November 2010 mama's - Deel 3 - after crash

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door wendy2010, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @mercedes, idd op je strepen staan....en doen wat je gevoel goed dunkt!
    donderdag D-Day...spannend!!
    heb je vandaag nog een echo gehad ter controle?

@moedertje, dat gevoel had ik dus afgelopen week....wist niet wat het was, dacht ook hij valt er zo uit, of iig dat de vliezen zouden breken, zo'n druk....

2. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    @Luukske: Ja, inderdaad net of de vliezen op springen staan door de druk. Dat heb ik ook.

3. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @marleen, vind ik ook raar....ben in hetzelfde ziekenhuis bevallen als mercedes, en 5 jaar geleden was daar de grens zelfs 32 weken....na 32 weken kreeg je het alleen als je meedeed aan een studie....wij hebben dat toen niet gedaan....

heb afgelopen dinsdag dit toen ook besproken met mijn gyn, en die zei zelfs dat die studie van toen, 5 jaar geleden, had uitgewezen dat een EXTRA shot longrijping (dus buiten de noodzakelijke dosis) eerder schadelijk bleek....

wat betreft die druk....zou niet weten hoe het is als vliezen breken, maar dat gevoel had ik gewoon....

4. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @all, heeft trouwens iemand gehoord van inleiden mbv een ballon catheter? bij mij gaan ze dat dus doen, dus geen gel, maar een vaginaal cath. met ballon....

zo ga nu even Grey kijken....

5. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    @Luukske: Bij mij zijn de vliezen destijds spontaan gebroken, (voordat ik weeen had), maar dat gaf volgens mij niet eens een gevoel van druk. Ineens was het helemaal nat en wist ik dat ze gebroken waren. Ik lag toen in bed.

Ja, zeker vreemd als jouw verhaal zo anders is Luukske, qua longrijping. Misschien toch nog even goed navragen Mercedes?

6. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    @ wendy...tegen mij zeiden ze dat als ze met haar kontje naar beneden lag en beentjes omhoog ik "gewoon" een stuit bevalling zou kunnen hebben...waarom zou jij dan een ks moeten?
    Of begrijp ik verkeerd hoe ze ligt?

Ik denk dat er heel wat november baby's in oktober geboren zullen worden...:)

Ik ben benieuwd wat vk woensdag tegen mij zegt...

@gewicht....Ik hoor ook veel meiden praten over het gewicht van beebje en groei echo...ik heb dit helemaal niet geen schatting en geen echo
    Of zou ik dit volgende week misschien krijgen bij afspraak bij gyn...
    Ben wel benieuwd, ollyvier schatte ze op een 10 ponder...:$
    was een kleine 7 pond......:Dhad heeeeel veeeeel vruchtwater.

Zo moet nu van mezelf beginnen aan enveloppen...

7. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    @Nony: Ze doen normaal gesproken ook geen groeiecho's volgens mij. Bij mijn eerste zwangerschap heb ik dat ook nooit gehad. Alleen bij eventuele bijzonderheden gaan ze verder kijken. Omdat ons kindje een behoorlijke groeiachterstand heeft krijg ik om de week een groeiecho.

8. Moontjee

Moontjee Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.617
    0
    0
    Berlicum (NB)
    nog meer baby's in oktober..
    ik hoop voor jullie allemaal dat jullie gezonde kindjes krijgen:D:D:D
    hier zegt ook heel de familie aan beide kanten dat ik de 40 weken niet ga halen..
    liefs
    ga verder popstars kijken xxx

9. peertje

peertje Fanatiek lid

20 mrt 2009
    1.671
    0
    0
    vlakbij amsterdam
    sensee: oo dat is wel een tegenvaller! en vind m ook vrij laat! normaal is t toch tussen de 38 en 39wk? dit ook ivm hoofdje wat vastzit in bekken? nou ik zou t wel nog ff proberen......

wendy: suc6 meid vrijdag! collega heeft afgelopen week 4 draaipogingen gehad en beeb ligt nog steeds in stuit en die krijgt een ks volg week.....komt goed meid!!!!!

mercedes: tot 38wk wachten is ook wel lang....wel vreemd dat ze t steeds uit willen stellen bij jou!:( maar goed dat je je mond hebt opengedaan! spannende week ook voor jullie!!!!

hier sinds 2 dagen ook die druk van onder...en volgens gyn ligt beeb nu helemaal klaar....wel een nara gevoel af en toe.....

heb trouwens ook nog steeds krampen/weeën....denk om de 10min...ga zo lekker douchen...heb nog steeds een gevoel dat t vannacht of morgen doorzet....wie weet;)

10. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    @Peertje: Heb jij dat gevoel van druk van onderen nu constant of soms wel en soms niet?
    Spannend, ik hoop voor je dat het vannacht spontaan begint.

11. Zomerbloem

Zomerbloem Niet meer actief

@Peertje; wat spannend!! Ben heeel benieuwd of het doorzet!

Ik ben ontzettend onrustig vanaf vanmiddag. Heb een aantal lades helemaal opgeruimd, geboorteversiering opgezocht en klaargelegd, papieren voor geboorte aangifte klaargelegd, nu nog de kruiken uitspoelen en bij het bedje neerleggen.
    Het liefst ga ik nog de hele woonkamer soppen en stofzuigen, maja....

12. peertje

peertje Fanatiek lid

20 mrt 2009
    1.671
    0
    0
    vlakbij amsterdam
    constant nu!

13. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    SPANNEND!!!! ik hoop voor je dat het doorzet....:D

14. MoedertjeB

MoedertjeB Actief lid

1 mrt 2010
    495
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou ik hoop inderdaad ook voor je dat het doorzet :)

Mercedes, spannend allemaal zeg! Succes iig!

Ik ga naar bed toe, ben zo gaar als een klontje boter. Bah!

15. MoedertjeB

MoedertjeB Actief lid

1 mrt 2010
    495
    0
    0
    NULL
    NULL
    Correctie, ik ga over 10 minuten naar bed als Greys is afgelopen, het is spannend!!!!!

16. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    mercedes! goed zo! op je strepen staan...
    spannend or!

peertje... oei ik hoop het voor je dat het door gaat zetten! ook spannend!

nony... ja het schijnt wel te kunnen maar vk adviseerd me een ks omdat ik zoveel problemen heb gehad met mn bekken en omdat ik zo gruwelijk onzeker ben (denk tenminste dat ze dat bedoeld) ... en ik.. tja ik weet het niet.. ben al zo 'bang' dat ik en gewone bevalling niet zou kunnen laat staan een stuitbevalling.. dus ik neem het wel aan van haar.
    ook vanwege wat hier al meer is geschreven; dat het wel gevaarlijk zou kunnen zijn voor t kindje...

17. Moontjee

Moontjee Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.617
    0
    0
    Berlicum (NB)
    meiden ik moet weer naar het ziekenhuis voor ctg en inwendig onderzoek
    ik heb pijnlijke harde buiken:(:(

18. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    nu ??

sterkte moontje!!!!!

19. peertje

peertje Fanatiek lid

20 mrt 2009
    1.671
    0
    0
    vlakbij amsterdam
    suc6 en sterkte!!!!!!

20. IreneH

IreneH Fanatiek lid

5 dec 2007
    1.979
    0
    0
    Omgeving Utrecht
    @Peertje. Hele dikke knuffel voor jou....moet effe hoor! Hoop zo dat het doorzet vannacht....fingers crossed!

Deel Deze Pagina