November 2010 Mama's Deel 2!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Doobie, 22 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Hier ook geen probleem met FRIET hoor! Gek he! Zelfs wanneer ik niets binnenhield bleef friet wel binnen en fruit natuurlijk, maar ja ben Belgische uit de Haspengouwse fruitstreek haha zit gewoon in de genen :)

Ik ben nu al 5 dagen niet meer aan het overgeven JOEPIE! Maar toch nog misselijk gevoel...
    Ben nu +0.6 kg op 14 weken dus dat valt wel keigoed mee, maar ja met m'n 56 kg wil ik 'proberen' niet teveel bijkomen (geen overvloed aan snoep en ijs) want wil het er achteraf toch proberen af te krijgen... maar ik denk wel niet dat je er zelf veel over te beslissen hebt! Mijn collega was supermager doen ze zwanger werd, maar kwam zo'n 16 kg bij door al het vocht dat ze ophield terwijl ze nooit snoept of koekjes eet...

Gelukkig is mijn zwangerschapsverslaving fruit... en friet ;)

2. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Haha, zou dat echt iets van de november mama's zijn, friet! Ik zou het wel 2 keer per dag kunnen eten (doe het natuurlijk niet :p).
    Vanmiddag zat ik in de trein en iemand had een patatje gehaald op het station en dat rook me toch lekker! Het water liep me in de mond, hihi! :D

Maar moet inderdaad zeggen dat fruit en groente hier er ook wel in gaan. Ik eet heel veel komkommer en gekookte boontjes vind ik ook lekkerder dan normaal. Maar ik zou het liefste friet eten. :p

Oja.. m'n gewicht..
    Gister weer bij de vk geweest en weer heerlijk het hartje geluisterd. Eerst moest ik op de weegschaal, sta nog steeds op -1 kg. Maar m'n buik is wel al heel goed zichtbaar. Ik moest op die tafel gaan liggen en ze vroeg ook of het al zichtbaar was, dus ik inderdaad gezegd dat dat zo is. Gaat ze aan m'n buik voelen, zegt ze: "Nou, die buik is niet van het kindje, want het kindje zit veel lager." Haha, en bedankt! :D

3. IreneH

IreneH Fanatiek lid

5 dec 2007
    1.979
    0
    0
    Omgeving Utrecht
    @Wendy, ja het is een luxe vooruitzicht 3 weken Italië, helemaal omdat het zo kort op hemelvaart en pinksteren zit en we net die dagen ook weg waren. Maar ja een nieuwe baan is ook veel waard hoor, die vakanties komen wel weer ;)

@Debby, ik heb vandaag mijn bloeddruk even gemeten bij mijn ouders. Die hebben zo'n ding in huis, was 117/73 dus keurig. Waar de hoofdpijn dan vandaan komt....geen idee....
    Goed dat je probeert goed te rusten, ook al is moeilijk probeer het vol te houden. Het is voor een goed doel!!

@Lief, je dochter is dan nog geen 2 jaar he?? Ik zou persoonlijk het bedje met een dekentje goed instoppen. En de eerste tijd een matrasje op grond. Wij hebben het oude ledikant matrasje een paar weken naast het bed gehad, hij is er uiteindelijk toch 2 keer uitgevallen. Maar voordeel is wel dat ze, omdat ze slapen, relatief goed vallen. Schnappie? ;)

@Babyproject, wauw een meisje, wat leuk!! Echt super gaaf dat je het al weet....ik wil ooooook!!! :)

@Zora, jij bent goed bezig!! :D Ik kende cottonbaby niet maar heb net even op internet gekeken en het is wel errug leuk spul hoor! Helemaal leuk!!!

- Dromen...hier worden ze ook steeds leuker. Vannacht bevallen van een dochter, 4 weken te vroeg en we hadden nog geen naam. Tenminste...hubbie had er wel eentje. Wilde haar Dora noemen. Whaaaaaaahhhaaaaaa :D:D:D:D:D:D

- Aankomen. Ik ben nu in die 15 weken 4 kilo aangekomen. Vorige zwangerschap totaal 12 kilo, dus ik hoop dat het nu niet erg veel meer wordt. Het moet er ook weer af....:)
    - Eten hier geen probleem, frietjes gaan er ook prima in :p
    - Kwaaltjes. Jeuk!! Mijn benen kan ik echt kapot krabben! En als mijn bh uit is dan mega jeuk onder mijn borsten :)

Dit was het voor vandaag! Morgen afspraak gyn, hoop dat we het hartje horen.

doei doei

4. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Jeuk is hier ook altijd wel aanwezig, al heb ik wel altijd jeukende benen van het scheren (ik smeer elke dag 2 maal nivea maar toch) maar nu is het echt veel erger en die boobs inderdaad ook! En m'n oksels jeuken ook!!! BRRrrrrr

5. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Goedemorgen!

