@Marleen, wat vervelend dat Luuk weer meer aan het spugen is . Moet zeggen dat Owen ook zijn 'slechtere' dagen heeft. Het zou bij Luuk inderdaad wel door die scopie kunnen komen lijkt mij.
Van mij hoeft het niet.. Maar hun verwachten het wel... Heel vervelend helaas.. Als we niet gaan bellen ze op of we nog leven.. Ze wonen 10 min verderop lopend dan...
Hier naar Duinrell geweest, t was megadruk maar megaleuk haha. Voor de rest, Carmen heeft weer eczeem in dr gezichtje.. kan alleen t potjesvoeding bedenken óf t warme weer? Weet niet of ik t had verteld dat Devin as dinsdag weer getest word op zijn motorische ontwikkeling want de fysio is ongerust.
@Patrouschka: Wat vervelend dat de fysio ongerust is... Wat valt hem/haar op dan? Krijgt hij een motorische test? Die heeft Luuk ook gehad (en die scoorde daar heel laag op)
Ja, hij heeft al 1 test gehad en deze wijkte dus méér af als de vorige keer toen ze m deed. Nu krijgt ie nog een andere test en als deze ook onder de maat gaat scoren worden we heel waarschijnlijk doorgestuurd naar de ka. Moedergevoelens kun je niet onder uit he, ik heb altijd gezegd dat er wat met t jochie is, maar dat ik t niet kan plaatsen. Nu is t nog niet zeker of er echt wat is, maar ik twijfel ontzettend. Mn man is er nog nuchter onder en misschien maar goed ook. Devin doet nl nog niks, behalve als er een babygym boven m hangt of iemand geeft iets aan m dan speelt ie wel met zijn handjes. Voor de rest niet, hij houdt zijn beentjes vaak stijf, heeft zijn knietjes of voetjes niet gepakt, hij kan zijn hoofdje nog niet mee draaien opzij/omhoog zeg maar. Al dat soort dingetjes. Hij ligt alleen maar op zijn rugje te mopperen en te mopperen.
@MrsNuke: hoe was de kermis? Pfff, elk weekend naar je schoonouders. Wat vindt Peter daarvan? Is het niet een idee om toch proberen aan te geven dat je elk weekend teveel vindt...? Of anders gaat Peter alleen met de kleine man? Kun jij af en toe ook iets voor jezelf doen. Lekker laten verwennen of met vriendinnen de stad in? @Marleen: laten we het hopen dat het spugen "slechts" door de scopie komt? Dat zou betekenen dat het snel weer beter gaat, lijkt me. Nu nog kraamvisite! Wow, lekker op tijd Ik studeer rechten en moet al heeeeeel lang alleen de scriptie nog. Weet niet eens meer welk jaar ik mn Master ben begonnen (2008). Ik werk ook 3 dagen in de week. Dus moeder, werken en studie. Ja, dat is nogal wat. Gelukkig is Jennifer een schatje en heel makkelijk, maar ik mis haar wel. Nog een maandje en dan is het scriptie gedoe hopelijk voorbij en kan ik meer tijd doorbrengen met mn lieffie Ik moet en zal mijn Master afmaken! En dan ben ik meester in de rechten, gek idee wel @Debby: lekker geshopt?
@BabyP: Oh wauw, super dat je rechten studeert. Werk je nu ook al in die richting? Zou wel fijn zijn als het eind nu echt in zicht is. @Patrouschka:Hmm... klinkt inderdaad niet zo goed.. Ik hoop dat hij "gewoon" een laatbloeier is en dat het vanzelf gaat komen, maar kan me je ongerustheid wel voorstellen. Onze oudste was ook niet vlot maar hij kon wel heel vroeg praten en is een heel pienter ventje (is nu 3 jaar) Luuk loopt ook behoorlijk achter, maar die draait al wel, pakt zijn voetjes wel en als je hem neerlegt dan ligt hij zo aan de andere kant van het kleed. (niet kruipen, maar door het vele bewegen verplaatst hij zich wel).
PAtroeshka, hopelijk toch niet al te slecht nieuws dinsdag en is het 'slechts' een kleine achterstand die makkelijk in te halen is!!! Duim voor je!!! Schoonouders; wij moeten ook elke weekend verplicht er naartoe, komen amper naar hier terwijl ze op 10min met de auto wonen en hier elke week minstens 1 keer langsrijden voor de kiné... maar even komen nee hoor, wij moeten gaan als het hun uitkomt dan nog wel... Houden geen rekening dat we een gezin zijn met baby die alletwee werken en dus ook eens wat leuks willen doen! We gaan ook elke zondagmiddag naar mijn ouders eten, maar das echt relaxed, als we niet kunnen geen probleem, lachen, grapjes, heel leuk... bij s-o ist stress tot en met!
