Ik ga zo eens de glutenvrije liga kopen. Wil graag dat Jen alvast gaat oefenen met een lepeltje, maar ja, ze mag nog geen fruit en groente. Dan ga ik de liga verkruimelen en mengen met een beetje melk tot een papje. Heeft iemand van jullie dat al eens geprobeerd?
Waarom mag Jen nog geen groente of fruit?? heb het nog nooit gedaan met een liga....je kan ook melk met rijste bloem mengen tot een papje en dit geven met een lepeltje.
dat maakt toch niets uit.... leuk dat je nu ff wat van je laat horen. Vond het afgelopen zondag ook leuk om iedereen te ontmoeten, nu weet iig met wie je praat!
Ja dat bedacht ik me ook zonet, kan ook gewoon pap met een lepel geven natuurlijk! Vroeger mengde mijn moeder de liga altijd met een beetje sinaasappelsap (dacht ik), vond het altijd superlekker als ze dat voor mn broertje maakte En qua fruit en groente: op zich mag het wel, maar ik wacht liever nog 1,5 maand. Ik ben zelf allergisch voor fruit en sommige groentes en ook mijn man heeft voedselallergieën. In mijn babyboek heeft mijn moeder 2 etiketten van de babyvoeding geplakt. Op de fruit staat "vanaf 10 weken" en op de groente staat "vanaf 3 maanden" Nu staat er toch op al die potjes "vanaf 6 maanden"? Ik was zelf overigens 2 maanden en 3 dagen toen ik voor het eerst fruit kreeg.... Was zeker anders vroeger.
halloooo ben ik ook weer! Heb net een etentje gehad op het werk. Fam. van een overleden bewoonster van ons had voor het personeel en bewoners van onze huiskamer een warm/koud buffet geregeld. Dit als dank voor alle goede zorgen voor hun moeder tijdens haar verblijf bij ons en de goede zorgen voor de fam. tijdens haar sterfbed. vond het heel speciaal! Verder druk bezig met onze tuin en ook nog de laatste puntjes op de i voor mijn zus haar vrijgezellenfeest voor morgen. Zal nu even terug lezen!
marleen tja maar ludwi krijgt waarschijnlijk toch geen vrij in die periode dus dan gaat het niet door.. heftig valt wel mee voor hem want hij is 'maar' van de bewaking. die zijn wel heel belangrijk maar hoeven nooit de gevaarlijke gebieden in, alleen hun eigen terrein bewaken en de f16's bijvoorbeeld. fijn dat luuk wel voldoende voedingsstoffen binnen krijgt maar misschien heeft hij wel een beetje 'achterstand' moet voedingsstoffen omdat hij in de voorgaande periode minder kreeg? nja hoop voor jullie heel erg hard mee dat hij toch snel heel sterk wordt en natuurlijk dat het drinken wat beter gaat. peertje zo lekker geshopped en goed gelaagd! heerlijk hoor! fem vond het erg leuk dat je er zondag toch bij was ondanks alles! (had je mijn pb'tjes nog wel gehad??) heel veel sterkte met alles.. babyp nee nog niet geprobeerd maar moeder vroeger wel al vroeg met mij en dat ging supergoed zei ze... waarom mag Jen eigk geen fruit en groente (sorry dat heb ik gemist ofzo? ) *edit oh ik lees het net.. jootje wat superlief van die familie zeg!!! wel apart idd lijkt me.. hierzo heeft mn hubbie vandaag een mamawendydag ingevoerd.. ik mocht kiezen wat we gingen doen; zelfs als dat shoppen was.. alleen ben het geloof ik een beetje verleerd want heb niet zo veel gevonden - onderwater cameratje voor babyzwemmen - 1 shirtje voor mij - 1 blouse achtig iets voor mij - 1 paar schoenen voor mij, - vestje voor Yinthe en voor Ludwi helemaal niks leuks gevonden ook hebben we nog op een terrasje lekker gegeten en het was heel gezellig! als t ff mee zit krijg ik vanavond ook nog een heerlijke massage. owww ja... en mn broertje kreeg nog telefoon; hij moest morgenmiddag vertrekken... en toen weer telefoon; hij moet morgen niet vertrekken vanavond krijgt hij als goed is weer telefoon; of hij misschien toch morgen moet vertrekken.. zucht!
Heb nog niet teruggelezen, ga ik zo even doen.... Ben gisteravond lekker tapas wezen eten en daarna naar Gooische Vrouwen geweest met mijn schoonzusjes (heb er maar liefs 4!) Oh ja en willen jullie op mijn aller aller allerliefste nichtje Paula stemmen als Mama met Flair? Mama's & Papa's met Flair
Fem geeft niets, we hadden je wel gemist hier. Ik hoop dat alles goed gaat bij jullie? Babyproject, hier staat wel 4 maanden op de potjes maar er word tegenwoordig vanaf 6 maanden geadviseerd. Op het cb adviseerde ze om met een maand of 5,5 wat dingen te introduceren omdat ze vanaf 6 maanden al van alles tegelijk mogen en dan zijn ze er al een beetje aan gewend. Isa krijgt ook nog geen fruit hoor. Liesje wat super zeg ik win nooit wat klinkt wel heel zielig. Hier gaat alles goed, ik moet dinsdag weer aan het werk daar heb ik nog geen zin in eigenlijk.
