November 2010 mama's - Deel 3 - after crash

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by wendy2010, Oct 7, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

Dec 8, 2006
    6,488
    1
    0
    @Fem: Wauw, jij hebt je best gedaan met reageren!!

Ik heb net even "geCTGd" en in de tussentijd hebben jullie alweer zoveel gekletst!! Het is echt niet bij te houden.

Verder ben ik erg blij. Ik moest een trouwalbum voor een klant laten repareren (ik ben fotograaf, zoals jullie misschien nog weten). Het boek is net binnen en is echt prachtig geworden en de prijs viel me ook erg mee. Er valt een last van mn schouders... (er was even een miscommunicatie met het bruidspaar over het boek)

2. senseemillia

senseemillia VIP lid

Nov 20, 2005
    8,645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Oh dat is idd een slanke dame dan! Maar ik dacht dat ze de laatste weken ook maar 20-30 gram per week aankomen die baby's? Weet je dat ik niet eens weet op hoeveel de mijne wordt geschat.
    Maar jouw buik nu groter ook dan toen. Ik hoop niet dat ik daar iets van kan afleiden.....

Ik ga volgende keer ook vragen aan de gyn of ze schatting kunnen maken hoeveel hij weegt! Jaime woog met 38.3 weken 3065 en was 49 cm. De laatste keer werd de umi zoomi op 2 kg geschat, maar dat is al bijna 5 weken geleden.

3. senseemillia

senseemillia VIP lid

Nov 20, 2005
    8,645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    En ik zoek me tussendoor suf naar het kabeltje van mn tel want dan kan ik de foto's van jaime in het zkh downloaden...

4. Moontjee

Moontjee Fanatiek lid

Sep 24, 2009
    1,617
    0
    0
    Berlicum (NB)
    Fem, ten eerste mijn complimenten dat je zo uitgebreid reageerd op iedereen echt toppie!
    het gaat goed met me hoor met jouw ook?

5. IreneH

IreneH Fanatiek lid

Dec 5, 2007
    1,979
    0
    0
    Omgeving Utrecht
    Ja, ze zijn heel lang bezig geweest om een natuurlijke bevalling op gang te krijgen. Maar mijn baarmoedermond wilde nog niet eens verweken... Ik denk een week of anderhalve week om de dag naar het zh, ctg, zo'n gel, maar dat mocht niet baten. Volgens de vlos stond er in mijn status van Mathijn "niet inleidbaar" :D

Vroeg me trouwens wel af hoe dat nou precies gaat met een zh bevalling. Normaliter als je weeën krijgt bel je de vlos en die komt dan wel even kijken hoe het ervoor staat. Zij kan beslissen wanneer ze weer terug komt. Maar hoe werkt dat nou als je naar het zh moet. Ga je dan bij de eerste de beste wee al??

6. mrsmiami

mrsmiami Bekend lid

Oct 8, 2010
    512
    0
    0
    Verkoop
    Harderwijk
    @ Luukske, ja dat is wel erg handig als je ff snel oppas kan regelen.
    helaas heb ik die luxe hier niet.
    Terwijl mijn ouders en schoonouders allebei voor het eerst opa en oma worden vinden ze het natuurlijk geweldig.
    alleen tja die 3 uur reistijd per dag is natuurlijk veelste veel

7. mrsmiami

mrsmiami Bekend lid

Oct 8, 2010
    512
    0
    0
    Verkoop
    Harderwijk

Volgens mij moet je dan nog steeds de VK bellen en die komt dan kijken.
    Zij moet je dan naar het ziekenhuis sturen.
    Dat is tenminste wat ik heb begrepen hoor!:)

8. senseemillia

senseemillia VIP lid

Nov 20, 2005
    8,645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Kan mij dat ook wel voorstellen omdat je dan mss niet weet hoe ver het is en je een stukkie verder ook thuis kan komen.

Mocht ik eerder beginnen dan de ks dan moet ik wel meteen naar het zkh....

9. luukske

luukske VIP lid

Sep 5, 2008
    6,682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @sens, hubbie doet het water en riolerings gebeuren(watermanagment) en heeft een voorstel moeten schrijven, en moet dat nu presenteren met een stel dames/heren van Oranjewoud....