Hier ook jeuk inderdaad.

@ Eten: Groente, fruit en ijsjes vind ik erg lekker. Vet eten zoals friet en chips doe je me echt geen plezier mee. En pastas waar ik normaal dol op ben ook iets minder. Mijn oude eetlust is nog niet terug, maar misschien maar goed ook......

@ Dromen: hier ook heel erg, leuke en minder leuke, vannacht gedroomd dat ik in de bus zat van het Nederlands elftal omdat mijn man daarin zat. Laten we nou allebei helemaal neits met voetbal hebben.....haha....zal wel door al die reclames komen.

6. avon

avon Fanatiek lid

6 apr 2010
    1.177
    0
    0
    verpleegkundige
    Regio Groningen
    @lusske; wij hebben het ledikantje en commode via MP gekocht voor een prikkie.
    Ze waren maar voor 1 kindje gebruik en zagen er nog prima uit! alleen is het nu grenen en daar houden wij niet zo van dus we gaan het wit schilderen

7. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @all, net terug va de huisarts en de gyn....
    heb een plasje ingeleverd bij de huisarts ivm aanhoudende buikpijn en aandrang om te plassen, terwijl er amper iets komt....had geen blaasontsteking, wel een bacterie in de urine, dus urine staat nu op kweek....
    daarna dus door naar de gyn....
    bloeddruk was goed, 130/85, beebje deed het ook goed, was erg beweeglijk....
    aangegeven dat ik dus die bacterie had, meteen een kuur van 10 dagen meegekregen.
    verder heb ik een brief moeten tekenen zodat ze de gegevens van het AZM konden opvragen(ivm de vroeggeboorte).
    ik krijg elke controle nu een echo, gewoon uit voorzorg, en de arts was positief wat betreft de zwangerschapsduur....als alles goed gaat mag ik komen voor een poliklinische bevalling, dus geen opname....
    verder heb ik van de arts nog een naam van een arts doorgekregen die in Kraotie woont, en nederlands spreekt, dus mocht ik me zorgen maken op vakantie, kan ik daar naartoe gaan....ze woont in de buurt van waar wij op vakantie gaan....
    Had zelf ook al een adres achterhaald van een Kroatische arts daar in de buurt, die nederlands spreekt...dat is een oud zaalarts van de afdeling waar ik heb gewerkt....dus we kunnen met een gerust hart op vakantie, heb nu 2 artsen die we kunnen benaderen als er iets is....we gaan natuurlijk uit van een zorgeloze vakantie....haha.....

8. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    @Luukske, fijn dat je zo goed onder controle blijft meis, dat is toch een gerustgestelder gevoel denk ik!

Ik ben vanochtend bij de diabetesverpleegkundige en de internist geweest. De internist wees er nog even op dat de bloeddruk waarschijnlijk eerder hoger wordt naarmate de zw.schap verstrijkt dan lager en hij vroeg ook direct of ik goed onder controle werd gehouden. Ik zei ald at ik morgen weer naar de gyn moest, dat vond hij geloof ik ook wel fijn. En ik heb zw.schapssuiker, heb nu een apparaat meegekregen om te meten voor 2 dagen en dan moet ik volgende week de diabetesverpleegkundige weer bellen. Waarschijnlijk vanaf volgende week insuline gaan spuiten. Dus een zorgeloze zw.schap is echt over voor mij....zeker na de "zorgen" van de internist.

9. Zomerbloem

Zomerbloem Niet meer actief

@Debby; hé vervelend! Dus echt zwangerschapssuiker, strengere controles enzo. Probeer, ondanks alles, wel een beetje te genieten hoor! Hele dikke knuf van mij!

Sorry dat ik niet op de rest reageer, ben even mezelf niet helemaal....

Bloedverlies/afscheiding is zo goed als weg, krijg nu weer dikke voeten erbij s`avonds. Houdt in dat ik vocht vast ga houden, lekker dan met de aankomende zomer!!!
    @Gewicht; ik ben nu al 5 kilo aangekomen maar dat is niet aan te zien (gelukkig!). Ik woog vlak voor deze zwangerschap 2 ons minder dan m`n startegwicht bij m`n eerste zwangerschap. Toen was ik totaal 18,5 kilo aangekomen, ben benieuwd hoeveel er deze keer bij komen.

Baas en vriendin hebben gisteravond een zoontje gekregen, hij heet Valentijn Julian en weegt 4360 gram en is 54 cm lang.

10. Miza

Miza Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.801
    1
    0
    Hé Debby, ik had het je zo anders gegund. Dikke knuf.

Luukske, fijn dat de gyn zo meedenkt. Ik hoop dat jullie een zorgeloze vakantie tegemoet kunnen gaan.

Babyproject, wat leuk een meid, van harte!!

Irene succes morgen bij de gyn.

