November 2010 Mama's Deel 2!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Doobie, 22 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lilalien

Lilalien Niet meer actief

Hihi ik weet daarmee mijn reactie ;)

2. Lilalien

Is mooi zoiets is ook meer mijn ding had bij de oudste (zoon) de handjes die de voetjes grepen in zwart/wit (niet van zijn eigen).
    Bij de dochter vlinder en bijtjes op de achterzijde die wegvlogen.
    Nu geen idee.... zaterdag wordt de printer aangeschaft en dan de week erop kaartjes/enveloppen en papier kopen.

3. Lilalien

Hier in BE hebben wij dat niet wij krijgen alles buiten de verbandjes om de navel van de baby te omwinden.

4. Lilalien

Zo meiden ,ik heb paracetamol geslikt zodat ik me toch iets of wat goed voel.

De kindjes zijn goed gezind en goedlachs naar school gegaan.
    Geen tranen ofzo ,doet mijn moedershartje goed!

Heb hier wat opgeruimd enz.en nu ga ik even de stad in om die paar spullen te halen die ik iedere keer vergat en wil mijn man verassen met wat nieuw sportgerief :)

De doopsuikerwinkel geeft uitverkoop (komt ze nu mooi mee af)waar wij onze hebben laten reserveren.
    Ik ga voor de kindjes iets leuks halen om hun goede schoolstart aan te moedigen en voor ons hetgene wat we voor de baby hebben maar dan voor ons zodat ik de doopsuiker die ik heb enkel en alleen voor de mensen is.

Tot later en hou jullie goed x
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

5. MoedertjeB

MoedertjeB Actief lid

1 mrt 2010
    495
    0
    0
    NULL
    NULL
    Navelbandjes gebruiken ze hier niet eens meer!

6. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @coco, wij hebben IZA, en was een matig pakket...de standaard dingen, en een vinger tandenborstel met pasta, een nijntje toilettas etc....

@moedertje, wat een super gave foto....erg mooi....

@zora, welcome back!!

@peertje, ik ga Luka ook wat vaker laten overblijven, maar niet in de eerste week, dan hebben ze zoveel nieuwe impressies....
    maar daarna gaat hij denk ik ma-di en do overblijven....op woensdag is hij bij opa en oma, en op vrijdag hebben ze maar een halve dag!!

@wendy, idd laat je man dat boekje van Kluun eens lezen, de mijne heeft het in 1 keer uitgelezen...
    ik snap je frustratie, maar ik weet van mezelf dat ik zelf ook behoorlijk kan katten en ruzie opzoek...
    het kaartje van jullie wordt vast prachtig, en het zijn kleine dingen, maar het zijn wel dingen die je kunnen storen

@lila, hubbie is idd erg ongerust, hij zei vanochtend nog dat ik de fiets beter kon laten staan....
    fijn dat de kids met plezier naar school gaan!

@irene, veel plezier in de Zoo!!

@aankopen spammen.....heb de kleertjes al in de wasmachine zitten, ga straks strijken, en misschien even spammen....

@kaartje, heb die vrouw van de site een mail gestuurd met de gegevens, dus ben benieuwd wanneer de proefdruk gemaakt gaat worden....

@all, Debby moet vandaag weer naar het ziekenhuis, heb haar vanochtend een sms gestuurd, zal vandaag of morgen wel horen hoe het is gegaan....heb haar iig de groetjes van iedereen gedaan!!

7. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @meiden, denken jullie er ook aan dat bij de kruidvat gratis luiertjes zijn te halen? even de bon van internet uitprinten en naar de winkel gaan....

