November 2010 mama's - Deel 3 - after crash

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door wendy2010, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BabyWolkje

BabyWolkje Actief lid

7 mrt 2010
    179
    0
    0
    Als ik naar deze zw.schap kijk, zeg ik ook, no thanks.Daarom zei ik al, we zijn nog helemaal niet met de vraag bezig, of er ooit nog een kindje komt.Nu zeg ik ook absoluut NEEEEE, maar misschien denk ik daar over 2 jaar wel anders over, geen idee....

Luukske good luck!

2. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    ons werk van de afgelopen week

(in de potten voor het raam zitten nu wel plantjes hoor!)
    (in mn albums staan grotere versies)

3. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Leuk wendy :)

4. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Jeetje, wat zo'n dagje zonder zw-pagina niet met ons doet! We kletsen ons een ongeluk haha

Daarnet bijna een uur geprobeerd om mijn buik te filmen, maar onze meid wil niet echt wakker worden, en als ik dan klaarzit om te filmen valt ze volledig stil!
    Heb al muziek opgezet en slaappopje maar zodra de camera uit is krijg ik een vette schop ;)
    eigenwijsje toch al he!
    Iemand tips om ze wakker te krijgen als ik dat wil? druivensuiker?

5. Lilalien

Lilalien Niet meer actief

pak ze eens vast met de bibs of beentjes en wiebelen ermee?

Anders ff wachten tot ze zeker wakker is ;)

Wendy PRACHTIG je schoonouders hebben gelijk!!

** Zet een kaartjestrekker machine in de room **

AANVALLEN DAMES :D

6. BabyWolkje

BabyWolkje Actief lid

7 mrt 2010
    179
    0
    0
    Erg leuk, Wendy

Ineke Bij mij werkt toch echt wel, om met mijn handen over mijn buik te gaan en af en toe een beetje te porren.Ook regaeert hij al op het muziekdoosje, die ik elke avond op bed alvast laat horen, zodat hij het al (her-)kent, als hij geboren is :D

7. Kitty2

Kitty2 Bekend lid

27 dec 2007
    622
    0
    0
    Nederland
    Oei dames, wat zijn jullie druk!!!!
    Gezellig hoor!

Luukske; heel veel succes in het ziekenhuis! En idd gaan we nu eens voor goede berichten.

Moontje; goed nieuws trouwens gisteren!

Nony; rustig poetsen he?? Hier denkt mijn moeder ook steeds dat ik maar even moet gaan liggen, maar wat is dan het nut van die nesteldrang?? Moet er nu gebruik van maken toch?

8. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ Debby: Welkom thuis!

@ MrsNuke: balen zeg van je sollicitatie!

@ Lilalien: Ik heb ook totaal geen idee van de termen die je uitspreekt maar veel sterkte en succes met je zoontje. Hopelijk kan hij goed begeleid worden op school.

@ Fem: Ik kijk juist niet tegen de bevallign op. Heb er om eerlijk te zijn best zin in, hoe gek het ook klinkt. Het is me de vorige keer echt alles meegevallen. Hoop alleen dat het nu wel zelf op gang komt en dat ik niet weer naar het ziekenhuis hoef.

@ Babyproject: Ik heb de kleertjes ook niet gestreken hoor. Alleen de hydrofiel luiers inderdaad. Maar dat doe ik ook maar één keer. Ik strijk sowieso bijna nooit. Gaat meestal meteen vanaf de lijn gevouwen de kast in.

@ margootje: Wandelwagen opmaken deed ik inderdaad met wiegendekentjes. Maar daar hoef je je helemaal niet druk over maken toch? Je mag toch pas na een paar dagen naar buiten en dan helpt de kraamhulp jou daar wel mee.

@ Sense: Fijn dat met je dochter alles goed gaat. Waarom moet jij een ks als beebje nog niet ingedaald is? Blij toe dat het ook al jouw keuze was...

@ Nony: Hier had ik wel de witte doekjes doos in de Blije Doos.

@ Luukske: Succes in het ziekenhuis.

9. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    iemand wou toch ook een tip om de bevalling te starten...
    ik heb weleens gehoord dat een flinke wandeling zou helpen...

Mijn moeder heeft net de enveloppen gebracht, dus daar kan ik ook aan beginnen...
    En kan maandag traktatie voor school afmaken...

10. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    we kletsen idd behoorlijk wat af... hihihihi
    :D:D:D

11. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Hoi dames,

Lang niet geweest.. Mijn computer was stuk, dus kon moeilijk op internet..

Voor de rest gaat hier alles goed.. De baby is met 31 weken geschat op 2200 gram.. Dus kindje loopt 2 weken voor.. En ze ligt ook met haar hoofd naar beneden.. Ik heb veel rugpijn en ook veel steken in mijn doos.. Op 28 oktober heb ik weer een afspraak ben benieuwd hoe het dan is met mijn baby..

Gelukkig gaat mijn zoontje naar de kdv en dan kan ik ook nog wat rusten..

Hoe gaat het verder hier??

12. Lilalien

Lilalien Niet meer actief

13. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Welk merk heb je? Die frontline moet je NIET halen!
    Mn zusje werkt bij dierenarts, Frontline zijn vlooien al immuun voor!

