Hallo dames, ik ben ook weer van de partij hier hoor. Ben even een beetje afwezig geweest ivm vakantie, zaterdag was J. jarig en dat is groots gevierd en gisteren en vandaag moest ik werken. @ marleen: Wat een mijlpalen zeg. Ik ben ook nog niet met R. naar het zwembad geweest, zou wel een keertje willen. Op vakantie is het er eigenlijk niet van gekomen. Ik zou het ook fijner vinden hoor, dat mensen aan je vragen wat er is dan dat ze achtrer je rug om staan te praten en te gissen. Pff.... jullie weten allemaal wel dat R. al maanden niet meer echtdoorslaapt maar de afgelopen week is het echt één en al drama. Hij komt 's nacht eidere 2 uur en wil dan echt bij me drinken. Ik word er een beetje moe van... Hij komt oom echt steeds om dezelfde tijden: 2 uur, 4 uur en 6 uur. We gaan deze week beginnen met proberen dat mijn man eruit gaat vanaf de tweede keer dat hij wakker wordt en dat hij gewoon niks meer krijgt. Hopelijk gaat hij daaraan wennen, en geeft hij het op en gaat hij doorslapen maar ik betwijfel het. Hij drinkt steeds zo veel bij me 's nachts, heb toch echt het idee dat hij echt honger heeft.
Grietje, Allegria vind ik HEEL mooi, rest is nogal persoonlijk vind ik! MrsNuke, Mila drinkt ook nog eventjes rond 23u-23u30, is eigenlijk niet zo erg, toch? slapen ze tenminste goed door
Zo dit weekend laatste (5de!!!!!!) laag verf op de muren gedaan... verwarming opnieuw aangesloten (radiotoren waren ook geverfd) en alle meubels weer verhuisd naar de woonkamer! Joepie, wat leuk, precies een nieuw huis
OMG 8 maanden vandaag...................waar is mn kleine beebje nou????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
Ieps! 8 maanden al! Wauw! Tristan wordt morgen 7 maanden... Het gaat ook allemaal veel te snel hé! Marleen: leuk, dat zwemmen! Dan kan je eens écht genieten hé Ineke: jouw meisje is toh heel vrolijk en prefect goed qua groei en gewicht? Dan zou ik geen probleem maken over die late voeding hoor! Tristan heeft nu 4 voedingen per dag. fles, gh, fh, fles 't zijn wel flessen van 210ml en Heel grote porties groentenpap en fruitpap! Hij eet dat allemaal in een ijltempo op! Hij is eigenlijk echt gulzig! En ongeduldig. Maar dat is hij altijd al geweest... Voor de rest is hij echt een vrolijk mannetje! Steeds lachen en brabbalen en ieders aandacht trekken! VRAAGJE: Ik zou graag een draagdoek kopen om op reis te gebruiken binnen 2 weken. Ik schat dat Tristan nu wel 8 kg zal wegen. Welke doek raden jullie aan? Dankje!
@Grietje: Ik raad géén draagdoek aan.. Ik heb verschillende geprobeerd, maar ik kan het allemaal maar kort volhouden. Op den duur gaat alles zeer doen. Komt misschien omdat ik het niet gewend ben, maar ik vind het in de praktijk erg tegenvallen. Ik heb een knoopdoek geprobeerd, een minimonkey en een ringsling. We hebben wel een draagzak van Babybjorn en die bevalt me het best, maar ook dan ben ik er met een half uur wel klaar mee.
R. heeft een tandje sinds vanochtend. Zou het daarom komen dat hij zo lsecht slaapt? En nu maar hopen dat hij er niet mee in mn borsten gaat bijten, dat deed J. toen namelijk wel.
Ik raad een Manduca aan! Heb ik voor Mila en die zit altijd perfect! Lekker knus, buik tegen buik, ze kan slapen als ze wil (met kapje erover dat ingebouwd zit) of lekker rondkijken... wij zijn al verschillende lange wandelingen gaan maken en ik had nooit last van mijn rug en Mila weegt nu toch ook al 7kg... Geen gedoe met knopen en je kan in 1-2-3 vertrekken of doorgeven aan je man (even aan de touwtjes trekken en klaar) Ik heb ook een Ellevill zara knoopdoek, vind ik ook leuk zitten, maar is iets meer training... voor een 2dehandse kan je altijd kijken op dragen en voeden- website OF als je wil mag je de mijne best lenen? Maar dan zou hij wel met de post moeten...
