november 2010 mama's, deel 2!!

Discussie in 'De mama's' gestart door luukske, 3 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    @Honeyy, heftig hoor meis :(. En gaat het nu weer helemaal goed met je?

@Wendy, wel super dat het nu steeds beter gaat. En sommige mensen zullen altijd blijven denken dat jullie niet met elkaar kunnen opschieten, volgens mij houd je dat. Hoe gaat het eigenlijk met de band met je moeder (toch)? Sorry als je daarover al hebt geschreven, maar heb niet alles bijgelezen. En wil je straks eigenlijk ook weten wat de kleine wordt?

@Coco, kan je niets tegen een borstontsteking doen/krijgen? Of dan mag je zeker geen bv meer geven? Lastig hoor...En tegen de tepelkloof valt ook niets te doen? Heb geen ervaring met BV zoals je leest ;).

@MrsNuke, hoe was het bij de vk?

@Lot, haha hier ook nog lang niet in vorm...maar goed, dat zal wel nooit meer helemaal goedkomen :D.

@Marleen, dat zou wel fijn zijn als het klikt, geeft jou ook weer een beetje vrijheid. En hoeveel dagen zou hij/zij dan komen voor Luuk?

@Hier, weinig nieuws. Mijn stuitje is nog erg pijnlijk, maar dat gaat wel weer over, slik nu alleen nog paracetamollen. En met mijn opa gaat het nog steeds niet goed, ze proberen nu te kijken of hij zelf gaat ademen, maar dat doet hij niet. Dus eigenlijk is het zo goed als over...

Iedereen bedankt voor de belangstelling voor mijn opa! Dat doet me goed, ondanks dat ik er uit ben geweest, dat jullie nog allemaal zo lief zijn!

2. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ Debby: Jij hebt zo lang actief hier meegekletst dat we je heus niet vergeten als je even niet zo actief bent hoor!

Voor de tepelkloven smeer ik wel iets, maar voor de borstontsteking neem ik niks eigenlijk. Ik hoop dat het nu snel over gaat nu R. er weer zelf uit drinkt. Hij drinkt hem beter leeg dan dat een kolf kan doen namelijk.
    Ik heb het ook eerder gehad en toen was het ook na een paar dagen goed drinken weer over.

3. grietje 77

grietje 77 Bekend lid

7 feb 2010
    857
    273
    63
    Vrouw
    Hoi, ik breek even in...

alweer een allergische reactie hier. Geen idee waarop...

mss zien jullie iets op de foto.

Weer om hormoonzalf en fenistil...

4. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Heb je het idee dat Fenistil helpt Grietje? Ik heb het voor Luuk ook, maar weet niet zo goed of het effect heeft.

*reageer later wat uitgebreider, nu even geen tijd*

5. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    mrsnuke..???? hoe was het gegaan?????0

coco
    he wat vervelend.. hoop dat je snel van de ontsteking af bent.. :(
    misschien helpt het om zelf te masseren en met warm water erbij ofzo?

patroeschka
    wat vond de fysio van Devin?

marleen
    ha das gezellig met die exen van jullie ;)
    wat is een PGB'er??? en hoe ging het?
    krijgt luuk die feni nogwa voor op zijn wangetje?
    debby
    ach ja, het is meestal ook wel zo dat er een hekel is en blijft tussen exen. en we zullen nooit vriendinnen worden maar vind het wel leuker als we normaal tegen elkaar kunnen doen. mijn ex kom ik nooit tegen, die woont in tilburg, maar denk dat we daar ook wel gewoon tegen zouden kunnen doen hoor, en hij tegen ons ook.
    met mijn moeder.. tja.. we praten wel weer.. heel af en toe..
    heb twee weken geleden gebeld om te zeggen dat we een pup gingen kopen, twee dagen later nog daar geweest ivm de kermis (we hadden toen ook al verteld van de zws) en toen ik weg ging zei ze dat ze zou bellen om naar de tuin te komen kijken en naar de pup, maar ze had tot vandaag niet gebeld. en toen ze dan wel belde was het met de mededeling dat ze voorlopig niet deze kant op komen want ze wil de dokter even afwachten.. grote onzin want ze weet dat dat geen verbetering op zal leveren, dus als ze daar op wacht zal ze waarschijnlijk nooit meer komen.. ook goed.. ;)
    ouders van ludwi zijn net zo erg.. dus we hebben rust!!! :):):)
    wat vervelend zeg van je stuitje.. en de situatie met je opa ook.. sterkte met allebei..

