@Toetje, ik sluit me aan bij de woorden van Carlo! Als het jou op dat moment even oplucht om met de knuffel te smijten, dan moet je dat lekker doen! En is het medisch uitgesloten dat er iets aan de hand is/ kan zijn? Verder is regelmaat inderdaad een goede start (misschien heb je dat al eens geprobeerd?). En wat gebeurt er als je haar even laat huilen, valt ze dan uiteindelijk wel in slaap? Owen is ook een mannetje met een eigen karakter en wordt zeer snel gefrustreerd als iets niet lukt wat hij graag wil (althans dat denk ik dan ). Ook slaapt hij 's nachts erg onrustig en wordt vaak wakker, wat ons dan al 6 maanden lang onderbroken nachten veroorzaakt. Het is heeeeel zwaar, maar probeer jezelf erdoor heen te slaan. Kan je Roos misschien een nachtje uit logeren brengen, zodat jullie even kunnen bijtanken? @Carlo, heb je nog weer bij de ha aan de bel getrokken? Ik ben zelf onder behandeling ibj de pscycholoog en dat heeft mij zo'n goed gedaan! De psycholoog heeft mij laten inzien dat ik trots op mezelf mag zijn (en moet zijn) en dat ik dingen ook anders kan benaderen. Ik heb er echt zoveel aan gehad, dat ik het iedereen kan aanraden!
@debby: nee ben niet nogmaals bij de ha geweest. ik heb nu pas 2 sessies bij de psycholoog gehad. dus misschien heb ik wel te hoge verwachtingen. ik heb wel nogmaals naar de praktijk gebeld over de pil en mijn buien. het is niet bewezen volgens mijn ha. maar er zitten wel hormonen in de pil en wij dames hier weten natuurlijk als de beste wat dat met je lichaam doet. ik heb voor mezelf besloten om nu deze strip nog af te maken en dan stop ik voor 2 maanden. eens kijken of ik mij dan beter zal voelen.
Patroeschka leuke kindjes zeg toetje, heb je je dochtertje al eens laten nakijken door een osteopaat (nekje kan vastzitten) en een kinderarts ivm verborgen reflux? dit heeft hier beiden heel goed geholpen en nu een stralende dochter...
dames wat heb ik jullie verslord zeg, heb wel wat meegelezen maar even geen tijd gehad te reageren. Toetje is jullie meisje medisch onderzocht en een osteopaat kan misschien wel helpen, het zou het proberen waard zijn als je dat nog niet heb geprobeerd. Blijf lekker met die knuffel gooien daar doe je niemand pijn mee en als dat wat frustatie weg kan nemen is het fijn. Patroeschka wat een mooie kindjes heb je. Carlo ik vind het jeans helmpje wel leuk. Hopelijk brengt het helmpje snel mooi resultaat. Ik liep de hele week met kiespijn dus vandaag naar de tandarts, was het mijn verstandskies die door moest komen maar die ook ontstoken was dus hebben ze hem er net uitgehaald, met als resultaat een dikke wang en pijn. Ohhh ik hoop zo dat het morgen beter gaat en ik ook gewoon een leuke en gezellige koninginnedag heb.
@Carlo, heb inderdaad geduld meis. Mijn psycholoog zei ook vaak dat het eerst 'slechter' gaat en dan beter en bij mij was dat ook zo! Ik heb nu 6 sessies gehad. @Lot, ooow wat een rotdag om de verstandskies eruit te moeten laten trekken . Hopelijk gaat het morgen inderdaad beter! @Koninginnedag, wat gaan jullie doen? Ik ga vanavond even met een vriendin naar de avondmarkt in Alkmaar en even gezellig iets drinken. Morgenochtend om 9.30 uur gaan we naar het voetbalveld in Ursem om ballonnen op te laten en daarna zijn er spelletjes voor de kids en natuurlijk een kleine vrijmarkt.