@schoonouders: ik verbaas me er over dat jullie "verplicht" naar schoonouders gaan. Wij gaan alleen als het ons uitkomt en anders hebben ze gewoon pech. Het is ons leven en wij vullen dat in zoals wij dat willen en ouders of schoonouders hebben daar niks over te zeggen. We hebben ook vrienden waar we in het weekend wel eens heen willen en ook vinden we het fijn om gewoon met ons eigen gezin thuis te zijn.
Even een fotootje spammen van het babyzwemmen. Jammer genoeg zijn de onderwaterfilmpjes mislukt, omdat ik ze per ongeluk niet op mn pc had gezet en toen van het kaartje gewist Donderdag poging 2. Maar deze foto is ook leuk Bekijk bijlage 162368
@Schoonouders, jeetje, het verbaast mij ook dat schoonouders/ouders dit 'opleggen'. Hier gaan wij ook alleen als het ons uitkomt (mijn ouders wonen sowieso bijna 2 uur rijden bij ons vandaan, mijn schoonouders bij ons in het dorp). En mijn schoonmoeder past iedere week 1 dag op (bij haar thuis). @patroes, zou de eczeem inderdaad even aankijken. Het kan inderdaad beide dingen zijn. Wat vervelend dat Devin zo achter loopt qua motorische ontwikkeling. Ben benieuwd wat de fysio zegt. En zo blijkt maar weer dat je moedergevoel toch vaak wel klopt. @BabyP, wat leuk dat je rechten studeert. Werk je nu inderdaad ook al in die richting? Ik werkte zelf als secretaresse op een advocatenkantoor. En wat wil je straks graag doen, welke richting? Wat een leuke foto van het babyzwemmen!
@Patroeshka: dan doet hij inderdaad nog niet heel veel... Hopelijk is hij inderdaad "gewoon" langzaam en trekt het vanzelf bij. Of met hulp van een fysio? Sterkte! Ook zo sneu als hij wel wil, maar niet kan.. Zielig... @Marleen: nee, doe nu niks juridisch. Is vrijwel onmogelijk een baan in te vinden met slechts een WO bachelor. Zonder master ben je niks in mijn vakgebied, zeker niet sinds HBO Rechten bestaat... @Ineke, ik sluit me aan bij Marleen. Hoe kan het toch dat zij dat zo van jullie kunnen eisen? Jullie zijn toch inderdaad ook je eigen gezinnetje? Ik begrijp dat het ontzettend moeilijk moet zijn om hier eens goed met ze over te praten, maar denk je dat je dit nog 18 jaar (bij wijze van) kunt volhouden...? @schoonouders: mijn schoonouders zouden ook het liefst elk weekend langskomen. Ze komen nu elke 2 of 3 weken (of wij naar hun). Ze bellen vantevoren of we tijd en/of zin hebben en het is geen enkel probleem als we al andere plannen hebben. En hebben heel duidelijk gemaakt (al toen ik zwanger was) dat wij het meteen moesten aangeven als we het teveel o.i.d. zouden vinden en wat wij van hun verwachtten (of juist niet). Is het een idee om een soort eigen site te maken voor de baby? Als je daar regelmatig wat op zet (met foto e.d.), en je schoonouders de link geeft, kun je mssn iets minder vaak heen, omdat ze dan al meer hebben kunnen lezen?
@Debby: uiteindelijk wil ik rechter worden, maar ze zijn flink aan het bezuinigingen op de opleiding hiervoor, dus dat is geen optie meer. Ik ga na het behalen van mn master nog even verder werken waar ik nu werk. Andere dingen zijn op het moment belangrijker: we zijn bezig met een huis kopen en eerst maar een brusje voor Jennifer Ik kijk daarna wel weer verder. Ben nog jong Leuk dat je als secretaresse op een advocatenkantoor hebt gewerkt! Wat doe je nu eigenlijk voor werk? Of ben je fulltime moeder?
Pfff... Morgen alweer werken... Ben nu bezig met schrijven in Jennifer's overdrachtsschriftje van de opvang. Ze vinden het leuk als wij terugschrijven, dus dat doe ik dan maar braaf Zeker na 2 weken vakantie wel leuk.
Babyp leuke foto!!!! S-o: het was al zo voordat we getrouwd waren... ze zijn HEEL ERG EGOCENTRISCH!!! Niet veel aan te veranderen helaas... ze geven mijn man dan een enorm schuldgevoel en doen alsof de wereld gaat vergaan, tranen, zielig doen,... ik haat het, maar ik doe het voor mijn man plezier te doen!
