Wendy: das best goed toch wat ze drinkt Lianne drink denk ik net iets meer dan 500 cc flesvoeding...(nog 3 voedingen van 180cc, maar niet allemaal leeg) Maar ze krijgt in de middag nog wel vaak wat diksap/water/thee met een koekje /soepstengel /broodkorstje
Hier is het net hoe t allemaal uitkomt hoor. Geen schema, dat werkt overigens bij Devin al helemaal niet. Ze drinken gemiddeld zo'n 600 a 700 cc, verdeeld over 4 grotere of 5 kleinere flesjes. S morgens krijgen ze er rijstebloem door. En als er tijd tussen de flessen zit en ze zijn nog wakker, krijgen ze wat hapjes groenten. Morgen voor het eerst bloemkool haha. Mn stiefbroer word weer papa Ze hebben al 3 meiden, enkele miskramen en zelfs een afgebroken zwangerschap na de 20 weken echo omdat dit kindje heel veel ernstige afwijkingen zou hebben.. en nu dus weer zwanger.
Oja wij zitten nog op de nutramigen nr1, de 16e hebben we weer een afspraak bij de dietiste en krijgen we de verwijzing naar nr2. En van nr2 raken ze meer verzadigd en 'mogen' ze niet meer als 800 cc van hebben geloof ik.
Hier ook zo! wordt toch ook door CB/K&G aangeraden he! Mijn tante die onthaalouder is doet het ook zo... of zijn er mensen die het anders doen?
wendy; heb ook gestemd hoor! yinthe heeft toch een prima schema?! zou t lekker zou houden hoor! luukske: ja was heerlijk ooo mika ook een tand! ja achteraf is alles verklaarbaar heh ik ga morgen vitamine D halen, want tess komt nu niet meer aan de 500cc.... ze eet nu: 8.00 - een boterham met 120cc tussendoor als ze niet slaapt liga met sap150cc 12.00 - een boterham met 120cc fruithap met sap 17.30 - groentehap 19.00 - pyjamapapje tussen de 150 en 200cc
Jeetje, al een boterham, wat lijkt het dan alweer snel te gaan allemaal!! Naja het gaat gewoon ook veel te snel allemaal...
hier ons schema. 7:00 fles 180cc + 6 schepjes.. maar die drinkt hij niet helemaal leeg. 10:30: fruithap 13:00 Pap water + 6 schepjes. 14:30 nog beetje diksap 60/80cc 17:30: warm eten 19:00 fles 150+ 5 schepjes 22:00/22:30: avondfles ( ja ik weet het hij krijgt nog steeds late fles) nou ga weer werken meiden.
Hier wil Owen nog geen brood eten. Hij gaat ervan kokhalzen. Schijnt vaker voor te komen met kindjes met voedingsproblemen (moet de logopediste nog even vragen of zij nog tips heeft). Groente krijgt hij rond 17.00 uur of als hij naar het kdv is, rond 17.30 uur. Fruit 's ochtends. En verder gewoon flessen.
Hier ook fh in de ochtend en gh later in de middag.. Broodkorstje krijgt ze ook wel eens maar volgens mij komt daar 95% van terug tijdens het sabbelen.
Haha wendy, hier ook zo met broodkorst. Maar cb vertelde dat dat niet erg is. Tis alleen al goed voor proeven, voelen en de spraakontwikkeling.
@grietje, succes met je sollicitatie! balen dat je deze week alleen bent. @debby, de zus die in hoensbroek woont(heb namelijk meerdere zussen) heeft geen kinderen, ze is lesbisch en heeft laatst haar vriendin verloren. @doorslapen, hier dus idd ook weer even niet zo, maar das echt door de tandjes. @tandjes, Mika heeft er echt last van....wie gebruikte hier dentinox en wie iets anders? moet even kijken wat ik ga halen, misschien iets in Duitsland, iets homeopatisch.... @schema, hier komt het niet op een uurtje, maar het fruit geef ik in de loop van de ochtend, en warm doen we 's middags. 's ochtends een boterhammetje, en tussendoor een soepstengel, of thee of iets anders.... @all, ga even naar mijn werk met Mika, moet de admin een beetje bijwerken.
Soepstengel? Hier hadden ze op het cb gezegd dat ik dat niet mocht geven voorlopig omdat die niet goed week worden en ze dan 'in de problemen' zou kunnen kopen met harde scherpe stukjes...? Geef trouwens ook wel een ligaprakje tussendoor. Vind ze heerlijk!
soepstengel geef ik sinds een paar dagen.(niet de hele stengel maar 1/4 , om te proberen) Gaat best goed, en is een minder geklieder dan die liga koekjes.... als ze die eet dan zit alles eronder! wat voor groenten geven jullie zoal?? Ik blijf wat steken op wortel, bloemkool, broccoli en sperziebonen... zo nu en dan pasta/rijst
Hier alleen nog maar worteltjes en vandaag voor het eerst bloemkool. Voor de rest flessen waarvan dus 1 met rijstebloem. Devin heeft zichzelf helemaal opengekrabt en dan moeten we net naar het CB vanmiddag..
Wij geven ook geen soepstengel, omdat dat inderdaad niet week wordt. We hebben wel eens lange vinger geprobeerd, maar hij gooit alles net zo hard op de grond, zonder te proeven. Terwijl speelgoed en alles WEL in zijn mondje gaat... Wij geven hem potjes groenten, dus dat is van alles qua smaak. Vers wil hij niet hebben...
http://www.ggd.net/pool/gezondheidspublicaties/babyvoeding.pdf... is wel een duidelijke site. Daar staat trouwens dat vit D pas hoeft worden gegeven bij minder dan 200 ml opvolgmelk.. (weet niet meer wie er om vit D zou gaan)
jootje: ik! maar ik heb van t cb dat als ze minder dan 500cc melk binnenkrijgt ik dan 10mg vit D moet geven.....dus ik volg dat advies gewoon op, kleine moeite en aangezien mevrouw steeds minder gaat drinken geloof ik niet dat t kwaad kan hier ook potjes en dat gaat er prima in soepstengel doe ik ook niet, soms een halve cracotte, die word ook zacht, maar meestal liga(ja das wel een knoeiboel hahaha) luukske: zielig dat mika er zo'n last van heeft! ik gebruik dentinox, werkt top! heb t nu al weken niet gebruikt want ze heeft geen last(nog steeds 2 tandjes) homeopatisch heeft hier bij allemaal nooit gewerkt! maar wie weet! grappig om te lezen al die schema's en dan zie je pas echt hoe hard t gaat!!!!!