@babyproject, wat betreft de vieze huizen.. wij komen daar maar 3 uur.. en als je dan 3 uur stevig door werkt(in een vies huis) zelf dan kun je niet alles van boven naar beneden helemaal schoon hebben dus dan doe je bijvoorbeeld de keuken,wc en badkamer(dat is natuurlijk het belangrijkste) heel goed... maar dan is vaak de tijd al om en dan kun je zeggen nou volgende week doe ik de woonkamer heel goed.. maar je hebt dr van die smeerpoeten bij die dan in die week de ruimtes die je al gedaan hebt.. weer helemaal vervuild hebben. en daarbij was dat een vrouw met 8 katten geloof ik. en ze had nergens kattenbakken staan.. het was een mevr in de 60 die zwaar overspannen was en zichzelf,haar huis en haar dieren helemaal verwaarloosde.. nu weet ik niet wie er voor mij daar is geweest want hier was werkelijk alles maar dan ook alles smerig! @mrsNuke, Ja idd we doen best veel hetzelfde ja.. maar denk idd ook dat dat komt door dat ze zo weinig schelen,allebei een jongetje enzo.. de thuiszorg is toch wel heel leuk werk hoor ondanks dat er ook weleens vieze huizen tussen zitten. Oh ja en graag gedaan hoor van dat stemme, jij had vorige maand ook op Micah gestemd @hier, Ondanks dat Micah het goed doet, zit ook ik helemaal niet lekker in m'n vel, Manuel zit nog steeds zonder werk waardoor het met het geld ook niet super gaat, en daardoor kan ik over een paar weken met micah niet gaan babyzwemmen waar ik heel erg van baal! en nog veel meer dingen waardoor ik niet lekker in me vel zit.. alles bij elkaar een beetje. @margootje, ik vind flesvoeding juist ideaal als ik weg moet.. ik doe altijd gewoon gekookt water in een thermosfles en dan heb ik warm water als ik micah's flesje klaarmaak. Liefs, Simone
Zo, ik zag dat er alweer een deel 2 is!!! Ik ga nog even reageren op het oude deel ook, althans ga mijn best doen . @MrsNuke, wat leuk dat je gaat zwemmen met Jayson! Met Ryan hebben we het ook gedaan, maar nu met Owen heb je er toch minder tijd voor, omdat we dan ook iets voor Ryan moeten regelen. En ik zie de meiden hier ook als vriendinnen. Over vriendinnen gesproken, iemand zin in een meeting in Noord-Holland? Volgens mij kwamen er best veel meiden hier uit de buurt. @BP, vervelend dat de BV minder gaat worden . Kan je niet kolven op je werk, zodat je meer BV hebt? @Margootje, ook al terugloop van BV . Ik zie dat Ineke ook een paar goede tips geeft! @Marleen, wat fijn dat er wel weer 4 voedingen goed zijn gegaan bij Luuk! Wij geven inderdaad Nutriton, maar stappen nu over op rijstebloem. Dat dikt ook in. Door het indikken drinkt Owen rustiger zijn flessen (eerder verslikte hij zich nogal eens) en indikken helpt ook tegen reflux. Ik zou het zeker eens proberen met Luuk! @Luukske, wat een gezeur met het OV...en lekker even thuis! @Coco, lekker hoor een massage! Geniet ervan . @irene, wat vervelend die jeuk . En vooral dat je er niets tegen kunt krijgen. Voor kinderen met waterpokken zeggen ze altijd havermout in bad, misschien is dat een idee? Dit was het oude topic...ik moet het nieuwe topic nog bijlezen, maar Ryan wil graag een spelletje met mama doen...dus wordt vervolgd . Oh ja, vandaag met Owen bij de ka geweest en we hebben een soort shampoo gekregen tegen zijn berg. Hij heeft daar hele erge last van en heeft ook jeuk (krabt nu ook, arm mannetje!). En verder weer zalf voor zijn eczeem, want het begint oko op zijn armpjes en beentjes. Dus 2x per dag flink smeren...Verder ging het goed en we mogen nu door iedere fles rijstebloem doen .