Net terug uit het WKZ. Luuk moet over anderhalve week weer opgenomen worden. Hij zou op 10 mei alleen een MRI onder narcose krijgen, maar nu wordt er een opname aan vast geplakt omdat ze hem toch beter willen observeren. Er waren nu nog meer eiwitten in de ontlasting gevonden dan daarvoor en dat duidt erop dat er toch iets niet goed is in de darmen (wat wij de hele tijd al dachten). Het gekke is wel dat hij goed gegroeid was (700 gram in 25 dagen) en dat had ze niet verwacht gezien die eiwitten. Ze had eerder verwacht dat hij afgevallen zou zijn Ze snapt dus niet goed hoe dit kan. Verder gaat er dan ook een dermatoloog meekijken tijdens de opname omdat zijn huid zo ontzettend onrustig blijft en de gastroloog i.v.m. maag/darmen etc.... Zijn hoofdje was gelukkig ook gegroeid en daar zijn we heel blij mee. Alles zit nog wel op de ondergrens of er vlakbij, maar het buigt niet af naar beneden en dat is erg fijn. Hij weegt nu 6630 gram, hoofdomtrek 41,1 cm en de lengte ben ik vergeten. Volgens mij was het 64 cm. Het vele spugen vond ze erg vreemd en dat kon ze ook niet verklaren. Er blijven teveel onduidelijkheden en daarom is dus een opname noodzakelijk. Erg jammer, maar wat moet dat moet!
Marleen, ach joh weer je ventje moeten missen het houd niet op he. Wel heel fijn dat er weer goed naar hem gekeken gaat worden. En jullie gevoel word toch een beetje bevestigd dat er wat met Luuk zijn darmen is. Hele dikke knuffel.
Bedankt voor jullie reacties allemaal. Roos is onder behandeling bij een kinderarts voor reflux, ze krijgt nu zantac en we dikken de melk in. We gaan ook met haar naar een osteopaat, maar dat heeft nog niet zoveel geholpen helaas. Ook hebben we haar ingebakerd en de 3 R's toegepast. Het inbakeren hielp heel goed om haar langer te laten slapen, maar we ermee gestopt zodra bleek dat ze heupdysplasie had. Daarnaast moet je het afbouwen voor 6 maanden en ook is haar kamertje nu zo warm dat we het ook niet meer durven (bang dat ze het te warm krijgt in de inbakerdoeken). De regelmaat proberen we wel zoveel mogelijk toe te passen, al wordt dat steeds moeilijker omdat Roos steeds wisselender gaat slapen (soms 2 uur aan een stuk, maar heel vaak maar 0,5 uur tot 3 kwartier). Er is dus totaal geen ritme te vinden of te creëren. Het in bed krijgen is ook telkens een groot drama en dat is vaak wanneer ik merk dat ik echt helemaal op ben, het gehuil niet meer kan hebben We hebben ook geprobeerd haar te laten huilen, maar dan gaat ze meestal vrij snel helemaal over de rooie en begint enorm te spugen omdat ze zo hard huilt, dat werkte dus ook niet Al met al is er wat betreft slapen dus maar 1 ding dat hielp, inbakeren, en dat is nou net hetgene dat we niet meer kunnen doen helaas. Wat we trouwens wel merken is dat ze heel veel de prikkels opzoekt, ze wil steeds overal bij zijn en alles zien, maar ze kan er duidelijk niet tegen want als we een uurtje zijn weggeweest met haar is het daarna helemaal een drama Ach, hopelijk wordt het straks allemaal wat gemakkelijker als ze zelf meer kan, zoals speeltjes vasthouden enz, en als ze wat minder slaap nodig heeft, tot die tijd zal ik het moeten volhouden. Ik ben in ieder geval blij dat ik het hier even van me af heb kunnen schrijven, thnx meiden!
Is inbakeren dan echt geen optie? Roos is pas 5 maanden. Ons zoontje is 6,5 maand en die bakeren we nog steeds in. Met deze hitte alleen een romper aan, inbakerdoek en een lakentje.
hey meiden.... ben dr weer, frankrijk was heerlijk, kids hebben t super gedaan! altijd veels te kort! gister ook mn oma begraven(die was dus zondagavond overleden), dat was wel ff heavy....maar ook dat zit erop! job en isa waren mee en hebben t super gedaan, job was heel erg onder de indruk en isa was alleen maar nieuwsgierig! hoe is t hier? heb ff vluchtig teruggelezen... luukske: jeetje wat een toestand met je mannetje...las dat t nu weer wat beterder gaat! debby: goed zo meid! blij te lezen dat je wat lekkerder in je vel zit! patroeschka: mooie kids! toetje: moeilijk meid, probeer zoveel mogelijk rust te creeëren...je doet volgens mij al een hoop, zou t verder ook niet weten marleen: las net je blog...t blijft zoeken heh....wel fijn dat ie ondanks alles toch groeit! lot: auw! das minder! wendy: tis me nooit opgevallen hier eigenlijk....ik zou me er eigenlijk ook niet zo druk om maken...heb liever dat ze mn kids geweldig vinden, dan dat ze er niet naar om kijken! mrsNuke: mooie foto van Jay! nou wij gaan ff Qday vieren...tot snel weer!