Hoi dames, even een teken van leven vanaf hier. Ben zo druk thuis en op mijn werk. Ik heb bijna niks bijgelezen, dus haak gewoon vanaf hier weer in bij jullie. Heb nu 5 dagen achter elkaar gewerkt. Morgenavond nog eentje en dan lekker 3 dagen vrij. Deze afgelopen 2 drukke weken zijn wel een aanslag geweest op mijn vriezer voorraad. Heb nu nog maar 3 flesjes in de vriezer staan, terwijl er pasgeleden nog één lade helemaal vol was. Ik krijg het gewoon niet bijgewerkt met kolven. Ik kolf wel steeds tussen de voedingen door, maar dan heb ik maar net 20-30ml dus dat schiet ook niet op. Waar zijn die tijden gebleven dat mijn borsten overstroomden....? En dan ben ik ook nog 5 kilo afgevallen de afgelopen 3 weken. Ook niet echt de bedoeling. Ik denk een combinatie van druk, stress, lange dagen, gebroken nachten, veel werken. Ben wel blij met mijn figuurtej nu maar afvallen tijdens te bv wordt toch afgeraden? Verder gaat alles goed hoor. Ook met R. Hij is zo'n leuk en vrolijk mannetje. Gaat nu ook steeds meer vast voedsel eten, dat gaat zo goed. Hij vindt de wortel, pompoen en zoete aardappel heerlijk. Morgen broccoli maken. Hij slaapt alleen nog steeds niet door! Zou dat ook komen doordat ik minder melk lijk te hebben?
marleen: balen van t spugen....zou best een reactie kunnen zijn toch?! mrsNuke: bah, die verplichte bezoekjes....hier gelukkig geen last van... ineke: das toch ook raar....pfff sommige sch.ouders.... patroeschka: oei, dat klinkt idd niet fijn voor je ventje....kan me wel voorstellen dat ie dan moppert....hij zal ook best gefrustreerd zijn....suc6 ermee! babyp: zoo druk bestaan hopelijk is je scriptie snel afgerond! wat een leuke foto!!! schatje!!!!! coco: je hebt t maar druk! haha..waarom probeer je niet een keer flesvoeding voor t slapen gaan dan? of heb je dat al gedaan? zo hier is de rust weer wedergekeerd! pfff ben wel moe, gelukkig heb ik zelf geen 5 kids!!!....straks lekker naar bed en dan morgen weer werken....blehhhh helemaal geen zin in met t warme weer...terwijl hubbie lekker met tess naar t strand gaat met een vriend......... jootje: zag trouwens dat jij mn schoonzusje op je fb hebt staan, waarschijnlijk via zp, november 2008 mama's?? zou dat kunnen???
Nee, hier geen flesvoeding. Ben juist bang dat als we een voeding gaan vervangen voor fv dat de vraag en daarmee dus ook de productie nog minder wordt. Ik ga straks lekker in mijn vrije dagen weer vaker aanleggen en zoveel mogelijk tussendoor kolven, ookal zijn het steeds maar kleine beetjes. En proberen zelf wat meer rust te pakken en wat meer slaap te krijgen.
Zoooo daar waren we weer.....een keer.... Debby Nee ik werk niet... Nou ja, fulltime mama + huishouden is eigk ook werken he? Nog lekker geshopt?? Marleen He wat balen dat ie weer zo spuugt. Zo'n scopie is idd niet niks, 'hopelijk' is het daarvan en dan dus snel weer over (ook hopelijk) StemmenIs hier op de site (zie onderschrift) (maar volgens mij heb jij al gestemd) Pffff nu nog kraamvisite...?!?! Mrsnuke En heeft peet daar net zo'n zin in als jij? Of wil die dat wel graag ieder weekend blijven doen? Anders gewoon zeggen hoor! Je mag toch ook leuke dingen doen in je weekend? Patroes Wat naar van de exceem en ook van de zorge vd fysio Wanneer is de uitslag vd test? Babyproject Wow!! Gaaf joh! ik wil ook zo'n studie! Is niet lullig bedoeld maar had het helemaal niet achter je gezocht! Ik dacht meer iets in de richting van verzorging of medisch ofzo Aaahhhhh wat n leuke foto!!!! Ineke Neeeee! Dan afschaffen die hap! Dan zijn ze maar ff boos hoor, jammer dan... en schuldgevoel, ff heel lullig maar dat kun jij ook? In tranen omdat die verplichtingen te veel worden en dat ze te veel van jullie eisen. Die sporen echt niet! Coco Succes met de kolfopbrengst ophogen, hoop dat t lukt! Hier vandaag ineens voor t eerst in mn leven zonneallergie! Baal er zo van!