November 2010 Mama's Deel 2!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Doobie, 22 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BabyWolkje

BabyWolkje Actief lid

7 mrt 2010
    179
    0
    0
    @Wendy: Mooie buik,zeg! :D Helemaal super.

@Moontjee: Doe niet zo mal!Dik???Je bent hartstikke mooi, meid en wat een prachtig mooie buik en leuk jurkje! :D Waar heb je die gekocht? :D

2. Moontjee

Moontjee Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.617
    0
    0
    Berlicum (NB)
    bij de prenatal;)

3. peertje

peertje Fanatiek lid

20 mrt 2009
    1.671
    0
    0
    vlakbij amsterdam
    @moontjee: nou meid, je hoeft je echt niet te schamen hoor!!!!!
    een super mooi buikje, leuk jurkje, gewoon een mooie vrouw! TOP!

4. Zomerbloem

Zomerbloem Niet meer actief

@Moontje; je hebt al echt een zwangerbuikje hoor!! Heel mooi!!!
    @Wendy; jij ook al zo`n mooie buik!

Ik zweef nog helemaal rond op m`n blauwe wolk!
    Zal ook wat echo`s plaatsen!

Zwaai, zwaai!

5. Zomerbloem

Echte voetballersbenen!

6. Zomerbloem

En daar issie dan, een JONGEN!!

7. Moontjee

Moontjee Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.617
    0
    0
    Berlicum (NB)
    Wauw wat een mooie duidelijke foto's

8. BabyWolkje

BabyWolkje Actief lid

7 mrt 2010
    179
    0
    0
    Bedankt Moontjee, misschien ga ik er toch eens kijken, als ik weer eens in NL ben :)

@lief: Wat een mooie echo foto's! Wat lief dat duimpje in zijn mondje :) En wat een lange benen haha
    Leuk, hoor :)

9. Lilalien

Lilalien Niet meer actief

WOw wat een mooie echo's Lief!!!
    Ben ff ontroerd ,echt prachtig!!
    Proficiat met je zoon :)

Wendy en Moontje ,jullie zien er mooi uit op de foto ,
    Moontj je hebt een mooie bolle buik en als je in gewone kledij kunt ben je niet dik vind ik toch.

eum ff denken

Ineke ,mijn buik is ook erg omhoog geschoten ,iedereen bekijkt me of ik 7 maand ver ben :)

10. Zomerbloem

Jullie zijn lief, dank jullie wel!!!!

11. Lilalien

PROFICIAT en hoop dat de meiden waar het nog bij mis is gelopen snel mogen volgen!!!

12. Lilalien

Is zo ,liet ze net aan mijn man zien die vond ze ook knap ,
    zo duidelijke foto's hebben wij nooit gehad bij onze gynè :(

13. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    nou zg moontje!~ik vind ook dat jij je helemaal niet hoeft te schamen hoor!
    je ziet er prachtig uit en heb een heel mooi buikje!

lief: wat eenmooie foto's! gaaaaaf!

uhmm.. heeft er ook iemand een duidelijke meisjesfoto'? dan weet ik waar ik vrijdag op moet letten.. ;)

14. Moontjee

Moontjee Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.617
    0
    0
    Berlicum (NB)
    jullie zijn echt heel lief:) dankje

15. Lilalien

:) daar zie je echt niets hangen ,goed kijken naar de beentjes en of de navelstreng er niet tussen hangt.

Het is heir aan't betrekken ,zal niet lang duren eer het gaat regenen

16. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    hoi meiden,

ben al ff niet meer geweest. echt druk en niet de puf om te forummen.
    heb gister een pretecho gedaan maar ze kon niet met de volle 100% het geslacht zeggen dus mag over 2 weekjes terug komen om nog een keertje te kijken.
    wil het jullie graag vertellen maar zit met debby nog op een ander forum en omdat zij haar mond daar houd doe ik het ook nog ff.:D

ik heb niet helemaal terug gelezen, maar als ik het goed begreep is het bij sommige mis gegaan..meiden denk aan jullie knuff.

mooie buikfotootjes allemaal.
    mijne volgen ook snel.

dikke knuff

17. BabyWolkje

BabyWolkje Actief lid

7 mrt 2010
    179
    0
    0
    @Moontjee: We vertellen alleen de waarheid :D

@Wendy: Inderdaad wat lilalien zegt en ik heb gelezen (zelf ook wel een dochter, maar wilde het destijds niet weten), dat je dan 3 streepjes zou moeten zien.

@lilalien: Hier heeft het de hele ochtend al geregend en het laatste half uurtje begint het zonnetje ene beetje door te komen.

@ALL: Ik las dit op 1 vd hyves waar ik lid van ben.Wat vinden jullie ervan?Gewoon benieuwd of ik nou zo, weet ik niet ben, of dat het echt traditie is en/of dat jullie dat ook zo zien:

Ik las net een vraag van "Snoetie", waarin gesteld werd, dat het heel normaal c.q. gebruikelijk is dat de man een cadeautje koopt voor de pas bevallen vrouw (sieraad o.i.d.). En idd, dat vind ik zeer normaal. Want jij geeft de man toch ook een cadeau? Namelijk een zoon of een dochter?

