Hoi , Ik merk dat L.precies verder zit kwa krachtmetingen om dingen te willen doen,net zoals de andere 2 kindjes maar dan weer sneller. Mijn man verschoot zijn eigen ook gisteravond leg je hem op zijn buik hupla naar zijlig en dan ineens buikspieroefeningen maken Carlo succes met testen! Marleen KNUFFEL!! Hier fototje van hem met zijn Bumba : Bekijk bijlage 127812
Irene heerlijk dat jullie zo genoten hebben van het weekendje weg. Ik heb je topic gelezen en zou wel even naar de ha gaan, misschien dat je dan ook even bloed moet laten prikken voor je onstekingswaarde. Vervelend dat je zo'n last hebt. Lilalien leuke fotos en wat kijkt de kleine wijs van zich af. Dames die vandaag weer moeten beginnen ik denk aan jullie.
Lilalien, mooie fotootjes Margootje en lot denk ik (sorry, bijlezen met Mila op de arm is moeilijk) koperspiraaltje is wel iets goeds denk ik, toch een bevragen bij mijn gyn dan! Ik vind het ook zo tegenstrijdig en mijn man al helemaal! Maar ja we moeten toch voorzichtig zijn ivm keizersnedelitteken... Succes aan iedereen die vandaag uit werken moet! Marleen sterkte met Luuk!
Thanks meiden voor jullie reacties! Heb net de ha gebeld en ze gaat eerst even overleggen met de arts of mijn bloed eerst geprikt moet worden. Kan tussen twaalf en half een terugbellen. Wordt vervolgd dus! @Margootje. Wat vervelend van die nachtmerries. Had je dat tijdens je zwangerschap al of pas sinds kort? En hoe was je nacht? @All. Gisteravond nog bijna bonje over de laatste fles. Wat een drama....Sara wilde niet wakker worden dus na 25 minuten had ze pas 60cc op. Hubbie nog even proberen maar die gaf het al snel op en wilde naar bed. Ik huilen....Ik trek het niet meer die gebroken nachten. Maar hubbie had zoiets van Ja als we nog anderhalf uur bezig zijn met die fles ga ik er liever vannacht een keertje uit. Ja lekker...hij moet werken en ik niet, dus vind niet dat ik hem dan eruit kan laten gaan. Dus moet ik.... Toch nog even geprobeerd om er wat in te krijgen en uiteindelijk heeft ze 100cc gedronken, niet echt veel dus. Denk je wat!?!?! Wordt madam vanochtend om kwart over zeven wakker!! Hoop zo dat het geen eenmalige actie was en ze nu de smaak te pakken heeft. Vanaf volgende week weer werken en dan zou het wel erg fijn zijn als ze 's nachts doorslaapt. Wat trouwens ook nog zou kunnen (bedenk ik me net) is dat ze afgelopen nacht voor het eerst ingebakerd in haar eigen bedje heeft geslapen ipv niet ingebakerd in de wieg bij ons.
Ineke als ik jouw verhaal lees van de mmm en zo dan zou ik misschien toch geen anticonceptie gaan gebruiken zodat je lichaam het misschien zelf op orde brengt dan maar aan de condooms misschien. Het is zo tegenstrijdig om anticonceptie te nemen, heb het idee dat je daar je lichaam weer mee in de war brengt. Ik heb ooit gelezen dat PCO kan komen door het vele anticonceptiegebruik omdat je lichaam zonder anticonceptie niet meer weet hoe hij het zelf moet regelen. Irene lekker dat de nacht zo goed was. En het kan zeker door het inbakeren komen. Goed dat je de ha gebeld hebt,verstandig dat ernaar gekeken word. Pijn in je gewrichten kan blijvend zijn na een zwangerschap.
