Het eten van Owen gaat verder heel goed. Hij krijgt nog wel steeds de 'RedBull' voeding. Inmiddels overdag 3 flessen van 170 en 's nachts nog een fles, maar die zit inmiddels op 120. Verder eet hij flink fruit, groenten en een toetje, dus dat gaat eigenlijk heel erg goed gelukkig! De logopediste heeft bij ons zeer zeker geholpen. Wij gingen eigenlijk alleen heen als we tegen een 'probleem' aanliepen en toen Owen in het zkh lag is ze regelmatig geweest. Ze heeft ons veel goede tips gegeven, dus wij zijn erg blij met haar! Kan me voorstellen dat jullie het allemaal even genoeg vinden meis, alles op z'n tijd. Misschien wel een goed idee om een afspraak te maken als hij naar 'vaste voeding' mag? Daar gaf ze ons ook goede tips in bij Owen, bijv. de lepel recht in zijn mondje stoppen en niet 'helpen' met het eten in zijn mondje laten 'vallen'.
@Jootje, wat vervelend dat Lianne zo huilerig was . En zeker na een nachtdienst te hebben gedraaid. Oh arme Lianne, weer een oorontsteking . @sensee, gezellig dat je er weer bent! Ik vond het ook lastig om een ritme te vinden met 2 kinderen (nog steeds als ze thuis zijn heb ik geen tijd voor de laptop ).
hey meiden, had gisteren een heel verhaal voor iedereen getikt, en toen....server had storing, weg tekst....had daarna ook geen zin en tijd meer om opnieuw te beginnen, ben de stad in gegaan met de 2 mannen, en daarna had ik een bijscholing....EN daarna nog een woordenwisseling met hubbie....ach ja, moest er gewoon uit bij mij. vandaag was Mika wat ziekjes(hangerig en veel slapen), dus tijd om een boekje gelezen(had ik gisteren bij de kringloop gekocht) en heb het in 1 teug uitgelezen, heb bijna het hele boek moeten janken....het ging over een moeder en haar pas geboren meisje met Down....weet niet of het de hormonen waren(heb al een paar dagen zo'n ongi gevoel, maar er komt niks, PCO is echt zijn kop op aan het steken) of omdat ik me in die vrouw kan verplaatsen door wat wij hebben meegemaakt bij Luka's zwangerschap(weet niet of jullie het verhaal (nog) weten: de artsen waren er van overtuigd dat hij een chromosoom afwijking had, en Down, wrs niet levensvatbaar!!!). het boekje heet: mijn stille kind, van Els Rosenmoller nou... Luka is bij opa en oma, en Mika ligt in bedje, hubbie is bij de Griek eten met zijn werk, dus ik ga lekker bankhangen!! effe niks!!
Ik ga direct even kijken of dat boek in de bieb te verkrijgen is. Klinkt inderdaad heftig. En fijn he PCO...grrrr, daarom ben ik aan de pil gegaan!
Balen dat boek is niet te lenen bij onze bieb. Mag ik het van jou lenen? Ik betaal de verzendkosten uiteraard!
Lijkt me een superboek Luukske!!! Debby hoezo daarom aan de pil gegaan? Bedoel je dan om regelmatiger te worden? Ik heb het ook... wil binnenkort mijn minipil laten en dan zien of ik een cyclus krijg... maar kan ook zijn dat er niets komt (door bv of pco) en dan moet ik na 3m naar de gyn... Sinds vandaag zit ik voor 10weken vast aan mijn 'onzichtbare' beugel: invisalign! Tis omdat 1 van m'n snijtanden naar voren geduwd is door een koppige wijsheidstand... maar pfffff ik heb al hoofdpijn van de druk!!!
@Ineke, vervelend dat je nu al hoofdpijn hebt . Gelukkig is het 'maar' 10 weken. Sterkte! En om inderdaad regelmatig een bloeding te krijgen Ʃn omdat ik niet het risico wilde nemen om weer zwanger te worden. Arnoud wil zich straks laten helpen. Daarna ga ik overleggen wat wijsheid is met mijn PCO.
Weer terug van mijn bruidsreportage. Was een lange, maar superleuke dag. Ik heb echt en allerleukste baan van de wereld Welkom terug Sensee! Leuk dat je er weer bent. @Jootje: He balen dat Lianne weer oorontsteking heeft. @Debby; Duidelijk verhaal over logopediste. Fijn dat het eten bij Owen nu een stuk beter gaat. Super! Hij ziet er ook erg goed uit vind ik. Hier ook weer een nieuwe mijlpaal. Ik typte gisteren of eergisteren dat Luuk op zijn buik kon rollen en nu rolt hij helemaal door!! (dus van rug naar buik naar rug) *blij-stuiterdestuiter* Dit blijven voor ons zulke bijzondere momenten! `
Coco Jootje en ik hebben op een forum geschreven van de nov.2008 kindjes. Pco: Als je nog een kinderwens heb dan zou ik niet aan de pil gaan met PCO. De pil gaat het toch allemaal regelen van binnen en als je stopt moet je lichaam het weer oppakken en omdat het geregelt is door de pil kan het zijn dat je lichaam het weer niet doet. Heb dit ooit gelezen dat de vele PCO te maken kan hebben met pilgebruik omdat je lichaam het niet meer zelf kan. Ik heb na Tygo niets meer gebruikt om te kijken wat mijn lichaam deed. Nu had ik het geluk dat ik door de hormonen van mijn zwangerschap ineens een beetje een cyclus had gekregen wel langere maar wel met ei bleek na een gyn onderzoek. Dames ik hoop voor jullie ook dat de PCO minder is of weg is en jullie een cyclus hebben. Marleen wat een heerlijk gevoel dat Luuk zo aan het ontwikkelen is zeg!! Sensee wat super dat het goed gaat met Jaime, geruststellend gevoel denk ik he.
