@Wilma: Gefeliciteerd met jullie dochter! @Sensee: Het is lastig uit te leggen hoe een wee voelt. Als je er echt één hebt dan "weet" je dat. @Peertje: Spannende dag! Ik hoop dat het doorzet. @Moontje: Gelukkig was je CTG goed gisteravond.
Peertje oh dat wist ik niet joh van dat als ie vast ligt dat het dan moeilijker is hem eruit te halen. Ik ga daar gewoon vanmiddag maar weer even over bellen dan hoor! Anders doen ze het maar met 38 weken en 6 dagen ofzo??? Zo lastig die ziekenhuizen, echt irritant! Marleen wanneer daalt een tweede in dan? Jaime was nooit ingedaald volgens mij...Maar goed misschien omdat zij in stuit lag..
@Sensee: Dit vond ik: Pas bij 37 weken moet een eerste kindje zijn ingedaald en bij een tweede kindje hoeft het helemaal niet perse. Bij een tweede weet je immers al dat je bekken groot genoeg is om een baby door te laten en is het dus minder belangrijk dat de baby al in de zwangerschap indaalt. Het komt dan ook regelmatig voor dat tweede, of volgende kindjes pas bij de bevalling indalen. Door de druk van de weeën worden ze dan gedwongen in te dalen.
@Wilma. Jeetje meid wat een verhaal!! Wat een spannende tijd zal dit geweest zijn voor jullie. Maar je hebt een prachtige dochter met een hele mooie naam. Fijn dat het nu al een stuk beter gaat. Ga lekker genieten van je meisje!!
Hmm maar wat als dat baringskanaal nooit is gebruikt? Telt een stuitligging? Mn man zei gister nog dat die gyn bij dat gesprek zo rond 32 weken tegen ons zei bij de volgende controle zal hij ingedaald zijn..of zoiets. Ik vraag het mn man nog ff. Meiden ik ga echt ff naar de winkel nu. Krijg die vrouw telefonisch niet te pakken. Dan belt ze ws als ik in de winkel loop..so be it. Moet echt knutselspullen halen voor mn meisje. Anders kan ze die brief niet maken voor haar vriendje...ook zo sneu. Tot later!
@wilma, allereerst gefeliciteerd met jullie dochter...mooie naam trouwens! alleen balen dat het zo is moeten gaan, maar hopelijk krijgen jullie jullie kleine meid snel mee naar huis! @moedertje, mooie buik! @sens, meen idd ook dat bij een 2e het indalen veel later kan gebeuren....maar heb zelf bij Luka een KS gehad, dus daar telde het niet....heb laatst een bmm meting gehad, en dat was ook niet nodig geweest, omdat ik geen vag. baring heb gehad... @all, dadelijk hebben we gewoon de helft okt beebs, haha....
@ wilma wat een verhaal, maar gelukkig gaat het met je meisje goed! Gefeliciteerd en geniet ervan... @ sens als beebje niet ingedaald is en je vliezen breken moet je idd gaan liggen...had ik de vorige x, gelukkig was ik thuis, er kwam toch een bak vruchtwater uit...
