november 2010 mama's, deel 2!!

Discussie in 'De mama's' gestart door luukske, 3 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    help!
    ik heb even advies nodig

Yinthe slaapt graag op haar buik of zij.. net als ik.
    leg haar in bed en madammeke draait meteen naar haar zij of buik..
    ze ligt nu ook al een poosje op bed en net ga ik ff kijken bij haar, maar schrik me de tandjes! ze ligt weer op haar buikje, maar met haar gezichtje recht naar beneden dus neusje en mondje op het matras.. dat is toch niet veilig??
    met een slaapzakje aan doet ze het ook.. ik weet niet hoe ik het kan voorkomen .. iemand tips???

2. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Hey meiden!

@deb: hihih wat een heerlijk ventje hebben jullie! leuk filmpje! en wat een onwijs grappige foto hahahah feestnummer!

@moontje: ja hij is leuk he! heb er zeker geen spijt van in iedergeval.. hoe is het bij jou? en met micah?

@marleen: wat een nare situatie allemaal weer sterkte!

@all: hier gaat alles goed behalfe me hand dan dat wordt alleen maar erger maar volgende week naar de arts dus we wachten af! moet donderdag een foto komen maken..

wat ik me nou afvroeg wat geven jullie jullie kindjes? wat is jullie eetschema met tijden?
    ik geef jay namelijk nog steeds 5 flessen;):) van 180+6 waarvan 1 zijn papfles is 180+6 plus rijstebloem.. ik ben al eens begonnen met hapjes hij kreeg daar alleen zoveel kramp van dat ik erweer mee ben gestopt.. ook ben ik een beetje bang omdat peet heel wat allergien heeft.. waaronder voedsel.. ik moet volgende week naar het cb dus wou het er daar ook over hebben maar het is ook wel fijn om teweten wat jullie schema's zijn..

nou dikke knuffel allemaal!

3. LittleMonsters

ai dat is zeker schrikken ja!!:( jay gaat ook op zijn buikje draaien.. ik doe zo ie zo zijn onderkant van zijn slaapzak onder zijn matras:D anders ligt hij smorgens aan de andere kant van het bed en zijn lakentje strak om hem heen.. meer kan je denk ik niet doen.. anders zou ik zeggen ducktape :D nee hoor grapje!:p

4. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    tja die slaapzak onder matras stoppen is geen gek idee alleen is die van Yinthe daar niet lang genoeg voor..
    en de langere die ik wel heb zijn volgens mij allemaal 90 cm

moet er wel iets op verzinnen want wil ze niet ineens dood in dr bedje vinden.. :(
    heb nog wel de nanny care altijd aan staan als ze in bed lig maar toch

5. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Even een verslagje van vandaag. Sorry voor de lap tekst. Heb het even gekopieerd van Hyves.

Luuk is vanmorgen vroeg opgenomen in het WKZ. Hij moest nuchter komen omdat hij meteen onder narcose moest voor de MRI. Het wakker worden ging moeizaam en hij voelde zich echt niet goed. Door de poliepen op zijn stembanden was het beademen ook wat lastiger. Toen ik binnen kwam hoestte hij heel hard en stikte bijna in het slijm. Dat hadden ze al een paar keer weggezogen.

Nadat Luuk bij was gekomen mocht hij weer mee naar de afdeling en kreeg hij zijn flesje. Hij wilde niet drinken dus alles ging door de sonde. Daarna werd hij wat rustiger gelukkig. De rest van de dag was hij vrolijk.

We hadden begrepen dat we de uitslag van de MRI pas op 30 mei zouden krijgen via de neuroloog. Aan het eind van de middag kwam de kinderarts vertellen dat ze uitslag al binnen was. Ze hadden het meteen beoordeeld en de rijping van de hersenen is goed. Wat een opluchting!
    Verder was er tijdens de narcose ook bloed afgenomen om lactaat te meten en dit was weer wat aan de hoge kant. Ze weten niet hoe het komt.

De uitslagen van de bloedtesten om te kijken of hij een stofwisselingsziekte heeft waren ook binnen. Hij heeft zeer waarschijnlijk geen stofwisselingsziekte. Wel was er een bepaalde waarde verhoogd die ook niet te verklaren is. Morgen komen er nog urine uitslagen binnen die andere stofwisselingsziekten kunnen opsporen. Hopen dat die ook goed zijn. (verwacht ik wel).