PCO, tja, mijn gyn heeft me verzekerd dat het niet door pilgebruik komt, 1,5jaar na mijn pilstop had ik nog steeds geen behoorlijke natuurlijke cyclus! Maar hij zei wel dat het na een zwangerschap beter kon gaan, dus daar hopen we op, zodat ik geen hormonen meer hoef te nemen voor een volgend kindje!
morning.... debby: oh vandaar! hahahaha... jootje: ach arm kind.....en jij dan amper kunnen slapen...pfff vermoeiend! beterschap met je meisje! sensee: hee jij hier! luukske: zal t boek onthouden! lekker rustig avondje gehad?? ineke: o vervelend die hoofdpijn...dan duurt 10wk wel lang marleen: GOOOO LUUK!!!!!! hier: gisteravond uit eten geweest met vrienden, was erg gezellig.....iets teveel gedronken....nu een btje brak.....en het is natuurlijk heeeeeerlijk weer vandaag
Goeiemiddag! Peertje succes met je brakheid! Vervelend altijd...Hoe gaat het met je moppie? Wat is pco? Ineke hoop idd dat het dan nu wel opgelost is want lijkt mij niks om nog een x hormenen te nemen voor krijgen van een kindje. Lot ja zeker erg goed gevoel. Soms vergeten we het bijna en soms moet je er ineens aan denken de operatie en herstel etc. Dan krijg ik al koude rillingen bij de gedachte hoe heftig dat was. Terwijl ik dat op dat moment dan ook weer niet zo heel erg door had, maar mss zelfbescherming ofzo? MArleen echt super nogmaals van Luuk! Weet je dat ik gisteravond nog nadacht wanneer ging Jaime rollen. Ze is van eind oktober 2006 en ging volgens mij pas in mei of juni 2007 rollen. Jaime was met zitten ook heel laat...En ze heeft echt mega lang geteigerd, niet gekropen. Debby fijn dat het zo goed gaat met Owen. Vanochtend met Jaime vaderdagkado gehaald. MEzelf ook een paar nieuwe schoenen kado gedaan . Vanmiddag is er hier iets in de wijk, een culinair evenement..buiten. Beetje jammer. We willen er graag naartoe maar het komt hier bij vlagen met bakken de lucht uit . Ga ff bij mijn meisje op de bank. Princess and the frog geleend bij de bieb . Fijn weekend allemaal!
@debby, heb je een PB gestuurd, ik stuur je het boekje op! @ineke, hoofdpijn al minder? @peertje, haha, dat zijn de gevolgen van te diep in het glaasje kijken....gaat het nu wel beter? @sens, wat heb je ghaald voor vaderdag? PCO is eigenlijk dat je een hoop eitjes hebt (kralenkrans)die zich niet goed ontwikkelen, waardoor je dus een onregelmatige cyclus of zelfs geen cyclus hebt(dat heb ik dus steeds gehad), doordat de eitjes slecht/langzaam rijpen, en soms helemaal niet. @vaderdag, heb bij action 2 canvasdoeken gehaald, en we hebben de voeten en handen van Luka en Mika erop gezet met vingerverf....en dan krijgt hij nog het zelfgemaakte kado van Luka dat hij op school heeft gemaakt @PCO, komt echt niet door de pil.... hier na de geboorte van Luka nooit een eigen cyclus gehad, en nu na Mika 3x, werden wel steeds langer, en nu dus niks meer sinds 5 mei(en zwanger ben ik niet) dus ik denk dat ik nu weer cyclusloos door het leven ga.... wisten jullie trouwens wel dat je een verhoogde kans op baarmoederhalskanker hebt als je niet geregeld een onttrekkingsbloeding(mbv de pil, provera oid) krijgt? dus vandaar dat het bij PCO wel van belang is dat je iets doet voor een onttrekkingsbloeding....ik kon dus van mijn fert arts 4x per jaar een kuur provera nemen, dan was het goed...ja of natuurlijk de pil. hubbie wil zich niet laten helpen.... nou meiden, ik ga aan het werk, heb avonddienst!! fijne vaderdag voor alle papa's!!!