grietje77
    ahhh wat zielig dat armpje!! hopelijk is het snel over..!

hier weer retetrots op mn ventje.. hij heeft de tuin vorige week afgekregen, vandaag is hij bezig geweest aan de voorkant. en dat zal deze week af komen hopelijk! ben zo blij!!
    Yinthe is weer goedgekeurd @ CB!
    ze weegt 8340 (dacht ik zo uit mijn hoofd) en is nu 67 cm. hoofdje 44.5 geloof ik.
    de arts was trots op ons! haha leuk hoor.. zo'n enthousiaste man!

nou ik ga ff met Diva wandelen.. mn schatjes doen een dutje hihihi
    doeiii

6. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ Wendy: Ja, onder de warme douche doe ik het wel steeds lekker masseren en op dat moment is dat wel echt verlichtend, maar daarna voel ik het weer. Maar het wordt wel steeds minder nu hoor, zowel de kloof als de ontsteking dus het gaat gelukkig de goede kant op.
    PGB is persoonsgebonden budget geloof ik.

@ MrsNuke: Hoe is het gegaan?

@ Grietje: Allergische reactie? En hij was al allergisch voor ei en nog iets toch? Enig idee waar dit vandaan komt?

7. grietje 77

grietje 77 Bekend lid

7 feb 2010
    857
    273
    63
    Vrouw
    @ Marleen: hij heeft om 18u zijn druppeltjes gehad en om 20u krabde hij terug... dusja, eventjes helpt het maar

Hij heeft echt eczeem over heel zijn lichaam. Incl. rug... écht zielig

Ja, ik weet dat hij allergisch is voor ei en pinda maar dat heb ik hem niet gegeven... begrijp het écht niet.

Een test bij de arts wees uit dat het ook geen infectie is. Echt een allergische reactie dus...

pff, ik word dit echt een beetje beu

Gelukkig blijft m'n mannetje z'n vrolijke zelf :)

Sorry voor het ego berichtje

8. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Marleen hoe was de kennismaking? Klikte het? Ik werk er 2 hele dagen wij hebben smiddags ook kinderen.

Debby zwaar van je opa en moeilijk joh. Sterkte.

Grietje jeetje wat rot zeg dat de eczeem weer zo opduikt en dat je niet weet waarvan.

MrsNuke hoe was het?

9. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Marleen; phoe wat erg! dit zal een zware tijd voor jullie zijn! Hopen dat ze snel iets vinden..

Herseninfarct; Gelukkig niets aan overhouden,alleen wat vermoeiheid, hoofdpijn en in hele erge drukke ruimtes kan ik me niet concentreren.. ds het valt gelkkig mee! als we voor een 2e willen gaan dan moet ik stoppen met mn cholesterol verlagers( nee had geen hoge cholesterol maar dat is weel een risicofactor voor een infarct ds moet dit zo laag mogelijk blijven) en brengt een groot risico voor mij mee. Dus word er aangeraden om een jaar die pillen zn werk te laten doen en daarna kunnen we er voor gaan. :)

Grietje; sorry maar dat ziet er vervelend uit! doet het zeer bij je mannetje??

MrsNuke; indd hoe was het bij de vk? het klinkt niet prettig!

