November 2010 Mama's Deel 2!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Doobie, 22 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zomerbloem

Zomerbloem Niet meer actief

Daar kan ik natuurlijk ook nog even voor kijken! Dank je Debby!!

2. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @lilalien, jeetje meid, das pure discriminatie....daar zou ik niet eens meer willen werken....

@avon, wat heb je voor bedje en commode?

@zora, dan hebben jullie al lekker geshopt....enne cottonbaby heb ik ook wat spullen van(lakentjes en hoeslakentjes voor ledikant en wieg), hebben idd leuke spulletjes....

@debby, heb dekentjes en lakentjes, maar toen Luka veel ging schuiven en draaien, heb ik hem in de slaapzak laten slapen (combisleeper), nu ook weet lakentjes en dekentjes.
    Luka slaapt nu ook in een juniorbedje, en heeft er nu een gewoon dekbed op, van de zomer gaat hij over naar een groot bed, omdat dit van de babykamer af moet...

@lief, heb bij luka tot 14 weken gevloeid, en daarna sporadisch tot 20 weken, bleek een goed doorbloeding van de bm mond te zijn....
    hopelijk is het snel over....

@all, ga even een potje ophalen voor een plasje, moet morgen een plasje inleveren om te controleren op blaasontsteking....

3. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Het zit je dan niet mee helaas. Balen zeg. :( Maar gelukkig in ieder geval wel van die misselijkheid af.

4. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik vond die misselijkheid erger, dit is ook niet leuk natuurlijk, maar qua gevoel is dit "beter".

Hoe gaathet met jou?

5. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Ja, dat kan ik me goed voorstellen Debby. Misselijkheid is echt een heel naar gevoel. Als je goed misselijk bent kun je niets meer.

Met mij gaat het wel goed, heb eigenlijk niets te klagen gehad, ben niet heel misselijk geweest geweest, maar wel naar tegen etenstijd enzo. Heb nu nog niet mijn oude eetlust terug, maar is misschien wel bescherming tegen mezelf door moeder natuur. :D ;)

Ik ben nu bijna 5 kilo aangekomen, hoe zit dat bij de nadere meiden hier?

En ik ben nog steeds niet uit of ik een cursus ga doen, samen bavallen of gym ofzo, heb er eigenlijk niet zo'n zin in, maar de een zegt dat het super nuttig is en de ander zegt van niet, wat zijn jullie ervaringen en wie gaat er voor een cursus en waarom (niet)?

6. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Lekker hoor dat het zo goed gaat! Lekker van genieten. Ik was laatst 0,5 kilo aangekomen, maar moet weer op de weegschaal. En tja...ik heb ook 9 weken nauwelijks iets gegeten, dus dat is niet zo vreemd ook ;).

Ik heb vorige keer Mensendieck gedaan, maar ga nu denk ik niets doen of lekker zwemmen. Dat lijkt me gewoon lekker, maar moet het wel mogen i.v.m. de bloeddruk :-S. Ik weet eigenlijk niet of je er echt iets aan hebt....

7. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik kwam nog op een leuke site (heb ik voor Ryan destijds ook slofjes besteld, goede kwaliteit en ze zien er super uit!). Misschien voor de liefhebbers:

Leren babyslofjes | Babyschoenen

8. Zomerbloem

@Zora; ik heb de vorige keer geen cursus gedaan en ga het dit keer ook weer niet doen. Ik ben niet echt een typje om in een kringetje te zitten en samen te puffen (sorry voor dit stereotype beeld) en mijn vriend (zo`n hollandse, uit de klei getrokken, nuchtere boerenjongen) hoef ik al helemaal niet mee te nemen naar zoiets.
    Ik heb tijdens de bevalling een eigen pufritme gehad waar ik heel rustig en relaxed van werd, dat heeft mij goed geholpen en ik hoop deze relaxmodus weer te kunnen vinden tijdens de bevalling.

Maar als jij lekker bij zo`n cursus voelt, vooral doen!!
    Overige info over bevallen enzo heb ik van internet gehaald, er staat zoveel op tegenwoordig en ik ben naar een infoavond geweest van het ziekenhuis.

9. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik ben inderdaad ook naar een infoavond van het zkh geweest, dat vond ik wel prettig achteraf, omdat ik wist waar ik terecht zou komen en zo!

10. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Hmm misschien eens gaan kijken of ze bij ons in het zieknhuis ook die infoavonden hebben.

bedankt tot zover!

11. Zomerbloem

M`n baas belde net, z`n vriendin is aan het "weeën"! Ze had in de middag al 4 cm ontsluiting en nu weeën om de minuut. Hij kreeg nu wel een beetje de zenuwen, hahahaha....
    Als ik een smsje krijg wanneer het is geboren, horen jullie het!

12. Lilalien

Lilalien Niet meer actief

Thx meiden en idd.achteraf gezien wilde ik er niet meer werken maar toch het was een leuke groepspraktijk ,goed betaald ,dichtbij huis en ik was dan ook niet meer werkloos want als schoolverlater wordt je snel als lui bekeken als je niet direct een job hebt.

Zora ,wieuw jij bent ook goed wezen shoppen!!
    Hier in BE hebben ze zulke acties nooit!
    Als ik de plaats had dan deed ik idem hoor.