Go Luuk! Wat een SUPERnieuws Marleen, echt knap van jullie mannetje. Arnoud is weer aan het verven, we blijven geloof ik bezig, hahaha. Ach...hebben we iets te doen . Ik vind het nu wel erg donker nu het erop gaat, oeps.... @Lot, grappig dat je dat schrijft (geen pilgebruik met PCO), want met Ryan ben ik spontaan zwanger geworden (direct na het stoppen met de pil) en met Owen moest ik hormonen spuiten, want ik had van mezelf geen eisprong en ook niet met tabletten (Clomid). Dus het zegt niet altijd iets schijnbaar. @Peertje, mijn moeder zei altijd 's avonds een vrouw, overdag een vrouw . Succes met je brakheid, ben je de dag doorgekomen? @Luukske, had je pb gekregen, dank je wel alvast! Let me know wat de verzendkosten zijn, dan krijg je die natuurlijk terug (handig als ik je rekeningnummer ook krijg via pb ). En ik meende inderdaad ook dat het wel belangrijk is dat je een ontrekkingsbloeding krijgt een aantal keren per jaar. Ik ben nu aan de pil gegaan en zodra Arnoud is geholpen ga ik kijken wat voor mij wijsheid is. Werkse!
Oh ja, Owen tijgert/kruipt dus maar sinds gisteren begint hij ook een soort halve stap te zetten onder het kruipen. Dus dan zet hij zijn voetje plat op de grond en met gebogen knie zet hij dan een stap (volgen jullie 'm nog). Hij gaat echt zooo snel qua ontwikkeling (alhoewel hij ook al 8 maanden is natuurlijk .
Oke, ik bedenk me alweer wat de kleur betreft, het is echt zoooo gaaf!!! We hebben ook nieuwe fotolijsten gekocht en die komen er dan ook op, word echt supercool (denk ik ). Zal later voor en na-foto's laten zien.
OMG, dit was mijn kleine mannetje Ryan.... (was even een foto aan het zoeken van het 'oude' muurtje bij ons en kwam deze tegen).
Wat een schatje die Ryan en Owen doet het goed zeg! En super van Luuk ook trouwens!!! Sensee, welkom terug ja alle beebjes volgen hun eigen ritme he! Sommigen kruipen zelfs niet en gaan van tijgeren meteen door naar lopen... Blijft spannend om dat allemaal te ontdekken he! Hier dus ook een megavoorraad eitjes... maar zelden een eisprong! Moest na 90dagen toen ook naar de gyn om duphaston te nemen om een bloeding te krijgen (frustrerend als je al 9 maanden zwanger wilt worden) maar ja... toen dus aan de hormonen gegaan!
jootje Ben je weer een beetje bijkomen van je nachtdiensten?? maar helemaal alleen?? wat doe je dan (ook al weer??) voor werk? het wat balen dat lianne weer een oorontsteking heeft.. hopelijk gaat het deze keer beter met de kuur.. coco fijn dat r iets meer doorsliep van de week. en hoe gaat het nu? grietje hier ook al zo een die al rollend overal komt. haha best grappig he? marleen nou gelukkig groeit ie wel goed op voeding die hij binnen houdt. ow ja.. spuugt hij nog veel van wat hij zelf drinkt? vond het idd al een soort 'opluchting' dat je er weer vaak bent hier.... wat fijn dat je zo geniet van je werk zeg! dat geloof ik meteen dat je zo'n leuke dag hebt! kun je mij niet opleiden en 'inhuren' voor als er hier in de buurt een aanvraag is ? mrsnuke amai je wallen op je hielen?? das nogal wat! (hahaha muts) maar wel vervelend zeg dat het nu snachts zo gaat. debby wat ontzettend fijn dat het zo goed ging bij de logopediste! maar wat vervelend dat je zelf in de lappenmand zit zeg hoop dat het mee valt als je de uitslagen hebt... ahhh wat een mooie ventjes heb je toch he...! hahaha jullie blijven ook bezig met het huis he?? dat kruipen van Owen zoals je het omschrijft, is dat nog steeds die mogli manier die we op dat filmpje hebben gezien?? lot gefeliciteerd!!! en succes met psz... sens hey wat leuk dat je er weer bent! en fijn dat je een beetje een ritme hebt! hoe is het met Jaime? ow laat maar zie het al... fijn dat het goed gaat! hopeljik bij de controle ook bevestiging daarvan hahaha goed he? vaderdagkadotje halen en zelf ook iets scoren.. hier nog 1 luukske zo irritant he! als je na een heel verhaal typen ineens geen verbinding meer hebt ofzo.. als ik dat nog eens heb doe ik voortaan altijd ff ctrl/c voor ik op verzenden klik. oww dat boekje is waarschijnlijk helemaal niet goed voor mij nu maar heb toch ook de behoefte om er naar op zoek te gaan... edit: heb hem al gevonden.. morgen ff bestellen... ineke ohhh een beugel joh? ik ken die nie? maar ja.. dat komt misschien omdat ie onzichtbaar is.. hopelijk heb je hem niet lang nodig... peertje ah das vast heel gzellig gweest dan ... maar vanochtend ff niet zo.. hoop dat je je nu weer wat beter voelt??? zow.. bn weer een beetje bij... EINDELIJK nu ga ik gauw naar bed want heb mega last van mijn rug... truste allemaal!!!