november 2010 mama's, deel 2!!

Discussie in 'De mama's' gestart door luukske, 3 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @lot, wanneer kreeg die vriendin de uitslag van de testen?
    enne je mag me gerust via hyves toevoegen, PB me maar voor de naam, haha....

@mrsnuke, balen meis, 8 weken alweer....en thuis niet alles lekker, dikke digi knuf meis!!!

@nony, idd het KDV is weer een nieuwe stap....
    hier vind ik het al een hele stap dat ik Mika moet gaan inschrijven voor de PSZ(het wordt trouwens een andere als die we bij Luka hebben gehad, dus weer een nieuwe ervaring)

@sens, wat een gedoe met sm....en al helemaal dat ze 1 van de kindjes voortrekt...denk dat hier ook wel eens, want sm heeft altijd een meisje gewild(heeft 2 jongens) en nu dus een k-dochter....maar mijn schoonzusje maakt het mijn sm niet echt makkelijk door zo raar te doen.
    lekker dat jullie zo'n leuk weekend hebben gehad.
    ik ben idd deze week veel aan het werk, heb deze week ruim 38u, dus ik ben af en toe echt gaar met die 2 kleintjes erbij!
    mijn moeder gaat het eerste weekend van sept met mijn zus een weekend, en ze vroeg al of we ook mee wilden, maar we hebben dan een bruiloft....nou dan mochten de kids wel met hun mee, lief he!!

en tja, de PCO, rottigheid....maar vond het zelf al lang goed gaan, van voor Luka, en tussen Luka en Mika in, nooit ongi geweest...dus dan zijn toch de afgelopen 8 jaar(sinds het stoppen van de pil) nooit een eigen ongi....

@all, hier is tandje nr 3 door, en nr4 staat op doorbreken....het zijn dus de 2 boventandjes....gelukkig deze keer ook weer niet zo heeeel veel last ervan(Luka had het altijd heel erg).
    ben net met de 2 mannekes naar de McDrek geweest, en Mika heeft gewoon een heel happymeal op(frietjes zonder zout, 4 kipnuggets, en danoontje) cola heb ik gedronken, haha....
    Flessen zijn hier echt een kriem, hij vindt het echt niks, dus maar eens kijken dat ik op een andere manier de zuivel naar binnen krijg....

2. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ MrsNuke: O, wat erg zeg. Heel veel sterkte voor je.
    En hopelijk gaat het tussen jou en je man ook snel weer beter.

Hier nu 4 tanden door. Meneertje heeft meteen zo'n ander bekkie nu.
    En volop aan het ontdekken, hij kruipt, hij zit, hij staat...

3. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Coco leuk dat ie staat!! Mr S doet dat voorlopig echt niet.

Luukske mijn sm zegt gerust tegen jaime doe niet zo stom, of wat ben je dom. Zegt ook gewoon tegen ons dat jaime eigenwijs (in negatieve zin) en gewoon niet luistert (als sm iets tegen haar zegt als ze aan het spelen is). Als Jaime gilt zegt ze Jaime hou nou op je gilt zo belachelijk hard dat het pijn doet aan mijn oren. Als Sacha (nog harder) gilt zegt ze hij heeft wel een goed stemvolume....
    Schoonzus en ik denken dat ze zo is tegen Jaime omdat het een meisje is..Maar schandalig is het wel.
    Nooit ongi is wel lekker maar is niet leuk als je er last van hebt. 38 uur is pittig! Hier nu 28 uur pw maar in de praktijk gewoon nog 32 maar vind het best druk. Al zou ik ook niet niet kunnen werken.

4. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Gmiddag meiden.

5. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ Senseemillia: Zegt ze da echt op zo'n manier? Wat stom joh, dat zeg je toch niet over/tegen je kleinkind?

@ MrsNuke en iedereen: Ook goedemiddag.

Wat rustig hier zeg.

Ik dacht even lekker voor mezelf te hebben. J. en mijn man zijn even samen weg, en R. ligt op bed. Maar hij ligt nu al een half uur te mopperen/zingen in bed, heb zo het idee dat hij niet wil gaan slapen.

6. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Coco ja zo zegt ze het echt. Man had er laatst al wat van gezegd toen leek het iets beter maar kwam ze nog wel met die opmerking over het gegil.
    Weet niet of ik wel eens heb verteld dat het meisje daar voor het eerst met bril kwam??? Ze liep zo langs dr heen naar mr s. meisje kwam nog naar mij toe ze ziet niet dat ik een bril op heb...
    pas na aanwijzing van mn man zei ze wat van haar bril...

idd rustig hier zeg! balen dat ze dan net niet even slapen heh..mr s mompelde net nog wat maar is nu vertrokken volgens mij. man en meisje zijn naar het park!
    ik in de keuken bezig. tapas..ga snel weer verder.
    geniet van het weekend!!

7. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, Belgiƫ
    MrsNuke, veel sterkte! Jeetje, wat rot zeg, 8 weekjes al... :'( *knuffel*
    En ook voor je thuissituatie, blijven praten met elkaar he meid! Kan geloven dat het allemaal moeilijk te verwerken is en druk en zo...