Ja ik vind het ook erg raar hoor die minipil! Daarom dat ik ze maar 3 maanden neem (3 strips eigenlijk) daarna 'voorzichtig' zijn of zoals je zegt lot condooms en dan weer naar gyn na zo'n 6 maanden om te zien of de cyclus weer draait... maar kan ook zijn van niet met de borstvoeding want ik wil graag tot 6 maanden exclusief en daarna nog smorgens en savonds... Grietje amaai zeg die doet het goed!!!! Ben je bij K&G geweest? Zou je daar ook terecht kunnen om tussendoor te wegen? Ik moet nu nog 2 weken wachten!
Ineke: ja, ik had huisbezoek van K&G (de verpleegster kwam langs). Maar wij mogen ook gewoon langsgaan voor het gewicht en de lengte. We moeten alleen even verwittigen en dan meten en wegen de vrijwilligers onze kindjes. Anders vraag je het eens, mss kan je ook al vroeger eens gaan als je nieuwsgierig bent
@ Ineke: mijn gyn raadde ook het koperspiraaltje aan vanwege mijn cyclus. Je hebt tegenwoordig een nieuwe variant: de gynefix. Dit spiraaltje is kleiner dan het ouderwetse koperspiraal waardoor je een minder pijnlijke menstruatie hebt als bij het oude spiraaltje. Ondertussen blijf je ook je normale cyclus behouden en krijg je dus ook nog steeds een eisprong. Op die manier kunnen eierstokken dus niet lui worden Voorlopig gebruiken we hier nog condooms maar de pil wil ik sowieso niet meer innemen zolang we nog een kinderwens hebben. @ Irene: wat fijn dat Sara zo lang heeft geslapen!! Het zou heel goed kunnen dat het komt doordat ze lag ingebakerd of misschien is ze nu niet wakker geworden van jullie geluiden? Hopelijk gaat ze vanaf nu elke nacht doorslapen! Wat die nachtmerries betreft... Ik noem het altijd nachtmerries maar eigenlijk zijn ze dat niet Ik heb namelijk last van "sleep terrors". Ik word dan helemaal panisch "wakker" met hartkloppingen en zweten, echt super geschrokken. Soms sla en schop ik dan ook nog eens waardoor ik soms met blauwe plekken wakker word of half de kamer verbouwd is Meestal merk ik er zelf op dat moment niet veel van omdat ik toch nog half slaap en vaak slaap ik dan direct ook weer verder maar ondertussen heb ik geen goede nachtrust en ben ik 's ochtends nog even moe als de avond ervoor Ik heb er vooral last van als ik heel moe ben maar ja, hoe vermoeider ik ben, hoe meer last ik ervan heb dus daar word ik dan nog vermoeider door dus krijg ik er nog meer last van.... Zo blijf je wel bezig he! Sinds de gebroken nachten in het begin met Tess is het nu dus weer begonnen terwijl ik er al een hele tijd geen last meer van had gehad Goed trouwens dat je naar de ha hebt gebeld over je gewrichten! @ Grietje: zoo, jouw kleine man is dus al niet meer heel erg klein @ Wendy: hoe gaat het met je? Ik mis je hier wel hoor!!
@Ineke: benieuwd wat de HA zegt/doet?! @werken:meiden die vandaag beginnen, succes. het is niet makkelijk maar wel extra leuk om weer thuis te komen. hier na 4 dagen vrij heb ik deze week veel avonddiensten. ben er ook weer verdrietig van. @test: ook vanmorgen nega....pfieuw. maar blijf pijn houden. vervelend gevoel bij plassen. pijn bij plassen. vervelende onderbuikpijn. veel aandrang hebben. maar t is geen blaasontsteking. heb ik al veel vaker gehad en dat uit zich veel heftiger in heel veel plasaandrang, om de 5min zeg maar. dat is nu nog niet zo heftig.
