november 2010 mama's, deel 2!!

Discussie in 'De mama's' gestart door luukske, 3 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Hey, ik kom alleen even hallo zeggen, en dan ga ik weer. Lekker naar bed, ben moe.
    Heb weer veel gewerkt van het weekend. MOrgen één dagje vrij en dan weer 3 dagen werken.
    Tot morgen meiden en welterusten.

2. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Gisteren en vandaag had hij een goede dag. Ik heb hem vanavond op een speelkleed gelegd en het lijkt alsof hij om gaat draaien dus daar werd ik dan ook wel weer vrolijk van! De sonde zit nu aan de andere kant, maar helaas wordt die wang ook weer heel erg rood. Het blijft tobben met de sonde.

3. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    marleen: wat is dat toch vervelend hé met die sonde.
    Fijn dat het goed gaat, en idd daar word je blij van! Rollen :)

4. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    k'ga mijn bedje opzoeken..
    morgen weer vroeg, lekker te zwemmen met Lianne :)

trusten allemaal

5. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Het rollen lukte nog niet hoor, maar hij was al wel een heel eind dus ik verwacht dat het binnenkort wel lukt.

6. IreneH

IreneH Fanatiek lid

5 dec 2007
    1.979
    0
    0
    Omgeving Utrecht
    Hé wat goed! Sara rolt ook nog niet om, maar is ook druk met aanstalten maken. ;) Hup met die billen omhoog. Leuk hoor!! Kan me voorstellen dat je daar wel weer vrolijk van wordt.
    En ja die sonde, dat blijft idd gedoe en getob. Hopelijk kun je snel zo'n PEG krijgen.

7. IreneH

IreneH Fanatiek lid

5 dec 2007
    1.979
    0
    0
    Omgeving Utrecht
    Ja juist of ze is wel koortsvrij maar nog niet helemaal beter. Hopelijk morgen weer wat vrolijker ;)
    Slaap lekker!

8. IreneH

IreneH Fanatiek lid

5 dec 2007
    1.979
    0
    0
    Omgeving Utrecht
    Ik heb net een: thee met honing en grand marnier weggetikt ^hik^
    Val bijna om ^hik^ dus ga mijn bedje maar in ^hik^

Trusten allemaal

9. babyproject

babyproject Niet meer actief

Ik heb wel liga 1 verkruimeld met een beetje melk, dat maakt een lekker dik prakje en vond Jennifer heerlijk!

10. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik denk ook dat Owen zo weinig is aangekomen doordat hij ziek is, maar ja, dat is natuurlijk wel extreem steeds. Ik denk dat ze er weinig aan gaat doen, hij drinkt nu tussen de 80-100 per fles, nog niet veel...Pfff, sorry hoor, ik ben werkelijk kapot en sta weer op instorten. Owen komt zowat ieder uur 's nachts, is zijn speentje kwijt (en nee, laten huilen is geen optie, dan wordt hij zo overstuur dat hij helemaal niet meer te troosten is), dus dan een speentje geven en ook nog steeds voor de nachtvoeding. De nachten beginnen me weer op te breken. Ieder uur eruit voor een speentje is SLOPEND!

Einde geklaag ;).

@Coco, geniet lekker van je vrije dag vandaag!

@Marleen, vervelend hoor die sonde (en die rotpleisters). Wordt het andere wangetje weer iets beter?

@Irene, aan de grand marnier voor je keel of voor de lekker ;)?

Iemand ervaring trouwens met kindjes die hun mond niet open doen als je met een lepeltje wil voeden? Owen doet of zijn mondje gewoon niet open of hij doet zijn tong naar boven, waardoor het ook niet lukt...grrrr...

Weer einde geklaag ;).

11. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    mogge allemaal

heb terug gelezen maar ben te moe (uhh lui misschien zelfs) om overal op te reageren.
    sorry

debby
    hier gaat het mondje zo ver open dat het lijkt of ze niet alleen het lepeltje naar binnen wil hebben maar gelijk het hele potje.. hihi

babyp
    oh ik denk toch dat ik hier ook de liga / melk maar eens ga proberen hoor.. volgens mij is yinthe er mega aan toe

gisteren ff schoenen van vrijdag terug gaan brengen want ze zaten toch wel krap.. jammer hoor.. :(
    heb wel andere gekocht nu.. die zijn nog mooier.. ;)
    maareh.. heb ze bij omoda gekocht..
    enneh.. ze zijn van s oliver... :)

laatste dag werken voor ludwi vandaag..
    morgen vrij en donderdag zh opname voor operatie.. en dan maar zien wanneer ik hem weer mee naar huis mag nemen.
    iig istie wel een paar weken thuis nu.. :D:D:D:D:D

12. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    hey marleen luuk is druk aan t rollen met oefenen las ik .. goed zeg ! zal vast niet lang meer duren dan ..

13. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Ja, gisteravond rolde hij bijna om. Mijn dag was weer helemaal goed. Zo fijn om te zien in zijn geval omdat we maar af moeten wachten wat hij wel en niet kan. Hij deed in ieder geval erg zijn best.

14. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Whahahaha, de volgende meeting lopen we allemaal op dezelfde schoenen :D. Zag ze toevallig zaterdag in Alkmaar ook in het gebroken wit, waren ook errug mooi! Ze zitten lekker he! Hopelijk mag hij snel mee naar huis en valt de pijn na de operatie ook mee. Kan je wel even lekker zusteren ;).

Oh ja, Owen doet zijn mond wel wagenwijd open voor de speen, dus hij kan het wel ;).

15. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ Marleen: Wat goed zeg, al bijna omrollen. Zo zie je maar dat hij met bepaalde dingen ook gewoon voorloopt op de andere beebjes!

16. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Hij rolt nog niet helemaal hoor en ik geloof ook niet dat ie voorloopt, want hij is natuurlijk al van 18 oktober dus al 5,5 maand.

17. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    @babyproject: beterschap voor Jennifer. Hopelijk gaat het hoestje snel weg. Gebruik je er iets voor? Hier helpen de Tussikind druppels goed. En een halve ui op de kamer of insmeren met Luuf.

@Debbykoops: beterschap voor Owen. Da's echt schrikken van die voeding en zijn paarse handjes en voetjes. "Fijn" dat dat van de handjes en voetjes een naam heeft en dat het in ieder geval geen kwaad kan. Lekker warm houden dus.
    Hele dikke knuffel voor je gebroken nachten. Niet slapen is echt zo ontzettend zwaar!
    Hier geen ervaring met lepelweigeraars. Tenminste, niet als baby...

@IreneH: met dit weer lijkt het buiten in de tuin wel vakantie he!
    Super dat MP wat oplevert!
    Bah, ook al ziek. Beterschap.

@jootje24: mooie cupcakes! Heb je er al van durven snoepen?
    Beterschap voor Denise.
    Vervelend dat Lianne spuugt van de fruithap. Misschien anders een tijdje niet meer aanbieden en over een paar weken weer proberen?

@luukske: aha, Mika begint nu al met "lussiknie". Maar fijn dat hij de pyjamapap goed drinkt!
    Jeetje, dat is schrikken van die hond op de snelweg...
    Waaauw, wat een mooie taarten! Ik zou ze zo willen bestellen voor Marjoleins doop.

@Marleen1979: pfff... Wat een gedoe met jullie kleine man. Ik ben benieuwd of de artsen meegaan in je voorstel voor een PEG. Wat een gedoe met die sonde.
    Wauw, Luuk al draaipogingen aan het doen. Voor je het weet loopt hij al! Gaat snel he, die ontwikkelingen... Geniet er van!

@wendy2010: wat irritant zeg, van je broertje. Wel/niet/wel/niet...
    Ik weet niet waarvoor je man naar het ziekenhuis moet, maar ik wens jullie in ieder geval veel beterschap en een snel herstel!

@rollen: hier ook nog geen actie. Maar Marjolein is natuurlijk ook een van de jongere novemberbaby's. Ik ben al helemaal trots als ze wat langer achter elkaar haar hoofdje omhoog houdt als ze op haar buik ligt.