Leuk dat je dat zegt over vriendinnen.. margootje en ik heb over 2 weken ook afgesproken.. wij kennen elkaar ook alleen maar van het forum
MEIDEN!!!!!! ik ben er een ochtend niet...en is er zooooveeeele gekletst! heb net alles gelezen....nu maar hopen dat ik nog wat kan antwoorden! mrsNuke: fijn dat alles oke was! leuk babyzwemmen! foto is gelukt heeft margootje gedaan! luukske: lekker haastig ochtendje achter de rug! nu relaxen heh! leuk nieuwe bekleding! had m idd gezien! star: geniet er morgen van! heerlijk hoor! irene: hier ook difrax en dat gaat veel beter dan avent...terwijl de andere 2 juist avent hadden! maar ben iook wel tevreden! nou 6.00 is toch best een mooie tijd! debby:kom uit noordholland! kunnen altijd kijken of we een keer centraal NL kunnen afspreken? dan kunnen er misschien wat meer komen! ach ook nog eczeem en berg! arm ventje.... marleen: wat lief van de fysio! hopelijk kijken ze morgen serieus naar je mannetje...want dit schiet toch ook niet op! FV: hier ook een thermosfles kokend water mee en een flesje mineraalwater, zo gemaakt, ideaal! wij gebruiken eigenlijk alleen maar mineraalwater(ook kokend) vanwege de krampjes...dus ik durf niet zo goed nu over te gaan op kraanwater....voroal omdat ze dar in t begin zo erg krampjes van kreeg..... nou verder weet ik t eigenlijk niet meer..... hier een goede nacht gehad, 22.30-7.45(wakker gemaakt) en helemaal niet gehoord vannacht, normaal hoor je dr rond 5.00 wel si mopperen....nu dus wakker gemaakt, wil ze toch niet drinken...80cc that's it....dus had op kdv al gezegd...ze zal wel eeerder komen...maar toch pas om 11.00....viel mee.... heb vanmorgen weer gewerkt....ga rond 15.00 Tess halen, die lag te slapen toen ik wegging....volgens mij begint ze er nu eindelijk een btje aan te wennen!
Uuuuuhmm...op de verpakking van de nutrilon staat dat er zowel D als K inzit.. Maar ik begin nu wel te twijfelen. Zal zo nog eens kijken.
meiden even een vraagje.. vannacht heeft micah wel doorgeslapen(had bij senseemillia gezien dat ze bij de laatste fles wat meer doet) dus had dat ook gedaan micah kreeg eerst 180+5 schepjes friso + 1 schepje rijstebloem nu heb ik 210+6 schepjes friso +1 schepje rijstebloem gedaan. en hij sliep nu wel door.. alleen vanaf een uur of 3 begon hij zo'n enge geluiden te maken..net of hij stikte zeg maar (kokhalzend) en dan daarna zuchte hij.. dus dan ging ik niet naar hem toe want dan wist ik dat het weer goed was en anders zou hij wakker worden.. arm mannetje.. herkend iemand dit en/of weet iemand wat dit kan zijn (hij is wel verkouden) en over dat verkouden, wanneer moet je ermee naar de dokter gaan? want ik begreep dat ze niet TE verkouden mogen zijn maar hoe merk je dat?? xx
volgens mij is t dat als je meer dan de helft van alle voeding fv geeft dat je dan kan stoppen met de vitaminen.....dus als je 4 fv en 1 bv...dan kan dat...maar zou anders ff cb bellen
maar volgens mij meot je dan niet een schepfje friso minder geven....gewoon 180+6 en dan een schepje rijstebloem..... TE verkouden, wat is dat? voor een verkouodheid kan je gewoon een zoutoplossing halen daar doet een HA niet veel mee...tenzij hij koorts krijgt niet wil drinken, dan zou ik naar de HA gaan....
oh oke dankje dus je moet en 6 schepjes friso en 1 schepje rijstebloem geven.. of dan heb ik dat verkeerd gedaan Oeps
Ik ga even poging 2 doen om bij te lezen. Ryan ligt even op de bank met een dekentje, arm mannetje heeft 38.8 graden koorts, maar is verder gewoon goed aanspreekbaar en zo. Vanmiddag maar wel even naar de kapper met hem en vanavond een zetpil. Over een meeting in het midden van het land, gezellig!! Ik ben er voor in . @Peertje, waar woon jij in NH?