8. peertje

peertje Fanatiek lid

20 mrt 2009
    1.671
    0
    0
    vlakbij amsterdam
    moedertje: leuke foto zeg! ben benieuwd naar de rest! en rustig aan heh met buikkie!

luukske: ja dat snap ik dat je dat niet de 1e week doet;) hier gaat dat net zo, alleen word job op don en vrijdag door de naschoolseopvang gehaald.....en ik heb isa op dinsdag en woensdag sowieso de hele dag om me heen

lilalien: suc6 vandaag met inkopen doen! rustig aan heh;)

9. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    lilalien... ... maar mijn man zit niet zonder werk hoor! is alleen vrij deze dagen omdat we morgen naar Renesse gaan.. hij verdient er ook nog eens hartstikke goed maar toch blijkt het ook nu weer om de financieen te gaan. en dat bespreekt hij idd met niemand anders. met mij ook niet trouwens.. tot het te laat is en hij weer op uitbarsten staat.. dat is net dus gebeurd...
    krijg ik op mijn kop omdat ik ' zo veel koop' ...
    ten eerste kunnen we het makkelijk misen
    ten tweede is HIJ iedere keer de gene die me er op uit stuurt om dingen te kopen.. kleertjes, beddegoed van alles voor de kleine, maar ook kleding voor mezelf en voor hem! maar ja.. het wordt dus allemaal met MIJN pasje van onze rekening gepint en dus is het allemaal mijn schuld... ? en nu kwamen de matrassen dus extra vroeg en moest hij deze week ineens 700 euro extra missen terwijl die eigk bij volgende week hoorde.... tja.. wat maakt dat nou uit? het staat er toch op?

dat boekje van kluun.. wat is dat voor iets in grote lijnen dan? hoe hij met zwangere vrouw om moet gaan ofzo of juist andere dingen..

fijn trouwens lila dat de kindjes zo vredig naar school zijn gegaan..
    en nu ook maar hopen dat de paracetamol een beetje zijn werk doet.

man is nu hardlopen en ik ga de auto schoonmaken.. moet hem inleveren bij mijn schoonouders omdat wij die van hun meenemen dit weekend maar die van mij is beetje eel vies.. :( bah (hond gaat altijd mee in die auto)

de lijst van ons: .... ga er vanavond weer wat updates op doen.. dus als je nog wat hebt stuur me dan ff pb.. is er de laatste dagen ff nie van gekomen en komend weekend kan ik er ook niks aan veranderen (weet ook nog niet of ik hier nog kan lezen, dat ligt er aan of mijn gsm beetje mee werkt.. )

nou.. fijne dag allemaal en tot vanavond ofzo !

10. BabyWolkje

BabyWolkje Actief lid

7 mrt 2010
    179
    0
    0
    Hello ladies,

Even een teken van leven.

Heb helaas niks bij gelezen...Elke keer kom ik ook weer posten om vervolgens mn best te doen om vaker langs te komen, maar het komt er gewoon niet van :(

Heb nu officieel de diagnose bekkeninstabiliteit, vriendlief geopereerd (dus kan ook niks) en 2 kleine kindjes (waarvan er 1 niet loopt :s).Van huishouden e.d. komt er niks.Ik kan het gewoon niet...:(:)

Hoop dat het met jullie allemaal beter gaat en sorry voor mijn ego-klaagzang-bericht.

11. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Poeh, weer veel getypt. Ik heb even geen energie om te reageren geloof ik.. (sorry!)

Vandaag ons zoontje voor het eerst naar de peuterspeelzaal gebracht. Weer een nieuwe fase. Het wegbrengen ging erg goed. Hij liep meteen naar binnen en ging spelen en bij het afscheid was het ook geen probleem. Ik kreeg een dikke kus en hij heeft me uitgezwaaid. Straks ga ik hem weer ophalen. In de tussentijd op de bank gelegen om te rusten.

12. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @peertje, nu die laatste maanden is het wel lekker als de kids wat minder om je heen lopen....

@wendy, nou die matrassen hadden jullie toch al lang besteld, dus das niet echt een reden om te zeuren....idd of het geld deze week of volgende week eraf gaat....eraf gaat het toch!!
    wij hebben met zijn 2tjes een goed salaris, maar ik let er ook wel een beetje op....heb een dure smaak, maar als het er op aan komt, ben ik wel een koopjes jager....nou dat gaat er wat meer geld uit, maar dan kunnen we ook royaal vooruit!