@moedertje, hier geen ping en geen blackberry...

@marleen, fijn dat het goed is gekomen met het trouwalbum....

@gewicht, is toch iets meer dat ze per week aankomen?
    hier nog steeds elke 2 weken een groeiecho, en de laatste 4 weken is hij tussen de 150-200 gram per week bijgekomen....

@kadootje voor Luka, we hebben voor na de bevalling een aantal kleine freubeltjes gekocht die hij graag wilde hebben, zoals een scheten kussen(haha), een wormpje aan zo'n zijden draadje, en een of andere insecten beestjes(zijn schijnbaar in).
    we doen geen duur kado omdat Luka 10 nov jarig is, en een lego trein met uitbreiding wil hebben (rond de 200 euro), dus vind het wel goed zo....en hij heeft 2 maanden geleden ook een nieuwe fiets gehad...
    de maand erop is ook weer sinterklaas en kerst....

en aan mijn kant van de familie doen ze niet onder met cadeautjes....daar denken ze dat hij speelgoed te kort komt(grapje) dus denk dat we wel weer een speelgoedwinkel rijker zijn....

wij kopen trouwens alleen maar duurzaam speelgoed, zoals Lego playmobil etc, want de rest wordt amper naar om gekeken....

10. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

Jan 30, 2009
    3,322
    0
    0
    Limburg, België
    Goeie middag dames!
    Gisterenavond niet meer op de laptop geweest... even wat uitgepraat met m'n ventje en hij zegt nu op te letten als ik dingen over de baby vertel en vanalles regel (alles valt op mijn schouders, hij werkt aan het huis) zodat hij niet doet alsof hij luistert maar ondertussen aan de deuren denkt en dan valt hij de week erna uit de lucht als ik iets zeg... ik ben benieuwd!

Ik heb nog niet alles bijgelezen, maar nog steeds geen nieuws dus over Peertje! Zou ook wel snel zijn uiteraard! We denken aan je meid! SUCCES...

Fem, die prenatale kiné is vooral een voorbereiding: eerste les was bekkenbodemoefeningen, vooral voor daarna maar we oefenden als een op voorhand om de spieren goed te kunnen localiseren. Tweede en derde les (vallen samen) zijn ademhalingsoefeningen (niet puffen) om te voorkomen dat je hyperventileert want dat doe ik nogal snel en om de buikademhaling te trainen voor het persen en dan kreeg mijn ventje wat instructies om te helpen bij standjes om de weeën op te vangen en massagetechnieken van m'n rug (voor nu en voor tijdens de arbeid) de vierde en vijfde les (opnieuw samen) ga ik weer alleen en dan bespreken we het persen en de verschillende soorten bevallingen en pijnbestrijdingsmethoden.

Tis vooral geruststellend omdat ik me goed voel bij deze dame en ze is net zelf voor de 2de keer mama geworden dus spreekt echt uit ervaring...

En nu: wachten op de levering van de kinderkamer! JOEPIE!

11. Lilalien

Lilalien Niet meer actief

Hoi ,

Verschieti neens 15 pagina's extra erbij :$:)
    Merk dat er velen thuis zitten in bevallingsrust ;)

Mercedes ,ik tel met je mee de tijd af dat je de uitslag krijgt voor de kleine Valantino!!

Peertje ,doe je best meisje ,ik zit hier met tranen ,ben zo benieuwd hoe het met jullie zal vergaan!

Luukske ,redt je het nog zo'n beetje ,jij zult oo kde dagen en uren aftellen niet?

Moontje ,voel je je wat beter?Goed geslapen?

Zora ,prachtige buik hoor!

Voor de rest heb ik de overige 13 pagina's niet meer gelezen tenzij er iets ernstigs is gebeurd ,hoor ik het wel ??!

Hier dadelijk de man opsmukken (haren knippen en bijtrimmen van de rest)hij is panisch voor zijn mooie lange lokken te laten knippen ;)(krullen zoals de donker getinte huiden uit Marokko).
    Dus dat is lachen geblazen dadelijk op de badkamer;) :p

Dan zelf even douchen en de winkel in voor inkopen dat we door het weekend geraken.