@Vriendschappen: Leuk om te lezen dat sommige meiden elkaar in het echt ontmoeten. Ik heb ook goede vriendschappen overgehouden aan de april2008-mama's (via mijn oudste zoontje) van het forum. Met één van hen zijn we zelfs afgelopen jaar op vakantie geweest. Ik weet eigenlijk niet of er mensen van hier uit de buurt komen waar ik woon (regio Zuid-Holland-Zuid, Alblasserwaard) @Sensee: Ik mis je hier! Heb je het druk? @Debby: Ik ga het indikken dan zeker overwegen. Eerst maar even het gesprek morgen afwachten. Welke voeding krijgt Owen nu eigenlijk? Wat rot van de eczeem en berg. Hier ook een heel schilferig mannetje. Vanmorgen al twee keer ingesmeerd, maar hij blijft ontzettend onder de schilfers zitten. Het is een tijd rustiger geweest, maar nu ziet hij er niet uit. @Moontje: Klinkt rot, van dat kokhalzen. Kan het slijm in zijn keel zijn van de verkoudheid. Misschien even neusspray? Dat lost het slijm op. @Mrs.Nuke: Fijn dat het goed was bij de HA.
@Marleen, zou het morgen zeker even bespreken met de ka! En waarschijnlijk mag je dan ook al gaan indikken met rijstebloem (vaak vinden kinderen dat ook erg lekker, dus wie weet gaat Luuk dan nog beter drinken ). Owen krijgt nu Infratrini, dat is speciale voeding waarin meer calorieen zitten, waardoor hij met minder drinken meer calorieen binnenkrijgt. Per ml zit hier 1 kilocalorie in.
@MrsNuke, heeft Jayson veel moeite met zijn ontlasting (perst hij veel?). Owen perst namelijk heel veel en heeft daarvoor Forlax gekregen, dat werkt bij hem heel goed, hij perst nu veeel minder! Gelukkig alles goed bij de ha!!! @Coco, wat een heerlijke nachten heb jij! Hier komt Owen standaard rond 3.00/3.30 uur...kan niet wachten tot hij ook doorslaapt . @Star, veel plezier in de sauna (alhoewel ik verwacht dat je nu lekker languit ligt ). Ga je dan alleen? Ik ga ook grag naar de sauna, maar niet alleen. @Flessen, hier ook een fervent (schrijf je dat zo???) Difrax fan. Wij hebben de S-flessen, de smallere denk ik . @Marleen, wat fijn dat de fysio zo attent is en ook direct contact opneemt met je ka! Ook fijn dat er iemand is die inziet dat Luuk niet gelukkig is!!! @Moontjee, vervelend dat je man geen werk heeft . Hopelijk vindt hij snel iets, want kan me voorstellen dat dat ook de nodige spanningen met zich meebrengt
@Debby: Dus Owen heeft geen KMA? Dat dachten ze toch eerst wel of niet? Ja, heel fijn dat de fysiotherapeute zo meedenkt en actie onderneemt. Dat geeft een prettig gevoel en ook het gevoel er niet alleen voor te staan en dat wij het niet alleen zo zien, maar anderen ook.
@Marleen, kan me jouw gevoel wat de fysiotherapeute betreft heel goed begrijpen! Hoe vaak ik wel niet heb gedacht dat ik als moeder 'gek werd' m.b.t. Owen en het was zooo fijn dat anderen het ook zagen en da gaf mij het idee dat ik niet gek werd. Owen heeft inderdaad geen KMA, dat vermoeden hadden ze wel, maar later eigenlijk ook weer niet. Maar omdat dat voor hem de beste voeding was, hebben ze hem daarop gelaten. Maar omdat hij nu meer calorieen nodig had (omdat hij te weinig drinkt en slecht groeit), hebben we dus andere voeding geprobeerd en daaruit is dus inderdaad naar voren gekomen dat hij gelukkig toch geen KMA heeft.
@Debby: Ja, prettig is dat he, dat onafhankelijke mensen het ook zien. Mijn ouders ervaren het net zo als wij, maar die staan heel dichtbij. Een fysiotherapeute kijkt op afstand en die ziet het ook en zij neemt het heel serieus. Ik dacht inderdaad iets onthouden te hebben over KMA bij Owen, dus dat klopt ook wel gedeeltelijk. Misschien gaan we nu wel over op Neocate, maar hier is KMA ook nooit officieel aangetoond.
Owen heeft ook Neocate gehad, dat is de ultieme voeding voor baby's met KMA. Maar heeft Luuk ook reflux, geloof het wel he?! Want dan zou voeding indikken juist ook een goede oplossing zijn (dan komt het minder makkelijk omhoog).