@Wilma: Van harte gefeliciteerd met jullie dochter!Wat moet dat idd allemaal spannend en heftig zijn geweest en nog steeds, je meisje in het zkh, elke keer achterlaten.Hopelijk mag ze snel naar huis! @Indalen: Mijn mannetje daalde ook pas in met de bevalling en ik hoefde niet te gaan liggen, omdat het al mijn 2e kindje is.Dit mannetje is ook nog helemaal niet ingedaald. @Nony buddy: Hoe is het met je, meid? @Moedertje: Mooie buik! @sens: Heb gemist waarom je graag een ks wil (?), maar bel idd nog maar een keertje om te vragen over dat indalen.Hoop voor je dat de kleine zich gewoon aandient. @Moontje: Pfff, wat een gedoe allemaal!Gelukkig is alles goed met de kleine! @Peertje: Spannend, spannend! @Mercedes: Succes donderdag! @Hier: Leef met de dag met mijn bekken, maar we zijn er bijna Morgen weer naar de gyn.Ben benieuwd en heb er zin in Mijn buik(ie).Krijg veel bekijks op het schoolplein van mijn dochter. Ze is eind Aug. 3 jaar geworden en gaat nu hier in BE naar school. Ze zit heel lief en leuk in ene instapklasje en dan wordt er per vakantie gekeken of ze klaar is voor de echte kleuterklas. Ze doet het supergoed!Ze gaat er graag heen en ze moest meteen zonder luier komen/beginnen daar.Ze is pas 1x thuis gekomen met een plastic tasje met natte broek! Thuis doet ze het ook al erg goed.Ze poept zelfs op de wc, terwijl ze normaal laxeer middelen heeft, omdat ze moeite heeft met haar ontlasting. *trots*
Traktatie: Tygo is zelf de 13de jarig dus afwachten of het erg dichtbij elkaar is om te trakteren maar voor de geboorte doe ik waarschijnlijk een nijntje koekje waarvan ik op het shirtje boter doe met muisjes. Zie dat Fem een soortgelijk idee heeft Mercedes heel veel sterkte en goed dat je je gevoel heb uitgesproken. Wilma wat schrikken zeg! Gefeliciteerd met jullie dochtertje! Mooi gewicht had ze wel voor de zw.duur toch? Kleine lieve Mayra goed drinken en dan lekker mee naar huis. Hoe voel jij je? Sensee Tygo was erg rustig toen de bevalling begon, en ja hoe voelt een wee ik vond dat je het heel snel doorhad dat het een wee is. Ja volgens mij moet je gaan liggen als je vliezen breken omdat de kleine niet ingedaald is. Wat een mooie buiken komen er voorbij! Moet zelf ook snel weer eens een foto maken. Zo ik ga eens aan het soppen van de badkamer beginnen, nog geen zin in maar moet even bezig zijn denk ik. Vannacht eindelijk weer eens heerlijk geslapen, wat knapt een mens daarvan op zeg. Ik hou het hier in de gaten veel te spannend bij sommige dames.
Babywolkje mooie buik ook zeg! En wat gek dat ze bij jullie al met 3 naar school gaan . Mn schoonzus woont in Duitsland en daar gaan ze pas met 6 jaar naar school vertelde ze laatst..eigenlijk beter vind ik voor die kleintjes. Ja die ks, ik wil geen risico lopen op litteken scheuren, vooral omdat ik dat litteken wat voel. De vorige ks is mij prima bevallen... Lot oh de badkamer soppen hoe kun je dat nog doen? Nony begon na die vruchtwater(val) bij jou gelijk weeen? Luukske ik begrijp niet wat je bedoeld. Wat is een bmm meting? En telt een vorige zwangerschap waarbij kind is ingedaald dan niet mee voor de tweede en wanneer die moet indalen? Zo ik heb voor 118 euro HEMA spul gekocht . Veel knutselspullen en voor mezelf nog xtra pyama en oma onderbroeken . Om twaalf uur kan ik mn meisje weer ophalen van school. Ben benieuwd. Het valt mij iig nu minder zwaar dan de eerste keer.
Ha meiden, hier alles okay, beeb nog in buik, ben effe druk dus ik kom vanavond reageren!!! xxx van mij
sensee: ja dat heb ik ergens gelezen, heb nog gekeken of ik t terug kon vinden, maar geen idee....maar ik zou niet weten hoe t is als je bij je 1e ook al een ks hebt gehad....anders is vragen of t een klein weekje eerder kan?! proberen kan altijd! babywolkje: mooie buik! en wat gaan ze al vroeg naar school bij jullie!
