november 2010 mama's, deel 2!!

Discussie in 'De mama's' gestart door luukske, 3 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Marleen Sacha heeft dat ook gehad. Ik werk op woensdagochtend thuis en kwam niet zo goed uit hij en wakker terwijl hij normaal sliep. Idd mss fase of sprong.

Klinkt goed dat brocante. Ik heb er niet zoveel verstand van. Koop wat ik mooi vind. Onze slaapkamer heeft wit met beete grijs/aarde kleur. Beneden is het creme kleurig met beetje groenige kleur soort guacamole kleur ;). Hier van alles wat als het maar comfortabel is.
    M en ik gaan volgende week nachtje Amsterdam doen met zn twee. Ik wil eigenlijk gewoon weer een x uitgaan ofzo. Iemand tips voor tentjes waar we niet te oud lijken??

2. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

hier bruin muren al wil ik die wat lichter hebben met wit geschilderde meubels.. (kalkverf) met lekker door geschuurde randen.
    heb voor jay ook een ouderwetse brocante stoel gekocht.. ook mooi in de kallk gezet..

3. Ladydotje

Ladydotje Actief lid

10 jun 2011
    132
    0
    0
    verkoopster
    vlakbij Breda
    tis zonde...
    mijn BV is ineens helemaal gestopt...
    nou ja.. bijna helemaal.
    kan mijn meisje iig niet meer voldoende geven dus helaas verplicht over moeten stappen.
    nu heeft ze dus vandaag denk ik daardoor veel last van krampjes gehad ofzo.. laatste tijd sliep ze iedere keer rond 21 uur, nu pas een half uurtje!
    hele tijd huilen... echt krijsen soms van de pijn. dus nog maar wat sinaspril gegeven en een beetje bij mij laten drinken nog en dat vond ze toch wel wat want toen wilde ze ineens wel slapen.
    tis zonde..
    baal echt zeg!

4. babyproject

babyproject Niet meer actief

Oh Ladydotje... Wat balen dat je zo plots moet stoppen! Heeft dat te maken met de zwangerschapshormonen?

Ik hoop niet dat ze last houdt van de flesvoeding. Geef je HA?
    Ik denk als eerste aan KMA, maar dan had ze natuurlijk ook last moeten hebben gehad van je BV?

@hier: druk weekend gehad met verjaardagen.

Jennifer is een heerlijk vrolijk ding. Qua bewegen neemt ze lekker haar tijd. Kruipt nog niet en doet ook geen moeite haar voeten neer te zetten. Ze kan wel goed zitten als ik haar neer zet. Kan nog niet zelf gaan zitten. Rollen en draaien kan ze goed. Ze is met de fijne motoriek ook goed. Ze is ook verder heel alert en pienter. Ze observeert veel en babbelt lekker.

Verbaas me nog steeds wel een beetje dat ze maar 420 gram was aangekomen, omdat ze dus nog juist helemaal niet zoveel beweegt. Maar ze is meer dan 3 cm gegroeid in de lengte en ze had genoeg babyvetjes reserve, dus tis wel goed.

Ik heb vandaag een beetje een EUREKA gevoel. Jennifer had de laatste tijd weer van die nachten dat we er heeeeel vaak uit moesten omdat ze een keer of 10 jammert in haar slaap. Ze wordt zelf niet wakker en als je het speentje geeft, wordt ze weer stil. Ze begint vaak al rond 23:00 en dit gaat de hele nacht door.
    Gisteren legde ik de link met de situatie rond 4/5 maanden, toen ze in de overgang van 5 naar 4 flessen zat. Toen jammerde ze 's nachts ook veel. Gisteravond bij de 1e keer jammeren (dat is toch op het tijdstip dat wij naar bed gaan) een half flesje erin gegoten terwijl ze gewoon doorsliep ;) en het werkt!!!! Dus we hebben de 23:00 droomvoeding maar geherintroduceerd met bijna 8,5 mand ;) Zou ze dan gewoon al die nachten honger hebben gehad? :):$

5. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    hey meiden, we zijn weer thuis van vakantie, en ik ga nu lekker alles bijlezen. hubbie is bij mijn zus verven, dus vandaag een dagje alleen met de kids....

@slapen, Mika heeft op de camping elke dag geslapen van 18u tot 7-8u, en nu weer thuis.....22u tot 7-8u, en jammeren om 5u!!