Sensee, bah wat een vervelende schoonmoeder zeg! En dan zou JIJ haar moeten bellen? Als ze jou absoluut wil spreken dan kan ze jou toch zelf opbellen? Zou ik trouwens ook echt niet doen hoor... is je eigen moeder toch niet?

8. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, Belgiƫ
    Mila is hier nu al een week een minimonstertje!
    Ze sliep al sinds haar 16 weken de nacht door met soms nog droomvoeding en nu opeens terug 2-3 keer wakker snachts!

Vermoedelijke oorzaak:
    - 2 tandjes boven zitten er nu door
    - nog 2 tandjes boven zitten keihard te duwen
    - ze was sinds 3 weken gestopt met Zantac (na bronchitis) maar dit is echt nog te vroeg voor haar ivm verborgen reflux
    - 8 maandensprongetje
    - scheidingsangst/verlatingsangst
    - fruitpapje met appelsiensap wat haar maagje niet aankan blijkbaar
    - grote frustraties ivm niet kunnen vooruit kruipen en ze wil stappen maar kan dat uiteraard nog niet

Tja wat kan zo'n kleine meid aan he...
    En mama... want elke avond 1-2-3uur krijsen in bed, ontroostbaar, wiegen, voeden,... ben helemaal gebroken!
    Vanavond naar een housewarming van vrienden en dan komen mijn ouders haar daar ophalen (is dicht bij hun) om te logeren en kunnen wij nog eens een nachtje slapen! Kijk er naar uit, al zal ik mijn meisie vreselijk missen natuurlijk!

9. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, Belgiƫ
    APPO APPO roept Mila telkens als we naar buiten gaan... ze doet dat al enkele dagen maar nu besef ik het pas: ze roept op onze hond ZIPPO!!! Zo grappig want dan stampt ze enthousiast met de voetjes en probeert hem aan te rapen en maar appo roepen :)
    Joepie! Na mama en papa (favoriet om te roepen deze week) nu een 3de bewust woordje!!!
    Mila is niet zo snel met de motoriek, maar verbaal dus wel :) *trots*
    wat zijn de beginnende woordjes van jullie schatjes?

10. babyproject

babyproject Niet meer actief

@Ineke: ik hou me altijd vast aan de gedachte dat alles een fase is ;) fijn dat jullie vanavond even een nachtje kunnen doorslapen. Hebben wij laatst ook gedaan (toen logeerde mn zusje bij ons als soort van au pair). Geef je haar iets tegen de pijn?

Wat bij ons goed werkt als ze echt niet wil slapen (en je moet toch wat..), is samen met haar op het grote bed gaan liggen (of op de bank). Dan leg ik haar op haar zij met haar rug tegen mijn buik en sla ik mijn arm om haar heen en pak haar handjes vast. Dan valt ze snel in slaap. Als ze goed diep slaapt, leggen we haar over in haar eigen bedje. Wiegen vindt ze niks, want ze is dan zo moe dat ze gewoon wil liggen.

Wat prachtig dat Mila al 3 woordjes kan! Volgens mij is dat echt wel heel vroeg? Knap hoor!

Jennifer heeft voor zover ik weet nog geen bewust woordje gezegd. Wel een boel vrolijk gebrabbel, maar nog niks wat ergens op lijkt ;)

11. babyproject

@Sensee: ik accepteer dat niet hoor. Niemand praat zo tegen/over mijn kindje waar hij/zij bij is! NIEMAND.

Ik weet uit eigen ervaring hoe dat soort woorden kunnen aankomen. Je vergeet en vergeeft het nooit....

12. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ Sense: Klinkt lekker, tapas. Ik heb het nog nooit zelf gemaakt.

@ Ineke: Sorry, maar moest wel even lachen om je uitspraak minimonstertje, hihi. Maar inderdaad, wel een heleboel aan de gang voor haar. Gelukkig kun jij vanavond en vannacht even lekker relaxen en bijtanken. Gneiet van je avondje!
    Zegt Mila al woordjes? Wat knap zeg! R. nog helemaal niet hoor.
    Maar ik herken het nog wel van J. dat ze wat zeggen en dat je niet meteen weet wat er bedoeld wordt.

@ babyproject: Ga ik ook eens proberen, wat jij zegt over het slapen. Hier lukt het ook af en toe niet, maar jouw oplossing hebben we hier nog nooit geprobeerd.

13. Ladydotje

Ladydotje Actief lid

10 jun 2011
    132
    0
    0
    verkoopster
    vlakbij Breda
    Hai dames!
    Ff ego gericht!

Hier een beweeglijk beebje gezien afgelopen woensdag met drukke armpjes al!
    En hartje, prachtig geluid weer.....

A.s. Vrijdag de termijnecho....!
    Ouders beiden kanten en broers weten het, paar vrienden ook, na vrijdag, mits alles goed is, gaan we openbaar.... :)

Groets!!!

14. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, Belgiƫ
    Ladydotje, super goed :)
    Babyp, ja dat hebben we al vaak geprobeerd en soms ist gewoon makkelijker als ze dan toch huilt, liever bij ons dan dat ik 2 uur over het bedje moet liggen, maar slapen kan ze dan dus ook niet. Ben ook al terug beneden komen zitten, wat spelen en zo... *zucht* hopelijk is deze fase snel weer voorbij want ze sliep zo goed!!!
    ZE krijgt als ze echt pijn heeft nurofen en anders chamodent en gel voor de tandjes maar doet niet zoveel vind ik!

Sensee, hoe waren de tapas?

15. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ ladydotje: Super!

16. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Hier een supernacht gehad. (voor ons doen dan) R. lag om 19.15 uur ongeveer. Ging meteen slapen zonder te mopperen. Kwam pas om 2 uur weer voor een voeding en daarna werd hij om 6.45 wakker. Toen heb ik hem gevoed en nog even terug gezet in zn bedje, en daar heeft hij nog een half uurtje ofzo zitten spelen, terwijl ik nog even verder heb kunnen dommelen.
    Ben zo blij met deze nacht, ben meteen helemaal fit. Normaal gesproken is hij 's avonds aan het tijdrekken en slaapt hij pas heel laat en komt hij 's nachts een keer of 3.
    Duimen dat het zo voortzet.

Wat zijn jullie plannen voor vandaag?
    Hier eindelijk weer eens lekker vrij op zondag, heb er zo naar uitgekeken, maar nu geen idee wat we gaan doen eigenlijk.

17. babyproject

@coco: lekker hoor, zo'n nacht! Ik hoop ook dat het doorzet. Zou fijn zijn om vaker zo te kunnen slapen!

Qua in slaap vallen, het werkt bij Ineke dus niet. Maar over het algemeen denk ik dat het kindjes wel geruststelt. Mama is lekker dichtbij, ze kunnen je ademhaling voelen en als je zelf maar rustig genoeg ademt, nemen ze dat over. Denk dat het een beetje doet denken aan de baarmoeder, lekker geborgen.

Wij hebben geen plannen. Ik moet de babykleertjes uitzoeken. Er liggen al heel lang te kleine kleertjes in de kast.. En de kleertjes die ze wel past, die liggen overal en nergens ;)

@Ineke: das wel zielig, zo'n ontroostbaar kindje! Ik zou radeloos worden... Nurofen voor baby's ken ik niet. Wij gebruiken altijd paracetamol zetpillen. Lijken hier altijd goed te helpen. Hopelijk is deze fase snel voorbij en slaapt ze straks weer heerlijk.

@Ladydotje: yeaaah! Super! Wij hadden ook zo'n heerlijke echo! En na die echo ook bekend gemaakt. Dit was onze termijnecho. Over 6 weken willen we een extra (pret)echo voor de groei en de geslachtsbepaling :p

@hier: we hebben een filmpje gemaakt van ons meisje terwijl ze het huis aan het verkennen is. Ze weet pas sinds een week of 2 hoe ze vooruit moet komen, maar wordt er wel steeds sneller in.

Tijgerend door het huis - YouTube

Ook nog even een foto spammen ;)

Bekijk bijlage 172526

Niet dat ze goed kan drinken uit de beker ;)
    Ze bijt er vooral in, waardoor het meeste drinken er naast gaat :p

18. babyproject

Oh, vergeet ik bijna te vertellen dat ze gelukkig weer wat is aangekomen in gewicht!

Volgens het CB was een dipje ergens rond 8-9 maanden normaal en gaat het daarna weer omhoog.

4 mnd, 6 dgn: 7220 gram.
    6 mnd, 6 dgn: 8480 gram.
    8 mnd, 6 dgn: 8900 gram.
    9 maanden: 9480 gram.

In 2 maanden was ze dus maar 420 gram aangekomen, en nu in nog geen 4 weken alweer 580 gram. :D

19. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Luukske ze heeft een kansberekening gehad donderdag van 1 op 5 en krijgt dinsdag de vlokkentest dus afwachten verder hoop
    zo dat ze bij de 4 hoort waar alles goed is.

Ladydotje wat een goed nieuws, fijn zeg. En hoe reageerde de omgeving?

Babyp: Leuk een geslachtsbepaling echo wij hadden deze met 16 weken. Wat denk je dat het word, heb je al een gevoel? Leuke foto, mooie meid!

Als we dan toch aan het spammen zijn onze kleine meid heeft haar knietjes ontdekt:
    Bekijk bijlage 172536

20. babyproject

@lot: aah wat een schatje! Mooie meid! Lange haartjes zeg. En zo lekker vrolijk. Zal wel niet lang meer duren voordat ze ook gaat staan? Kruipt ze ook op dr knietjes?

1 op 5 is echt niet leuk om te horen... Hopelijk is het toch een gezond kindje. Enig idee wat ze gaan doen als blijkt dat het Down heeft?

Qua geslacht, ik denk een meisje, maar een jongetje is ook welkom :D

Deel Deze Pagina