November 2010 Mama's Deel 2!!!

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by Doobie, May 22, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

Mar 20, 2007
    12,175
    0
    0
    Noord-Holland
    Oooh ja, vergeet ik helemaal te vertellen :D. Ik had een proef geboortekaartje aangevraagd en die heb ik nu ontvangen. Wil 'm alleen vanavond open maken als manlief ook thuis is.

2. maartjecyprus

May 5, 2010
    96
    0
    0
    photographer
    cyprus
    hey jaa!.. dat is schrikken.. pffff.. altijd die deur op slot he..
    kep hier ook een hond die altijd aanslaat... en als ik boven ben..altijd die deur op slot.. wij wonen nogal afgelegen en vind het een eng idee...

3. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

Jan 25, 2010
    4,155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    ja nou hier staat ie eigenlijk best vaak open...
    is nogal een rustig dorpje en vertrouwde dat wel..
    bovendien ook hoooooge sociale buren controle..
    maar toch.. nu ff angstig dus zal het niet meer zo snel open laten staan als ik niet beneden ben.

lijst:
    heb nieuwe pagina bijgemaakt waar we allemaal onze wensen kenbaar kunnen maken;

of je liever BV of FV wil geven
    of je hoopt, als je het niet vtv wil weten, een j/m is
    of je in het zh of thuis wilt bevallen
    wanneer je met verlof gaat

dit zijn dus allemaal die dingen die je HOOPT te gaan doen/meemaken, of het lukt kunnen we natuurlijk niet voorspellen...

als je niks bekend wil maken, geen probleem, gewoon niks sturen dan blijven de betreffende vakjes achter je naam leeg, wil je er wel wat in hebben staan, stuur dan ff pb naar mij

4. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

Mar 20, 2007
    12,175
    0
    0
    Noord-Holland
    Wendy, ik ben inmiddels 34 (oude bok ;)). Ik ga sowieso in het zkh bevallen i.v.m. medische indicatie en ik ben al met verlof (denk ik ;)). Oh ja, en ik ga FV geven (zie hierboven).

5. BabyWolkje

BabyWolkje Actief lid

Mar 7, 2010
    179
    0
    0
    Lilalien Fijn dat je jezelf weer hebt gevonden ;) haha Gelukkig maar!
    Heb je net een vriendenverzoek gedaan op hyves.

Borstvoeding Ga ik wel weer proberen.Bij mijn dochter 10 weken volledig volgehouden en met veel aanmodderen tot bijna 4mnd gecombineerd met flesvoeding.
    Bij zoonlief dus voor zijn geboorte al besloten, dat als het weer zo moeizaam gaat, ik eerder de knoop doorhak en meteen overstap op flesvoeding.Hij heeft het ruim 2 weken gekregen.Ook met moeite en borstontsteking aan 2 borsten, hoewel dat niet de reden was dat ik stopte.

Roze doos Ik had begrepen dat je je moet aanmelden en dat je het dan bij 1 van de controles krijgt bij de gyn?(Behalve dan de dozen die daarop volgen).Geen idee..Maar dacht even vragen of er niet teveel junk in zit, maar ook wel bruikzame dingen? ;) haha

Blije doos Ja, die ga ik denk ik ook weer aanvragen :D Ik weet wat er in zit.Echt de "moeite" waard! :)
    Vorige zw.schap heb ik er echt heeeeeel veel gehad ;) :D
    De buurman van mijn ouders hoorde van mijn zw.schap en hij brengt die dozen rond, bij vrouwen die hem om watvoor reden dan ook niet in de winkel hebben gehaald.Als hij er dan weer een aantal had, dan nam hij ze mee naar huis en op het werk vertelde hij, dat die mensen niet thuis waren.Sneu voor die dames, maar kon ze ook niet weigeren!Heb er ook heel veel weg gegeven.Aan een zwangere vriendin toen en een vriendin die toen zwanger was geworden vh zaad van mijn vriend (we hebben haar geholpen, zeg maar.Nu is ze BAM).
    Ik kan hem door mijn ouders laten ophalen of als ik daar zelf een keer heen ga.

Spanning: Ik wordt vanuit Hilversum ge-update over een vriendin van een vriendin, waar ik een aantal keren leuk mee heb gesproken op verjaardagen.
    Ze is zwanger van een meid en nu eindelijk aan het bevallen.
    Ons gezamenlijke vriendin heeft mij destijds een voetmassage gegeven, waardoor de bevalling van mijn zoontje daar kort op volgde.
    Vrijdag heeft ze haar vriendin dezelfde voetmassage gegeven en zaterdag- op zondagnacht zijn haar vliezen gebroken.Ze had tot zondag- op maandagnacht 4 uur de tijd op wee-activiteit te krijgen, maar helemaal niks....Maandagochtend naar het ziekenhuis.Alle uitslagen bleken goed, dus is ze weer naar huis gestuurd, om te kijken of het toch zelf begon.Vandaag nog steeds niks.Weer naar het zkh.Voldoende vruchtwater alleen het kweekje was niet helemaal ok (om te kijken voor infectie ivm breken vd vliezen), maar toch naar huis gestuurd.Eenmaal thuis kreeg ze een telefoontje, omdat ze toch geen risico wilde nemen ivm het kweekje en dan als ze verweken is, kwam ze meteen aan het infuus om in te leiden en anders eerst met gek verweken wat max. 3x mag met tussenpozen van 6 uur en dan pas ana het infuus.