@all, vrijdag kregen we op de camping telefoon van mijn schoonmoeder, mijn schoonzusje was naar het ziekenhuis (36w3d zwanger) gebracht om 12u. en om 15.15u belde hubbie's broertje om te zeggen dat ze een dochter hadden, genaamd AMY, en om 15.07u geboren!
    ze had 's ochtends wat zeurende pijn, VK gebeld, en ze verontschuldigde zich nog dat ze meende dat ze zich aanstelde, en de VK kijken....5cm ontsluiting!! meteen richting ziekenhuis, en even later dus al 10cm!! schoonbroertje was net op tijd daar!!
    we zijn zaterdag gaan kijken, en ze lijkt echt op Mika....

moet eerlijk zeggen dat het vrijdag en zaterdag echt begon te kriebelen, en ik er wel moeite mee heb dat het hier wrs bij 2 blijft! we gebruiken dan wel niks, maar mijn cyclus is naatje pet!

oh ja, ben trouwens ook vorige week naar de psych geweest, en ik heb dus ADD....ach ja, we zien wel hoe en wat, moet iig 4 aug weer voor een nieuw consult!

6. Ladydotje

Ladydotje Actief lid

10 jun 2011
    132
    0
    0
    verkoopster
    vlakbij Breda
    ik denk dat het gewoon wennen is. zal toch anders zijn of ze BV of KV krijgt. en dat zullen de darmpjes ook vinden denk ik toch? komt vast wel goed.

baal er wel van dat ik nu niet zelf de keuze heb kunnen maken. en toen ik net zwanger was was ik er op voorbereid dat het waarschijnlijk zou stoppen maar nu bijna 9 weken (is natuurlijk ook nog niet lang) dacht ik dat het wel goed zat maar helaas.

heb verder ook jullie dingen gelezen maar ik reageer ff als ik 'mezelf' weer ben ;)

fijne avond allen!

7. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    @LAdydotje: Kan me voorstellen dat het balen is dat het nu zo loopt terwijl je nog graag langer BV had gegeven. Ik hoop dat jullie meisje snel aan de flesvoeding gewend is en dat ze er geen last meer van heeft.

8. babyproject

Het is hier rustig... :(

Dan spam ik nog wel even een fotootje?

Ons meisje kan nog niet veel, maar wel steeds beter los zitten. Alleen als we haar neerzetten hoor, denk dat het nog wel even duurt voordat ze zelf doorheeft hoe ze er komt ;)

Bekijk bijlage 167964

We zijn bezig met overstappen van gepureerd eten naar wat vaster voedsel. Ze heeft banaan gegeten uit dr handje! En de prakjes avondeten gaan ook goed. Filmpje: ‪Banaan eten‬‏ - YouTube

En er komen opeens 2 tandjes door!! 1 boven en 1 onder. Is dat niet vreemd? ;)

9. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    @BabyP:Ik vind dat Jennifer super goed los zit! Luuk is nog lang niet zover.Erg leuke foto! T

Op aanraden van fysio is man nu een speciaal tafeltje aan het maken voor bij de Bumbo voor Luuk. Zo kan hij toch zitten en spelen aan tafel. Hij raadde ook aan een gat erin te maken waar een bakje in kan en dan kunnen we er water of rijst o.i.d. in doek zodat dat zijn zintuigen prikkelen.

10. babyproject

@Marleen: wat een goede ideeën van de fysio. Zou ik zelf nooit bedenken! Hopelijk helpt het. Hoe is het nu met jullie mannetje?

11. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ Sense: Leuke foto's. En ben je bewust aan het afvallen of ben je het ongemerkt kwijtgeraakt?
    Hier ben ik de afgelopen weken 6 kilo afgevallen zonder er mee bezig te zijn. Ik denk een combinatie van stress, veel werken, druk met de kids en borstvoeding. Heb vorige week ook 2 nieuwe broeken gekocht in maat 36. Broeken in maat 38 en 40 zijn nu echt te groot geworden voor me.
    Binnekort nog maar eens echt gaan shoppen want ik heb nu dus maar 2 broeken die echt goed zitten.

@ Marleen: Leuk zeg, slaapkamer veranderen. Lukt het allemaal naar wens?

@ ladydotje: O, wat jammer zeg van je bv.

@ babyproject: Hier geven wij ook al een tijd stukken vast voedsel uit het vuistje. R. vind van een lepeltje eten niet zo leuk en snapt het ook niet zo goed. Daarom voeden wij nu voornamelijk volgens de Rapley-methode. Ik merk echt dat hij dat veel leuker vind dan een lepeltje en hij krijgt echt veel meer binnen.

slapen: R. heeft eindelijk een paar nachten iets beter geslapen. In plaats van 3 of 4 keer komt hij nu maar 1 of 2 keer. Ik merk meteen dat ik zelf ook veel fitter ben. Vannacht was het rond middernacht en om 4.30 uur. De nachten ervoor kwam hij alleen om 3 uur en verder niet. Heeft me goed gedaan dat ik weer een paar uurtjes heb kunnen maken in de nacht en ben nu ook nog eens een paar daagjes vrij, heerlijk dus!