Lot; dat is fijn geregeld zo de opvang! vandaag moest je toch beginnen??

vandaag na de V&D geweest, een fotosessie van Esmée laten maken en phoe wat zijn ze mooi geworden! kunnen ze over 2 weken halen ;)

Esmée word nu 's nachts huilend wakker en wil dan niet meer slapen, terwijl ze eerst doorsliep van 8 tot 9.. iemand die dit herkent? heb vanalles al geprobeerd, aai over de bol en weg etc. maar het werkt niet..

voor vandaag maar duimen dat ze doorslaapt! :)

10. grietje 77

grietje 77 Bekend lid

7 feb 2010
    857
    273
    63
    Vrouw
    @ exen:

Ik heb er maar één.
    Ik was nog net geen 18, hij 23.

Wij hebben al bijna 8 jaar geen enkele vorm van contact meer.

Ik ben nu al 7 jaar met m'n huidige vriend.

Eigenlijk heb ik een heel pijnlijk, verdrietig verleden. Het begon wat vreemd. Ik was niet verliefd op hem, hij wel op mij. Ik wist nog niet dat hij nooit zou opgeven, hij heeft enorm achter me aan gelopen. Hij was slim en ik keek naar hem op. Hij kon leuke verhalen vertellen en had schitterende hobby's. Eén uit de duizend en ik wou écht verliefd worden maar het kwam niet. Hij vond dat geen reden om niet te proberen. Ik voelde me telkens goed bij hem maar wou hem niet aan het lijntje houden dus wimpelde hem telkens af.

Hij is een man dus hij wou me in z'n bed. En het is hem gelukt. Een beetje buiten m'n wil om maar toch genoot ik er van.

Na een jaar begon ik wel iets te voelen maar was hij mijn getwijfel beu. Hij liet me vallen. ondertussen had ik zijn woorden nodig. Hij gaf me zelfvertrouwen. Ik belde hem op, midden in de nacht. Het ging veel te ver. Tot hij zijn telefoonnummer veranderde en ik een depressie kreeg.

Op een dag stond z'n moeder aan m'n deur om te zeggen dat ik moest stoppen. Die vernedering is het laatste wat ik van hem heb gehoord.

En dat was ooit m'n allerbeste vriend.

Wat zou ik hem graag nog eens zien en wat zou ik graag net aan hem tonen welke sterke vrouw ik nu ben...

Maar dat... dat zal hij nooit toestaan

Erg hé... 'k ben opgelucht dat ik dit eens kwijt kon.

't Was zielig van me want ik kon en kan veel jongens krijgen maar hij volede als m'n soulmate en ik wou hem als vriend.

Anyway, gelukkig nu hoor, al heb ik niet zo'n 'praatband' met m'n huidige vriend als ik met m'n ex HAD

11. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    @Grietje: Jeetje wat een verhaal.... Gelukkig gaat het nu weer goed met je.
    Luuk heeft ook steeds erge eczeem, de ene keer gaat het goed, de andere keer komt het ineens opzetten. Kan het niet met zweten/warmte te maken hebben bij Tristan? Bij Luuk heeft dat veel invloed. Bij warmer weer heeft hij er veel meer last van op zijn benen.

@Honey: De kans is groot dat ze niks gaan vinden bij Luuk. Bij 50% van dit soort kindjes wordt geen oorzaak gevonden en moeten we afwachten wat de toekomst gaat brengen en hoe hij zich gaat ontwikkelen.
    Gelukkig heb je niks ernstigs overgehouden aan je infarct, al lijkt het me wel lastig dat je je moeilijker kunt concentreren en eerder hoofdpijn heeft. Ben je het vertrouwen in je lichaam niet kwijt geraakt? Lijkt me heel eng om mee gemaakt te hebben.

@Wendy: Een PGB is een Persoons Gebonden Budget. We krijgen een bedrag en daarvoor kunnen we zelf "zorg" inkopen; oftewel iemand inhuren die soms voor Luuk komt zorgen dat ik ook wat tijd heb om andere dingen te doen.