Ineke fijn hoor dat je al een paar dagen niet meer knuffeld met de wc. Ik hoop voor je dat dat zo blijft en dat misselijke gevoel ook nog weg gaat.

Linnie, haha, leuk zo'n vk.

Er was nog een nieuwe mama bij, die het ook al weet zag ik.
    Welkom en ook van harte!

Jeuk, ook hier af en toe last van, vooral als het wat warmer is.:x

Patat, dat gaat er hier ook wel in haha. Probeer er extra niet aan toe te geven, want heb al genoeg kg's van mezelf.:p
    Maximaal 1 maal in de week, liefst nog minder.

11. Miza

Miza Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.801
    1
    0
    Lief, ook een dikke knuf voor jou.
    Niet prettig dat je je even niet zo voelt.
    Leuk dat je baas vader is geworden. Naam is niet zo mijn smaak trouwens, maar wel mooie score's. Lang is ie!

Ik begin trouwens ook al weer vocht vast tehouden.
    Was bij de zwangerschap van Ilse net een michelinpoppetje in de zomer.

12. Zomerbloem

Zomerbloem Niet meer actief

Dank je wel Miza!!

Kereltje is idd een flinke, wel fijn voor hun want met hun dochtertje hebben ze een moeilijke start gehad. Meisje had darmpjes buiten het buiken, na geboorte meteen geopereerd en is nu een vrolijke meid.
    Namen zijn ook niet echt mijn smaak, als hun er maar blij mee zijn!

13. Lilalien

Lilalien Niet meer actief

Lief en debby KNUFFELS voor jullie

Liefs Lila xxx
    (excusseer me dat ik niet helemaal reageer maar ben druk in de weer met opkuisen ,morgen weer kijkdag van ons stekje.
    Moet nog ramen lappen ,stofzuigen en dweilen en heb vanmorgen al spagettisaus zitten maken 18L).

14. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Amaai Lilalien 18l das een hele voorraad! Ik maak altijd per 4 liter, maar ja we zijn ook maar met z'n 2tjes he... voorlopig toch nog ;)

Succes met de kijkdag trouwens morgen!

15. Lilalien

Lilalien Niet meer actief

Dank je ,dat is een grote chastrol of kookpot op zijn NL.
    Maak altijd voor 3-4 maanden ,meestal is het na 3 maanden op want ik maak dan ook als er bezoek komt gereed.
    Ze hebben mijn spagettisaus erg graag allemaal ;)

Ik ga je even mijn gegevens doorsturen per pb ,dan heb je die mocht er ooit iets zijn dan kunnen we ze hier op de hoogte houden als jij moet bevallen of ik.

Net klaar ,ik ga me dadelijk opfrissen en dan naar school ,zoon oppikken.

Groetjes!

16. MoedertjeB

MoedertjeB Actief lid

1 mrt 2010
    495
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even een teken van leven, wij zijn de avondvierdaagse aan het lopen dus ben weinig online :D.

17. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Er was hier iemand die zei dat ik mijn buik in de gaten moest houden qua gevoel. Nu heb ik sinds gisteren een heel zwaar drukkend gevoel op mijn buik, maar niet echt een bandengevoel. Neem aan dat dat gewoon mijn banden zijn? Morgenochtend om 9 uur naar de gyn, dan zeg ik het wel even tegen haar...

18. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Dank je Lilalien, ik heb je ook een pb'tje gestuurd met mijn gegevens!

Ik heb vanmiddag wat gestreken en een zware wasmand op tafel geploft... daarna heb ik op de 3 kindjes van mijn zus gepast. Ze waren erg moe en dus super-aandachteisend... eentje was zo hard aan het huilen dat ik haar op de zetel heb getild en nu heb ik vanavond toch wat pijn aan mijn baarmoeder!!! Ik hoop dat het alleen maar bandenpijn is!!!
    Zullen maar niet meteen in paniek schieten he...

19. IreneH

IreneH Fanatiek lid

5 dec 2007
    1.979
    0
    0
    Omgeving Utrecht
    Tranen met tuiten, ik blijf er bijna in :(:(:(:( Zit naar Derek Ogilvie te kijken. Zal jullie niet belasten met de details, maar ook met 15 weken is dit niet aan te raden, emotionele muts....'

Verder alles goed. Vandaag bij de gyn geweest voor controle. Alles prima, goed gegroeid en eindelijk nu eens het hartje gehoord. Ik heb al 4 echo's gehad maar nog geen 1 keer het hartje gehoord. Nu wel!
    Mag nu naar de vk, hoef pas met 36 wkn terug naar de gyn. Wel zo handig!

20. Moontjee

Moontjee Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.617
    0
    0
    Berlicum (NB)
    heey meiden,
    maandag hebben wij echo en geslachtsbepaling.
    deze is appart aangevraagt. cadeautje van mijn mama;)

Deel Deze Pagina