Ja, inderdaad een jongetjesmaand zoals het nu gaat. Maar er zijn er nog een hoop die het niet weten...
hoppa weer een jochie.. 8-4... ben benieuws hoe de stand zal zijn als iedereen die het wil weten (en vertellen) het weet..
goeiemorgen meiden, @all, hubbie was redelijk op tijd thuis van de stemmen te tellen, rond 23.30 uur.... ga zo mijn plasje wegbrengen om te laten controleren of de AB kuur is aangeslagen.... tot straks....
@Meeks, wat irritant zeg dat ze de vergunning van je man gewoon "kwijt" zijn, onvoorstelbaar, wat een stelletje $*#(@)@)#(($. @Lot, kan me voorstellen dat je even schrok meis! Bij mij heeft de gyn de laatste keer (afgelopen maandag) pas het hartje voor het eerst kunnen vinden en luisteren, want hiervoor verstopte PJ zich steeds . @Wuppie, gefeliciteerd met een jongen!! Kan me voorstellen dat je even om moest schakelen, wat had je zelf verwacht/gehoopt? @Luukske, gelukkig was je man lekker op tijd thuis meis!
@wuppie, gefeliciteerd met jullie zoon....een koningspaartje.... @16 november, tot dusver alleen maar jongens gemaakt....zal het aa de conceptie liggen, haha.... @debby, hoe heb je geslapen? nog bloeddruk gecontroleerd? @all, net terug van de ha...kan na 11 uur bellen voor de uitslag van het plasje... ik moet trouwens nog even wat kwijt..... onze nieuwe overbuurvrouw (zij en haar man wonen er sinds februari) is afgelopen week uitgeteld...ik zie al en paar dagen de auto van de kraamzorg staan, maar daar binnen is helemaal geen leven, ik bedoel, ze hebben geen bezoek, er is totaal niks versierd etc....vind het eigenlijk erg raar, en zelfs een beetje akelig.... ze hebben een rolgordijn voor hun raam, en dat gaat al dagen lang alleen voor rond 1/2 meter omhoog.... wat denken jullie hiervan? heb hun buren, ook vrienden van ons, al gevraagd of zij iets hadden gehoord, maar ook niks....
@Luukske, hopelijk is je plas schoon! Ik vind het wel een beetje een "eng" verhaal van je overbuurvrouw. VOoral omdat je wel een auto van kraamzorg ziet staan (wat erop wijst dat ze is bevallen), maar geen slingers of zo. Ik moet dan toch direct denken aan een doodgeboren kindje of in ieder geval een dood kindje . Want als het kindje nog in het zkh zou liggen, zou ze volgens mij geen kraamzorg krijgen?! Ik heb weer 2 uur wakker gelegen en uiteindelijk toch maar de bloeddruk opgemeten, bovendruk was iets van 130 geloof ik, maar onderdruk was 70, dus weer heeeel laag. Geen idee of je daar ook "last" van kan hebben, maar ik dus schijnbaar wel :-S.
@debby, dat is dus wat ik bedoel....toen Luka met 32 weken geboren is,heb ik uitbundig de versiering op laten hangen, heb toen een keizersnee gehad en na 4 dagen was ik thuis, heb toen geen kraam gehad, maar wilde toch in een versierd huis komen, ondanks Luka 6 weken in het ziekenhuis heeft gelegen..... je hebt een pracht bloeddruk, 130/70 (daar teken ik de hele zwangerschap voor, haha) maar omdat jij dus steeds een te hoge bloeddruk hebt gehad, kun je wel degelijk het verschil voelen, wat voor ons normaal is, is voor jou gewoon een lage bloeddruk.... dit is net zoals bloedsuikers, mensen die constant een hoge bloeddruk hebben merken er niet veel van, en vaak als ze ingesteld worden met insuline op een lagere bloedsuiker, voelen ze zich minder lekker...dit gaat ook wel over, maar je merkt het zeker....