hopelijk heb je toch een leuk weekend in renesse...
    enne een tip om toch wat op de kop te tikken (dit zal je hubbie me niet in dank afnemen, haha) bij het grote plein (die rotonde), aan de overkant van waar die vele winkeltjes naast elkaar liggen, ligt een outlet winkeltje, die hebben binnen een hoop babyspullen(van kleding tot schoentjes, dekentjes, max cosi's etc...s wel van afgelopen collecties, maar ach)....heb daar een dekentje gekocht, dat normaal 60 euro was, en nu voor 20 euro....het is echt zo'n rommelwinkeltje, maar heb er echt wat uit kunnen halen(had voor ons eigen bed ook 2 matrasbeschermers, voor Luka sandalen, voor hubbie puma sokken etc, en mijn schoonmoeder had ook een aantal dingen, dus kwamen met 2 grote tassen naar buiten....hadden hubbie en schoonpa alvast geinstalleerd op het terras, want met die erbij "kan"ik niet shoppen!! haha....

@babywolkje, doe maar rustig aan!

@marleen, een nieuwe fase idd....
    en geniet even van je rustmomentje....

13. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ Babywolkje: balen zeg. Doe rustig aan en voel je niet schuldig over het huishouden, dat kotm wel weer.

@ Marleen: Fijn zeg dat het zo goed is gegeaan de eerste keer naar de psz.
    Ik heb hier vorige week de knoop doorgehakt en eindelijk een afspraak gemaakt voor de intake. Zoontje is nu 2 jaar en 3 maanden. Ik vind het fijn dat hij straks met andere kindjes kan spelen en andere dingen onderneemt dan thuis maar ik vind het zo moeilijk om hem uit handen te geven aan een vreemde die mijn kind niet kent.

14. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    @Coco: Ik herken het zo.. Ik vond het ook erg moeilijk om ons zoontje (hij is nu 2 jaar en 4 mnd) achter te laten tussen al die andere kinderen en vreemde juffen. Gisteravond was ik nog in tranen. Vandaag bij het wegbrengen ging het wel goed en ik ging met een gerust gevoel weer naar huis. Ik heb hem net weer opgehaald en hij had het superleuk gehad gelukkig!

15. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Wendy wat vervelend dat je je zo rot voelt. Moet ik zeggen dat hormonen ook een hoop met je doen. Ik hoop dat jullie toch nog een leuk weekend samen hebben.

Geboortjekaartje: moedertjeb dacht ik zo'n geboortekaartje met muisjes en Tygo voorop willen wij ook proberen te maken.

Vanmorgen naar de vk geweest en mijn ijzer is nog te laag, terwijl ik al een poosje aan de ijzertabletten zit nu moet ik er ook nog floradix bij gaan slikken. Gelukkig niet zo veel aangekomen. met de kleine was alles goed, mooi hartje gehoord. Voor mijn werk moet ik misschien toch wat met mate werken was haar advies omdat het tillen steeds zwaarder word.

16. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @coco en marleen, dat gevoel is normaal....is een stap in de zelfstandigheid van de kindjes en het loslaten van je kleintjes....dadelijk als ze "echt" naar school gaan, is het nog meer kan ik je zeggen....
    had in het begin echt zoiets dat hij het geen hele dagen zou trekken, heb hem dus ook wel eens een middag thuis gehouden, omdat hij nog niet leerplichtig is....maar meneertje vindt het leuk, en kan nu ook niet meer wachten tot hij maandag weer kan/mag gaan!

17. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @lot, fijn dat je weer bent goedgekeurd...en hopelijk helpen de meds voor het ijzergebrek!

18. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    thnx allemaal meiden.. !

