Tja. Het moet ergens vandaan komen die pijn maar waar weet nog steeds niet waar vandaan. Raadsel is het Eind aug ook naar internist terug maar die zal me ook wel weer niet verder kunnen helpen. Maar goed.... Ga nj weer ff aan leuke dingen denken aan de andere kant.... Fijne avond allemaal!
Hoi meiden! Heel vermoeiende dag gehad... drukke ochtend op school met ouders die kwamen eindeloze en vooral nutteloze vragen stellen (2de beste kindje van de klas dat oh nee niet 1ste beste kindje van de klas is -zucht-) en namiddag zolder van school ontruimen van 30jaar oude prullaria omdat ze een nieuwe vloer komen zetten en nieuwe ramen... En Mila die superaanhankelijk was... Maar ja, ik mag eigenlijk niet klagen, twas maar 1 hels nachtje, dus duimen voor een betere nacht nu! EN met mijn suffe slaapkop natuurlijk hier een heleboel dingen verkeerd gelezen hihi Maar nu heb ik ALLES eens goed nagelezen en GOED begrepen hoor
Oohhh lekker lijkt me dat, zulke ouders.... Haha heb je wel eens he, dat dingen niet goed tot je door dringen.. Maar dat overkomt vast niet alleen jou
Draaien jullie kindjes allemaal al helemaal door? Luuk draait sinds een paar dagen wel helemaal en daar zijn we erg blij mee! Hij draaide al wel op zijn zij, maar kwam vaak niet over zijn armpje heen, maar nu dus wel. Ik vind dat hij momenteel best vooruit gaat. We hopen dat het zo door blijft gaan! @Wendy: Blijft rot dat ze niks kunnen vinden.. Pijn moet toch ergens vandaan komen lijkt me. Nu snel naar bed, want anders wordt het te laat.
Marleen JA!!! Voorheen sinds 2 weken eerder toevallig, nu helemaal door en door en met opzet en dan vindt ze het natuurlijk helemaal geweldig
Marleen, yinthe idd ook! Sinds een maand, anderhalf misschien, weet ze ook hoe het werkt met dat armpje. Maar wat super goed van Luuk! Moet eerlijk zeggen dat ik het nog niet verwacht had met alle nare levenserVaringen die hij nu al heeft op medisch gebied. (niet lullig bedoeld) En hoe gaat het nu met eten? Wanneer was nou de dag van de onderzoeken ook al weer? 20e?
Luuk: wat goed dat je al helemaal kan rollen! Is leuk he!! Nog een uur en dan zit me nachtdienst er op ben zooooo moe!
Dahhhhhh wat ligt mijn bedje toch lekker. Nu slapen tot een uurtje of half 12....niet langer anders slaap ik vannacht niet.trusten
@ Jootje: O, ik vond dat ik het altijd zwaar had met mijn werk in het weekend tot 3/4 uur. Maar jij moet de hele nacht door. Respect hoor. (vond je gisteren al een beetje ene luilak toen je zei dat je geslapen had, maar je was gewoon even aan het voorslapen, hihi, sorry...) Hoe vaak heb jij zulke nachten? En hoe los je dat op met de kindjes als jij tot 11.30 slaapt? @ Marleen: Wat goed zeg van Luuk dat hij nu helemaal doordraait. Wat doet hij nu nog meer omdat je zegt dat hij vooruit gaat? Ga zo door hoor Luuk: Super! Hier een voor osn doen goede nacht gehad. Ik lag om 1 uur in bed uit mijn werk en R. kwam maar één keer, rond 4.30. Vanaf 21.00, dus hij heeft toch eindelijk eens een keer een rukje achter elkaar gemaakt. Denk toch echt dat het tandjes waren dat hij 's nachts elke 2 uur kwam. Er zijn nu 2 tandjes door trouwens.
Oja, en R. heeft gisterenavond voor het eerst een papfles op (met bv). Hadden we al eens eerder geprobeerd maar toen wilde hij het niet. Nu ging de fles bijna leeg.
