navel, ken het gevoel niet maar het is niet echt prettig. Verder vandaag weinig plannen, Tygo ligt te slapen gister op pad geweest met papa en vandaag er nog moe van dus ik heb even tijd voor mezelf ook lekker.
    Ledikantje maak je op met een molton en hoeslaken. Dan een lakentje erop met een dekentje erover, het lakentje
    sla je een stukje terug over het dekentje heen en dan laag opmaken maar als het niet goed is doet de kraamverzorgster
    het wel opnieuw hoor.

6. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ Wendy: Je kan hier altijd om die spullen. Maar je mag ze dan maar een half jaar lenen ofzo. Daarna vragen ze om een vergoeding. Dus ik ga ze volgende week ofzo vast halen, dan mag ik ze na de bevalling nog ongveeer 3 maanden houden en das echt lang zat!
    Over de wasverzachter: Sinds de zwangerschap van de eerste gebruik ik het eigenlijk nooit meer. Ben er nu zo aan gewend geraakt. En vind het juist wel fijn, die lekkere harde handdoeken, drogen veel beter af. Hier geen wasverzachter meer.

Flesjes/voeding: Ik zou niet te veel aanschaffen. Het hoognodige qua flesjes zit al in de gratis boxen en voeding is zo gehaald. En misschien als je kilo's pakken voeding in de kast heb staan ben je ook eerder geneigd de bv op te geven als het even tegenzit.
    Ik had trouwens wel van te voren een borstkolf enzo aangeschaft. Wordt eigenlijk ook afgeraden, want stel dat de bv niet wil lukken, zit je met dat dure spul in huis... Maar ik ging er zo van uit dat het wel zou gaan lukke, en we hebben het ook 20 maanden volgehouden.

Over het inpakken van de vluchtkoffer: Zo veel mogelijk zelf doen. Ik had een 'voor het geval dat' koffer en moest dus inderdaad naar het ziekenhuis. Maar toen mijn man de dag dat ik naar huis mocht met extra kleding aankwam, had hij (serieus waar!!) stringetjes ingepakt!

7. IreneH

IreneH Fanatiek lid

5 dec 2007
    1.979
    0
    0
    Omgeving Utrecht
    Whaaaahhaaaahaaaa, ooh geweldig die mannen! Zit het hier net even te vertellen tegen hubby. En er ook even bij vertelt 'waarom' het niet kan, want anders zit hij me geheid met schaapachtige ogen aan te kijken zo van "Wat is er mis met stringetjes??"

8. Lilalien

Whoehahahahaahah Coco ,die mannen!!!

Zei het ook tegen mijn man en hij zo:" die dacht zeker direct aan zijn eigen ". :p

Poee ,net terug van 2 winkels en ik was zo blij dat mijn man meekwam want ik waggel echt als moeder gans en de kindjes waren niet te houden.
    Inde auto ineens erg getrappel naar onderen en dan bij aankomst gespurt naar het lokaal toilet.

Heb een leuk haarborstel/kamsetje gevonden ,een kleine verpakking douchegel voor in mijn toilettas.

Dochter ligt in dromelang op de zetel wat gaat dat volgende week geven bij de schoolstart?

9. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    hihihihihi die stringetjs.. (heb het hier ook even tegen hubbie verteld om hem te testen maar hij snapte gelukkig gelijk waarom dat fout was..) (OPLUCHTING!)

vandaag postistieshirt gekregen van hubbie met "hollands next top baby' erop.... ben er zoooo blij mee!!!! en we hebben ook nog leuke dingen voor de beeb gekocht en ben helemaal happy mee :):)

10. MoedertjeB

MoedertjeB Actief lid

1 mrt 2010
    495
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lilalien bedankt voor de nesteldrang, hij was eind van de middag aangekomen ;) Ik heb boven alles gedaan, uitgezocht, opgeruimd, weggegooid. Van iedereen meteen maar, Lise's kast uitgemest, Mas zijn kast uitgemest. Ik kwam er ook meteen achter dat Lise geen lange broeken meer heeft. Dus daar moeten we voor gaan shoppen.
    Mijn moeder wilde alle babywas wel hebben, dan gaat zij dat wassen en strijken, prima! Veel plezier ermee!
    We gaan misschien aankomend weekend of anders het weekend erna naar de Ikea voor een extra kast. Dus dan kan alles voor Mas en de baby een beetje verdeeld worden. En het gezamelijke spul in de commode laten liggen.