Overdag slaapt R. meestal 3 keer; halverwege de ochtend, begin van de middag en eind van de middag. De eerste 2 slaapjes zijn meestal langer dan een uur/2 uur. Het laatste slaapje is een hazenslaapje.

Vanavond lekker uit eten met de meiden van mijn werk, even lekker eruit, heb er zin in.

12. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Ja ik vond het ook een goed idee van dat tafeltje. Hij zit er nu ook achter. Zal zo even wat foto's spammen. Verder gaat het een beetje hetzelfde. Gisteravond alleen weer heel veel gespuugd in bed. De hele voeding eruit denk ik. Hij bleef maar spugen. Vanmiddag weer naar het WKZ voor een afspraak met de dietiste die ons gaat begeleiden bij de introductie van vaste voeding. Luuk was gisteren 9 maanden. Wat gaat het toch snel!

13. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    @coco: Altijd fijn om af te vallen terwijl je er weinig voor hoeft te doen. Ook fijn dat je iets beter geslapen hebt. Kun je een beetje bijtanken.

14. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Mijn kleine mannetje in de Bumbo achter zijn nieuwe tafeltje :D

15. Ladydotje

Ladydotje Actief lid

10 jun 2011
    132
    0
    0
    verkoopster
    vlakbij Breda
    gistreren veel stuwing gehad... maar kleine wilde de fles niet. gistrenochtend maar 60 cc op, gisterenavond amper 10.
    en maar huilen en huilen en huilen. :(

toen toch maar aangelegd en ze kreeg er nog wat uit en veel ook! misschien dat we nog maar een doorstart proberen te maken dan. net ook weer goed gedronken bij me.

leuke foto's van Jennifer en Luuk!

16. babyproject

@coco: lekker dat je even hebt kunnen bijslapen! Doet een mens goed he? En maatje 36!! Gauw gaan shoppen idd :) Er is nu nog opruiming toch?

@Marleen: zo zielig dat spugen! Ben benieuwd waar de dietiste mee komt. Vroeg me al af wanneer jullie het weer mochten proberen. 9 maanden alweer, gaat zeker hard! Luuk zit erg mooi in zn Bumbo achter het tafeltje. Lekker boekje lezen :D

@ladydotje: zou fijn zijn zeg als ze toch wil blijven drinken!

17. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ ladydotje: Fijn dat ze toch weer bij je wilde en kon drinken.

@ babyproject: Ja, misschien dat ik vrijdagavond nog even ga shoppen. Dan ben ik 's avonds vrij en is het koopavond. Zie het doordeweeks niet zitten om met 2 kids te gaan shoppen, dan kan ik niet rustig snuffelen.

18. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @ladydotje, hopelijk kun je de bv toch blijven geven!!

@babyp, wat een mooi meisje, en ook ECHT een meisje!!

@marleen, leuke foto van Luuk.
    balen van het spugen, ben benieuwd wat ze in het WKZ weer zeggen....

@coco, lekker dat afvallen....wil ook!!

@all, hubbie is vandaag ook weer bij mijn zus schilderen, en dan gaan we volgende week naar het Gaia park, en Irrland(speeltuin) samen met een vriend.

Mika heeft het doorslapen weer door, gisteren om 18u erin, tot vanochtend 7.30u!!! joehoe....

19. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Luukske, oww heerlijk zeg! Ik kan hier het 'doorslapen' nog op 1 hand tellen. Maar zal wel goed komen voordat ze 18 zijn ;)

Fysio is geweest, heeft ons verhaal vd kinderarts aangehoord dat hij het niet zorgelijk vind (ontwikkeling Devin). Ze gaat er achter aan, want het is wel degelijk zorgelijk. Nu gaat ze vragen of wij meer fysio kunnen krijgen omdat t echt wel nodig is. Én ook zij vond dat we op b12 moeten gaan testen omdat heel veel symptomen overeen komen met Devin.

Carmen gaat heel vaak nu op handjes knietjes en handjes voetjes staan. Zo knap dat ze dan in evenwicht blijft zeg. Zitten gaat ook met de dag beter. T gaat zo hard met dr haha.

20. peertje

peertje Fanatiek lid

20 mrt 2009
    1.671
    0
    0
    vlakbij amsterdam
    ladydotje: balen van de Bv, hopelijk lukt t om een doorstart te maken....

luukske: fijn dat je er weer bent meid! en heerlijk weer doorslapen!

babyp: wat een lief grietje!!!!!

marleen: o slim zeg, geweldige foto ook van luuk!!! mmm balen van t spugen weer heh....:(

patroeschka: goed dat de fysio erachteraan gaat! en wat goed van carmen!!!

coco: lekker meid dat t slapen wat beter gaat! eetsmakelijk alvast!

hier alles goed, tand nr 3en4 zijn nu helemaal door en nr5 is ook in aantocht!

Deel Deze Pagina