november 2010 mama's, deel 2!!

Discussie in 'De mama's' gestart door luukske, 3 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. star34

star34 Actief lid

7 aug 2010
    450
    0
    0
    omg. Den Haag
    Mijn moeder is helemaal weg van Noa, ze past ook 2,5 dag op in de week.... en moet eerlijk zeggen als mijn moeder dat zou zeggen vind ik dat niet erg... ligt er misschien ook aan hoe de band tussen jou en je moeder? of is die wel hecht??

2. carlo1987

carlo1987 Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.043
    0
    0
    verzorging
    nijmegen
    @aapje: bjorn krijgt bijna t zelfde

7u flesje 210cc
    10u fuithapje
    13u flesje 210cc
    17u groentehapje
    22u pyamapapje 250cc

Denk niet dat Yara te weinig krijgt. Voor haar leeftijd een mooi ritme denk ik.

3. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ Carlo: Wat vervelend zeg, dat de dokter je probleem niet erkent, lijkt wel of je een beetje afgescheept wordt.
    Enne... je man en kindje zijn echgt niet beter af zonder jou hoor. Dikke knuffel voor jou!

@ Wendy: Over die krabbel. Uiteraard is het de dochter van jou en je man. Maar het is toch ook oma's lieve meisje? Ze bedoelt daar verder denk ik niks mee hoor. Maar als je je er echt niet prettig bij voelt zal je het met haar moeten bespreken.
    Ik zou er geen problemen mee hebben als mijn schoonouders zoiets zouden zeggen. Die hebben ook geen hyves trouwens...

@ Aapje: Ik geef nog steeds volledige bv en geef nog best veel voedingen. Vooral 's avonds voor het slapen gaan komt hij een aantal keren achter elkaar.
    Overdag verschilt het nogal en nog zeker niet o vaste tijden.

@ de andere bv-mama's (alleen wendy en ineke toch?): Hoe veel voedingen geven jullie nog? Hebben jullie al een beetje een vast schema/ritme?
    Hier is het ritme overdag nog steeds ver te zoeken, kan er soms geen touw aan vastknopen. Alleen 's avonds en 's nachts zit er steeds hetzelfde patroon in. Aantal keren achter elkaar bij me drinken, dan slapen rond 20uur, tussen 5 en 6 wakker, bv, en dan dan nog 2 uurtjes ongeveer verder slapen.
    Hij slaapt gelukkig eindelijk weer door.

4. carlo1987

carlo1987 Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.043
    0
    0
    verzorging
    nijmegen
  5. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @wendy, mijn moeder zou dat niet echt doen, maar denk niet dat het me ook zou opvallen...

@carlo, laat je aub niet afschepen, natuurlijk kun je bijwerkingen hebben....en denk aub niet dat mannetjes beter af zijn zonder jou in de relatie!

@aapje, Mika krijgt ongeveer hetzelfde schema...

@debby, helaas niet echt bij kunnen slapen...

@all, vannacht heeft Mika bij mij in bed geslapen/gelegen, hubbie heeft in Luka's bed geslapen....Mika was ontroostbaar!
    gisteren heb ik toch nog 2 uurtjes gewerkt, en van te voren nog even overleg gehad met de KA....gezien Mika de flessen weer weigerde vanaf gistermiddag...we moesten proberen alles met een lepeltje te geven, dus desnoods alleen maar fruit en warm eten geven....gelukkig gingen er gisteren nog 2 potjes fruit in, om 22u 125cc pyamapapje, en om 3u ook weer 125cc pyamapapje....vanochtend weer niks, en pas om 9.30u 125cc melk....Mika blijkt dus alleen iets te drinken als hij een half uur van te voren een pcm heeft gehad met oordruppeltjes en neusspray, dus hij heeft gewoon echt keelpijn/oorpijn....

ik hoop dat hij vanmiddag even lekker slaapt, want ik ben echt gaar!!
    Opa en oma zijn iig wel zo meelevend dat ze Luka nog even bij zich houden, want heb mijn handen vol aan Mika....

6. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    #2946 luukske, 28 apr 2011
    Laatst bewerkt: 28 apr 2011

de paarse camouflage!!;)

(ik heb iets met paars:p)

ik weet niet wat je qua kleur van kleertjes het meeste hebt voor komende zomer? je kunt altijd een neutrale kleur kiezen.....

7. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Ik vind ook die camouflage erg stoer, beide kleuren.
    Die bluedog vind ik ook erg leuk.
    Wanneer krijgt hij zn helmpje?

8. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Wendy, ahzo, ook wel handig he, dan weet je meteen dat ze genoeg binnen heeft voor de nacht :)
    Hier drinkt Mila s avonds nog erg veel, vooral uit gezelligheid denk ik, ze begint om 18u, dan nog eens om 20u en dan de laatste keer om 23u, als ik terug ga werken geef ik dan ook misschien om 18u een flesje mamamelk zodat ik voor school kan werken, we zullen zien!
    Dat 'mijn meisje' doen mijn schoonouders ook... ik hou er niet van, maar bij mijn eigen ouders vind ik het niet zeg, gek he!
    Wat ik erger vind is dat ze haar altijd kussen, zo echt gelijk oude mensen doen! Bah!
    Oh en Mila wil dus sinds vorige week niet meer door hen vastgehouden worden, ook niet mijn schoonzus, HYSTERISCH huilen en doen ,armpjes naar mij uitstrekken, hopeloos snikken... en bij mijn ouders en zus is ze supergezellig!!! Zou ze het aanvoelen dat ik het niet zo erg op hen heb? want ik denk wel dat kindjes sensitief zijn, dus misschien kan het wel he!
    Ofwel is het omdat ze met een heel hoog, scherp stemmetje tegen haar praten, zelfs ik ben er bang van haha

Carlo, ik heb het ook al gehoord en gelezen dat je door de pil erg schommelend humeur kan krijgen!!!
    Misschien op een ander merk overschakelen? Of eens een afspraak bij de gyn maken? die weet er vast meer over...

9. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Carlo, die paarse camouflage!!! SUPERTOF!!!

Luukske, vandaag beter dagje? *knufje*

Coco, hier tof stilaan (hout vasthouden) een ritme denk ik!
    Opstaan om 8u dan rustig naar beneden en drinken rond 8u30
    Dan opnieuw tussen 11u30 en 12u15
    dan namiddag wat vaker: 14u30 en 15u30 dus in 3 keer maar ik denk dat het aan het warme weer hing
    18u00
    20u00
    23u00
    dus zo'n 6 keer nog per dag, met grote warmte wat vaker, soms nog maar 5 keer...
    ze slaapt rond 10u en rond 13u maar dat is nog niet zo vast!

10. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ Ineke: Nou, dat vind ik al een superschema. Hier zit ik nog wel op 7 of 8 voedingen. 's Avonds wat vaker dan overdag. Maar hij slaapt wel door en krijgt geen late voeding meer, dus ik vind het wel goed.
    Mijn oudste zoontje wilde ook altijd erg vaak bij mama drinken. Ook nooit echt een schema of ritme gehad totdat hij aan het vaste voedsel ging.

11. carlo1987

carlo1987 Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.043
    0
    0
    verzorging
    nijmegen
    @coco: de afmetingen nu zeggen dat hij een helmpje moet. 18mei onderzoekt de kinderfysio en de kinderarts in het zh hem nog en als dan nog blijkt dat de afplatting zo ernstig is dan word er gelijk een helmpje aangemeten.
    die kunnen we dan ong. 2 weken later ophalen.

@kleding zomer bijpassend bij helmpje: ik heb van allerlei kleuren dus om echt te kijken na een combi heeft geen zin denk ik. en een neutrale kleur vind ik een beetje saai. wij zitten zelf ook te denken aan de camouflage kleuren. maar ik vind de jeans ook wel erg leuk, alleen die vervaagt heel erg op de helmpjes. wat ik gezien heb op de foto's.

12. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Goedemorgen,

Ik ben vandaag zooo blij, vanochtend naar de psycholoog geweest en het gaat gewoon zo goed!!! Ik hoop echt dat het nu zo blijft gaan en mocht er een dipje komen, dan kan ik die aan!!!

13. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    hey meiden,

ben het huwelijk van william en Kate aan het kijken....veel meer is er toch niet op tv, haha....

Mika ligt op bed, en het lijkt steeds beter met hem te gaan....gister overdag had hij 350cc binnen, en daarna wilde hij pas weer om 23u, en dronk 200cc in 1 keer op, daarna kwam hij wel nog 1x vannacht....vanochtend om 7u had hij 250cc op, dus das lekker iig....nu weer een beetje ritme zien te vinden voor het manneke!!

@debby, wat een goed nieuws!!

14. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    @Luukske, bij jou ook goed nieuws meis! Wat fijn dat Mika weer wil drinken en ook weer zoveel drinkt. En inderdaad nu maar rustig aan proberen het ritme er weer in te krijgen :).

15. carlo1987

carlo1987 Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.043
    0
    0
    verzorging
    nijmegen
    @debby: fijn dat het bij jou al beter gaat. ik heb hier het idee dat het alleen maar slechter gaat. enorme huilbuien en ontiechelijk onzeker.

@luukske: wat fijn dat mika alweer wat beter drinkt.

@vandaag ziek thuis, sinds gisterasvond ineens flinke rugpijn. precies plek waar mijn zwangerschapsischias zat. leidinggevende heeft me t hele weekend ziek gepland. maar ik voel me dan weer zo enorm schuldig hè?! ik zeg altijd tegen idereen, ziek is ziek. totdat t mij zelf overkomt. dan kan ik dat niet zo beredeneren.

16. Toetje77

Toetje77 Bekend lid

29 feb 2008
    800
    12
    18
    NB
    Hey meiden,

Het is alweer een tijd geleden dat ik hier schreef en misschien kennen veel mensen mij niet eens, maar ik moet even van me afschrijven want ik zit er zo doorheen. Roos is na de tweede week nooit meer een tevreden baby geweest, veel huilen, niks leuk vinden, niet slapen, enz. Ze zit op het moment helemaal in een slechte periode, weet niet wat er aan de hand is, maar ze blijft maar steeds huilen, niks is goed, ze wil niet slapen, niet knuffelen, niet spelen, niet eten, helemaal niks, pffff :$ Ik betrap me er steeds vaker op dat ik me erger aan ons meisje en soms wordt het me gewoon allemaal teveel en wanneer ik dan voor de zoveelste keer het speentje terug moet gaan stoppen in haar mondje kan ik het soms niet laten uit frustratie een knuffel door de kamer te gooien. Ik schrik dan van mezelf dat ik zo gefrustreerd ben, maar ik kan er niet anders meer mee omgaan. Het lukt me gewoon niet meer tot 10 te tellen, dat steeds weer huilen bij alles zit me zo hoog. Overal zie ik tevreden baby's en mensen die vanalles met hun baby kunnen ondernemen. Ik wilde ook graag met Roos gaan babyzwemmen, maar durf nu amper de deur uit omdat ze altijd bij alles begint te huilen en ik verwacht dat ze dat ook niet leuk vindt (ze vindt een badje ook niet leuk). Ik kan niks meer verzinnen om haar tevreden te houden en zit er echt helemaal doorheen. Vandaar ook dat ik het hier even van me af wil schrijven, ik hoop dat jullie dat niet erg vinden :(
    Hopelijk komt er een gemakkelijkere periode aan want ik vraag me af hoelang ik dit nog kan volhouden. Misschien heeft iemand van jullie dezelfde ervaring met een kindje gehad en is het nu stukken beter, die verhalen ben ik wel aan toe, gewoon om weer een beetje moed te krijgen :)

Liefs Toetje

17. carlo1987

carlo1987 Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.043
    0
    0
    verzorging
    nijmegen
    @toetje: ik heb hier ook een periode met Bjorn gehad. de oorzaak was dat Bjorn slecht sliep overdag en helemaal overprikkeld raakte. ik herken je frustratie. maar blijf lekker met die knuffel gooien, daar doe je niemand kwaad mee en als dat jou even oplucht dan moet je dat zeker doen.
    wij hebben uiteindelijk het boek van Ria Blom gekochten 'regelmaat en inbakeren'. dit is een zeer aan te raden boek. je vertelde dat je dochtertje ook slecht slaapt overdag. ik denk dat als je meer rust voor je kindje krijgt dat ze meer te genieten is.
    maar ben je ook al eens bij een huisarts geweest??
    misschien is er medisch wel iets aan de hand.
    Bjorn is nu nog niet altijd een makkelijke baby. en ik kan ook niet altijd zomaar overal naar toe gaan met hem. maar ik weet...er komt een tijd dat hij minder slaap nodig heeft en dus gezelliger mee op stap kan.

18. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Wihoeee Carmen draaide (eindelijk na weken medderen) van rug naar buik en toen ze het na 5 minuten zat was, draaide ze weer terug hihi.

Hier ff een foto van mn kanjertjes

19. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ons Kaatje :D

20. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006