Hahaha ik moest wel lachen om die man van je Coco, ik had zelf wel wat klaar liggen bij Mas, maar gewoon een klein tasje.

Ik hoop echt zo dat ik gewoon lekker thuis kan blijven. Ik vond het ergste nog de volgende dag, dat je dan in de rolstoel met je baby in de Maxi Cosi het ziekenhuis uit gaat. En het is zo vreemd, want voor je gevoel is de wereld gestopt met leven, en als je dan ziet dat het niet zo is, tja ik weet niet. Apart!

11. Doobie

Doobie Actief lid

17 sep 2008
    422
    110
    43
    Vrouw
    Leerkracht
    Betuwe
    * zeur zeur zeur *

Bleghh, ik weet niet wat het is, maar heb het gevoel alsof ik een beurse doos heb ofzo.. en kindlief trapt om de haverklap tegen een rib.. wordt daar effe iets minder blij van..

* einde zeur zeur zeur *

Hoe is het met jullie allemaal..? Mocht je een offday hebben, lees dan eens de genante momenten bij de bevalling.. Staan ook in het forum. Ik heb helemaal dubbel gelegen..:D

Zo, nu effe lekker in de chill!
    Toedeloe en sorry voor de *zeur onderbreking*

12. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ Wendy: Leuke tekst voor een shirt zeg. Kan je lekker nog 3 maanden mee pronken. Lief van je mannetje.

@ MoedertjeB: Babywas bij mn moeder brengen, zou ik nooit doen. Het is natuurlijk wel super makkelijk, maar ik zou dat niet uit handen geven, vind ik zelf veel te leuk om te doen, hihi. Kan ook niet wachten tot de kast af is, en ik kan gaan wassen, vouwen, strijken en inruimen. Dat is echt mijn dingetje.

Wat een hoop meiden trouwens die moeten lachen om dat string-verhaal. Leuk dat jullie het allemaal aan je eigen man hebben verteld. Zijn ze in ieder geval gewaarschuwd dat ze dat niet moeten doen, haha.

13. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @lot, ik moet in het ziekenhuis bevallen ivm de medische indicatie...

@coco, whaaa stringetjes....ik ga idd ook zelf maar wat inpakken....wil dat wel voorkomen....

@wendy, lekker geshopt, geniet maar lekker!

@lila, balen dat het allemaal zo moeizaam gaat....ik waggel ook behoorlijk, maar trek het wel nog....

@flessen, heb bij Luka gekolfd en bv gegeven,en daarna gewoon fv gegeven, heb de aventflesjes gebruikt( en ook de kolf was van avent), ga die nu dus ook gebruiken....

@alle mama's die flesvoeding gaan gebruiken, gaan jullie ook een thermosflesje aanschaffen om mee te nemen? heb dat bij Luka wel gedaan en was echt een prima oplossing...ga nu ook alvast een nieuwe halen, omdat ik gewoon een beetje twijfel....

@bv, heb vanochtend dus de echo gehad, en de scopiste vroeg wat ik wilde doen met voeden...
    ik gaf aan dat ik erg begon te twijfelen, maar ze zei dus dat het echt bloeddruk verlagend kan werken, en je verbrandt ook meer calorien dan met afvallen, dus dat zou in mijn geval wel een pluspunt zijn, haha....en gezien ik zo'n goeie produktie had bij Luka, zou het nu ook moeten lukken....dus ze heeft me toch weer aan het denken gezet....haal voor de zekerheid wel een pot voeding, just in case!!

@all, vanochtend dus de pretecho gehad....
    ze moest echt hard drukken en schudden met mijn buik om meneertje gedraaid te krijgen voor de 3d echo...uiteindelijk is het wel gelukt, en jee...het kindje heeft zelfs al bolle wangetjes, haha, die herken ik van bij Luka dus totaal niet! ik heb het idee dat hij ook niet echt op Luka lijkt....
    verder lag meneertje lekker eigenwijs in stuit....lag hij qua groei 5 dagen voor, alleen de beentjes waren wat aan de korte kant...heel herkenbaar van de vorige keer, en ze zei al dat het niet raar was, gezien mijn eigen postuur!! dus een klein dikkerdje....haha....

