Voor de meiden in omgeving Noord-Holland en natuurlijk alle anderen die het ook leuk vinden om iets af te spreken: iemand zin in een groepsdate???
Hoi hoi, kom hier tussen de migraine door even piepen! Hier is het ook niet echt de gewoonte om uitbundig te versieren hoor! Meestal gewoon zo'n ooievaar voor de deur en/of naam van het kindje... soms wat ballonnen... Maar misschien dat ze inderdaad rust willen! Wil toch helemaal niets zeggen over hoe gewenst het kindje is...
Wij wonen in een dorp en mijn man in een "bekend" figuur hier (door zijn kinderkleding winkel) wij hebben er voor gekozen om niets aan versiering te doen, omdat anders het hele dorp op de stoep stond... @debby lijkt mij wel gezellig een "date"...
Voor mij is NL wel ver dus ik pas ,maar denk wel dat er ergens 25/06 een uitje is gepland voor de NLse dames op zp? Hier wordt ook nooit echt versierd en hier is het meer en meer de gewoonte dat de eerste 2 dagen de ouders met hun pasgeborene op hun eigen zitten (ook al zijn er nog kindjes of niet)die worden dan opgevangen door familie of vrienden. Heb enkel gevraagd aan manlief het proper te houden niet dat ik de deur niet open krijg van de rommel Oja ,die mensen wilden niet meer komen ze lieten pas 1 uur opvoorhand iets weten ,mooi bedankt haha.Achja ze vonden de keuken te klein en de slaapkamers (alles stond netjes in m2 en met foto's op't net) dus misleid konden ze niet zijn. Willen ze een balzaal van keuken en idem slaapkamers dan moeten ze een huis kopen.
@wuppie: gefeliciteerd een jongen!!!! @debby: lijkt me wel leuk een meeting, even kijken waar en wanneer! @versieringen: dat moet ieder voor zich weten....ik ben ook niet zo'n fan van een tuin vol geboorteborden hoor! maar een slinger voor t raam vind ik wel leuk! @hier: morgen de 20wk echo....ben zoo zenuwachtig nu...alles spookt door mn hoofd...is alles wel goed, zal ze t geslacht zien etc.....gelukkig mag ik al om 8.30...dus hoef niet de hele dag te wachten. had ook nog een buikfotootje gemaakt...zal ff kijken of ik m kan plaatsen!
@Debby; meeting lijkt me leuk! Ben alleen nooit zo`n held met zulke meetings, m.a.w. ben een stil, verlegen vogeltje dan! @Peertje; mooie buik! En je echo zal vast goed zijn! Mocht er wat zijn, laten weten hè!! @Wel/niet versieren; wij hebben wel versierd, maar het is de keuze van de nieuwbakken ouders zelf. Denk niet dat dat wat te maken heeft met het gegeven of het kindje wel of niet gewenst is. Waarschijnlijk wilden de papa en mama de eerste week even rust en geen visitie i.v.m. misschien zware, heftige traumatische bevalling/keizersnee, kindje wat erg veel last heeft gehad van de geboorte? En speculeren doet iedereen wel, denk niet dat iemand daar iets verkeerd mee doet, tenzij je een ander er iets mee aandoet.
@lief: thnx, en jaaaa als er iets is goed of slecht nieuws dan laat ik t weten....via sms of internet....
Ik snap wel dat je het niet wil versieren hoor! Ik doe het dit jaar ook niet direct, ik was net thuis en de deurbel ging direct de hele tijd! Allemaal onder de vitrages door kijken (buren die anders ook nooit langs kwamen) Ik heb de gordijnen toen ook dicht gegooid!
@babywolkje, jammer dat je dit zo ziet, maar wij wonen hier in een buurt waar iedereen iedereen kent....HIER is gewoon een hele hoge mate van sociale controle....en dat wordt hier als prettig ervaren gezien er altijd wel hulp komt als er iets is....is niet begluren....maar hoef me er ook niet voor te verontschuldigen.... wat betreft het versieren, is hun eigen keuze.....deur plat lopen wordt er toch gedaan, versiering of niet....dit door de hoge mate van sociale controle in een jonge nieuwbouw...haha.... jammer trouwens dat mensen zo reageren op vragen van elkaar, je mag toch gewoon vragen hoe en wat als je hier een verhaal dingen hoort... maar nu is het goed...we hebben er een kindje in de straat bij, en gelukkig gaat het goed...
Kom er net achter dat ik 2 keer een rekening van Wehkamp heb betaald, dus even 2 keer 144,80 afgeschreven.... Ik heb een keer betaald via de site van Wehkamp zelf, maar dacht later dat het niet kon omdat m`n rekeningnummer niet bekend was (dus wel, blijkt achteraf) en een keer via acceptgiro omdat ik dacht dat ik het nog niet betaald had..... Morgen maar meteen even bellen om 10.00 uur! Bij zo`n vraaghulpdingetje staat dat er bij een dubbele betaling een tegoed ontstaat en dat het bedrag binnen 30 dagen terug gestort zal worden op m`n rekening, maar voor de zekerheid toch maar even bellen!!
@Nanny; zoiets dacht ik ook al ja! Vond wel dat m`n geld hard ging, maar dacht dat m`n vriend de auto`s had afgetankt. Na even checken bleek dus dat het anders zat!
@lief, maar goed dat je het hebt gezien.... @versiering, hier komt een raamsticker en een stoffen vlaggenlijn, ongeacht ik met 30 weken beval, overtijd ben, een zware bevalling oid, gewoon als de kleine geboren wordt....dit hebben we bij Luka ook gedaan, was toen 32 weken en hij heeft 6 weken in het ziekenhuis gelegen, maar mijn man en ik waren en zijn nog steeds erg trots op onze zoon, iedereen mocht het weten....
heb ik ook een keer gehad en dat is idd netjes zo gegaan helemaal automatisch. kwam er pas achter nadat wehkamp het terug had gestort
@Lief: nou goed dat je er achter kwam! Zo hier alweer vroeg wakker! De beeb maakte me om 6 uur al wakker met geschop haha das wel lekker wakker worden, alleen werd me zoontje ook om 6.15 wakker dat was weer minder!
Goeiemorgen allemaal! @ Luukske; fijn dat alles toch goed is daar bij de buren. Ja en hier ook een hoge sociale controle. Niet zo zeer nieuwsgierigheid, maar we hebben een dove vrouw hier tegenover ons wonen. En daarnaast woont een jongen met kanker. Als er iets aan de hand is en wij hebben het kunnen voorkomen, dan zijn ze ons vast dankbaar! En trouwens, andersom is het hetzelfde. We passen hier goed op elkaar en bespieken elkaar niet op een vervelende manier. @ Lilalien; jammer dat die mensen zo laat nog eens afbellen! Nou ja, heb je wel het hele huis weer schoon! @ Lief; bij mij ging het net zoals bij Wendy. Ik had ook niks door, tot ik ineens meer geld had... Ik kijken, had ik ook iets teveel betaald en hadden ze het automatisch terug betaald. @ Hier; Had al twee dagen niet gespuugd, maar zonet toch weer flink gespuugd... Helaas, ik dacht dat ik er misschien wel vanaf zou zijn.