November 2010 Mama's Deel 2!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Doobie, 22 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    Ik heb wel een kado van mijn man gekregen(een hele mooie ring) maar hier doen alle mannen in de familie dat...
    Wist dat het zou komen maar toen hij aan mijn bed in het ziekenhuis met een klein doosje stond....werd ik opeens heel erg emo...:D

Ja het regent nu hier ook...

2. Zomerbloem

Zomerbloem Niet meer actief

Voor Wendy, een echo van een meisje!

3. Zomerbloem

Cadeautje na bevalling; ik heb toendertijd wel wat hints gegeven wat ik nog wel graag zou willen hebben. Ik heb 1 ervan voor de bevalling gehad, 1 vlak na de bevalling en was een cadeautje voor Isa en mij en 1tje hebben we 3 maanden later gedaan, samen met m`n verjaardag.
    Ik heb geen idee wat ik dit keer krijg, 1 ding wel maar dat regel ik zelf in m`n verlof al.

Aan de ene kant is het natuurlijk onzin om iets te krijgen maar aan de andere kant, we hebben wel even een topprestatie geleverd. En daar mogen we ook wel weer voor beloond worden toch??

Enne, huis versierd hebben m`n vader en broertje gedaan nadat ik naar het geboortehotel ben gegaan en duidelijk werd dat het niet lang meer kon duren.

4. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    dank je wel! :)

5. Meeks

Meeks Actief lid

10 mrt 2010
    155
    0
    0
    @ Het verhaal over een kadootje:.... Ik had eigenlijk maar een gedachte toen ik het las: Sommige mensen zijn ook nooit tevreden :)

@ Jongen/Meisje: Ik wil het ook weten!!! Ik ben heeeeel benieuwd... helaas moet ik nog even wachten tot de 21e!

@ Lekker weer: Vanmorgen even een stukje gefietst, m'n man zei "Doe je wel heeeeeeel rustig aan dan? En niet over hobbels fietsen.... Ga je langs het strand? Ga je zwemmen? Durf je dat wel? Is dat wel goed? Kan dat geen kwaad? Ben je niet bang?" ;) (<-- ik heb tien keer liever die schattige overbezorgdheid dan een kadootje of een stomme ooievaar in de tuin!! :p )

@ Huisartsenpost: Ik ben gegaan gister, nadat ik de klachten uitgelegd had kon ik meteen komen en ik hoefde niet lang te wachten in de wachtkamer (tot ergenis van de overige wachtenden :)). Nadat de (vrouwelijke) dokter me onderzocht had zei ze: "En hoeveel ben je al aangekomen?" Ik zeg "Twee kilo..." Nou haar gezicht ging echt van :$.... ze kijkt nog eens in mijn papieren en zegt: "Hoeveel weken ben je nu zwanger?" Dus ik zeg 18 weken.... nou ze viel perplex... ze dacht, toen ze me uit de wachtkamer zag lopen, dat ik minstens 6 maanden zwanger was! Het blijkt dat ik een probleempje heb met mijn rug, omdat de twee kleintjes lekker groeien en ik dus al een behoorlijke buik heb :) Alhoewel ik dan hier de buikfoto's weer zie en ik denk: Mwah, ik ben niet de enige die zo lekker opschiet! :D Moooooie foto's hoor!

Het mooie weer is hier ook bijna over.... :( Jammer hoor... morgen iets minder geloof ik?!

6. Zomerbloem

@Meeks; die schattige overbezorgdheid is na de bevalling weg hoor!!!!

En ik vind een cadeautje na een bevalling een waardering voor wat je gedaan hebt.

7. babyproject

babyproject Niet meer actief

Ik heb er geen (duidelijke) foto van, maar wat de echomevrouw vertelde is dat er inderdaad niks moet zitten. In plaats daarvan zagen wij 2 kleine lichtere (bijna witte) streepjes tussen de benen die kennelijk zouden duiden op schaamlipjes.

Dus dat zou iets kunnen zijn waar je op kan letten.

8. Meeks

Meeks Actief lid

10 mrt 2010
    155
    0
    0
    #768 Meeks, 6 jun 2010
    Laatst bewerkt: 6 jun 2010
    Nou daar ben ik nog niet zo zeker van... :D Mijn man kennende is het "blijf maar zitten, doe ik wel"....

En uiteraard is het hartstikke lief als je een kadootje krijgt, maar ik bedoelde alleen maar te zeggen: ik zou er niet zo'n issue van maken als het NIET zou gebeuren... :) Wat Moontje/Wendy al zei: It takes two to tango.... 8) Zonder mijn man ook geen kinderen, toch?