Er is dus vanmiddag iemand geweest en ik heb het idee dat het klikte. Het is wel wennen denk ik om iemand anders in huis te hebben. Ze is verpleegkundige en Roel vond haar erg leuk en ze was ook heel lief voor Luuk dus dat komt vast goed

CB: Vandaag nog naar het CB geweest. Daar waren we al maanden niet geweest omdat de controles nu steeds in het ziekenhuis waren. Ik vond het wel fijn om weer een keer te gaan, want ze zijn heel betrokken en mailen me zeer regelmatig om naar Luuk te informeren.
    Hij weegt nu: 7740 gram, is 70,5 cm (is er goed gegroeid qua lengte) en hoofdomtrek is 43cm. Ze vond hem qua verstandelijke ontwikkeling net als andere kindjes van zijn leeftijd. Motorisch is de achterstand wel duidelijk te merken. Ik was wel heel blij met haar constatering dat hij zo alert is en goed brabbelt e.d. Geeft weer moed!! :D

12. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Honeyy wij hadden vannacht ook 2 uur een wakkere, huilende Isa en wat er was geen idee misschien een fase dat ze bij ons
    wil zijn. Ik was maandag begonnen. Werk jij en wat doe je?

Marleen heerlijk om een positief punt te horen he.

Nou hier vannacht een meisje 2 uur wakker en verdrietig weet neit wat ze had.

13. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Vannacht naar de HAP geweest met spoed. Luuk werd wakker, was ontzettend hard aan het huilen en heel raar aan het hoesten. Het leek of hij het erg benauwd had. Ik dacht dat het aan de sonde lag dus die er meteen uit getrokken. Het hoesten bleef (beetje zeehondachtig). We konden meteen komen. Daar bleek het pseudokroep te zijn. Was echt even schrikken. Vannacht is hij ook een aantal keer wakker geweest.

14. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    zo meid das wel heftig schrikken zeg!
    heb ff gelezen wat het is (wist ik weer eens niet) maar kan me voorstellen dat je iig wel schrikt als je je kind zo ineens vind.. :(
    alsof hij nog niet genoeg te verduren heeft...

hopelijk blijft het bij 1 avond/nacht...

15. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @exen, mijn 1e "vriendje" is een jaar of 4 geleden overleden na een ernstig auto ongeluk, hij liet zijn vriendin en een zoontje van 4 achter!!....we hebben altijd wel contact gehad....

mijn andere "ex" was een soort "zaterdagavond-relatie" haha...hij woonde toen in Den Haag en ik in Limburg. later heeft hij wel nog bij ons in de straat gewoond, en bleek hij een oud schoolvriendje van mijn schoonbroertje te zijn!

en mijn laatste "ex" heb ik daarna nooit meer gezien. we verschilden totaal van elkaar....we zijn iets over 1 jaar samen geweest(@marleen, heb je toen zijn naam gepb-t, omdat hij bij jouw uit de buurt kwam, haha).

en mijn man....die kende ik al een ruime tijd voordat we samen waren, hij was de beste vriend van de vriend van een vriendin van mij(gecompliceerd he). hij bleek mij al een hele tijd erg leuk te vinden, maar hij had ook een gecompliceerde relatie achter de rug, van 5 jaar, en had het er moeilijk mee. daarna heeft hij nog een moeilijke tijd gehad omdat hij een "one night stand" heeft gehad met de zus van zijn beste vriend, en zij bleek toen zwanger. hij heeft haar toen gezegd dat hij alleen kindjes wilde met iemand waarvan hij echt hield, en dat hij wel voor het kindje wilde opkomen, maar dat ze samen geen toekomst hadden. uiteindelijk heeft ze een abortus ondergaan, ze wilde het kindje niet, en mijn man heeft haar toen bijgestaan.
    bijna 2 jaar later ben ik met hem samen gekomen, en daar was vanaf dag 1 duidelijk dat we samen een toekomst wilden, en ook kindjes!! zijn meteen (binnen 3 maanden) gaan samenwonen, en 2 jaar later is Luka geboren! inmiddels dus 4 jaar getrouwd, en 8j samen!

