november 2010 mama's, deel 2!!

Discussie in 'De mama's' gestart door luukske, 3 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. grietje 77

grietje 77 Bekend lid

7 feb 2010
    857
    273
    63
    Vrouw
    Hoi dames

Ik ga er waarschijnlijk niet bij zijn zondag.

'k Voel me eigenlijk helemaal niet top (voel me zo machteloos)... en 't is ook 2 uur rijden

2. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Druk dan he werken en 2 kids. Ik moet over 2 weken weer beginnen zal best wennen zijn. Lianne doet het goed dus lekker hoor en Denise een echte peuter net zoals Tygo. Hij had voor 2 weken terug even een fase van dwarsig heid maar het gaat nu weer beter gelukkig maar het kost dan wel veel energie ja. Met Isa gaat het goed, slaapt sinds donderdag goed door dus hoop dat het zo blijft was er wel aan toe na 3,5 maand. Soms heeft ze wat langer tussen de fles en komt er op 4 uit bij jouw dus ook al, krijgt Lianne al wat anders dan flesvoeding? en wat zijn de tijden nu met 4 flessen?

3. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    Lot: Lianne krijgt alleen nog maar flesvoeding. Geen bijvoeding, wacht daar nog even mee.
    ze krijgt de fles rond:
    08:00-12:00-16:00-20:00
    kan wel eens wat eerder of net iets later zijn, maar zo ongeveer is dit het.
    ze krijgt de laatste fles 210cc en de andere flessen 180cc

4. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    MrsNuke, je kan gewoon ongi worden met de pil en toch zwanger zijn! Ik zou een testje wagen als ik jou was, gewoon eentje van Kruidvat, 2 voor 5 euro!

All, een meeting ga ik niet halen, vind ik echt SUPERJAMMER maar zo ver rijden met mijn beebje zie ik niet echt zitten, nu toch nog niet... misschien later in het jaar!

Sorry als ik niet op iedereen reageer, heb een superdrukke tijd achter de rug!

Probleempje schoonmoeder: vrijdagochtend is ze komen oppassen (eerste keer) en ik had een flesje klaargezet met afgekolfde melk omdat ik naar de kapper ging. Toen ik terugkwam vond ik het slabbertje weggestoken in de wasmand. MAAR er zaten botergele vlekken op!!! EN ik heb NOOIT vlekken met mamamelk! Dat is doorzichtig op een witte doek heb ik nogmaals getest en zelfs het romige bovenlaagje geeft geen vlek, ook als M overgeeft is het spierwit!
    Dus ik vraag erachter en ze zegt 3 keer na elkaar (vrijdag, zaterdag op trouw en zondag aan telefoon) dat ze niet heeft overgegeven en dat het gewoon zo langs haar mondje uitliep langs het speentje af) maar dat KAN niet!
    Ik vermoed dus dat ze haar pudding of zo heeft gegeven... ze had ook veel krampen en zo en 5 maal stoelgang (zag er niet veel speciaals in, rook wel feller en zuriger)
    volgens mij heeft ze dus stieken haar zin doorgedreven, ze wil haar al weken 'papje' geven en ik wil dat niet want ik wil 5.5 maand borstvoeding geven en dan stilaan aardappelen introduceren en volgens mijn KA en CB heeft Mila het ook nog helemaal niet nodig en is het beter voor haar reflux en gevoelige darmen...
    Pfff ik ben ZO PISSED he, kan haar wat aandoen! En ik vertrouw haar gewoon niet meer, want ze liegt constant hebben we ondervonden...

Zaterdag trouwfeest gehad en Mila was voor het eerst uit logeren bij mijn ouders... wat deed mijn hartje pijn!!! Heb zelfs op huilen gestaan (eigen schuld moest maar geen fotootjes kijken op gsm) maar ik was ZOOOOOOOOOOOOO blij toen ik haar zondag terugzag ♥ mijn papa belde wel regelmatig of smste zodat ik me gerust voelde EN het dessertbuffet was lekker :)

5. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Jootje ik wacht ook nog even met bijvoeding.

Ineke jeetje snapt dat je haar zo niet meer vertrouwt, dan kan ze beter eerlijk zijn. Kon je niet ruiken aan de slap wat het was? Moeilijk he je kleine meisje weg brengen vind het ook bij een 2de weer moeilijk. Fijn dat je smsjes en telefoontjes kreeg dan voel je je wat beter he als je weet hoe het gaat.

6. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    Ineke: wat ontzettend vaag zeg!! dat je schoonmoeder dat durft!!!
    vind het niet normaal hoor. Kan me voorstellen dat je het vertrouwen kwijt bent

7. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    @Ineke: Jeetje zeg... Zou je schoonmoeder echt pap hebben gegeven? Dan zou het meteen de laatste keer zijn geweest dat ze opgepast zou hebben als dat echt zo is. Lastig dat ze het niet toe geeft.

@Jootje: Luuk krijgt ook alleen maar flesvoeding. Ik mocht van de kinderarts zeker niet voor de 6 maanden beginnen met bijvoeding dus dan doen we dat ook niet. Wat goed dat Lianne nu op 4 flessen zit.

Luuk heeft vanmorgen de sonde er weer uit getrokken. Dit is nu de 3e keer in 4 dagen. Ik snap er niks van, want hij lag ingebakerd en dan nog de sonde eruit. Zijn armen lagen nog strak in de doek dus hij moet het met zn hoofd gedaan hebben. Erg vreemd..

