november 2010 mama's, deel 2!!

Discussie in 'De mama's' gestart door luukske, 3 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    Zelf geboetseerde pinguins

2. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Wow Liesje wat een mooie taart zeg!
    Heb je er al van gesnoept?

@ Jootje: Mijn zoontje is afgelopen dinsdag voor de eerste keer geweest. En hij had er ook helemaal geen moeite mee om mij uit te zwaaien. Je hoort wel eens anders...

J. heeft het nu net weer naar zn zin gehad op de psz hoor.

En met R. gaat het wel, hij blijft er lekker vrolijk onder, ookal kan hij steeds maar een paar slokken drinken om vervolgens weer naar adem te happen.

3. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    Nee de taart gaat de vriezer in, want we zijn nog steeds met z'n beiden aan het afvallen en daar helpt dit niet echt bij he haha

4. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    Liesje: mooi gedaan hoor!

5. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    coco: fijn dat alles goed gaat op de psz. :)
    wat worden ze dan ineens "groot"hé!

6. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Ja, ik vind het echt veel te snel gaan. Toen R. geboren werd, kon ik me al niet meer voorstellen dat J. ook zo klein was geweest. En nu een paar maanden later gaat hij gewoon naar de peuterschool, echt al een klein zelfstandig mannetje.

7. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    ahhh Liesje die is mooi!!!! ziet er erg jummie jummie uit!! was jij er zondag nou ook??? :D:D:D:D

8. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    nee helaas, gaat me niet lukken :(

9. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Meerdere kindjes die niet zo fit zijn beterschap!
    Hier ook een meisje die erg onrustig is, overdag onrustig en weinig slapen terwijl ze wel moe is, met de fles drinken is het begin erg huilen doet haar pijn lijkt het, geen spruw of aften zie niets in haar mond naar mijn idee keelpijn want ze is ook wat schor dus ze mag weer een drankje van de ha en als dat niet helpt weer langskomen.

10. carlo1987

carlo1987 Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.043
    0
    0
    verzorging
    nijmegen
    hier ook ziek kind, mn nichtje van 5 mndn is hier. doen we even op oppassen, maar ze is heel erg ziek en bij elk hoestje begint ze heel erg hard te huilen. ik vermoed ook keelpijn. ik zit zelf ook weer ziek thuis omdat ik geen stem meer heb. ook zo'n enorme keelpijn.

11. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Nee, daar heb ik ook direct naar gekeken en ook of ik tandjes kon voelen/zien, maar dat is het niet. Wel superlief dat je meedenkt!!

12. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoor al dat meerdere kindjes slecht drinken/ziek zijn. Beterschap voor allemaal!

En wat een gave taart met de pinguins (ik ben DOL op pinguins :D)

13. Toetje77

Toetje77 Bekend lid

29 feb 2008
    800
    12
    18
    NB
    Hé meiden,

Ik ben best wel onzeker. Mijn dochtertje is eind november 4 weken te vroeg geborden en is nu bijna 16 weken oud. Ik lees overal dat ze dan al vanalles moet kunnen vasthouden, maar dat kan ze nog helemaal niet. Ook lukt het me niet iets in haar handje te stoppen want ze houdt haar handjes nog stijf dicht terwijl ik ook steeds lees dat die nu open zouden moeten zijn. Verder kan zij wel haar hoofd optillen als ik haar op haar buik leg, maar zeker niet lang (een seconde of 10 a 20) en ze kan zich nog niet opdrukken met haar armpjes, alsof ze nog niet doorheeft dat ze daarvoor haar armen kan gebruiken. Al met al dus een aantal dingetjes die ze volgens de boeken zou moeten kunnen en dus nog niet kan. Ik hou er al rekening mee dat ze 4 weken te vroeg geboren is en kijk dus al steeds wat een baby van 12 weken moet kunnen ipv 16 weken. In het begin maakte ik me nog nergens druk om, maar nu ik steeds meer dingen lees die ze al zou moeten kunnen en nog niet kan ben ik echt heel onzeker of er misschien iets niet in orde is. Mijn vraag is dus aan jullie of jullie kindjes dat allemaal al wel kunnen of dat de theorie gewoon iets te optimistisch is. Ik weet wel dat ieder kindje zich in een eigen tempo ontwikkeld, maar begin nu toch echt wel onzeker te worden :)

Groetjes Toetje

14. Toetje77

Toetje77 Bekend lid

29 feb 2008
    800
    12
    18
    NB
    Oh ja, wat ze sinds een week of 2 wel onwijs veel doet is op haar handjes sabbelen, dus ze doet wel iets met d'r handjes. Is dit een voorbode van het bestuderen van de handjes en het grijpen?

15. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    @Toetje, ik zou me niet teveel zorgen maken. Onze zoon is 3 weken te vroeg geboren en heeft daarna 4 weken op neonatologie gelegen in verband met voedingsproblemen. Ook ik was erg bang dat hij 'achter' liep en ook lachen deed hij pas heeeel laat. Maar met rollen bijv. is hij weer heel snel, deed hij met 4,5 maand! Dus misschien is zij nu iets langzamer, maar je zult straks zien dat zij iets anders al wel kan, wat ze nog niet 'hoort te kunnen'. Mijn motto: ieder kindje volgt zijn/haar tempo, probeer je er niet te druk om te maken!

16. grietje 77

grietje 77 Bekend lid

7 feb 2010
    857
    273
    63
    Vrouw
    hoihoi

Eerst goed nieuws: heb dan toch geen Graves, is een ontsteking

En dan: voel me mentaal toch niet super. Heb zin mijn hele leven om te gooien... en dat gaat allemaal niet met een kindje :(
    Voel me zo verward hé. Ik moet toch blij zijn!?

Ben zo down... en nu stel ik me al vragen bij m'n relatie. 'k Heb zo verschrikkelijk het gevoel helemaal vast te zitten... begrijpen jullie me een beetje?

17. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Ik heb het zelf niet, maar denk wel te weten wat je bedoelt. Toen onze eerste werd geboren had ik ook het gevoel mijn leven "kwijt" te zijn. Alles is ineens zo anders. Dingen die je normaal spontaan kunt doen zoals winkelen, uit eten of een avondje uit kunnen alleen nog maar als het van tevoren gepland is. Je wordt geleefd met een kleintje. Dit gaat echt beter worden als jullie kindje ouder is. Doordat je leven zo overhoop gegooid is ga je je rot voelen en daardoor waarschijnlijk ook twijfelen aan alles (en dus ook aan je relatie?). Geef het de tijd en geef jezelf ook de ruimte om toe te geven dat niet alles één grote roze wolk is. Soms is de wolk even donkergrijs, maar de zon komt er op een gegeven moment weer door en dan wordt ie toch steeds meer roze ;)

18. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Toetje ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken. Hier een meisje die pas sinds een week of 2 haar hoofdje goed op kan houden en jouw dochtertje is te vroeg geboren dus dit zal waarschijnlijk de komende weken komen. Snap dat je je zorgen maakt als je zo alles leest. Zijn hier volgens mij ook best vlotte kindjes want ook Isa vind het allemaal wel best en doet niet veel maar ieder kind doet het op zijn/haar eigen tempo. Komt vast goed.

Grietje wat een goed nieuws dat het geen graves is maar wat rot hoe je je voelt, doe rustig aan en praat met je man dat is zo belangrijk en als het zo blijft misschien toch even langs de ha dat je down bent.

19. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    @Grietje, ik sluit me helemaal aan bij de woorden van Marleen. Geef het de tijd en als je er zelf echt niet uit komt, zoek dan op tijd hulp! Bij Ryan heb ik 8 maanden 'doorgemodderd' en ben uiteindelijk in een depressie beland. Dus trek op tijd aan de bel. Een dikke knuffel!!!

@Marleen, hoe gaat het met Luuk?

@Owen, vandaag heeft de ka gebeld en haar advies was (weer) om zo snel mogelijk over te gaan op 'vast voedsel' en pap met een lepel. Waarschijnlijk is het een fase en wordt het wel beter, maar we moeten proberen Owen zo snel mogelijk te laten wennen aan eten met een lepel. Volgens mij mag hij met 6 maanden een broodje? Laatst keek hij het zowat uit mijn mond! Verder heb ik ook heel sterk het idee dat Owen meer wil dan hij kan en dat dat hem ook frustreert. Hij wil bijv. graag zelf rechtop zitten en vindt liggen niets aan (drinkt de fles ook het liefste zittend heb ik het idee...). Ook wil hij graag kruipen en probeert ook echt zijn beentjes onder zijn lijfje te krijgen, maar dat lukt natuurlijk nog niet en dat frustreert hem ook.

20. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Debby dus het word beginnen met vast eten. Ik dacht dat brood geven met 8 maanden geadviseerd word in ieder geval was dat 2 jaar terug bij Tygo wel zo.

Deel Deze Pagina