@marleen, das ook wel eens lekker om te horen van het CB!
    en wat schrikken zeg, de pseudokroep!

@grietje, kan het idd niet iets zijn van warmte? Mika heeft dan ook wat meer last!

@debby, welcome back....enne beterschap met je stuitje!!

@wendy, fijn dat Yinthe ook weer door de keuring is, haha....

@all, heb nu alweer zoveel geschreven, en dus een deel vergeten, sorry....
    gisteren naar het CB geweest, Mika was 8.265 kilo, 71 cm, en zijn bolleke was 46cm. volgende keer dus met 11 maanden de volgende spuit!
    dadelijk even naar de kapper, en vanavond weer werken!!

16. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    goede morgen!

Marleen; Phoe dat was schrikken zeg!! hopelijk is het eenmalig! Als er niets uitkomt moet Luuk dan altijd een sonde? Het vertrouwen was wel even weg, maar ik zit nu aan zoveel bloedverdunners, dat de kans ontzettend klein is dat het nog eens gebeurd.. toch draag ik esmée nu anders (links ipv rechts).. het zou nog maar eens gebeuren en ze valt! phoe moet er niet aandenken!!

Lot; Fijne werk dag gehad? ik werk 18 uur in de week als Bloemiste.. Esmée is nu al een paar nachten ook klaar wakker! maar ze huilt niet, is gewoon vrolijk en gaan lekker spelen.. maar dat is natuurlijk niet de bedoeling 's nachts! Zou Isa geen last van tandjes hebben?

17. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    bah net telefonisch ruzie gehad met schoonloeder...
    was teleurgesteld omdat we haar niet gebeld hadden omdat we een nieuwe pup hadden gekocht en ik vertelde dat dat kwam omdat ze zo mega negatief was toen ik vertelde dat we het van plan waren. ze heeft 2.5 week geleden letterlijk gezegd dat we dat niet mochten doen want dat was te druk en te duur...
    nu zegt ze dat ze dat nooit heeft gezegd maar alleen 'zou je dat nou wel doen' .. nou echt niet! ze heeft ons gewoon dom genoemd als we het deden en het mocht niet eens.. dus wij hadden geen zin om haar in te lichten.
    verder moet ook altijd alles op haar manier.. ONS kind opvoeden ook.. en als we dat niet doen is het ook niet goed.. ze heeft totaal geen respect voor ons, en al helemaal niet voor mijn man. haar eigen zoon!!! ze doet altijd negatief over iedereen.. ben d'r helemaal beu..
    en net is dat er allemaal uit gekomen en ben ik een grote leugenaar... tsssss.

heb gezegd dat ik ludwi vanmiddag wel terug laat bellen..
    laat niet over me heen zeiken door iemand die haar eigen zoon niet eens kan respecteren.. zodra ze dat kan praten we verder.
    mij hoeft ze niet te respecteren maar haar eigen kind wel, anders hoef ik niks van haar te weten.

ludwi slaapt nu nog ivm nachtdienst maar hij komt er volgens mij over 15 minuten uit dus ben benieuwd hoe die gaat reageren. ik baal er goed van maar het moest er een keer uit.

18. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    @Honeyy: Er valt heel weinig over te zeggen hoe lang Luuk de sonde moet houden. Als hij goed gaat eten en drinken mag de sonde er uiteindelijk uit blijven. Eten en drinken kost hem nu nog teveel moeite (vooral drinken). Misschien gaat het stapje voor stapje beter, maar dat is gewoon afwachten.

19. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Honeyy het was erg wennen weer werken en alles zo nieuw kom namelijk uit de kinderopvang dus best ander werk nu.
    Bloemiste leuk en waar heb je esmee als je werkt? Het zou bij Isa best eens door haar tandjes kunnen komen want er komen
    er boven 2 tegelijk door haar eerste tandjes zijn dat ze heeft nog niets.

Marleen jeetje wat schrikken zeg.

Wendy en wat zei Ludwi? Ze hebben echt geen respect voor jullie als ik het zo lees, iedere keer heeft ze wel ergens commentaar op he snap dat je er klaar mee bent.

20. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Grietje, hoe gaat het met Tristan zijn uitslag? Hopelijk minder!!!

Ex, ja ik een beetje zoals Grietje... ik was 16,5j en hij 22,5j en stond in hetzelfde vak in het voetbalstadion en geraakte bevriend met mijn papa. Bleek dat hij maar 1 doel voor ogen had: MIJ! Maar ik was jong en naïef, hij nam me mee naar de trainingen (een vriend van hem speelde bij die topclub), uitwedstrijden als 'vriend' en toen mocht ik niet op stap, maar met hem wel want mijn ouders vertrouwden hem.
    Ik keek naar hem op en beleefde leuke momenten, en toen drong hij zich feller en feller op! Uiteidelijk overhaalde hij mij dat ik mettertijd wel meer gevoelens voor hem zou krijgen... eenmaal we een relatie hadden manipuleerde hij me, gaf me een zeer laag zelfbeeld (zo van: wat ben je dom, wat ben je lelijk, waarom is iedereen hier knapper dan jij, je familie is onbelangrijk, je hebt geen vrienden nodig...) en ik geraakte helemaal gebrainwashed!
    Uiteindelijk ging ik studeren -tegen zijn zin, heeft vanalles geprobeerd om dit tegen te gaan - en openden mijn ogen, nee ik was niet dom en lelijk, mijn ouders wilden het beste voor me en ik kon vrienden maken!
    Toen heb ik hem na 3.5j gedumpt (3 keer moeten doen, hij aanvaarde het gewoon niet en gebruikte geweld) en is hij me nog 3m blijven stalken met zijn auto, als ik op stap ging,... toen is mijn papa eens naar hem toegestapt en was het voorbij!
    Maar het ergste van alles => hij is nu getrouwd met mijn collega!!! En hij vertelt blijkbaar steeds over mij, geraakt dus niet echt over me en telkens op schoolfeesten komt hij zitten en staan zodat hij me in het vizier heeft, terwijl ik hem absoluut niet wil zien!
    Ik ben nu sterk en heb meer zelfvertrouwen, maar hij brengt dat bange meisje weer naar voren en dat wil ik niet! Ik ben sterker dan hem!
    Wel jammer, want hij doet hetzelfde met zijn vrouw en dat is echt een hele lieve collega!!!

Daarna nog 1 vriend gehad (2j) maar die werd steeds depressiever en triester... in zijn tienerjaren was hij vrij dik (145kg) maar hij verloor 60kg en zag er eigenlijk gewoon normaal uit, maar in zijn hoofd bleef hij dik en op den duur maakte niets hem gelukkig, sloot zich op, wilde niets met me doen (helemaal niets he) en speelde constant games zoals WOW... na 2 jaar erger en erger worden heb ik moeten kiezen: hij of ik!

Toen nog 3m een 'funrelatie' gehad haha, we wisten dat het niets kon worden, maar hij was knap en fun... denk er nog met plezier aan terug, toch wat spijt toen het gedaan was (hij wilde weer vrijheid) maar het was beter zo!

En nu sinds gisteren 3j getrouwd met mijn soulmate en 5,5j samen ♥ zo gelukkig met ons flinke meisje!!!

Wendy, goed dat je je zeg hebt kunnen doen!!! Wat zegt Ludwi?

Deel Deze Pagina