@Marleen, jeetje meis,w at heftig dat er weer een opname volgt voor Luuk . wel goed dat ze nu wel naar zijn darmen verder gaan kijken en dat hij wel zijn eigen lijntje volgt qua groei van zijn hoofdje ook. En balen dat er verder nog geen uitslag is van het andere onderzoek. Jullie krijgen het ook wel voor je kiezen meis, hoop echt dat ze nu een oorzaak vinden!!!
Heb het effe druk hier, maar ik wil snel een HELE DIKKE KNUFFEL komen geven aan iedereen ... en dan vooral aan Marleen!!! Sterkte en toch goed dat je mannie flink bijkomt...
Heb zooo gelachen vanavond, we hadden lekker gecourmet met mijn schoonouders en zaten nog even na te tafelen. Pakt RYan ineens met beide handjes mijn borsten en zegt 'lekkere borstjes' en herhaalt dit echt een aantal keren, whahahahaha LOL
hello lady's @toetje: he gads wat vervelend meis! maar zou wel even naar de ha gaan voor jezelf en je kleintje. succes ermee! @patroeschka: wat een lieve kindjes! en wat lekker dat je meisje draait! @carlo: ik heb het ook wel eens gehoord van de pil maar wel raar dat je ha geen gehoor geeft het staat immers in de beschrijfing ze zetten het er niet voor niets is stom hoor! goed dat je even stopt om te kijken of je er baat bij hebt... pas je wel op mtv zwanger worden @lot: vervelend meis hoe gaat het ondertussen? @deb: heb je het leuk gehad? hier niets gedaan lekker relaxen met me mannen peet moet morgen weer werken dus we hebben lekker niets gedaan!! ik las dat je je weer een stuk beter voeld! wat goed meis!!!! houden zo he! @marleeen: strekte meis toch de darmen... het is niet leuk.. wel fijn dat hij gegroeit was. @peertje: gecondoleerd met je oma sterkte. lekker dat je het leuk hebt gehad met je gezinnetje zat het weer ook een beetje mee? thanks ga de foto ook afdrukken voor in de huiskamer vind het zo leuk.. nou meiden ga der weer vandoor hier gaat alles zoals het moet gaan GOED dus vandaag lekker genoten van het mooie weer heb lekker in de tuin gezeten.. kon lekker genieten van me mooie loungeset.. hier nog een foto vind het er zo gezellie uitzien met de plantjes erbij nu.. alleen nog andere tegels en dan zijn we helemaal blij..
Hey dames.... Kom ff sterkte wensen en virti knuffel geven aan de mama's die het moeilijk hebben..... En beterschap voor de kindjes natuurlijk!!! Koninginnedag was hier HEEL erg tam voor ons doen. Vorig jaar Bea hier in het dorp geweest dus dat was mega druk dan is het nu wel erg saai hierzo En Ludwi moest nog werken ook. Had geen zin om saai thuis te blijven en wist niet wat ik anders moest gaan doen dus ben gezellig met Ludwi meegegaan naar zijn werk. En Yinthe en Tara dus ook Was erg leuk! Morgen misschien weer! Verder weet ik het ff niet
morgen meiden.. wat een rust hier zit iedereen lekker in het zonnetje? hier al vroeg eruit peet moest werken vandaag dus heb heel leif zijn broodjes gesmeerd heb er nog een lief briefje in gedaan oh ja meiden jayson doet mee aan de verkiezing van de maand willen jullie hem meschien een stem geven. tot later weer!
hoi meiden, vandaag nog een dagje thuis van het werk. mn rug word al weer wat beter. gisteravond is bjorn flink aan het huilen geweest. waarom?? misschien dan toch tandjes?? of weer een sprongetje?? konden ze maar praten *zucht*. hij begint nu volgensmij wakker te worden, ik hoor wat gekibbel vanuit zijn kamertje. Bjorn begint steeds meer op zijn zij te draaien, dus ik denk dat hij binnenkort ook naar zijn buik zal draaien. ook heeft hij langzaam aan ontdekt dat hij zijn teentjes vast kan pakken en in zijn mondje kan stoppen. ik doe het hem niet na, haha. nou ik ga hem maar lekker even wassen en aankleden. fijne zondag allemaal!!