Verder is de dermatoloog geweest. Zij wil waarschijnlijk een biopt gaan nemen van zijn huid omdat de eczeem moeilijk onder controle te krijgen is ondanks de hormoonzalf. Verder is er een immunoloog geweest die gaat bekijken of er iets mis kan zijn met zijn afweer. Ook is de gastroloog geweest en zij zei dat er ontstekingswaarden in het bloed te zien zijn die kunnen duiden op ontstekingen in de darmen en voor de vierde keer was het eiwitgehalte verhoogd. Hij staat nu op de wachtlijst voor een scopie en weer is er een kweek afgenomen om te kijken hoe het nu met de eiwitten staat. Verder is ze bang dat hij allergisch is voor bepaalde voedingsmiddelen omdat hij nu ineens zoveel over geeft. We moeten per direct stoppen met de vaste voeding en hij mag nu dus alleen nog maar melk. Daar baal ik wel een beetje van... Des te eerder hij eet, des te beter!

Morgen komt de fysiotherapeut en de dermatoloog weer en donderdag komt de logopediste meekijken om te zien of de verwachting is dat Luuk binnen korte tijd zelf zal gaan drinken/eten.

Al met al een heel verhaal. Waarschijnlijk mag hij vrijdag weer mee naar huis. Zou erg fijn zijn.

6. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    @Wendy: Oei, dat is wel eng ja.. Heb zo geen tips voor je. Je hebt wel van die speciale matrasjes (of wat je over je matras kan leggen) en dan kunnen ze gewoon ademen ook al ze voorover liggen.

7. IreneH

IreneH Fanatiek lid

5 dec 2007
    1.979
    0
    0
    Omgeving Utrecht
    @Wendy. Kan Yinthe niet in een 90 slaapzak? Daar ligt Sara ook in... Heb je in ieder geval meer ruimte! En volgens mij zijn er ook van die systemen die je slaapzak een soort van vastzetten in bed. Tja, hoe leg ik dat uit. Oké stel je voor: matras, daarop een slaapzak en dan een band door de mouwtjes over het matras heen, waardoor de slaapzak 'vast' ligt. Moet je eens even googlen, misschien kun je het wel vinden...ik zal ook even zoeken.

8. LittleMonsters

is sins 2003 verboden.

9. IreneH

IreneH Fanatiek lid

5 dec 2007
    1.979
    0
    0
    Omgeving Utrecht
    Ik neem het terug. Lees op het www dat vastleggen eigenlijk veel enger is als je kindje gaat woelen. Dus doe dat maar niet!
    Kwam dit tegen: Buikligging - Veelgestelde vragen
    Als ik dat zo lees zou ik zeggen, koop een aerosleep matras en maak je niet teveel zorgen!

10. IreneH

IreneH Fanatiek lid

5 dec 2007
    1.979
    0
    0
    Omgeving Utrecht
    Dat wist ik niet, anders schrijf ik zoiets natuurlijk niet! Ik probeer mee te denken :)

11. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Ja, die bedoel ik, een aerosleep

12. LittleMonsters

geeft toch ook niet;)

13. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    Dank u dames!!!
    Wist ook niet dat dat 'vast leggen' niet meer mag, dat had ik ook al een beetje in mijn hoofd maar nu toch maar niet meer dan....
    Heb nu idd een 90 cm slaapzakje...
    En ga nog ff kijken wat er achter de link staat.

14. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    Wendy: oei, lijkt me naar om je kindje met het hoofd in het matras te vinden, zou geloof ik nooit weer slapen, en constant gaan kijken. Ik weet niet hoe je het kan voorkomen eigenlijk...

Mrsnuke: Hier ons schema:
    07:00- 180 + 6
    tussendoor fruit
    12:00- 180 + 6
    tussendoor een klein flesje met water/diksap of thee en een half ligakoekje stap 2
    17:00- warme hap
    18:45: laatste fles 210+ 7

Marleen: och jee, wat een naar verhaal weer...slijmen, hoesten, moeilijk uit narcose komen....arm mannetje.
    Hopenlijk vinden ze nu toch iets waar jullie mee verder kunnen...Jullie ploeteren nu al zo lang aan, en nog steeds is de precieze oorzaak er niet...voor jullie als ouders erg pijnlijk/vermoeiend en voor Luuk verreweg van leuk.
    *knufff*

debby:Owen ons kleine aapje ;) haha
    wat een grappige foto! Knap van hem!

15. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    Nou heb slecht geslapen, continue Behoefte om bij Yinthe te gaan kijken, maar met lang slaapzakje tussen matras en lakentje in de breedte verder onder het matras lukte het haar niet om om te draaien...

16. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ Debby: Zo, die is vlot! Wat een leuke foto zeg!

@ Wendy: Hier ook weer een buikslaper, net als de oudste. R. slaapt alleen op zn rug in de kinderwagen. Verder altijd op zn buik, net als zn grote broer.
    Ik stopte bij J. altijd de onderkant van zn slaapzak in onder het matras, zodat hij niet om kon draaien. Maar op een gegeven moment kan je het niet meer tegenhouden, dan worden ze zo sterkt dat ze toch wel omdraaien.
    O, ik zie dat dat als tip gegeven is. Maar vannacht is dat dus goed gegaan.

17. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Hier gisteren een leuke avond gehad. Mijn nicht heeft opgepast en wij zijn voor het eerst sinds de bevalling weer eens samen weg geweest. Naar de bioscoop, the fast and the furious. Was erg leuk om er even uit te zijn.
    Toen we om 23.30 thuiskwamen zat mijn nicht op met R. Normaal wordt hij nooit 's avonds wakker, maar pas rond 3/4 uur. Ze heeft hem toen nog maar een flesje gegeven. Voordeel was wel dat hij vanncht niet meer om 4 uur kwam, maar lekker tot 7.30 heeft doorgeslapen, heerlijk. Ik kan er vandaag weer tegenaan.

18. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    He Wendy, dat is me toch wel schrikken he! :S
    wij hebben ook zo een aerosleep matrasja en ik zou er een goed luchtdoorlatend overtrek over doen... en misschien zo een knuffelvodje? Dat is luchtdoorlaten, dat houdt mila altijd op haar gezichtje om te slapen, dus misschien kan je dat onder haar leggen?

Marleen, dus als ik het goed begrepen heb weten jullie nu nog niet veel meer?
    Wat vervelend! Ik hoop dat jullie snel duidelijkheid kregen zodat jullie kleine mannetje eindelijk geholpen kan worden!

Slapen: Mila wordt nu steeds vroeger en vroeger opgehaald omdat ik de 23ste weer aan het werk moet en ik wil niet dat het te bruuks gaat voor haar... ze moet dan om 7u20 opstaan en nu zitten we al aan 7u40! Maar de laatste dagen gaat ze dus weer over op 3 slaapjes!
    Ze drinkt ook snachts niet meer en zelfs de laatste voeding slaat ze bijna altijd over nu! Kan dit zo jong al met enkel bv?
    Zo is het nu ONGEVEER:
    7u40 opstaan
    7u50 drinken en daarna spelen
    9u30 slapen
    11u00-12u00 drinken en spelen
    12u30-13u00 verder drinken
    13u30 slapen
    15u30 drinken en spelen
    17u30 slapen
    19u00 drinken en knuffelen
    20u00 badje en knuffeltime
    21u00 drinken en stilaan aan de nacht beginnen

19. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Coco wat leuk zeg!!!
    en eens een nachtje doorslapen! ZALIG ;)

20. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ Ineke: R. sliep vanaf 5 weken door tot 7. Maar nu komt hij steeds (meestal, niet altijd) weer rond 4 uur. R. krijgt normaal gesproken nooit meer een late voeding, alleen gisterenavond dan toevallig omdat hij wakker werd. Maar we hebben hem er nooit voor wakker gemaakt.
    Doorslapen kan toch al wel op deze leeftijd. R. deed het immers ook al weken geleden.
    Wel slim dat jullie alvast aan het wennen zijn voor het vroege opstaan. Gaat Mila naar het kdv als je weer gaat werken of gaat er iemand anders oppassen?

Lekker schema hebben jullie zeg. Hier hebben we qua voedingen niet echt een schema.
    De regelmaat die wij hebben:
    rond 4 uur een voeding
    7/8 uur wakker en voeding
    halverwege/einde de ochtend een slaapje
    halverwege de middag slapen
    20 uur voeding en naar bed
    verder eet hij natuurlijk nog een paar keer overdag maar niet op vaste tijden.
    En spelen doen we ook niet op vaste tijden.

Deel Deze Pagina