Pfff, ik zou gek worden van het wachten en gesleep en gedoe , denk ik.Maar nu wordt er gelukkig actie ondernomen.

6. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

Mar 20, 2007
    12,175
    0
    0
    Noord-Holland
    Oh dat lijkt me ook zwaar inderdaad Babywolkje, maar wachten en wachten :(. Hopelijk bevalt ze nu wel snel!

7. BabyWolkje

BabyWolkje Actief lid

Mar 7, 2010
    179
    0
    0
    Idd, lijkt me echt helemaal niks :$
    Kreeg net weer een update:
    Ze was al wat verweekt, dus mocht meteen aan de opwekkers.Ze ligt er nu ong. 2 uur aan.Eerste uur voelde ze niks, maar nu beginnen de weeen aardig op te spelen.Het bed ligt niet lekker en het infuus zit er ook niet prettig in, waardoor ze daar echt pijn heeft en niet genoeg steun aan heeft.
    Haar smsjes worden korter en bevatten vnl scheldwoorden ;) haha

Wendy He, gatsie!Dat moet inderdaad erg eng voor je geweest zijn, maar ik vindt dat je erg goed en stoer hebt gehandeld!

8. mercedes

mercedes Fanatiek lid

Nov 8, 2005
    1,608
    0
    0
    ergens in Limburg
    Voor de nieuwe lijst:

Hier word gewoon weer flesvoeding gegeven en de bevalling zal plaatsvinden in het ziekenhuis.Ik wil doorwerken tot 36 weken,maar ben bang dat ik het niet ga redden,dus nog heel even afwachten.

Roze doos?!? nog nooit van gehoord,waar krijg je die/kun je die bestellen.

Blije doos heb ik wel aangevraagd,vind de boekje die je krijgt ook altijd leuk om te lezen.

9. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

Jan 25, 2010
    4,155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    hahaha was anders wel met knikkende knietjes hoor... !!! pffff

jeetje wat spannend dan zeg!
    maar aan de manier van smsen kun je wel merken dat het geduld op begint te raken en het grote moment steeds dichterbij komt geloof ik dan toch? ;)

hoop dat alles goed en snel gaat... lijkt me geen pretje voor haar als ik het zo eens lees allemaal.. :(

10. BabyWolkje

BabyWolkje Actief lid

Mar 7, 2010
    179
    0
    0
    @mercedes: De roze doos is iets Belgisch (daar woon ik sinds April).

@ZB of TB: Bij mij weer een ziekenhuis bevalling.Vinden ik en vriendlief het meest prettig en veiliger gevoel, dus bij de vorige 2 ook een ZB.Eigenlijk poliklinisch dus, maar ze werden beide medisch doordat ik meconiumhoudend vruchtwater had.Deze zal vast ook een poepchinees zijn, dus dan ben ik weer meteen op de goede plek haha

@Wendy: Ja, ik krijg die smjes niet zelf, maar die gezamenlijke vriendin pdate mij ;)
    Zo te horen is het allemaal erg heftig.
    Hoor ook wel vaker dat een inleiding echt heftiger is, dan wanneer je weeen zelf beginnen.
    Ze houdt in iedergeval vandaag haar dochter in armen, denk ik zo, helemaal top!

11. nony

nony Fanatiek lid

May 4, 2007
    3,308
    241
    63
    nh
    Oooohhh ik baal zo dat we het nog niet weten...ze zei dat ze er 85% zeker van was dat het een.......is. Maar ja dan zal je zien....volgende keer toch het andere geslacht.
    Wat duren 3 weken dan lang zeg...

12. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

Jan 25, 2010
    4,155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    pffff dat kan ik me voorstellen..
    enneh.. wat het waarschijniljk is... had je dat verwcht? komt dat overen met de chineese geslachtskalender?
    jammer hoor dat het nog zo lang duurt voor je zekerheid heb..

13. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

Mar 20, 2007
    12,175
    0
    0
    Noord-Holland
    Hmmm...85% kans is toch altijd 15% kans op het andere geslacht :(. Echt balen dat je zooo lang nog moet wachten. Was je bij een pretecho? Want dan neem ik toch aan dat je terug mag komen als ze het niet goed kunnen zien. En wat was die 85%? Ik denk een meisje.

14. nony

nony Fanatiek lid

May 4, 2007
    3,308
    241
    63
    nh
    Nee ik zeg nog niks, we wachten op de 20 weken echo...

Wat ik nog wel wil zeggen dat we natuurlijk het aller gelukkigst zijn met een gezond kindje...