Mijn vader heeft mijn moeder bij de geboortes van mijn broer en mij een gouden bedeltje gegeven voor aan een gouden bedelarmband. Met daarin de namen gegraveerd van mij en mijn broer. Nu is mijn vader altijd al wel van de jubilea e.d. Alles wordt gevierd met een toepasselijk cadeau, gedicht of lied. Zo is hij nu eenmaal; vindt ie leuk!

Maar bij mijn man thuis dus helemaal, niks, nada, noppes, niets. Geen idee had hij ervan. Wist ook absoluut niet waar ik het over had met mijn hintjes, die ik alsmaar gaf. Heb dus ook heel even beteuterd gekeken toen ik een dag na de bevalling thuis kwam in een onversierd huis, dat er nog precies zo bij lag zoals ik het twee dagen daarvoor had achtergelaten. Hij had er helemaal niets aan gedaan. Geen bloemen, geen ooievaar, geen slingers, geen cadeautjes, niets. Alsof er helemaal niets gebeurt was (de ooievaar kwam uiteindelijk wel, 3 dagen later en werd door vrienden gezet).

Nu zul je denken... En je vader dan? Heeft die niets voor je gedaan? Nee, en dat komt zo: Mijn ouders wonen 200 km bij ons vandaan en was al blij, dat ie op de dag van de bevalling niet aan het werk was en naar ons toe kon komen. Daarbij hebben wij van mijn ouders een zilveren gegraveerd kinderbestek gekregen als kraam cadeau. Mijn moeder had een kraammand gemaakt, maar die van de weeromstuit thuis laten staan toen ze met de auto naar Heerlen reden. Halverwege kwamen ze daar achter, maar ja... Toen was het te laat om nog weer om te keren.

Bovendien... Dit hoort je man te doen en niet je vader, die net opa is geworden.

Mark had die nacht ervoor thuis geslapen (Matthijs en ik moesten een nachtje in het ziekenhuis blijven) en meneer kwam eens tegen een uur of 11 weer aankakken in het ziekenhuis, dus dan heb je toch wel het idee: "Hij heeft iets aardigs in petto", maar nee...

Ja, uiteindelijk heb ik wel een cadeautje van hem gehad. Maar wel bijna een half jaar te laat. Matthijs is geboren in juni 2008 en in december 2008 lag er ineens een heel klein doosje op mijn kussen. Daarin zat een hele mooie ring (die nu nog steeds gegraveerd moet worden met een naam, maar daar zeuren we niet om). Hij kreeg nl. op een gegeven moment de vraag van vrouwelijke collega's, over wat hij mij cadeau gegeven had, na zo'n immens cadeau van een zoon. Toen begon bij hem ineens het lichtje te branden over al die hints die ik hem gegeven had, tijdens de zwangerschap.

Ik kreeg wel telkens van collega's de vraag of het een vervroegd kerstcadeau was, hahaha. Want anderhalve week later zou het kerst zijn en Matthijs bijna een half jaar.

Ik moet wel zeggen, hij heeft me er wel enorm mee verrast. Maar het speciale is er wel een beetje af, na een half jaar.

Dit is mijn reactie:
    Ligt denk ik geheel aan je eigen verwachtingen tov je man, vnl door je opvoeding, denk ik.

Ik vindt het persoonlijk maar onzin, dat een man zijn vrouw een sieraad of wat voor cadeau dan ook, cadeau te doen, omdat ze hem een kind heeft gegeven?? Ik weet niet, hoor, maar was je alleen toen je zwanger raakte?

Heb van mijn vriend nooit verwacht dat hij mij iets zou geven na de bevalling, behalve zijn liefde geven en tonen tov van mij en ONZE kinderen.Een toegewijde vader en er voor ons zijn.

Het is niet lullig bedoeld, maar ik las het zo en moest mijn verhaal even kwijt

Geniet van je gezin

18. Moontjee

Moontjee Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.617
    0
    0
    Berlicum (NB)
    hmn, ik vind het 0ok best wel klets.
    dankzij je man ben je toch zwanger of zie ik dat verkeerd.
    nou ik hoef van mijn aanstaande man(dinsdag:p) geen cadeautje omdat onze kleine is geboren hoor.

19. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    oke een kado hoef ik ook niet...maar een versierd huis als je thuis komt lijkt me tochg wel het minste.beetje horkachtig.

in mijn man zijn cultuur is dat ook niet maar ze hebben hem wel ff geleerd hoe het moet hahaha

20. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    tssss. ok.. je hebt je man een kind geschonken, maar vóór dat mogelijk was heeft hij jou toch 'iets' gegeven om dat kind te kunnen ontwikkelen.>>> ??

dus nee.. ik vind ook dat een kado'tje niet nodig is..

maarrrrr.. het mág wel! :D
    we hebben tenslotte wel 9 maanden lopen sjouwen.. ;)
    (ben gek op kadotjes)

Deel Deze Pagina