Ben volgens mijn boekjes woog 103 kg bij de 1e opmeting en nu 106 kg + 3 kg maar als ik bekijk van testen tem nu ben ik +7kg.
    Maar ik eet idem enige waar ik erg veel zin of trek in heb is friet ,friet en nogeens friet maar daarom komt dat niet iedere dag op tafel 1x per week of soms 2 x als er wat te vieren is.

Lief ,maar goed dat het bloedverlies zo goed als over is ,heb je goed gerust dan?

Debby had je dit ook de vorige keer zo'n hoge bloeddruk en suiker?
    Mijn mama had ook 180 of 190 over 100/110 op't einde van de zwangerschap van de jongste.
    heb namiddag een wafel gegeten maar ze bekomt me niet ,bah bah.

De kids roepen ze hebben honger ,straks een schotel kebab halen voor mij en ventje lekkere groentjes mmmmmmm en vlees ;)

13. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Hier ook zo'n frietfreak :D. Vorige keer had ik aan het einde een hoge bloeddruk en kreeg toen bedrust, 24-uur per dag en mocht 3x per dag 15 min. even eruit :-S. Nu dus al met 15 weken, daar schrok ik wel van! Vorige keer ook met 24 weken zwangerschapssuiker, maar dat nu dus ook iets eerder...

14. Zomerbloem

@Lilalien; afscheiding is nu heel lichtroze van kleur. En ik ben aan het werk, nou ja aan het werk, ik ben aanwezig... ;) Dus heb eigenlijk wel een beetje gerust.
    Echt helemaal gerust ben ik er niet op, maar ik kan er niet veel aan veranderen. Het geeft me ook al wat rust dat ik denk dat ik de baby heb gevoeld.

@Debby; ik vind het nog steeds heel vervelend voor je! Dan vind ik mezelf maar een aansteller met m`n beetje misselijk en moeheid!

15. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @debby, balen dat alles nu al zo vroeg begint....

@eten, hier idd ook zin in lekkere dingen, zoals friet, maar eet gewoon, neem overdag wel een extra boterham

@bijkomen/afvallen, ben alleen al afgelopen week 2-3 kilo bijgekomen.....ben in totaal alweer bijna 12 kilo bijgekomen, dit dus vanaf mijn laatste ongi....heb me toen moeten wegen bij de gyn....
    voor deze zwangerschap ben ik gaan lijnen(mocht anders niet beginnen met spuiten) en ben van juni 2009 tot jan 2010 36 kilo afgevallen....
    bij Luka ben ik toen in de zwangerschap totaal 25 kilo bijgekomen, en dit ondanks hijzelf maar 1 kilo was, en ik heeeeel weinig vruchtwater had....hield gewoon veel vocht vast!

@all, maak het vandaag niet laat, lig er op tijd in....
    morgenvroeg plasje afgeven bij HA en dan door naar de gyn voor de controle.....

16. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    wat gaaaaaaaaaaaaf babyproject dat je het al weet! super zeg! nu wil ik het helemaal ook wel weten! :)

17. peertje

peertje Fanatiek lid

20 mrt 2009
    1.671
    0
    0
    vlakbij amsterdam
    @lilalien: oke ik snap m! wat belachelijk "te dik" das echt discriminatie! ga je nog wel kijken of je meer geld krijgt of laat je t zo?

@debby: wat fijn dat de hoofdpijn weg is! dan zullen de medicijnen en de rust wel helpen!

@lief: meid als je t niet vertrouwd bellen heh!

@zora: leuk dat shoppe, goed geslaagd dus!!!!!!

@eten; groente smaakt me echt niet, ben ik aan t koken heb ik best trek., zo gauw ik 1 hap neem...blegh! ik eet omdat t moet...maar verder!....en van friet heb ik geen last, gek heh!:D:D:D

18. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    @Lief, ik vind je helemaal geen aansteller hoor! Voor iedereen is een zwangerschap anders en voor iedereen kan het zwaar zijn, maakt niet uit wat zij wel of niet heeft ;).

@Eten, ik heb juist heel veel moeite met eten, maakt niet uit wat. Broodje overdag is ook lastig en avondeten is helemaal een drama!

19. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    wat eten betreft kan het hier ook beter hoor.. :)
    krijg niet veel weg, in tegen stelling tot voorheen.
    brood gaat wel goed vooral als het met zoet is. vlees niet zo.

sinds gisteren ben ik ook ineens gaan braken.. :(
    had ik tot gisteren toe nog maar 1 keer gehad en nu
    al 6 x in 2 dagen tijd! :$ :x

20. Kitty2

Kitty2 Bekend lid

27 dec 2007
    622
    0
    0
    Nederland
    @ Wendy; jakkes, begin jij nu nog eens met misselijkheid?? Hopelijk gaat het snel over.

@ Lief; mooi dat het bloeden zo goed als over is. Komt vast allemaal goed.

@ Hier; vandaag een mooie zomerjas/vest gekocht. Past me ook prima als ik een dikke buik heb. Verder niet zoveel. Dochtertje nieuwe kleding en wat spulletjes voor in de tuin.

Fijne avond allemaal en ik kom vrijdag wel weer even langs waaien.

Doeiiiiiii

Deel Deze Pagina