9. babyproject

Bekijk bijlage 76757

Toch maar even de foto ingescand. Hij is niet zo duidelijk, maar je snapt waar het pijltje heen wijst ;):p

10. Meeks

Meeks Actief lid

10 mrt 2010
    155
    0
    0
    Even OFF TOPIC! ;)

Ja...nu ga ik mijn grote geheim onthullen... met het oog dat ik hier als een gigantische nerd aangemerkt ga worden :D Ik vind Harry Potter dus he-le-maal geweldig! En nu zag ik via Youtube dit filmpje.... ik weet niet of iemand nog meer de films kent (en dus ook de personages van haver tot gort kan opnoemen :) ) maar dat menneke in dat witte shirt met giletje... Lubbermans... die is toch aardig opgedroogd, om het zo maar even te noemen! :$:D

Maar goed...dat moest ik ff kwijt! :p

http://www.youtube.com/watch?v=Zh78v4tYc7Q

11. babyproject

Ik had er nooit over nagedacht dat je iets zou kunnen krijgen na de bevalling. Ik hoor het nu voor het eerst, dus denk ook niet dat die vent van mij het weet. Maar van mij hoeft dat allemaal niet. Liever dat we het geld uitgeven aan extra luiers :p

Maar ik denk dat het vergelijkbaar is als een cadeautje op Valentijnsdag. Wij doen daar niet aan, maar stiekem ben ik wel een beetje teleurgesteld als manlief er niet bij stil heeft gestaan ;)
    En als jij in je omgeving ziet dat vrouwen na de bevalling iets krijgen, kan ik het me voorstellen dat je het jammer vindt als jouw man daar niet aan heeft gedacht.

Een versierd huis zou ik inderdaad wel leuk vinden. Of in elk geval een opgeruimd huis ;)

12. Meeks

Meeks Actief lid

10 mrt 2010
    155
    0
    0
    Dat is ook wel weer zo :D Niet dat je thuiskomt en meteen al weer moet gaan denken dat je moet wassen, strijken, schoonmaken, stofzuigen, dweilen.... mijn hemel, nee dan zou ik helemaal flippen denk ik :)

En het is volgens mij inderdaad een beetje familie/cultuur/gebieds-afhankelijk of je van je man na de bevalling een kadootje krijgt.... ik persoonlijk had er ook nog nooit van gehoord!

13. babyproject

Tjonge, had hem helemaal niet eens herkend!
    Ziet er goed uit voor een Brit ;)

14. Lilalien

Lilalien Niet meer actief

Hier nooit niets gehad toen ik bevallen was niet als cadeau noch versierde woonst.

Heb zelfs nooit niets gehad toen ik ernstig ziek was ,
    dus ik zal dat gelijk nooit krijgen zekers ;)

Niet dat ik het nooit aangekaart heb in't verleden ,
    zijn reactie was dan altijd afzijdig.

Nu als ik kan thuiskomen dat mijn kot proper is ,de kinderen proper zijn en gekleed dan ben ik al blij want vanmorgen ferm van mijn neus gemaakt omdat hij met geklede kinderen wilde vertrekken die niet gewassen waren of gekamd...
    Zeg altijd hoe doe jij dat s'morgens ?
    Of geen hygiëne meegekregen van thuis ,hij is vrij lui hierin eerlijk gezegd en dat stoord me vaak mateloos....:x:):x

15. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Haha, manlief zit naast me en we waren een sinaasappel aan het eten. Ryan ziet het, komt eraan rennen en pakt alle stukjes die nog over zijn :D.

@Mamavannu, ben je de dag nog goed doorgekomen?

@Peertje, wij zijn even naar Bataviastad geweest, maar net voor de regen ;). Twee broeken van Vingino gekocht voor Ryan en voor ARnoud nog wat korte broeken.

@Nony, hoe is het met je man afgelopen?

@Miza, dat klinkt zeker als een drukke week, maar wel gezellig :D.

@Moontjee, ik vind het juist een supermooie buik! Echt gaaf hoor!!! En over dat verhaal, mijn man vertelde mij ook dat ik iets van hem zou krijgen voor de bevalling, had ik nog nooit van gehoord en als hij het niet had gezegd, dan had ik er nooit om gevraagd!!! Ik krijg nu een luiertas van hem :D. Heb ik bij Ryan nooit gehad en die wil ik nu wel graag, heb een supergave uitgezocht :D.

