november 2010 mama's, deel 2!!

Discussie in 'De mama's' gestart door luukske, 3 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    hey meiden,

heb net even alles bijgelezen....

hier een paar waardeloze nachten achter de rug, mika is wakker om 4.30-5.00u en drinkt amper nog uit de flessen(heb het idee dat hij niet meer kan zuigen, OF dat het hem pijn doet van de tanden), dus zit elke dag te kijken dat hij voldoende binnen krijgt, want een tuitbeker lukt nog niet.
    anders toch even logo inschakelen.....

verder vrij druk met werk(als de jongens slapen) en komend weekend een bruiloft.

het weekend hebben we wel nog een paar mooie dingen gescoord, namelijk 2 paar schoentjes voor Mika, waren 82 euro per paar, en heb ze nu voor 10 euro per paar gekocht.
    en verder voor Luka 2 vesten, normaal bijna 100 euro samen, nu voor 10 euro samen!! was een winkel die de laatste uitverkoop hadden, dus kleding allemaal 2 stuks voor 10 euro!!!

heb trouwens ook al winterkleding in de kasten van de jongens gelegd, omdat het echt koud aan het worden is.
    en ga de lodger in de wandelwagen doen....echt najaar!!

2. peertje

peertje Fanatiek lid

20 mrt 2009
    1.671
    0
    0
    vlakbij amsterdam
    lot: ja was super! o dat zijn moeilijke dingen heh! ik zou niet volledig thuis willen blijven, al zou ik best een dag minder willen/kunnen, maar dat willen ze op mn werk niet....en ja...ik heb geen zin om iets anders t zoeken!

debby: zo dan heb je wel wat aan je dag! hahahah! lekker ff bijslapen! hier hebben ze het uitslapen ontdekt! fijn nog een week te gaan en dan weer naar school!:cool:

marleen: mmm das wel minder...maarja als ie t er toch uit laat lopen dan kan je t maar beter ff zo laten.....en geef je al groente/fruit?

coco: vermoeiend zon nacht zeg...bah!

luukske: ook al lekker aan t shoppen! ja t is toch ook herfst! ga van de week ook t zomerspul er maar uithalen....

hier: tess drinkt vanaf de vakantie nu gewone melk wel nog omgewarmd en ze krijgt voor t slapen nog een pyjamapapje, maar volgens mij zal dat ook niet lang meer duren....dag baby, welkom dreumes....

3. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Ja inderdaad, weg baby, welkom dreumes. Al drinkt meneertje hier nog net zoveel voedingen aan de borst als een echte baby, maar verder is het al een echte dreumes aan het worden hoor.
    Gisteren zelfs voor het eerst zn haartjes laten knippen.

4. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Vanmiddag bij de logopediste geweest. Tips voor het niet willen eten van brood is: probeer eens cracottes of geroosterd brood. Brood wordt heel papperig en daar hebben ze dan wel eens moeite mee. Komt vanzelf goed, niet te druk om maken ;). Verder kan je ook Nibbit bijv. proberen of iets waar je zelf achter staat, in ieder geval proberen het kauwen wel te blijven oefenen. En verder, tijd, tijd, tijd ;).

@Ineke, vroeg jij niet naar tips van de logopediste? Zie hierboven ;).

@Coco, wat vreselijk dat R. ieder uur wakker werd! Heb je enig idee waardoor het komt? Heb je misschien het bedje al eens verplaatst? Voorheen werkte ik altijd 3 dagen en moest ik de jongens 2 dagen naar het kdv brengen. Toen ik deze baan kreeg, wilde ik sowieso eerst kijken of ik het leuk vond voordat ik 1 dag op zou zeggen. En we hebben een opzegtermijn van 2 maanden bij het kdv. Ryan gaat per 1 november naar school en dan gaat Owen ook van het verpleegkundig kdv naar het reguliere kdv. We hebben besloten om vanaf die datum dan ook 1 dag te doen, dus Ryan dan 1 middag BSO. Ik deed voorheen ook nog vrijwilligerswerk op dinsdag, maar ben daar mee gestopt. Wil de laatste dinsdagen nu lekker aan mezelf besteden en eventueel extra werken als nodig.

@Marleen, over 7 weken klinkt inderdaad alweer supersnel! Owen duurt ook niet al te lang meer....

@Luukske, wat sneu dat Mika zijn flessen niet meer goed drinkt! Inderdaad maar even in de gaten houden en anders misschien pap geven met een lepel?

