heeey goedemorgen! en allemaal klaar om te gaan stemmen? pffff nog 2 dagen... ben er echt aan toe! manlief en heeeel veel mensen denken dat we een jongen krijgen, ik denk een meisje.. we zullen het (misschien) zien.. fijne dag allemaal!
Mooi verwoord en idd.jongen of meid we mogen ons in onze handjes wrijven als ons babietjes gezond mogen ter wereld komen en blijven. Ik kan ook ergens best begrijpen als iemand teleurgesteld zou zijn als mensen een idee inprenten want jij krijgt dit of dat...dat de persoon een hoop creƫrt op 1 bepaald geslacht ,maar dan nog gezond verstand moet de bovenhand houden Meid zou je niet voor een 2e opinie gaan an als het je niet gaat bij een ander ziekenhuis aankloppen. Heb je een persoonlijke bloeddrukmeter in huis?Zou je dat gerust stellen om zelf op te meten eens je het voeld dat het niet ok is? Ik kan ervan omvallen als mensen aan de telefoon een conclusie kunnen opmaken ,stel je hebt iets of je krijgt iets hoe kan men traceren dat hun niet verantwoordelijk zijn door je neit te willen laten komen of verder te helpen??:x
Wij moeten op vaderdag de 13e gaan stemmen ,ik kij ker niet naar uit vind het niets en er zal ook niets veranderen ,enkel dat we meer mogen gaan betalen...
Ik begrijp ook best dat mensen verwachten als je een jongen hebt, dat ze dan denken dat je graag een meisje wilt. Maar dat kan iemand denken, maar hoeft dat niet te zeggen. Ach, ik heb sowieso erg veel last van mijn hormonen . Ik heb geen persoonlijke bloeddrukmeter in huis en het probleem is dat de bloeddruk overdag (ik denk dankzij de medicatie) wel goed is. Het punt is dat het 's nachts niet goed gaat. En als mensen inderdaad aan de telefoon een conclusie trekken (terwijl ze er al eens eerder naast hebben gezeten), daar kan ik zoooo boooos om worden!
Lijst: Wendy, ik wil ook weer BV gaan geven, net als de eerste keer. Ik hoop dit keer thuis te kunnen bevallen. (vorige bevalling moest in het zh, beeb was nog niet ingedaald, maar vruchtwater was gebroken en de weeƫn kwamen niet vanzelf op gang) Verlof: Ik denk dat ik door wil werken tot 36 weken, maar dat bepaal ik met die tijd hoe ik me voel en of het nog gaat. Dus als je dat zou willen noteren? Ik zal je ook wel even een PB sturen. @ Ineke: Borstvoedingsvertlof? IOs dat anders geregeld in Belgiƫ? Hier heb je gewoon recht op kolftijd in je werktijd. @ mamavannu: Jammer dat het zo gelopen is bij jullie de vorige keer met de BV. Weet je ook waarom het niet lukte en hoe lang hebben jullie het volgehouden? @ Miza: Hoe was het in het theater? Heb je genoten van je vrije avond? @ Wendu: Brr... eng hoor. Was het niet toch gewoon het onweer dat je hoorde? Of de hond die in de kelderkast aan het snuffelen was? @ Debbykoops: Is de proefdruk van het kaartje leuk geworden? Zijn er meer dames bezig met het kaartje? Wij hadden de vorige keer zelf kaartjes gemaakt op Poobies.nl, was toen erg mooi, dus willen we nu weer doen. Roze doos: Heb ik nog nooit van gehoord. Waar kun je die bestellen? Of is dat alleen als je in Belgiƫ woont ofzo? @ Ruby: Ik zie dat jullie nu een meisje krijgen? Leuk, na 3 jongens, gefeliciteerd! Maar wat hebben ze dat al vroeg kunnen zien zeg met 15 weken! @ Moontje: Oja... nog gefelicteerd met jullie huwelijk! (helemaal vergeten, paar dagen niet online geweest....) @ Fem: Whoehoe!! De kleine trapt, wat gaaf zeg! Was dit de eerste keer? Hier nog niks gevoeld helaas. Zo, ik ben vandaag weers eens lekker een dagje vrij. Morgen nog ƩƩn avond werken, en dan ben ik 9 dagen vrij. Vrijdag is mn ventje jarig, en dan gaan we naar de Efteling met hem, als het weer het toelaat. Zaterdag vieren we zn verjaardag. En maandag gaan we een midweekje naar CenterParcs met mn broer en 2 vrienden. Even lekker wat anders aan mijn hoofd dan het vele werken de afgelopen tijd. En daarna ga ik weer aan mijn normale uren beginnen, want dan is iedereen terug van vakantie en hoef ik geen extra dagen meer te draaien. Het valt me toch wel zwaar, die late diensten en elke ochtend er weer vroeg uit moeten... Vandaag lekker een beetje soppen in huis en lekker veel spelen met mn mannetje
Debby ,neem hem toch maar eens ,leg hem dan bij je en dan eens kijken.Hier is het zo dat ik afzie idem denk ik als jij ,mijn medicatie is overdag goed geregeld en eens de avond daald die piek zo erg dat ik onwel wordt (duizelig ,overgeven ,diarree)alles wat ik eet komt er per direct uit. Iemand die zoiets niet heeft kan dat ook niet begrijpen ,als ze mij zien denken ze o wat een stevige vrouw die kan alles aan maar ik eet vrij weinig ,het is omdat mijn lichaam geen caliereƫn of vet omzet in energie wanneer het moet ik aankom in gewicht (vet of vocht).Best frustrerend ,dan val ik af en dan kom ik een heleboel bij. Borstvoedingsverlof in BE : is niet verplicht door de werkgever te geven dus je krijgt het of niet ,idem voor uitbetaling. Ik kreeg het wel maar onbetaald ,5 maanden onbetaald konden wij hier niet trekken. Dus heb ik al mijn verlof wat ik had van bij de 1e bij de 2e gestoken waardoor ik +/- 2 jaar thuiszat (bevallingsrust ,ouderschapsverlof 2x was 6 maanden en dan 1 jaar tijdskrediet). In die tijd hebben wij gekeken of we rondkwamen met het mindere inkomen en dat ging dus ben ik hierna mits ontslag nu thuis voor de kindjes. kolftijd : heb je recht op maar op sommige plaatsen hebben ze geeneens een propere aangepaste of aprte plek en de tijd die je soms hebt is amper te doen dus dan moeten sommigen zelfs overwerken.