Hoi! Tristan draait sinds 4,5 maand naar z'n buik maar hij draaide nog niet terug. Daarna lag hij in het zh voor bronchiolitis maar sinds 5 maanden draait hij volledig door en terug (buik en rug). Ondertussen draait hij naar buik, rug, zij, ... aan een sneltempo! Hij rolt zo van het tapijt af (dat trouwens héél groot is!). Ik leg hem op z'n tapijt, ver van alles, en als ik terugkom ligt hij al bijna onder de salontafel! Hij gaat zich nu ook heel hoog afdrukken, steunt bijna niet meer op z'n onderarmen maar alleen op z'n handjes. Volgens mij wil hij echt kruipen... (*proud*) Maar Marleen, ik ken evengoed novemberbeebjes die helemaal nog niet rollen, zelfs geen klein beetje. En die zijn ook ok Luuk doet het fantastisch!
Luuk gaat het ook steeds beter doen op zijn buik (liggen). Eerst kon hij nauwelijks zijn hoofdje omhoog houden en nu wel en hij gaat vanuit die positie nu ook dingen pakken en dat deed hij voorheen ook nog niet. Ik zie dus echt een verbetering en als hij op een speelkleed ligt dan is hij ook in een mum van tijd op een andere plaats. Hij doet dus echt zijn best. Qua eten mag hij nog steeds alleen melk en dat gaat nog erg moeizaam. De ene keer wat beter dan de andere. Vanmorgen dronk hij zelf maar 10 cc dus dat schiet niet op. Soms drinkt hij 70 of 80 en daar zijn we dan erg blij mee. Pap (melk ingedikt met Nutriton) gaat redelijk. Hij eet dan 50cc. Zijn mondmotoriek is wel oke volgens mij, want hij doet keurig zijn mondje open en slikt het goed door. Jullie kindjes doen het ook erg goed zie ik!
Het klinkt allemaal wel een stuk relaxter Marleen, of is dat niet zo? Al een idee/plan wanneer jullie weer gaan beginnen met bijvoeding of is dat voorlopig nog niet aan de orde?
Ja gaat allemaal relaxed hoor. De zorg is wel intensief, maar daar zijn we aan gewend. Hij kan ook makkelijk ergens mee naar toe. Ik neem de pomp dan gewoon mee. Je wordt er zelf ook makkelijker in. Maandag wordt Luuk weer opgenomen in het WKZ en dan krijgt hij dinsdag de maag/darmscopie en gaan ze ws. ook hersenvocht afnemen. Na de scopie mogen we misschien weer vaste voeding gaan geven. Ik hoop van wel. Is ook een beetje afhankelijk van de uitslag denk ik.
jay rolde helemaal in de ronte maar heeft zo in ene besloten dat hij niet meer van buik naar rug kan rollen best vervelend snachts... maargoed... kruipen doet hij na tijgeren is het.. achteruit doet hij al sins een maand hij gaat nu sins 2 weken ook vooruit ik heb nu van die foamen puzzelstukken die je aan elkaar kan maken.. want hij kletterde een paar keer zo hard om dat ik dacht ai ai dat wordt huilen maar dat is nog niet gebeurt maar voor het geval dat, vald hij nu wat zachter.. zijn er meer beebs die onzettend slecht slapen.. zal het een sprongetje zijn? meneertje wordt 5/6 keer in de nacht wakker gaat wel weer slapen maar ik kan dat niet meer slapen me wallen hangen echt op me hielen en merk dat ik door het slaaptekort snel geiriteerd raak... snel moet huilen en niets wil lukken.. kan me kont ook niet lichten of meneer zet het op het brullen heeft hij nooit gehad en sins vorige week is dat weer iets nieuws..
@ marleen: Veel succes en sterkte en een dikke knuffel weer voor de opname. @ MrsNuke: Hier ook een slechte slaper, al wéééken. Maar wat het nou is, sprongetje, honger, tandjes, temperatuur op zn kamer... ik denk van alles wat.
Marleen wat heerlijk om te lezen dat Luuk druk bezig is met zijn ontwikkeling en hij het ook leuk vind op zijn buik. Hopelijk mag hij na volgende week wat vast voedsel en gaat dat beter. Ik vind dat je het zo goed doet en je er zo goed onder blijft.
ik heb geen idee maar wordt er moe van.. overdag huild hij ook heel veel wordt er echt heel moe van... en een klein beetje geiriteerd soms ga ik in de keuken staan en doe de deuren dicht en laten huilen is geen optie want meneer stopt gewoon niet... en het rare van alles is dat hij dit sins een week doet daarvooor nooit iets aan de hand altijd zoet spelen snachts gewoon slapen..