Meiden denk aan jullie en voor degene die het doorzet VEEL SUCCES & IK DUIM !
    XxX

12. Kitty2

Kitty2 Bekend lid

Dec 27, 2007
    622
    0
    0
    Nederland
    Irene; vorige keer ben ik in het ziekenhuis bevallen. Ik had al een tijdje weeën om de 5 minuten en toen braken mijn vliezen ook nog. Toen hebben we gebeld. We mochten meteen komen. We hebben toen nog wel heel rustig aan gedaan hoor. Had mijn tasje nog niet klaar staan... We waren er ongeveer na anderhalf uur...
    Ze zullen jou ook wel belinstructies geven. En als je te vroeg belt, dan zeggen ze dat immers ook wel via de telefoon.

13. luukske

luukske VIP lid

Sep 5, 2008
    6,682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    #1133 luukske, Oct 14, 2010
    Last edited: Oct 14, 2010
    @beginnen van de bevalling, ik moet het zh meteen bellen als ik bloed(slijmprop) of VW ga verliezen...ja, en weeen natuurlijk;)
    en anders natuurlijk netjes wachten tot de inleiding....

14. senseemillia

senseemillia VIP lid

Nov 20, 2005
    8,645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Oh ja oranjewoud ken ik. Die hebben bij ons een onderzoek sport gedaan.
    Ik dacht gewicht vanaf week 37 20 a 30 gram per week. Heb zo'n boek en dacht dat het daar in stond. Zwanger heet dat ding. Vanaf 32 weken tot die 37 komen ze 200 tot 300 gram aan.

Hihi een schetenkussen waar heb je die gehaald????
    Lastig heh al die verjaardagen in ene. En dan sint en kerst...bleh. Die kids worden helemaal hyper!

15. nony

nony Fanatiek lid

May 4, 2007
    3,308
    241
    63
    nh
    @ luuske hier een iets duurder kado omdat ze met sinterklaas 1 gezamelijk kado krijgen...een ikea keukentje...en van de opa's en oma's spulletjes ervoor...

16. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

Jan 30, 2009
    3,322
    0
    0
    Limburg, België
    Tjilpje en MrsMiami, mooie buikjes zeg!
    Moet er ook nog eens eentje maken is alweer 2 weken geleden :)
    Hier ook niet zo'n grote buik hoor, kindje zit erg naar binnen toe, wat soms wel erg vervelend is!

Vanmorgen schrok ik me rot! Toen ik m'n pyjama uittrok zag ik 2 rode strepen over m'n borsten lopen en 1 over m'n buik... ik onmiddelijk weer aan het smeren zoals elke ochtend, helemaal overstuur... maar nu ben ik weer gaan kijken en tis gelukkig weg, ik zal blijkbaar wat op m'n buik langszij geslapen hebben en daardoor enkele drukstrepen gehad hebben! OEF :)

17. nony

nony Fanatiek lid

May 4, 2007
    3,308
    241
    63
    nh
    hier nog geen straie...vorige keer een paar kleine na de bevalling...:$

18. mrsmiami

mrsmiami Bekend lid

Oct 8, 2010
    512
    0
    0
    Verkoop
    Harderwijk

vervelend hé? als je je kindje naar binnen draagt.

Ik heb helaas al wel straie op mn borsten, nog niet heel erg.
    Maar vind het verschrikkelijk.
    Mijn buik blijft nog gewoon mooi zonder straie, maar goed voor hoelang, dat is ook nog maar de vraag!
    Ben wel heftig aan het smeren

19. senseemillia

senseemillia VIP lid

Nov 20, 2005
    8,645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Hier nog geen striae. Ik smeer iedere avond mn spulletje van de etos. Maar volgens mij ligt het aan je bindweefsel dat je het wel of niet krijgt. Mn moeder kreeg het bij mij pas toen ik eruit kwam. Sprongen die krengen er zo in!

20. senseemillia

senseemillia VIP lid

Nov 20, 2005
    8,645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht

Share This Page