@fruithap: daar beginnen we op zijn vroegst pas mee als ze 6 maanden is i.v.m. Marjoleins eczeem. Ik sla dan wel de olvaderrie over hoor. Wij gaan voor stukjes uit het vuistje (Rapley methode) gecombineerd met niet te fijn gemalen verse groente/fruit.

Enne, eventjes een beetje onsmakelijk...
    Hoe vaak poepen jullie kindjes?
    Marjolein krijgt alleen borstvoeding en poept ongeveer 1x per week. En dan moet ze er ook nog moeite voor doen, ondanks dat het van die dunne derrie is...
    Volgens mij moet ze straks ook weer een keer poepen, want ze is erg onrustig vandaag.

Groetjes,
    Nelly

18. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    @Marleen, toch wel een goed teken dat Luuk bezig is met het beginnen van rollen! Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voor hij het door heeft, meestal duurt dat niet zo heel lang geloof ik. En hoe gaat het met jou? Heb je je werk nog gesproken?

@Nelly, zie in je onderschrift staan ik ben bijna 2 en zeg al lekker nee. Geloof mij, met 3 doen ze dat nog steeds, whahahaha. Owen krijgt FV én poeder voor zijn ontlasting, dus dat is niet te vergelijken met Marjolein. Wel vervelend dat ze er zoveel moeite voor moet doen.

19. peertje

peertje Fanatiek lid

20 mrt 2009
    1.671
    0
    0
    vlakbij amsterdam
    marleen: wat goed dat luuk BIJNA rolt!!!!!:D super hoor! Tess doet t nog niet hoor!!!! die doet alleen dr buikspieroefeningen! :D

debby: vermoeiend steeds dat speentje....:( zou willen dat ik een oplossing voor je had!!! hier gaat tess dr mond voor fruithap wijd open, voor groente in t begin wel goed, maar daarna blijft ie aardig dicht:D

irene: hoe is t met je? alweer een btje opgeknapt?

nellie:hier poept tess elke dag sowieso...en de ene keer meerdere keren op een dag dan de andere dag...helemaal nu ze fruit/groente krijgt is t veranderd....
    maar met bv is 1xper week niet erg toch?

net studiedag gehad, ben nu helemaal gaaaaaar....pffff

20. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    debby
    hahaha ja denk het ook .. iedereen naar omoda!! :)
    heb daar trouwens ook SUPER leuke schoentjes voor kleine meisjes gezien!! waaaaaauwwwww .. zo jammer dat yinthe nog geen schoentjes aan kan!
    hoop ook dat hij snel naar huis mag maar neem hem ook niet TE snel mee ander wordt het voor mij te zwaar als hij zelf nog niks kan... :( maar beetje zusteren kan ik wel hoor. haha.. hij vroeg net al of ik niet nog even om zo'n sexy verpleegsterpakje moest.. ;)

nelly
    ja is een hoop onzekerheid maar na vandaag toch iets meer duidelijkheid voor broerlief.. (als het doorgaat)
    man z'n galblaas gaat eruit.. paar keer koliekaanvallen gehad door galstenen..
    Yinthe had ook maar 1 keer per week poep of hooguit 3 keer per twee weken toen ze enkel bv kreeg. nu krijgt ze ook af en toe een fruithapje en af en toe wat rijstebloem door de mamamelk en nu poept ze al een paar dagen achter elkaar toevallig. heeft vorige week wel een keer 'keutel' poep gehad ipv van derrie.

ben vandaag ff met Yinthe naar de HA geweest want ze wroette steeds met haar knuistje in haar oortje tijdens het huilen en had gelijk; ze heeft een oorontsteking. nog wel een lichte gelukkig.
    het huilen was ook alleen maar van de honger en als ze melk op had was het over en zat ze ook niet meer aan haar oortje maar de manier waarop ze er aan zat deed ons vermoeden.

nu ff kuurtje en vrijdag het zwemmen maar een keer overslaan..

Deel Deze Pagina