november 2010 mama's, deel 2!!

Discussie in 'De mama's' gestart door luukske, 3 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ Wendy: Ik ga nog even stemmen hoor, had het deze maand geloof ik nog niet gedaan. Kan je er ook nig iets mee winnen of is het voor de eer?

2. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    O sorry Wendy, zag dat ik al wel gestemd had dus kan nu niet meer stemmen.

3. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    Jaaa een minimonkey draagzak!
    En een maand lang de foto op zp in t groot :D

4. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    Jammer!
    Maar maakt niet uit hoor!
    Hoop dat het niet nodig is ook

5. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    @wendy: je hebt er weer een stem bij ;) Ik had blijkbaar nog niet gestemd.

6. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    Joepieeeeee
    Dank je wel:D

7. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    coco hier ook minder kolfopbrengst!!! vroeger 150-170ml, nu 40-50ml en moet iik op borsten duwen...
    fv voor slapen is geen oplossing!!!!!! vriendin opbeforum probeerde het een hele tijd maar baby was er gewoon niet an toe door te slapen... maar haar productie kreeg wel een slag!!!
    hopelijk komt het snel...

8. babyproject

babyproject Niet meer actief

@coco en @Ineke: er is toch zo'n neusspray die kan helpen wanneer de kolfopbrengst niet zo groot is? Die zou de toeschietreflex vergroten? Misschien het proberen waard!

Ik denk ook dat doorslapen weinig te maken heeft met de borstvoeding, idd zijn ze er waarschijnlijk nog niet aan toe, wat Ineke zegt.

9. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Ja ik heb de neusspray van na de bevalling, maar ik heb hem niet meer gebruikt... ik kolf enkel om mijn 2de borst te legen sochtends omdat ze genoeg heeft aan 1 (is ook goed dik dan), niet om voorraad, ik heb nu 2m vakantie en de vriezer steekt al vol...
    mss toch eens proberen... thanks om me eraan te herinneren!

10. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Tja, over het eraan toe zijn... Toen R. 5 weken was sliep hij door van 22.00/23.00 tot 5.00-7.00 uur. Een paar weken later ging hij zelfs rond 21.00uur al naar bed en maakte hij nachten van soms wel 10á11 uur.
    Dan zou je toch zeggen dat hij eraan toe is he. Maar toen werd hij een keer verkouden en werd hij daar 's nachts steeds wakker van. Sindsdien komt hij weer iedere nacht. Met af en toe een uitzondering dat hij 'doorslaapt' tot 5 of 6 uur.
    Vannacht was het ook weer 23.30, 2 uur en 6 uur.
    Mijn mannetje heeft het dus wel gekund, maar wil het nu niet meer.

11. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Goedemorgen,

Weer een zonnige warme dag, heeerlijk!

@BabyP, wat voor werk doe je nu? Vervelend he dat ze aan het bezuinigen zijn overal op :(. Ik ben momenteel werkzoekende, zit in de WW. Ik werkte altijd 3 dagen, maar zou het liefste 2,5 dag willen werken.

@Coco, dat zijn lange werkdagen meis! Gelukkig straks even 3 dagen vrij, lekker van genieten. En Owen slaapt ook nog steeds niet door en hij krijgt gewoon FV, dus het hoeft niet per se te zijn dat je niet genoeg voeding hebt. Op het cb zeiden ze tegen ons dat we de fles kunnen proberen af te bouwen 's nachts, steeds minder. Dat het nu een gewoonte is geworden voor zijn lichaampje.

@Peertje, balen dat je vandaag moet werken meis! En de logeerpartij dus overleefd :D. Hahaha gelukkig geen 5 kids, misschien ooit wel een 4e?

@Wendy, fulltime mama en huishouden is inderdaad ook werk! Heerlijk geshopt, voor Arnoud wat kleren en voor Owen. Ow wat balen dat je zonneallergie hebt, misschien dat het later nog wegtrekt? Dat het de eerste zon is?

12. aapje79

aapje79 Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.712
    28
    48
    gelderland
    goedemorgen
    vanaf nu ben ik werkeloos. ik hoop wel weer aan het werk te kunnen, maar eerst maar eens genieten van de aankomende vakantie.
    @marleen het dochtertje van mijn vriendin ligt nu sinds donderdag in umc radboud in nijmegen, ze heeft een beetje dezelfde klachten als luuk lijkt wel, ik heb haar jou blogs laten lezen. ze heeft al een tijd hier in een streekziekenhuis gelegen maar ze kunnen niks vinden.
    @wendy jij ook al aan de zonneallergie? ik heb er sinds 3 weken last van, wordt gek af en toe van de jeuk. ik heb er wel wat voor gekregen van de huisarts.

13. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    goeiemorgen meiden,

gisteren alles bijgelezen, en na een heel bericht te hebben getypt....ALLES WEG!!! balen natuurlijk, maar geen puf meer alles opnieuw te tikken...

**wil even mijn ego berichtje kwijt**

afgelopen vrijdag hebben we gesprek gehad met de kinderpsycholoog en kinderpsychiater over de uitslagen van de testen van Luka.
    het was wel erg confronterend....hij heeft dus (zoals ik al dacht) ADHD.
    Het was een lang gesprek, maar de puzzelstukjes vielen wel op zijn plek.
    Maar het meest confronterende was dat ik ook getest moet worden, want ik blijk dus ook wrs ADD te hebben, das nog niet uitgesproken, maar het wijst er wel op, en het zou ook een bij mij een hoop verklaren qua gedrag/gevoel etc....

hubbie en ik hebben zaterdag een gesprek gehad met hubbie's nichtje en haar man(hij heeft ook ADHD, en weet dit pas sinds 2 jaar) en hij schudde ons eigenlijk wakker(snel afgeleid, dromerig overkomen, vergeetachtigheid, drang naar actie, niet stil kunnen zitten, steeds dingen willen doen etc).

vanochtend heb ik een afspraak gemaakt bij de psycholoog, en ik kan 14 juli terecht....heb het hele weekend nagedacht, en het moet gewoon....

de kinderpsychiater gaf aan dat ADHD vaak erfelijk is, dus ik wil nu gewoon duidelijkheid.

14. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ Aapje: Hopelijk snel weer aan het werk maar inderdaad eerst genieten van je welverdiende vakantie.

@ Luukske: Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen, heb daar helemaal geen verstand van maar wil je heel veel sterkte wensen en een dikke digitale knuffel geven.

15. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    R. ligt nu al voor de tweede keer vandaag op bed. Zal wel door het warme weer komen dat hij zo moe is, normaal slaapt hij niet zo veel overdag.
    Hopelijk maakt hij nu even een rukje want einde van de middag en vanavond is het niet te houden in zn kamer van de warmte.

16. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    @Aapje: Wil je mij af en toe een beetje op de hoogte houden over het dochtertje van je vriendin? Misschien zou dat voor ons ook nieuwe aanknopingspunten op kunnen leveren vanuit een ander ziekenhuis? Je vriendin mag me trouwens ook toevoegen op Hyves als ze dat zou willen.

@Luukske: Kan me voorstellen dat het confronterend is wat je allemaal gehoord hebt.

Net vakantie geboekt voor a.s. vrijdag. Gewoon even een weekje weg. Zijn we wel aan toe!

17. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ Marleen: Zal jullie goed doen hoop ik, even lekker een weekje ertussenuit. Waar gaan jullie naartoe?

18. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Ja is lekkker, even weg. :) We gaan naar Weerterbergen (Weert) We wilden sowieso in NL blijven met Luuk voor het geval er iets niet goed zou gaan met hem. In het buitenland lijkt me dat niet zo handig.

19. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Marleen heerlijk even een weekje ertussenuit en verdient hebben jullie dat zeker. Wat rot dat Luuk weer zoveel spuugt na het onderzoek zou het toch weer geirriteerd zijn.

Luukske geloof zeker dat het confronterend is, voor jouw maar ook over Luka. Wat is nu het traject voor Luka verder? Succes en sterkte

Aapje ben je ontslagen of ontslag genomen? wat voor werk doe je? Hopelijk vind je snel een nieuwe baan, succes.

20. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    hey meiden,

@aapje, geniet van de "vakantie", en dan hopelijk snel een leuke nieuwe baan!

@coco, denk idd dat het de warmte is, hier ook een manneke dat wat hangeriger is, en graag slaapt.

@debby, lekker geshopt....heerlijk. ik ga woensdag met hubbie voor mij, aangezien ik de zwangerschapskilo's er niet af heb, zit mijn zomerkleding gewoon niet lekker, dus even wat nieuws kopen....maar ik hoop volgend jaar toch echt in die leuke jurkjes en rokken te passen die nu nieuw in de kast hangen.

@lot, het is idd confronterend, MAAR ik zie het wel als een positiefs iets, want het heeft nu echt een naam!
    Luka zal komend schooljaar wrs een "rugzakje" krijgen, kan gewoon op zijn BS blijven(misschien zelfs al naar groep 3, maar dan moeten hubbie en ik nog bekijken), en verder hebben we nog gesprekken bij de kinderpsych. over de verdere behandeling etc. ik heb zelf een afspr staan voor de 14e juli....

Deel Deze Pagina