@Lief, wow, wat een mooie foto's!!! Onze echofoto's staan op PJ z'n site.

@Meeks, verstandig dat je toch even bent gegaan meis! En vervelend dat je last van je rug hebt, maar inderdaad...met 2 tegelijk die groeien is dat ook niet vreemd. En 2 kilo is toch helemaal niet veel?!

16. Mamvannu

Mamvannu Niet meer actief

@Debby:

Ja ik heb me nog vermaakt vandaag gelukkig!
    Me vriend kwam nog eerder terug! Waar ik erg blij om was!
    En ik ben nog even naar een feesttent geweest met onze kleine man.

Het heeft hier netje een klein beetje geregend,
    stelde ook niks voor, mocht van mij ook wel wat harder,
    vind ik ook wel weer wat hebben na zo'n warme dag!

Oh nog een week tot we onze kleine mogen zien!
    Ik kan echt niet wachten!

Weten jullie nog zo wanneer je aan de buiten kant
    van je buik het getrappel kan voelen?
    Ik weet het echt niet meer van de vorige keer wanneer dat was.

Ik heb ook nog helemaal geen beweging gevoeld,
    haha ik zit er dan ook wel erg op te wachten!

17. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Bij Ryan voelde ik het pas rond 21 weken of zo, heel laat in ieder geval. PJ voel ik nu al, maar nog niet aan de buitenkant.

18. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    #778 Debbykoops, 6 jun 2010
    Laatst bewerkt: 6 jun 2010
    Dubbel...of overbodig.

19. Lilalien

Lilalien Niet meer actief

Moest even lachen ivm.de was doen als je thuiskomt uit het ziekenhuis als je bevallen bent.

Hier kon ik dus de was sorteren ,5 grote hopen en insteken ,ondertussen de kuis en kleine lag in bed.
    Ik was net klaar met de kuis als man van zijn werk thuiskwam (vader had me uit het ziekenhuis opgepikt en gedropt ,zoon was bij familie (was ziek).En om 18 uur hadden we al opnieuw kraambezoek eens die weg ging mijn man om friet en toen stond mijn sch.m.onverwachts aan de deur terwijl ik net ff op adem kwam tijdens een voedingsmoment ;)

20. BabyWolkje

BabyWolkje Actief lid

7 mrt 2010
    179
    0
    0
    @Cadeau: Dat we iets gepresteerd hebben en dat daar waardering voor mag blijken, dat klopt, maar dat hoeft toch niet iets materialistisch te zijn?
    Dat mag dan inderdaad wel met een opgeruimd huis en inderdaad een man die (over-)bezorgd is en/of zoals ik al zei, gewoon betrokken en toegewijd is aan het gezin.Maar ieder zijn/haar mening natuurlijk, absoluut, daar vroeg ik ook naar :D

Zie nu net pas dat dit topic een 'B' mist en we dus Novemer mama's zijn/worden, i.p.v. NovemBer mama;s :) haha

@Debby: Och, meis, wat is loos dan? *knuff*
    Heb zelf eigenlijk ook een *()^*%*&_ dag :x:) Kan me om de kleinste dingen ergeren en stuiteren.Helemaal zenuwachtig van mijn kindjes als ze huilen vandaag.Ben blij dat ze op bed liggen, sorry... (Ben wel dol op ze, hoor :D ).

@Hyves: Jullie mogen mij anders wel toevoegen, hoor!Kletst misschien af en toe ook wat leuker en makkelijker? Therese Profiel - hyves.nl

@Mama's die nu hun 2e/3e/4e kidje verwachten: Wanneer zijn jullie eigenlijk begonnen met vertellen, dat ze broer of zus worden?Met welke leeftijd?
    Heb mijn dochter nog niet bewust ingelicht.Ze heeft op zich wel de leeftijd om het te snappen (31/08/2007), maar omdat kids van die leeftijd nog geen tijdsbesef hebben, heb ik het nog even uitgesteld.
    Was wel blij verrast, dat ze het wel zover heeft meegekregen, zonder dat we het beseften, toen ze ineens een echo foto zag op de pc en zei: "Broertje in mama's buik, he?!"
    Ze is niet "gek" en ze heeft de leeftijd, dat als je denkt dat ze niks horen, hun oren echt wel ons kant opstaan, maar vond dit toch wel heel apart! :) LEUK apart! :D

Deel Deze Pagina