Ja, dankljewel, gaat helemaal goedkomen, heb er zin in! Over het kolven op het werk: Ik werk in de horeca (cafe), en ik werk bijna altijd alleen. Best wel lastig dus. Op de dagen dat ik veel uren maak (9 of 10 uur) bel ik tussendoor even de baas (mn pa) om het even over te nemen. Maar er zijn ook dagen dat ik maar 6 uur werk en dan overbrug ik het gewoon. Zorg ik dat "leeg" op mn werk aankom en ga ik 's nachts met mn ploftieten naar huis en dan kolven. Het is niet ideaal, maar de vorige keer ging het zo ook goed.
@Coco, wat heerlijk volgende week lekker een weekje weg! En vrijdag naar de Efteling, mooie vooruitzichten . En jaaa het proefkaartje is helemaal super, dus die gaat het worden . @Hier, ben heel eigenwijs en boos aan het strijken....oeps.....
@Debby, waarom overleg je het niet even met je huisarts. je hebt je rust gewoon nodig. Ben pas ook nog afgepoeierd door het ziekenhuis!!!!! vervelend hoor.
Zo, net even stukje wezen wandelen met mn zoontje. Heb gestemd, en boodschapjes gedaan. Onderweg begon het steeds harder te miezeren maar gelukkig waren we net op tijd thuis, nu regent het. Ga vandaag lekker de deur niet meer uit. Was van plan nog wat te gaan soppen en opruimen in huis maar heb er eigenlijk helemaal geen zin in, ben echt lui vandaag. Straks eerst even lekker eten. Er zit een grote loempia in de oven... jummie!
coco: nee de hond kan niet in de kelderkast, de deur was dicht.. blaffen kan wel van onweer geweest zijn want dat vind ze wel een beetje eng maar toch.. dat gerommel wat ik buiten de donderslagen hoorde.. maja.. het zal wel goed zijn allemaal ... lekker hoor ff weekje centerparcs... geniet ervan! hihi.. ploftieten!! kaartje: die wil ik misschien zelf maken. dat ligt eraan of we een leuk idee kunnen verzinnen dat snel uit te voeren is als de kleine eenmaal geboren is.
Even een vraagje. Ik heb me aangemeld voor de Blije doos van Prenatal, ongeveer een maand geleden. Vanaf wanneer krijg je dan de Wij Jonge Ouders binnen?
@Coco: Ik weet niet meer hoe lang ik bv heb gegeven, maar toch wel in ieder geval 3 maand. Die borstontsteking was echt heel erg, het scheelde niet veel of ik had onder het mes gemoeten. Wat een pijn! Ik heb er eerlijk gezegd nu al weer last van dat ik harde stukken in mijn borsten heb, niet prettig dus. Ik hoop dus zo dat ik daar straks wel wat hulp voor krijg.. En achteraf, (me zoontje huilde erg veel) was de flesvoeding veel beter voor hem! Wat kon hij toen in 1 keer heerlijk slapen! Wat was hij tevreden! Bleek dus dat er niet genoeg voeding in mijn melk zat (wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeel melk!) Ik wil dit gewoon niet weer mee maken, ik dacht echt ja hoor ik heb een kind op de wereld gezet en nu ga ik dood! Echt waar dat dacht ik! Ik heb zo liggen trillen ik kon niks! Wel zeg ik tegen iedereen die het wil, ja probeer gewoon bv te geven, zelf vind ik het ook gewoon hartstikke goed voor je kleintje! En als het niet wil dan wil het niet! Maar ja bij mij was het gewoon duidelijk, ik had het gewoon eerder moeten weten dat hij er niet vol van werd (terwijl hij wel de hele dag aan mijn borst zat, ik voelde me net een koe) pff zie hier net mensen langs lopen met paraplu's dus ben maar gauw naar buiten gerend, want mijn mobiel lag ook nog buiten haha