November 2010 Mama's Deel 2!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Doobie, 22 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    hey meiden,

@buddy, ik kan ook nog wel een buddy erbij hebben, Debby is flink ziek, kletst hierdoor niet veel hier, maar sms haar wel om haar en ons op de hoogte te houden....

@wendy, een kolf zou ik idd ook pas achteraf aanschaffen....

@kleertjes etc wassen, ik heb wel al een deel gewassen....voel me nu nog goed, dus wat ik nu heb gedaan is klaar....

@mercedes, volgens mij is het gewicht van je beeb idd wel gemiddeld....hier dus met 28w2d op net geen 1200 gram, maar dus wel een kleintje qua lengte....

@flessenwarmer, hebben jullie zo'n thermoshoes over de flessen? houden die lang warm?
    ik heb namelijk gewoon een kleine thermosfles met een thermoshoes erover heen....dus kan het dan gewoon ter plekke mengen, en blijft super lang warm!

@luiers, heb net de kruidvat bonnen naar hubbie gestuurd, zodat hij die kan uitprinten....bij Luka heb ik zelfs pampers gehad vanaf 1 kilo, en die waren nog te groot....

@all, vanochtend boven de wc pot gehangen, de hond had schijnbaar zijn darmen van streek(heeft tijdens onze uitwaaidagen bij mijn ma gelogeerd, en die heeft hem "te goed" verzorgd en laten eten). kwam beneden, en ben meteen door kunnen rennen naar de pot....gelukkig was hubbie nog thuis, en heeft hij de zooi opgeruimd....

2. peertje

peertje Fanatiek lid

20 mrt 2009
    1.671
    0
    0
    vlakbij amsterdam
    luiers: hier ook 1 pak nr 1 en 2 pakken nr 2, komt echt wel goed!

kolfapparaat zou ik niet kopen, eerst kijken of je wel bv gaat geven etc en dan kan je m ook nog huren bij de thuiszorg heh

nony: jammer dat ze weer zo verborgen lag;) eigenwijsje! suc6 met pakken!

mrsNuke: fijn zo'n dag! bah, maar wat wil je, met al die regen kan je er toch niet vrolijker op worden?! veel plezier bij de echo!

lot; beterschap met je ventje! en hopelijk kan jij vandaag ook nog een btje bijslapen!

Luukske: das lekker wakker worden, bah! werd er zelf helemaal misselijk van toen ik t las!

ga hier volg week alles wassen, maar goed, ben dan al 32wk heh! dus t mag ook wel;)

vandaag weer ff naar therapie en vanmiddag zomerfeest op t kdv...(hopen dat t dan droog is)

tot later!

3. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Ik heb ook geen buddy. :( Ik weet alleen niet of ik het door kan geven als er iets met mijn buddy zou zijn, want ik heb geen idee hoe het allemaal gaat lopen en of ik opgenomen ga worden etc...

@Wendy: Helemaal niet raar om vragen te stellen hoor! Zeker als het je eerste is, komt er heel veel op je af en weet je soms niet waar je het eerst moet beginnen. Ik moet zeggen dat ik ook erg moet denken hoe het allemaal ook alweer ging. Ik moet er echt weer inkomen. Ik heb trouwens een kolf geleend (van een goede vriendin) in eerste instantie, zodat ik er wel één thuis had. Toen ik m veel ging gebruiken heb ik er zelf één gekocht.

Ik ga ook wel binnenkort wassen (mijn moeder gaat wassen denk ik), want de kans is best groot dat ons kindje eerder komt. Ik wil dan toch graag alles klaar hebben.

@Nony: Jammer dat je het weer niet goed kon zien..

@Luukske: Balen dat je over moest geven. Gelukkig kun je hubbie helpen opruimen.

Laatste dag dat mijn hubbie vakantie heeft. Jammer, want het was wel erg makkelijk nu ik niet zoveel mag doen. Hij nam nu heel veel van me over, maar straks niet meer natuurlijk.

4. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @peertje, ik werd zelf ook weer misselijk toen ik het aan het typen was....haha....

@marleen, balen dat je vakantie van hubbie weer voorbij is....
    enne wat betreft dat buddy-schap, je kunt ook gewoon 1 van ons meiden een sms sturen om ons af en toe op de hoogte te houden, dan hoef je zelf niks te melden als er iets is....

5. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Sorry!!! Ik heb een ontzettende lieve buddy die ik verwaarloos :) :). Ik voel me nog steeds ziek, zieker, ziekst en vanochtend ging ik naar de wc en was mijn onderbroek gewoon een beetje nat...hoe dat nou weer kan?! Mijn bed was verder droog. De hele week lig ik al ziek te wezen op bed, mijn suikers doen vreemd, de diabetesvpk probeert me aan een dieet te krijgen, waardoor ik zeker weet dat ik niets meer eet, ik zit er gewoon HELEMAAL doorheen :( :(.

6. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    hihi ik vind je vragen wel grappig hoor!
    Als je 1 pak pampertjes nr 1 haalt garandeer ik je dat die wel opkomt hoor :D. En zelfs als je in de aanbieding 3 pakjes haalt komt ie wel op! Nr 1 is de newborn. Volgen mij als je een flinke baby krijgt zou hij zelfs al in nr 2 passen. Die pampertjes overlappen altijd in gewicht van baby's.

Ik zou voldoende rompertjes hebben stuk of 7 a 8 schat ik. Ze geven best veel melk terug en dat komt dan vaak op het rompertje. Tenminste hier had ik vaak een rompertje met lange mouwen en omdat het winter is en je veel binnen zit was dat gewoon genoeg.

Flessen was hier startersset Avent. Eerst heb je alleen het hele kleine flesje nodig heh dat mini ding. Ik weet niet of er daarvan 2 in die startersset zitten. Die grotere heb je later nodig en langer...Wij hebben hier op een moment zo'n enorme jumbo fles aangeschaft..haha.

Verder is het wel kijken idd hoe bv gaat. Ik zou niet tevoren een kolf kopen. Je kan er ook eentje huren bij de thuiszorgwinkel. Dat ding is best duur dus je moet hem wel prettig vinden heh.
    Ik was dat ding na 7 dagen zat!

Hydrofiele luiers kun je niet genoeg van hebben.
    Ik had voor Jaime ook altijd een side sleeper, dan krijgen ze niet zo'n afgeplat hoofd!

Bedje opmaken is heel kort. Dat is dat ze met voeten onderkant bed aanraken en dan de deken tot bij de buik. Of een slaapzak natuurlijk, dat is ideaal!
    Ik had wel altijd zo'n doekje dat vocht niet doorlaat in matras, maar dat mag je niet bij het gezicht leggen. Alleen daar waar de billetjes liggen.

Heb je er wat aan?

Pfff vandaag alweer 30 weken volgens mij!

Peertje jij zit idd alweer op 32 weken bijna :$.

Ga ff opruimen en boodschappen doen!

7. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht

Knuf voor jou Debby dat is niet leuk!

8. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    @Debby: Sterkte.. Klinkt erg heftig allemaal..

9. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Debby wat vervelend dat je zo ziek bent zeg, veel beterschap en hoop dat je je snel beter gaat voelen.

Wendy mocht je toch pakjes te kort komen is er vast wel iemand in je buurt die je even op pad kan sturen. Ja met voeding zou ik even overleggen met je vk. Ik heb dan geen bv gegeven maar ben hier bij Tygo begonnen met friso normaal, daarna comfort gehad en uiteindelijk ging het beter met hypoallergeen dus daar beginnen we nu gelijk denk ik maar mee. En over het merk wij hebben toen gekeken wat de supermarkt ook verkocht mochten we na winkeltijden erachter komen dat we erdoorheen zijn kunnen we nog naar de supermarkt en toen was friso iets goedkoper dan Nutrilon.

Irene was zeker schrikken, ga misschien wel even liggen vanmiddag mijn man is vanmiddag ook thuis dus dan kan
    het wel even.

Tot nu toe heeft Tygo wat in te halen denk ik, zegt alleen maar mama meer broodje :) doe niet teveel eerst
    kijken of het er ook inblijft.

10. mercedes

mercedes Fanatiek lid

8 nov 2005
    1.608
    0
    0
    ergens in Limburg
    @MsNuke,hopelijk heb je een supermooie echo.

@Lot,ocharm als ze zo ziek zijn is nooit fijn,hopelijk voelt ie zich snel beter.

@Luukske, die thermokoker die ik heb,kun je een heel flesje indoen is hard zeg maar. Ik heb ook 3 thermosflessen waar een halve liter in kan,is makkelijk voor langere periode.

@Luiers, ik heb de bonnen ook uitgeprint,dan kan ik die morgen afhalen.

Rompertjes heb ik er een stuk of 12 van met korte mouw en dan nog enkele met lange mouw,
    Pampers heb ik 2 van die verpakking (2x28) uit de dozen en dan haal ik nog 1 pak bij in nr 1,neem meteen 2 pakken in nr 2 (zodra er een actie is).
    Flesjes heb ik 2 kleine en 2 grote (difrax) en dan nog 2 gewone die passen in de themokokers.
    Hydrofiele luiers heb ik er een stuk of 20 van,zijn echt makkelijk.
    Voeding, ik ga een pak nutrilon 1 in huis halen.

@Debby,beterschap,klinkt behoorlijk ziek.

11. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ Wendy: Ik heb niet al te lang met maatje 1 gedaan. Hij paste het nog wel, maar 2 paste ook al, dus al snel overgegaan.
    Hier wel meteen een kolf gekocht, ookal wordt dat niet geadviseerd. Maar hier is de bv en het kolven wel 20 maanden lang goed gegaan, dus geen miskoop geweest.

@ Lot: wat een enge/spannende nacht voor jullie zeg. Fijn dat het nu beter gaat en dat hij weer trek heeft. Heeft hij het tot nu toe ook nog binnen gehouden?

@ Debby: Dikke digintale beterschapsknuffel voor jou!

12. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @debby, doe rustig aan....het zit je gewoon niet mee!!

@voeding, haal voor de zekerheid idd ook een pak nutrilon standaard 1 in huis...

@mercedes, hier dus idd ook die 0,5 ltr thermosflesjes...ideaal!

@all, hele ochtend al wat zeurende hoofdpijn...misschien een overblijfsel van die stank van vanochtend? haha....
    "Jaapie" is de hele ochtend al druk in de weer....ik vraag me af hoe hij het doet, hij ligt in stuit en ik voel hem links EN rechts onder mijn borsten stampen, zal echt niet zijn hoofd links zijn en rechts zijn beentjes....want zijn kontje ligt laag....

13. mercedes

mercedes Fanatiek lid

8 nov 2005
    1.608
    0
    0
    ergens in Limburg
    @Luukske,die van ons is inmiddels gedraaid,voel hem ook regelmatig boven en onder,hij is erg druk met z'n handen.

14. Paint

Paint Actief lid

27 feb 2007
    392
    0
    0
    Wat een hoop pagina's weer bij te lezen.:D

Nou wendy, ben erg blij dat jij vragen steld hoor:p Heb eigenlijk precies dezelfde vragen, was alleen nog niet zo slim geweest om ze hier te stellen. Ach gevalletje blond en zwanger denk ik.:)

Net nog een paar rompertjes in maat 62 gekocht. Daar had ik er nog maar 2 van. En volgens het lijstje mochten dat er wel wat meer zijn.
    Kwam net een collegaatje in de AH tegen en die vroeg of ik nog belang had van kleding van haar nichtje. Nou altijd leuk om er het een en ander uit te zoeken.:)\

Gisteren niet veel gedaan. Ivm snertweer, en kan dan wel merken dat ons meisje behoorlijk aanwezig is. Gezellig hoor. Moet dan ook gelijk lachen. Zo'n heerlijk gevoel dat leventje in je.

15. peertje

peertje Fanatiek lid

20 mrt 2009
    1.671
    0
    0
    vlakbij amsterdam
    @luukske: hahah kan me voorstellen...bah! wat een stank!

@debby: beterschap meid.....zal ook blij zijn als ik ben bevallen!

@sensee: jaaaa! kan me nu niet snel genoeg gaan hoor!

ik haal hier friso 1 en comfort in huis, bij beide friso comfort gegeven.

ga ff op zolder kijken hoever schoonpaps is met behangen van de kamer van job.....

16. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    #3856 luukske, 27 aug 2010
    Laatst bewerkt: 27 aug 2010
    @paint, is altijd lekker als je tussen kleertjes kunt snuffelen....

@peertje, ben benieuwd naar de kamertjes!!

@mercedes, ik heb zo'n vaag voorgevoel dat het een stuit beeb blijft....

@all, net een leuk schilderij voor op de kinderkamer besteld, voorbeeld staat in mijn album, onder het kamertje....we hebben de canvas links boven besteld....

en heb de mw van de geboortekaartjes gemaild voor de proefdruk...moet de lijst met adressen maar eens gaan updaten, zodat ik tot een definitief aantal kom...

17. Lilalien

Lilalien Niet meer actief

Zo we zijn de papieren voor kraamgeld gaan binnendoen (ik toch).
    Ze waren ze eerst kwijtgespeeld en dan ben ik extra info.gaan vragen ivm.alles rond de zoon zijn raadplegingen bij de kinderpsych.
    Indien het zo is dat hij in de categorie valt om extra tegemoetkoming dan wordt er ook met terugwerkende kracht gewerkt ivm.uitbetaling kindergeld tot 5 jaar terug.

Ben ook even in de stad binnengewipt bij kruidvat en Hema maar de lila mandjes waren op en wit ik wilde eens lila :)
    Bij kruidvat een paar spulletjes voor Sint bijgekocht ,als er eens iets in promotie is wat leuk is haal ik dat zo bij.

Moedertje B,leuk dat de nestdrangportie zijn ding heeft gedaan en idd.het gevoel dat eens je bevallen bent is zo gek te omschrijven.
    Wij filmden dan ook wat voor weer het was buiten om de sfeer te laten zien later aan de kindjes.Meestal mistig en koud mja dat is normaal in de herfst/winterperiode.