@ Ineke: hier hebben ze op sommige avonden spreekuur bij K&G. Dan kun je daar gewoon langsgaan om te wegen en te meten.
irene: goed geslaagd weekend dus! wat goed van sara! hopelijk zet ze t door! maarre...ik schop mn man wel t bed uit hoor....tis ff lekker....mm vervelend van je gewrichten...hopelijk niks ernstig! mrsNuke: sterkte vandaag op je werk! grietje: zo das een mooi gewicht! carlo: zou toch je urine even laten checken hoor! kan ook een begin zijn....ook al voelt t anders....misschien wel een schimmeltje...kan ook naar je buik trekken! lila: wat een wijsneusje! leuk die fotos van je oudste ook! hier een vreselijke nacht gehad...zal jullie dr niet mee vermoeien! net op mn werk geweest, nu ff broodje eten en dan mn bed in...Ar is sporten, isa is bij een vriendinnetje spelen en tess slaapt...dus hopelijk is t mij ook even gegund! marleen: al nieuws????
@Margot. Jeetje dat klinkt niet fijn zeg. En wat je zegt...je komt in een soort vicieuze cirkel terecht hè...hoe vermoeider je bent hoe erger het wordt, hoe vermoeider je daar weer van wordt...pffff lastig! @Grietje. Zo dan !! Die gaat goed!! @Peertje. Even liggen meid, hoop dat het lukt! @All. Net ha gebeld en moet bloed prikken op van alles. Wel fijn dat er dan even het een en ander gecheckt wordt. Ga nog even mijn moppie spammen....
Hello ladies, Poeh, ben al even niet geweest en natuurlijk hebben jullie superveel gekletst Ik lees iets over anticonceptie: ik ga niet meer aan de pil totdat de kinderwens voorbij is. Manlief en ik zullen het voorzichtig doen en condooms gebruiken. Vooralsnog hebben we niks te vrezen, want we hebben nog geen seks kunnen hebben vanwege die cyste Al snap ik niet waarom ik zoveel dikker aan het worden ben? Ik was na de bevalling mooi slank en nu zit al het vet van voor de zwangerschap er weer op (vooral mn buik en taille)... Het is echt hard gegaan! En dat terwijl ik BV gaf en helemaal niet zoveel heb gegeten... Vind het zo lelijk Als ik in dit tempo doorga, dan ben ik over een jaar 20 kilo zwaarder... Binnenkort ga ik weer beginnen met mn temp bijhouden om te kijken of mn cyclus op gang komt. Verder heb ik erg leuke foto's gezien! En wat zijn jullie kindjes al sterk zeg! Optrekken, omrollen: gaaf hoor! @Marleen: das heftig... Dat ze naar zijn hoofd willen kijken... Wel goed dat ze nu eindelijk iets doen, arme ventje wat constant pijn heeft... Hebben jullie al eens geprobeerd te voeden terwijl Luuk op je bovenbenen ligt en met zn gezicht recht naar je toe? En dan met iets zachts onder zn hoofd? Omdat Jennifer met de vacuum is gehaald, kon ik haar de eerste 24 uur niet zittend voeden, want dat deed teveel pijn aan haar hoofd. Liggend ging wel goed, maar dat is met FV wat lastiger... Hebben jullie al eens een trend gezien wanneer Luuk wel en wanneer hij niet (ontspannen) drinkt? Wat is er dan anders...? Of is het steeds toevallig? @peertje: slaap lekker @grietje: flinke man zeg! Super hoor! @carlo: ik zou ook even laten testen op blaasontsteking... Voelt namelijk niet altijd hetzelfde. En zeker niet na een bevalling... Dan is je lichaam daar toch ook heel anders. @Margootje: ik vind een spiraaltje eng, ben bang voor de pijn. Sowieso ga ik niet een spiraal laten zetten wanneer ik aan het einde van dit jaar graag weer in verwachting zou willen zijn Beetje zonde voor zo kort. Misschien na de kinderwens, maar dan zet ik liever een hormoonspiraal. @Irene: ik hoop dat het van blijvende aard is, dat lange slapen!