14. peertje

peertje Fanatiek lid

20 mrt 2009
    1.671
    0
    0
    vlakbij amsterdam
    whahahaha coco, stringetjes......serieus....wat dacht ie nou.....hahahaha

hier ook avent, bij vorige 2 ook gedaan, na wel eerst een week van alles proberen, difrax, kruidvat, bibi....je weet t toch nooit van tevoren!

luukske: super dat de echo leuk was, hahahah korte beentjes;) nou we zijn benieuwd!

lilalien: hier ook waggelen...en als mensen dan vragen..hoe lang moet je nog, schrikken ze als ik zeg nog 9wk.....:(tja,.,,vanmij mag ze ook wel eerder komen....heb t behoorlijk zwaar....maarja....wat doe je eraan!

wendy: altijd leuk shoppen en kadootje van je man! lief!

moedertjeB: ik WIL ook nesteldrang...!!!!!! goed bezig geweest!!

doobie: ga zeker ff kijken, hopelijk helpt t hier ook!

van t wknd eindelijk babykamer schilderen, daarna komt schoonpaps maandag behangen en dan dinsdag de meubels erin en kan ik gaan soppen en kleertjes wassen en inrichten...dus volg week hoop ik fotos te laten zien!

15. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    @Coco: Ik vind t string-verhaal ook erg grappig en mijn man ook. :)

@Luukske: Thermosflesje is idd handig. Ik heb ook zo'n flessenhouder om mee te nemen die geisoleerd is. Je kunt dan heet water in het flesje doen en dan in die flessenhouder (Difrax) en dat werkt ook goed. Wat fijn dat het goed gaat met jullie beebje en ook met de groei!

@MoedertjeB: Ideaal dat je moeder de babywas gaat doen. Ik denk dat mijn moeder het ook wel zal doen (zeker nu ik rustig aan moet doen). Ik heb ook niet de behoefte om het zelf te doen :)

Vandaag voor het eerst zelf mijn CTG gemaakt en dat ging prima!

16. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ Peertje: ja, daar had hij helemaal niet over nagedacht joh. Gewoon een greep in die la gedaan en waarschijnlijk was dat hetgene dat vooran lag, hihi.

@ Doobie: Met je beurse doos kan ik je niet helpen. Maar dat topic met genante bevallingsverhalen is inderdaad geweldig en helpt je wel over een dipje heen. Ik lees daar regelmatig, echt geweldig!

Ik wil trouwens ook nesteldrang. Kan me echt bijna nergens toe zetten. Iedere dag de afwas en stofzuigen en opruimen. Maar echt dingen als soppen, ramen lappen of andere klusjes kan ik me echt niet toe zetten.

17. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ Marleen: Fijn dat de CTG goed ging.

18. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
  19. peertje

peertje Fanatiek lid

20 mrt 2009
    1.671
    0
    0
    vlakbij amsterdam
    coco: jij legt dus nu je stringetjes achterin;)
    ja dat van de kruidvat had ik ook gelezen en uitgeprint!

marleen: super dat je nu thuis ctg hebt!

20. mercedes

mercedes Fanatiek lid

8 nov 2005
    1.608
    0
    0
    ergens in Limburg

@Stringetjes, hihi kan me er wat bij voorstellen, gelukkig had ik de tas al klaar staan.Anders weet ik niet wat ik zou hebben aangetroffen. Toevallig zag ik nu we terug thuis zijn,dat mijn moeder de tas al zo goed als klaar had gemaakt,toillettas pyama ondergoed alles zat er eigenlijk al in.

@Luukske,gelukkig kon ze bij jou wel alles mooi zien. Wij konden ook al bolle wangetjes ontdekken,maar voorhoofdje was niet mooi te zien.

Bij ons gaf ze als gewicht met 26w 6d aan dat de kleine al zo’n 885gram woog,lijkt me veel.

@Thermosflesje, ik heb 2 van die thermokokers om een flesje in te doen en die heb ik toen ook gebruikt,dus dat ga ik nu ook zeker gebruiken.

@Lilalien, hier ook al aan het waggelen merk ik. Sinds een week heb ik het gevoel dat sommige dingen moeilijker gaan ook is de buik nu flink aan het groeien.

@Nesteldrang, hier al begonnen met was sorteren om uit te wassen,misschien wat vroeg maar dan doe ik het gewoon nog eens in mijn verlof.

Deel Deze Pagina