@Sens: Dank je wel Toppunt hier was afgelopen vrijdag, toen ik heel voorzichtig de vraag kreeg of ik zwanger ben: "Nee....$), ..Heb een skippybal ingeslikt Bij mij was de oudste wel volledig ingedaald en bij een 2e of volgend kindje gebeurd dat vaak pas heel laat of pas tijdens de bevalling.Was bij mijn zoontje ook, die daalde tijdens de bevalling pas in, wat een enorme druk gaf in mn doos, buiten de rug- en buikweeen. Lag daar op bed, als of hij er ieder moment uit kon floepen, zo'n gevoel gaf het, maar snapte zelf gelukkig ook wel, dat dat niet kon haha Moet nu zelf morgen ook maar extra navragen of ik nu wel of niet moet gaan liggen dan, want bij mijn zoontje zeiden ze, dat het niet hoefde, maar lees nu overal dat het wel moet, met breken van vliezen dan (Ik blij, dat de bevalling van zoonlief met weeen begon en mijn vliezen pas in het zkhbed werden gebroken door de VK). In BE zijn ze vanaf 6 jaar leerplichtig, dus het hoeft niet, maar het wordt aangeraden om ze eerder naar school te doen en dat gebeurd hier zelfs vaak al met 2,5 jaar heb ik begrepen. In onze situatie komt het heel mooi en goed uit, dat mijn dochter hier nu al naar school kan.Het ligt geheel aan je eigen kind, of die er aan toe is en andere factoren die op elk gezin weer anders van toepassing kan zijn, zoals bv werk van beide ouders of in ons geval, dat we nog niet zo lang in BE wonen en dat ze dus ook helemaal niet met leeftijdsgenootjes had kunnen spelen, als ze nu nog niet naar school zou gaan.Ze is heel erg aan school toe, bezig met de kleuren, de vormen, tellen (ook in Engels), heeft nieuwe uitdagingen nodig. Daarbij geeft het voornamelijk mij enorm veel rust, nu ik hier met bekken instabiliteit zit en haar niet de aandacht kan geven die ze wil etc. Dus ja, in NL gaan ze daarvoor naar het KDV of de psz, hier gaan ze naar school.Het is niet zo, dat ze al meteen aan rekenen begint, hoor.Het is nog allemaal veel spelen, knutselen etc
@sens, bmm= baarmoedermond. het schijnt dus als je bij de eerste een KS hebt gehad, waarbij het kindje dus niet is ingedaald, het ook geen nut heeft om te kijken hoeveel de lengte ervan is... wat betreft dat regeltje van indalen mbt 1e-2e kindje geld dus ook dat je lichaam gewoon voor het eerst het kindje moet laten indalen....dus als je vliezen breken met een niet ingedaald kindje, moet je idd wel gaan zitten/liggen.... als je bevalling uiteindelijk uitdraait op een KS, en dat je dus eerst een ingedaalde bevalling bent ingegaan, is het een ander verhaal.... ik heb een geplande KS gehad, dus geen indaling/weeen etc....
Wilma, hartelijk gefeliciteerd met jullie dochter! Wat een prachtige naam heeft ze gekregen en fijn dat ze nu lekker in wiegje ligt. Hopelijk heeft ze het zelf eten zo door en mag ze lekker met jullie naar huis. Peertje, heel veel succes meid. Ik hoop dat het vandaag goed door zet! Mercedes, ook al vast succes! Meiden die het zwaar hebben dikke knuf! Gisteren op controle geweest en alles was netjes. Bloeddruk weer helemaal oké gelukkig. Hier zijn we samen grote opruiming en schoonmaak aan het houden. Mannetje is een paar daagjes bij de deur om mij te helpen. Vanochtend ook de intake van de kraamzorg gehad. We hebben een lieve kikabeer gekregen. Erg leuk, want onze dochter heeft er ook al 1. Dus nu op beide kamers zo'n lieve beer.
middag lady's alles wel met iedereen.. het spijt me dat ik niet zoveel reageer de laatste tijd, er wordt zoveel gereageert kan het niet bij houden.. ben te moe en heb nog zoveel te doen hier thuis... lees wel mee hoor.. hier een kut nacht gehad peet was niet lekker dus ben weer een aantal keren naar beneden geweest om 5 uur even geslapen maar werdt om 6 uur al weer wakker dus dat was maar weer 1 uurtje slaap deze nacht begin het zat te worden voor iedereen een knuffel.. zag mooie buikjes voorbij komen @peertje: duim voor je!!! en iedereen die ik vergeten ben sorry