coco, hier heeft Mila mij enkele keren gebeten... zeker toen tandje nr2 eraan kwam deed dat ERG veel pijn! Toen telkens AUW gezegd en gestopt met drinken... pas na 10-15min opnieuw... blijkbaar had het effect, want ze doet het niet meer! SUCCES! Want tis echt niet leuk he, je zit met schrik te voeden terwijl het net ontspannend moet zijn! en hopelijk betere nachten nu
even snel een berichtje... het gaat niet goed hier, man is gister voor een week weg om te kijken hoe we verder willen gaan... gelukkig gaat het met feline heel goed!!! ik hoop dat er een dag komt dat ik weer gezellig met jullie mee kan kletsen... liefs nony
@Nony: Jeetje.. Ik ben er een beetje stil van... Ik hoop zo dat jullie er wel uit kunnen komen samen. Wat is je eigen gevoel? Heeft jullie relatie nog toekomst denk je? Er zijn sowieso wel veel veranderingen in jullie leven. Anders huis, kindje erbij en de nodige drukt die daarbij hoort. Heel veel sterkte! (en mocht je je verhaal kwijt willen, je mag me altijd PB-en)
Oei nony... wat rot om te horen!!! Hopelijk vinden jullie de juiste oplossing om beiden gelukkig te worden en optimaal van jullie prinsesje te kunnen genieten...
nony: jeetje meid, heftig! gelukkig gaat t met feline goed, maar had graag gehoord dat t met de rest van tgezin ook top ging! sterkte meid! coco: een tandje zou best de onrust van de nachten kunnen verklaren....maar dat is vaak achteraf heh... hopelijk gaat ie je niet bijten...als ik zie hoe tess af en toe op dr fles bijt ben ik blij dat t niet mn tepel is! ineke: dat is toch hetzelfde als een baby bjorn? die hebben wij, al gebruik ik m dit keer amper! hoe is t trouwens met Lilalien? iemand nog contact met dr?
Hoi! Eigenlijk is het toch een héél groot verschil met de BB: de baby zit buik tegen buik, je kan hem ook op de rug dragen, hij is véél beter voor de rug van de baby omwille van de gespreide beentjes die in feite een M vormen, het gewicht is véél beter verspreid om rugklachten bij de drager te vermijden. Ik gebruik hem zelfs als ik het huis wil stofzuigen en dochterlief wat hangerig is Het is echt een "ergonomische voorgevormde draagzak", zelfde principe als een draagdoek maar dan geen knopen. Met Lilalien alles goed! Ze heeft het druk gehad met verhuis en huizenjacht maar zij en de kids stellen het goed
Hoi! Ik heb een BB maar vind die echt niet makkelijk eigenlijk! Ineke: bedankt voor het voorstel maar dat moet je niet doen hoor! Stel je voor dat er iets mee gebeurt!!! En die manduca ziet er idd handig én stevig uit. 'k Heb ondertussen al voor iets anders gekozen; Een "mei tai wrap around". 'k Heb hem besteld voor 40euro, valt goed mee vind ik. En ik kan die nog een hele poos gebruiken. Nony: echt rot om te horen!!!! Hopelijk geraken jullie eruit... 't is niet makkelijk zoveel veranderingen. En dan dikwijls nog hormonen enzo die roet in het eten gooien. 't Is iets heel anders maar hier ook soms 'moeilijke' momenten. Op een bepaald moment heb ik zelfs gedacht, 'als Tristan er nu niet was, was ik weg' Erg, ik weet het. Ik ergerde me aan alles en was zelf eigenlijk niet leefbaar. Nu ook, volgende week doop en ik doe ALLES alleen. Hij zit constant op de pc. Meestal om huizen te zoeken (en dan wil hij dat tonen... op het spitsuur van de dag, wanneer ik ververs, eten geef, eten maak, was... en dan druft hij kwaad zijn als ik er niet vlug genoeg ben...) 's Avonds kijkt hij de ene manga sersie na de andere (in het frans). Terwijl ik maar bezig blijf. In het weekend blijft hij altijd liggen, staat nooit eerst op. En dan denk ik, ik heb geen werk, dusja... maar soms vind ik het héél erg oneerlijk. Ik kan niet slapen overdag, heb ik nog nooit gekund dus dat maakt het natuurlijk extra vermoeiend. Ach, hij probeert anders wel hoor. Filmpje afhalen voor mij, vragen wat ik wil, wat me beter zou doen voelen, wat hij kan doen enzo. Maar hij zal zelf niet veranderen natuurlijk. Soms is hij gewoon z'n 'luie' zelf. Hij kan geen complimenten geven, dat lukt hem gewoon niet. Hij zegt wel soms 'je ziet er goed uit' maar verder dan dat komt hij niet. Als ik daar dan achter vraag zegt hij 'dat weet je toch'. Dusja, volgens hem moet hij dat dan niet zeggen hé. Discussie over gehad (hij snapt het echt niet). Moeilijk hé MANNEN!!! (mijn schoonzus haar man is ook zo en heeft me gezegd dat we misschien best een handleiding geven aan de toekomstige vriendin van hun jongste broer )