8. MoedertjeB

MoedertjeB Actief lid

1 mrt 2010
    495
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meeting? Wie, wat, waar en wanneer?

9. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Ja ik vertrouwde haar sowieso al maar half en nu is het helemaal verpest he!
    Zus was erbij en ze vond het ook heel verdacht!!! Ik heb eraan geroken maar de slab was helemaal nat!! Is hier anders nooit, ook bij mijn moeder niet met flesje mamamelk trouwens niet gezien... volgens mij heeft ze het proberen te verbergen door er melk over te gieten...

10. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Jeetje Ineke, wat een verhaal van je schoonmoeder! Onvoorstelbaar dat mensen tot zoiets in staan zijn, dat toont toch gewoon van geen respect hebben!

Kan het zijn dat hij erop ging liggen en daardoor eruit is gegaan Marleen?

11. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Wie: geen idee wie allemaal ;), wie er maar wil in ieder geval!

Waar: Utrecht, Van der Valk Vianen

Wanneer: a.s. zondag om 13.00 uur

Kom je ook???

12. IreneH

IreneH Fanatiek lid

5 dec 2007
    1.979
    0
    0
    Omgeving Utrecht
    @Luukske. LEUK! Gezellig dat je erbij kunt zijn. Ik ben er met Sara.

@Jootje. Nou ik mis je wel hoor! Mis wel meer meiden hier op het forum, maar ja iedereen is druk... En begrijpelijk, heb er ook moeite mee om aan het werk te zijn en nog eens het forum bij te houden.

@Lot. Lief dat je het vraagt!! Heb morgen een afspraak bij de ha staan omdat ik gisteren niet meer kon lopen. Denk dat ik wellicht hielspoor heb, maar laat ik geen doktertje gaan spelen en morgen even afwachten...

@MrsNuke. Zou er zeker een testje tegenaan gooien. Stel nou dat je zwanger bent dat kun je maar beter zo snel mogelijk met de pil stoppen. Even zekere voor het onzekere.

@Ineke. Wat is dat toch met die niet sporende schoonloeders?!?! Ik zou echt niet weten hoe ik zou reageren als mij zoiets zou worden geflikt. Echt niet normaal hoor!!

@MoedertjeB. A.s. zondag AC Vianen om 13.00 uur. Kom je ook???

@Grietje. Jammer dat je er niet bij kunt zijn. En wat vervelend dat je je zo naar voelt. Ben je al gestopt met BV?? Sterkte meid met alles!!

13. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Het is me nog steeds een raadsel. De plakker zat namelijk nog wel op zijn gezichtje. Hij was los vanaf de plakker naar de neus toe en dat stuk was dus ook uit zijn neus. (beetje lastig te omschrijven) Hoe gaat het nu met het eten bij Owen? Gaat dat weer helemaal goed nu? Hoeveel krijgt hij per fles en gaat dat helemaal op?

14. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Hmmm wel vreemd, want dan zou je inderdaad verwachten dat de plakkers ook helemaal los zijn geraakt. Een kleine houdini, nu al ;). Hoe vindt Roel het dat Luuk weer thuis is? Reageert hij er goed op of vindt hij het allemaal nog een beetje vreemd?

Owen krijgt nu 6 voedingen van 130 ml (sinds vandaag 140 geprobeerd) en een half potje fruithap (ongeveer). Hij drinkt nog steeds niet altijd alles op, de ene dag wel, de andere dag niet. Vandaag dronk hij bijv. erg weinig, gemiddeld 100 per fles. Maar zolang hij goed groeit, heeft hij er voldoende aan. Het zal nooit te meten zijn met een 'normaal' kindje qua flesvoeding en hoeveelheid. En Owen komt ook nog steeds voor een nachtvoeding, hij krijgt nu het volgende schema:

7.30 uur - 140cc
    10.00 uur - fruithap
    12.00 uur - 140cc
    16.00 uur - 140cc
    19.00 uur - 140cc en direct op bed
    23.00 uur - 140cc
    3.00/4.00 uur - 140cc

15. aapje79

aapje79 Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.712
    28
    48
    gelderland
    yara is vanmiddag goed gekeurd in het ziekenhuis. ze heeft geen afwijking in de heupjes.

16. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    @Debby: Je moet inderdaad onze kindjes niet vergelijken met de andere baby's want de situatie is heel anders. Luuk had in het ziekenhuis nog 6 voedingen va 130cc, maar hij slaapt thuis door dus zitten we nu op 5 voedingen van 155/160cc. Dat gaat goed. Hij drinkt het eerste gedeelte zelf en de rest gaat door de sonde. Bijvoeding mag nog niet dus daar wachten we nog een week of 5 mee, want dan is hij 6 maanden.

17. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Jaaaa wat een goed nieuws, is toch weer een geruststelling lijkt me!

18. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Oh wat fijn! Super!

19. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Wat heerlijk dat hij thuis doorslaapt! En hoeveel drinkt hij nu zelf ongeveer? Owen heeft ook een tijdje natuurlijk de sonde gehad, maar als ze dat dan aanvulden, dan spuugde hij vaak weer, dus voor hem werkte dat gewoon niet.

20. IreneH

IreneH Fanatiek lid

5 dec 2007
    1.979
    0
    0
    Omgeving Utrecht
    Dat is fijn Aapje! Toch weer prettig om te weten hè!

Deel Deze Pagina