Ik heb gister nog even gebeld naar de ha over m`n urine, maar er is niks aan de hand. Moet het bloedverlies in de gaten houden en zonodig bellen. Maar tot nu toe geen bloedverlies meer gehad! Jeehh, weer een jongetje erbij!! Ben benieuwd of de jongens de voorsprong blijven houden! Even snel; @Wuppie; kan me je gevoel goed voorstellen! Wij krijgen ook een koningspaartje (meisje, jongen). Ik moest ook even wennen aan het idee, ben alleen maar een meisje gewend maar ben wel ontzettend blij dat we van elk 'soort' 1tje hebben. Maar als het een meisje was geweest, was ik ook heel blij geweest hoor! Had me praktisch gezien aardig wat geld gescheeld.... Na de echo was ik helemaal van 'wauw, een jongen!' Zondag was ik van 'owjee, een jongen!! En nu?' Maar nu ben ik helemaal gewend aan het idee en flink aan het brainstormen over de aankleding van de babykamer en geboortekaartje. Naam staat al een tijdje vast!
Hopelijk hoor je snel iets van haar of uit de omgeving . Lijkt me erg moeilijk hoor en ik kan me ook voorstellen dat jullie nog niet zo'n goed contact met hun hebben! Hmmm...ik ga het in ieder geval maandag met de gyn bespreken, kijken wat zij zegt. Misschien dat de medicatie dan 's avonds iets omlaag moet?
@Lief, gelukkig niets met je urine aan de hand! Hopelijk blijft het bloedverlies nu wel weg, want je schrikt toch iedere keer....
Morgen , Ik reageer kort want mijn moeder komt zo dadelijk onze dochter oppikken en dan komen er kijkers tegen 11 uur. Heb net gepoetst maar ben dus zo bezweet ,kletsnat ,hier is het echt een plakkerig dagje van weer. Debby je bloeddruk IS PRIMA dus waarom zou je je medicatie moeten laten aanpassen?? Lief ,mooie toeter (zoals ze hier zeggen)mooi bol buikje dus! En geen enkele striem ,ik heb er teveel mag je best fier op zijn! Meeks ,leuk die echo's maar ik weet niet wat ik erin moet zien sorry ben er echt geen goede in Luuske en Lief op hoop van zege dat de beestjes weg zijn in de urine! Moontje morgen lekker feesten ,geniet ervan!! WUPPIE PROFICIAT met je jongen!! Goh heb echt zo'n zin in een grote schoonmaakbeurt , in de zin van alle kasten uitpluizen en wegsmijten wat weg moet haha Gisteravond nogeens met de angelsounds zitten luisteren en op een bepaals moment zat die echt erg hoog in men buik ,het hartje hoorde anders aan in geluid dan dieper gelegen ,floep weg ,floep terug en zo maar door en wat TELLEN we hier AF naar DINSDAG hahahaha Liefs Lila xxx
@Lila, met die andere kijkers is het toch niets geworden? En tja... geen idee eigenlijk waarom er iets aangepast moet worden.
Lief Je omschrijft het precies zoals ik het voel het was gewoon makkelijker geweest dat schiet steeds door me hoofd. Ben wel heel blij als ik aan de typische jongens dingen denk die we anders niet gehad zouden hebben. Luuske dat klinkt inderdaad niet helemaal goed ook omdat er wel kraamzorg het zou ook nog iets met de moeder kunnen zijn........ oh ik hoop dat het meevalt en je snel iets hoort. Debbie bloeddruk klinkt juist heel mooi bij mij zakt die wel eens tot 50 met warm weer daarom eet ik in de zomer veel zoute soep. Is net wat Luuske zegt het is net wat je lichaam gewend is.