Voel me @#$% hoofdpijn en buikpijn, zo ff in bad en met een koppie thee in bed...

Fijne avond allemaal

ps ik moet in het ziekehuis bevallen ivm eerdere ks, bv of fv ik weet het nog niet en ik weet nog niet waneer ik met verlof ga(werk maar 1 dag in de week)

15. Lilalien

Lilalien Niet meer actief

Heb degene die me wilden op hyves toegevoegd ,
    nu ff iets binnenkrijgen want heb tot nu toe zitten overgeven en diarreeaanvallen :(
    Bah net als je denkt in orde te zijn.

Ga dan ook dat lijstje voor je maken wat het hier wordt bv/fv ,ZB/TB,..

Ineke ,weet je al wat meer??????????????

16. Mamvannu

Mamvannu Niet meer actief

@Nony: inderdaad het belangrijkste is dat je een gezond kindje hebt/krijgt!
    Maar het is ook wel heel leuk om te weten wat je nou krijgt!

@Lilalien: He bah ik hoop voor je dat je gauw weer beter bent!

Ik ben nu wel nieuwschierig hoe Moontje haar dag was/is!

Ik heb net met me zoontje staan dansen! haha lekker hard tmf aan,
    hij ging helemaal los! haha zo mooi!
    Nu even take me out kijken en hier lekker rondneuzen!

17. peertje

peertje Fanatiek lid

Mar 20, 2009
    1,671
    0
    0
    vlakbij amsterdam
    @debby: o nu snap ik m!;) je had t altijd over PJ....was wel aagje!:D enne ik vind t niet erg om te weten wat je krijgt hoor! maar heb je rare reacties gehad dan?

@mercedes: gefeliciteerd een jochie!!! de jongens gaan goed!!!!:D

@nony en meeks": jammer dat ze t (nog) niet goed konden zien....nog ff geduld!

@lijst: hier Flesvoeding, in t ziekenhuis bevallen ivm medicsche indicatie en werken tot 34wk, mits t goed blijft gaan;)

over maatjes: job was klein met 2614gram en 48cm (geboren met 38.4wk) en isa was 3400gram en 51cm (geboren met 36.6wk) had voro job maat 44 en dat heeft ie 3wk aan gehad toen een tijd maat 50/56 en met 4/5 maanden over naar 62. isa ha d50/56 en die heeft dat ook nog wel 2/3 maandjes aan gehad....dus koop nu weer wat 50 en 56 en deelmaatjes.....

@hier: mn bekken werken nog steeds niet echt mee....tis wel per dag verschillend....werken gaat nog wel aardig, moet wel opletten wat ik doe. krijg van mn vriendin eenbekkenband te leen...hopen dat dat wat helpt...zal t vrijdag bij de gyn ook even aangeven.....en verder gaan we gewoon door!

iemand al iets van Line gehoord...die had gister dr 20wk echo....hoop dat alles goed is!

18. Kitty2

Kitty2 Bekend lid

Dec 27, 2007
    622
    0
    0
    Nederland
    Zo net even de pfaffs gezien.
    Wat jammer Nony dat ze het niet voor de volle 100 % konden zeggen.. En nu dus drie weekjes wachten. Lijkt me echt raar, heb je er de hele tijd naar uit gekeken en dan moet je ineens weer een tijd wachten...

Ben ook heel benieuwd hoe Moontje haar dag was! Krijgen we morgen vast te horen.

Wendy, wat eng!! Jakkes, krijg altijd kippevel van dat soort verhalen.. Deur voortaan toch maar op slot.

Ze hebben flinke opruiming bij de babyplanet! Op alle zomerkleding 30/40/50 % korting! Heb even wat leuke shirts ingeslagen.

De controle vandaag was goed. Dat had ik echt weer even nodig. Baarmoeder lag perfect op schema, bloeddruk was goed en het hartje klopte goed.
    Nu 2 weken wachten op de 20weken echo.

Ik hoop dat Ineke ons wel vertellen kan wat ze in de buik heeft.

19. Kitty2

Kitty2 Bekend lid

Dec 27, 2007
    622
    0
    0
    Nederland
    Oh ja, ons dochtertje is met precies 40 weken geboren. 2610 gram en 48 cm. Maatje 50 was te groot, maar mouwtjes opvouwen en het ging prima.

20. Lilalien

Lilalien Niet meer actief

of je liever BV of FV wil geven Borstvoeding
    of je hoopt, als je het niet vtv wil weten, een j/m is willen het geslacht weten en denken dat het een meisje is (eerst jongen)
    of je in het zh of thuis wilt bevallen wordt een ZH-bevalling wegens medische voorgeschiedenis
    wanneer je met verlof gaat Ben thuisblijfmama

Wendy dat was nogal schrikken ,onze onderbuurman vergist zich soms van verdieping en die heeft hier ook al eens aan de deur zitten draaien en kloppen.

Ineke Ineke ,haha je houdt ons in spanning!!

Share This Page