Doobie ,hoe is het met je vandaag?Denk dat ik ook gisteren meer last had van de hormonen ,kon om niets beginnen wenen en als de kindjes dan ook nogeens erg dwars waren...

Coco ,ik heb maar 2 strings en die steken in een speciaal netje bij de gelegenheids tenukes want anders zou die van mij ook met het verkeerd afkomen hoor :p

Luukske ,Ik heb ook altijd een extra water fles in de auto gestoken of een thermosfles mee op pad.
    Ook al gaf ik de borst het kwam namelijk zo dat ik eens 2 uur in een file heb gestaan (zwaar autoongeval) en ik op geen enkel moment wist wanneer we moesten vertrekken met de auto en dan bv.geven en paniek terug in de autostoel zetten ging niet.
    Ik had wel fv bij en flesje maar geen water.Maar goed dat er zo'n lieve Duitse trucker me een fles gratis aanbood ,sindsdien ben ik geleerd :)
    Twijfelen over bv.doe ik niet en ik viel niet af ik kwam net bij ondanks idem levensstijl...:(

Peertje ,mooie avatar en idd.sommige kijken je na ,soms heb ik goesting om te antwoorden mja:D
    Veel plezier met schilderen en kleertjes wassen /kopen !

Uhm dan was onze beeb met 25+1 erg dik precies??
    820 gram?:$

Proest Irene zie je al een koordje met een lap tussen de bibs :D
    New fashion 20118)

Wendy , bij mijn zoon had ik enkel nr1. in zh hij woog 3.700 kg
    De dochter woog 3.400 kg en daarbij heb ik 1 maand lang nr.1 moeten kopen want ze was zeer smal kwa poep en buikje.
    Ik nam altijd de gele newborn voor bv.kindjes anders liep de poep er zo langs (soms nog mja);)
    Kolfapparaat kun je nog regelen eens je thuiskomt en wil kolven ,sommigen kolven anderen geven live bv.
    En kwa pakjes voor elke dag 1 nieuw en een paar reserve want je verschiet hoeveel je soms in de was hebt.

Nony ,maar goed dat het nog steeds een meisje is:)

Lot ,dat spugen heb ik ook nog vaak ,komt gewoon op en waari k ook ben daarom extra zakjes in de handtas gestoken.

Ms.Nuke ,die buddy's is om ons geen zorgen te maken moest iemand langer wegblijven dan gewoonlijk.

Ineke ,moest lachen in de Hema vandaag zo'n hoop hydrofiele doeken ,dacht direct aan u :D;)

Straks om 17 uur kijken in school bij wie onze lieverdjes gaan zitten in de klasjes :)

Groetjes!
    xxxxxxxxxxxx

18. peertje

peertje Fanatiek lid

20 mrt 2009
    1.671
    0
    0
    vlakbij amsterdam
    luukske; LEUK! die heb ik als beltoon op mn mobiel!:D
    ja t behangen van job zn kamer is klaar! fotos volgen dit wknd....

lilalien: zou fijn zijn, met terugwerkende kracht terug betalen!
    komt goed met schilderen, wassen, shoppen;)

19. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Lieve meiden, net weer in het zkh geweest ivm het stijgen van mijn bloeddruk en nog steeds hoofdpijn en niet lekker. Wilde telefonisch overleggen, maar moest langskomen...

De bloedwaarden waren weer goed (gelukkig), alleen de bloeddruk was wel aan het stijgen :(. Bij Ryan kreeg ik ook rond week 32 een hoge bloeddruk.

Ook nog een echo gekregen van de gyn en PJ loopt behoorlijk ver voor qua groei! Zijn buikje bijna 4 weken voor en zijn benen 2 weken. Zijn hoofdje was perfect :). Ik krijg nu in ieder geval vaker controle dan de reguliere controles en ook de groei gaan ze zeer zeker in de gaten houden. Het kan te maken hebben met de suiker. En de bloeddruk moet ik thuis goed in de gaten houden en als die nog meer gaat stijgen, moet ik direct bellen.

Ik trek het gewoon niet om alles bij te houden, dus zal mijn buddy af en toe eeven op de hoogte houden hoe het gaat, maar zal hier niet meer uitgebreid reageren. Hopelijk gaat het bij jullie allemaal goed!!

20. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @peertje, ben benieuwd naar de pictures!!
    ik zing dat liedje (bijna) elke ochtend met Luka, en vond dat wel leuk voor op de witte muur!

@debby, we sms-en wel, doe maar rustig aan!!
    jeetje zeg, 4 weken voorlopen op groei....gelukkig houden ze je goed in de gaten!!
    dikke knuf!!!

Deel Deze Pagina