@Peertje, heeft Tess 'sochtends ook geen fles meer? Eet ze dan een broodje? Owen zal voorlopig wel aan zijn flessen zitten denk ik ;).

5. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    hee meiden!

zo eventjes flink wat pagina's bij gelezen ;) Alles goed met jullie?

|peertje; wat een leuke schoentjes heeft je meisje aan zeg!

Wendy; wanneer heb je de echo? Wij hadden geslachtbepaling met 16 weekjes! :) ik denk ook een jongen! :)

Luukske; indd veel zwangeren! Hier in de buurt ook! phoe.. krijg er toch wel veel kriebels van hoor! :)

Marleen; wat balen dat het nu met volledige sonde moet!

uhm, zouden we misschien een lijstje kunnen maken met wanneer de kinderen jarig zijn? Zou het vervelend vinden als ik iemand zou vergeten te feliciteren :)

Hier gaat alles zn gangetje! Esmée word per dag een grote ondeugd! vooral ze nu dus ook zelf kan gaan zitten vanuit staan! en ze overal tegen an gaat staan! het hoeft nu niet meer hoog te zijn om haar op te trekken.. maar goed het hoort erbij! oOk krijg ze weer 2 tanden!| phoe.. deze x heeft ze er echt last van!! maar voor mn gevoel helpt dentinox niet echt.. zijn er nog andere middelen waar jullie bekend mee zijn?

kus!

6. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ Debby: Oh, vandaar...
    Nee, bedje niet verplaatst. Bedje heeft wel eens, maanden geleden op een ander plekje gestaan maar toen sliep hij ook niet door.
    R. is sowieso al een slechte slaper hoor. Normaal komt hij elke nacht wel één of twee keer, soms zelfs 3 of 4 keer. Maar afgelopen nacht was echt extreem. Is wel 7 keer geweest ofzo.
    Ik geef trouwens nog steeds bv en als hij 's nachts komt en hij wil drinken dan krijgt hij ook. Maar vannacht/vanochtend vroeg wilde hij absoluut niet drinken bij me en ook niet meer slapen, hij was klaarwakker en daarom is mijn man rond half 6 maar met hem naar beneden gegaan.
    Misschien dat er weer tandjes doorkomen... Ik hoop iig dat het vannacht beter mag gaan.

7. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    @Honey, wij hebben van die druppeltjes, ehm Chamodent? Die helpen bij Owen wel redelijk, maar helemaal pijnloos is het helaas niet :(.

@Coco, Owen krijgt 's nachts ook een fles hoor als hij die hebben wil ;). Wel vervelend dat hij gewoon klaarwakker was, misschien een sprongetje?

8. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ Luukske: Hoeveel drinkt Mika nu in totaal gemiddeld per dag dan? En hoeveel heeft hij minimaal nodig?

@ Peertje: Krijgt Tess echt bijna helemaal geen flesvoeding meer? Wat snel zeg!
    Hier krijgt R. trouwens sinds kort ook af en toe een beetje koemelk aangelengd met mijn moedermelk en een beetje BioBim voor het slapen gaan als ik aan het werk ben. Voor mijn eigen gemak want anders kan ik van het kolven mijn fulltime job gaan maken. Voorraad melk in de vriezer is de afgelopen tijd door het vele werken flink minder geworden en als hij 's avonds af en toe een beetje koemelk krijgt hoeft mijn voorraad minder aangebroken te worden.
    Zo hebben we dat met J. ook gedaan, die kreeg ook al eerder dan voor zn eerste verjaardag koemelk.

9. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ Honeyy: Wendy had toen een hele mooie site gemaakt met alle bevallingsdagen. Maar ik weet niet of die site nog in de lucht is.
    Iemand die misschien die link nog weet?
    En anders maken we inderdaad gewoon een niemand lijst. R. is iig de hekkensluiter: 8 decembergeboren (9 dagen overtijd gelopen)

10. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Owen is 1 van de eersten, 12 oktober

11. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Zal ik een lijstje maken, en dat iedereen die kan kopieren, aanvullen en opnieuw posten?

Owen (Debbykoops) 12 oktober
    R.onin (coco) 8 december

12. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    He, we zitten op pagina 500 meiden, ik ga een nieuwe openen!

13. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.277
    2.978
    113

Deel Deze Pagina