hebben net samen een heel goed gesprek gehad en dat lucht wel op.
    het is bij ons eigenlijk allebei wel de oorzaak: het geld...
    het gaat nu financieel wel goed maar dat is heel anders geweest en toen dat begon is bij ons allebei op alle mogelijke gebieden de motivatie ver te zoeken geraakt.. totaal geen doorzettingsvermogen op veel gebieden en daar zijn veel irritatie's door ontstaan..
    nu we dat weten gaan we daar samen aan werken en we hebben elkaar net beloofd dat elkaars gezondheid voorop moet staan.
    inclusief psychische prikkels...
    we hebben besloten een leuk weekend te gaan hebben (is toch ook het festival waar we elkaar destijds hebben leren kennen waar we naar toe gaan in renesse) en na het weekend gaan we overal structuur in aanbrengen.
    het gaat hier echt om de kleinste dingen... ;
    kast waar alles wat op tafel in de weg ligt altijd meer in ' geflikkerd' wordt, vieze theedoek die op aanrecht blijft liggen na de afwas, poes die steeds over tafel loopt en tafel daardoor vies maakt, bonte collectie glazen die geen van allen bij elkaar horen...
    echt de pietluttigste dingen waar we ons allebei aan ergeren maar het van elkaar niet wisten en vaak dingen op elkaar juist af reageerden..
    dat gaat nu dus hopelijk verandren na het weekend...
    ben nu wel erg blij dat dit er allemaal uit is bij ons allebei... en hij ook wel geloof ik.
    hij is nu boodschappen doen.. was tot nu toe van mening dat dat mijn taak was maar hij begrijpt nu ook dat ik echt veel last van mijn buik heb steeds ook al liet ik dat niet altijd goed merken.. bleef overal maar mee doorgaan waardoor hij dacht dat het allemaal wel mee viel..
    nu gaat hij me dus dingen uit handen nemen die eigeniljk te veel zijn maar ik toch steeds ben blijven doen... hopelijk is dat goed vol te houden voor hem want heb het eigenlik wel nodig. ...

nou sorry weer voor mijn ego bericht., ik lees jullie berichten ook gewoon hoor!!!!

19. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    *Snif*snif* enkel in NL... pfff zo oneerlijk he!

Wendy, hier ook een grote zeurkous ivm financieën hoor! Hij denkt echt dat we bankroet gaan als ik iets voor de baby of mezelf koop! ALLES moet naar het huis gaan!
    Lakentjes? Dekentje? Tetradoeken? Meer dan 3 kruippakjes per maat? Is dat echt nodig zeurt hij dan! Je kan toch wassen?
    Pff nu ga ik het gewoon halen en dan zeurt ie achteraf maar... ik ben het geruzie daarover meer dan beu en we wisten toch beiden waar we aan begonnen? Vooral omdat de IUI en hormonen ook al flink wat hebben gekost! Maar tis gewoon iets typisch mannelijks denk ik...
    Hier verder ook veel 'kleine' ergernissen die soms eruit floepen: man maakt zijn voetbal en werktas niet meer zelf leeg, dus moet ik dat doen, hij vindt dat ik het afval niet goed sorter ed
    Maar meestal gaat het wel goed hoor :)

Zo mijn werkweek zit er op! Leuk toch die halve dagen en vrijdag vrij!
    Heb me net een zw-jeans gehaald bij H&M en een lange trui-jurk met legging... er hing ook een leuk jas voor 40 euro maar tis zo stom he, normaal heb ik maatje 36-38 en nu dus 44 he (daar is dan wel plaats gelaten voor de buik die nog zal groeien had er een trui achter gestopt) en das zo vervelend want na 2 maanden zal ik dat nooit meer aandoen he...

Oh en aan alle mama's met kleintjes die voor het eerste naar het klasje moeten: sterkte! Ik zie aan de schoolpoort genoeg mama's die het moeilijk hebben hoor! Maar vertrouw op de juffen, ze zien die kindjes graag (ik zie 'mijn' klaskindjes ook graag hoor echt waar je bent er tenslotte de hele dag bij) en doen alles om heb goed te doen voelen!!!
    En jullie blijven toch de liefste mama's van de hele wereld :)

20. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Hier gelukkig geen man die zich met geld bemoeit. Hij zal nooit iets negatiefs zeggen als ik iets heb gekocht dus dat is makkelijk. Hij vindt t allemaal wel best (ik moet er wel bij zeggen dat wij het financieel wel goed hebben)

@Ineke: Daar heb je ook gelijk in.. Ik weet ook wel dat juffen prima voor onze kindjes zorgen en ik ben nu ook wel over het idee heen. Zeker nu het zo goed is gegaan. Maar het gaat allemaal zo snel.. Vanmorgen met een rugzakje op. Dan lijkt hij al een hele kerel en ik wil mn mannetje nog zo graag even klein houden... ;)

Deel Deze Pagina