Morning ladies, Nog meer jongens! 22 juni weten wij het @ Luukske is ze niet aan het bevallen? Want als je thuis bevalt is er ook een kraamverzorgster aanwezig. @ Borst of fles, ik ga weer voor de borst. Lise heb ik 4 maanden gegeven en Mas maar 5 weken, baalde er toen onwijs van, maar mijn moeder voeding liep zo ontzettend terug. @ Thuis of ziekenhuis bevalling, hier ga ik het toch weer thuis proberen. Lise en Mas zijn beide uiteindelijk medische indicatie geworden. Lise omdat de ontsluiting niet op schoot en Mas omdat hij in zijn vruchtwater had gepoept. Van mij mag het zomer gaan worden! Ik ben het druilerige weer nu wel weer zat! Gister kwam het hier echt met bakken uit de hemel zetten, gewoon deprimerend weer! Bah! Ik voelde me gister opeens gigantisch verdrietig worden, ik heb het idee dat vriend en ik een beetje langs elkaar heen aan het leven zijn. Hij is druk met werken enzo en voor de rest hebben we nooit meer echt tijd samen. Maar ja komt ook wel weer goed (hoop ik )
@MoedertjeB, wat vervelend dat jullie zo langs elkaar leven. Misschien even goed praten met elkaar? Of lekke reen nachtje samen weg, kijken of je de kinderen kunt laten logeren?
Hier ook soms dat gevoel maar dat komt door de drukte van zijn studeren in zijn job en dat is vermoeiend op latere leeftijd. En ik die bekaf ben tegen de avond dan is er niet veel meer om te zeggen of te doen
@moedertje, de kraamzorg is er al 2-3 dagen....en ze was ruim 1 week overtijd.... mijn vriendin, die hier ook op het forum zit, en met hun tuin aan die van de overburen grenst, is ook opgevallen dat al een paar dagen de rolluiken boven helemaal dicht zijn....normaal zijn ze altijd open.... en als ze een KS heeft gehad, zou ze nog in het zh zijn, dus dan zou de kraam er niet zijn.... en als ze wel thuis zou zijn en de kleine in het zh, zou ze toch op zijn minst overdag bij de kleine zijn, en dan mag de kraam niet in je huis blijven....als het huis leeg is.... en als ze beiden thuis zouden zijn....waarom is alles potdicht, niks versierd en helemaal geen auto's van bezoek (opa's en oma's etc....)
Ik was zelf bang dat ik een beetje telerugesteld zou zijn als het weer een meisje zou zijn. Teleurgesteld is het verkeerde woord, maar jammer vinden dat er geen jongetje meer zou komen. Wij houden het zo goed als zeker bij 2 kindjes. Dus met 2 meisjes zou er nooit meer een jongetje komen. Daar was ik wel veel mee bezig. Het is eigenlijk een heel dubbel gevoel. Aan de ene kant ben ik heel blij dat we nu van elk wat krijgen, aan de andere kant (de praktische kant) was een meisje ook heel leuk geweest. Maar het allerbelangrijkste; onze jongens zijn gezond en wel! En daar gaat het toch om?? @Lilalien; ik heb wel striemen hoor en hele lelijke!!! Vooral aan de zijkanten, maar door het photoshoppen heb ik het mooi weggewerkt! Ik heb het niet echt op m`n buik zitten, wel bij m`n navel maar het ergste zit op m`n heupen. Zie maar foto zonder photoshop
Zo jullie hebben gister heel wat afgekletst, heb gister gewerkt maar voelde me niet top.Moest toch naar vk en die zei dat het kwam doordat mijn darmen op gepropt zitten en dat veroorzaakt kramp...heel vervelend. Er zijn heel wat jongens bij gekomen, zou het een blauwe maand worden? Ik heb toch wat gekocht voor de beeb ook al zijn we nog niet 100% zeker... @luuske wat raar met je buurvrouw hoop maar dat het niks "ergs" is... Ga zo zoontje naar bed doen en dan opruimen moet ook gebeuren... kom later nog ff kijken..LIEFS