goedemorgen Heb me al helemaal klaar gemaakt voor mijn zus haar vrijgezellen pink lady party Heb er zin in! Gaan straks eerst workshop cupcakes vullen en versieren doen, dan lekker eten en dan nog even kroegjes in Fijne dag allemaal!
wendy: ook een lekker dagje geshopt gister wat een onzekerheid van je broertje...word hij ook niet vrolijk vaan of wel?! irene: oo gezelligheid!!!!! jootje: have fun op vrijgezellenfeestje!!!!! over fruithap: volgens mij zeggen ze op elk cb wat anders...hier mocht ik gewoon gan proberen vanaf 4 maanden en pas vanaf 6 maanden ga je kijken of er een fles af kan....maar goed....hier gaat fruit prima, groenten niet echt....en een fles eraf is al helemaal niet van toepassing net even nieuwe schoenen voor job gekocht, dus die kan ook weer een zomer voort en we waren in een campingwinkel en daar hadden ze zulke schattige slippers voor isa(van gisele bundchen) en met 50% korting...altijd leuk...dus die heeft echt genoeg voor van de zomer!!!!! 3 paar slippers, birkenstock sandelen, 2 paar zomerschoenen en een paar ballerina's.......
hebben jullie al vakantieplannen voor de zomer? wij hebben vanmorgen geboekt. we gaan samen met schoonzus en zwager en kids naar een camping in frankrijk. het wordt de eerste keer frankrijk en samen weg dus ben benieuwd hoe dat gaat bevallen.
Wij kijken echt op het laatste moment. Zal wel gewoon in NL blijven denk ik, want we zitten tegen die tijd waarschijnlijk nog steeds met de sonde bij Luuk en dat is niet handig in het buitenland. Klinkt goed, naar Frankrijk!
Hoi meiden, 't Is weer lang geleden... Baal ervan dat ik iedere keer zo een post begin in dit topic... Maar goed, toch even een upje. Marjolein groeit goed. Is echt zo'n heerlijk dikkertje geworden. Moest ook erg wennen aan de plooitjes. Maar heerlijk om in die stevige billen te knijpen, hihi... Ik had net wat metingen vergeleken, maar ze is ruim een kilo lichter dan Evelien op dezelfde leeftijd met dezelfde lengte! Misschien is mama's melk vetter deze keer? Bijvoeding begin ik pas met 6 maanden mee, want Marjolein heeft behoorlijk wat eczeem/uitslag over haar hele lijfje. Ze lijkt er geen last van te hebben, maar het ziet er erg onrustig uit. Misschien volgende week even langs de huisarts, want die vette cremes lijken niet zo te helpen. Verder is het een vrolijke meid. Ze volgt je overal en is eindelijk niet meer zo zuinig met haar lachjes. Heerlijk joh! Ondanks dat we haar nekspieren niet trainen (op buik leggen), houdt ze haar hoofdje goed stabiel. Soms nog een beetje wiebelig, maar we hoeven het niet echt meer te ondersteunen. Vandaag was ze alleen flink aan het rommelen/mopperen en heeft ze bijna niet geslapen overdag. Hopelijk trekt ze de nacht wel weer gewoon door. Sinds een week slaapt ze zonder avondvoeding de hele nacht door. Wat had ik dat gemist... Eindelijk weer de avond voor onszelf. We hadden haar ook meteen in haar ledikantje op haar eigen kamertje laten liggen. Dat was voor mij wel wennen, een leeg wiegje op onze slaapkamer. Hebben jullie trouwens ook zoveel last van haaruitval? Hier is het gelukkig wat minder geworden, maar ik vond echt overal haren. In Marjoleins pamper, in haar nekje en zelfs een keer eentje in haar sokje. Ik kan me niet herinneren dat ik daar bij onze andere twee meiden ook zo erg had. Ik weet niet of het lijstje nog bijgehouden wordt, maar hieronder Marjoleins metingen: 22 november 2010 (geboorte): 3480 gram en 52 cm 4wk-controle (3w2d): 4260 gram en 54,1 cm 8wk-controle (7w2d): 5480 gram en 57,9 cm 3mnd-controle (12w0d): 6480 gram en 61,2 cm 4mnd-controle (17w0d): 7220 gram en 64,1 cm Even denken... Geen idee wat ik nog meer kan vertellen. Mijn geheugen is echt zo lek als een zeef. Wordt er af en toe zo moe van. Had wel een paar pagina's teruggelezen. Een paar dames lekker wezen shoppen. Ik ben jaloers! De laatste tijd zitten mijn "snel even wat halen" winkelsessies enorm tegen. Vrijgezellenfeestje klinkt superleuk! Zieke beeb... Heel veel beterschap! Vakantieplannen. Wij niet echt. We gaan binnenkort een weekendje weg, maar wanneer precies is afhankelijk van het werkrooster van mijn nichtje. Groetjes, Nelly
aapje: lekker vooruitzicht waar en wanneer ga je? wij hebben in de zomer 4 wk vrij en gaan 3,5 wk naar frankrijk met de vouwwagen, we boekken nooit, we zien wel waar t zonnetje schijnt en doen dan meerdere campings per vakantie...