14. Kitty2

Kitty2 Bekend lid

27 dec 2007
    622
    0
    0
    Nederland
    Mooie draagdoek Lilalien!

Goh vandaag allemaal oude bekenden hier terug!
    Welkom terug Nazli, Babyproject, Babywolkje en Margootje.
    Jeetje ben vandaag echt lui...
    Zou in de tijd dat dochterlief naar de peuter was zo goed even wat doen in huis, maar nu moet ik haar zo alweer ophalen en heb ik helemaal NIKS gedaan!!!!!
    Oh wat slecht hihi..

15. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Nee het niet ingedaald zal niet de enige reden zijn. Ook zo stom dat ik het niet even vroeg maar goed.
    Ze voelde bij de baarmoeder helemaal onderaan, net boven schaambot en toen zei ze: mooi zo dat je zelf al gekozen hebt voor een ks anders hadden wij dat ws gedaan..
    Dus of dat nou met indalen te maken heeft of ik weet niet wat.
    Hij lag iig gewoon nog helemaal vrij, zn hoofd ging/gaat ook alle kanten op.

16. Miza

Miza Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.801
    1
    0
    Hey meiden,

Fijn dat we weer kunnen kletsen. :D

Gisteren naar het ziekenhuis geweest. Kleine loopt nog steeds gemiddeld 2 tot 3 weken voor. Dat betekent waarschijnlijk dat ik over een week of 4 ingeleid ga worden.

Bloeddruk was te hoog en dat was weer een reden om naar het observatorium gestuurd te worden voor een ctg en bloeddrukmeting. Normaal zakt de bloeddruk daar dan gestaag, maar helaas gisteren niet, het laagste was 150/95, dus bloedprikken en urine inleveren.
    De ctg was wel netjes. Uitslag van het ingeleverde kreeg ik gisteravond, eiwitten in de urine.
    Dus vanochtend weer opnieuw prikken en urine inleveren.
    Aan de ctg en bloeddrukmachine. Vandaag was het allemaal weer goed. De laagste meting was 120/72 geen sporen van eiwitten in de urine, dus gelukkig weer naar huis.

De gyn wil nu dat ik me elke week meld voor een ctg en bloeddrukmeting, om het extra in de gaten te houden.
    Maandag mag ik al weer komen.

Het geeft me allemaal wel wat druk nu, heb er vannacht niet van geslapen. Ik wil volgende week de bovenverdieping helemaal schoon hebben en die week er op de benedenverdieping en de box er in.
    Heb kadootjes voor de aankomende verjaardagen allemaal al in huis en ook het kraamcadeau voor mijn schoonzusje, die 2.5 week verder is in de zwangerschap. Misschien beval ik nu nog eerder dan haar. :p
    Vanavond ga ik de traktaties voor de peuterspeelzaal vast maken.
    Dan is dat ook maar af. (doosjes yoghurtrozijntjes omtoveren als baby nijntjes)

17. babyproject

babyproject Niet meer actief

Oh ik ben ook zo lui geweest vandaag. Wilde nuttige dingen doen, maar in plaats daarvan ben ik afleveringen van Bones aan het kijken...

Maar even de was ophangen, heb ik tenminste iets gedaan :)
    Moet eigenlijk ook afwassen en boodschappen doen, maar kan mezelf er niet toe zetten.

Kreeg net brief van het UWV binnen dat mijn WAZO uitkering is toegekend! Het berekende dagloon ziet er ook goed uit. Toch weer een zorg minder!

18. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Jeetje wat heb je je op je hals gehaald zeg :$

19. mercedes

mercedes Fanatiek lid

8 nov 2005
    1.608
    0
    0
    ergens in Limburg
    @Wendy, als je goed sorteert kan er weinig mis gaan met de was,ik heb zelf alles gewassen met in de voorwas azijn gewoon voor de zekerheid.

@Lief, mij is gezegd dat het oefenweeen zijn,zolang ze niet om de 10 minuten of korter komen is er niks aan de hand.Oja en ze zeiden dat als je rustig zit het sneller wegtrekt. Die steken in de liezen( dat drukkend gevoel) dat hoort er ook bij.Toch maar alles klaar zetten en goed in de gaten houden.

@Luukske,laten we hopen dat je de kleine nog even bij je kunt houden. Ik hoop dat het je lukt.

@Lot,je gaat de kleine op een gegeven moment anders voelen,omdat het toch allemaal wat krapper is.Hier ook ondanks dat ik geen vruchtwater heb,maar af en toe probeert ie te draaien en dat voel ik dan wel heel heftig.

@Debby,gelukkig gaat het weer goed en mag je naar huis.

@Moontje,idd goed nieuws en de kleine is al ingedaald netjes.

@Lilalien, meid doe je het rustig aan,is niet niks wat je allemaal voor je kiezen krijgt.

@MrsNuke, balen van je sollicitatie en idd lezen is een kunst voor sommige mensen.

@Fem, heb je geen kraampakket gehad,dan heb je toch van alles in huis mocht je toch stiekem thuis bevallen,je weet maar nooit.

@Sensee,fijn dat je meisje weer thuis is.

@Babywolkje,jou einde nadert ook,spannend. En ja de datums zijn allebei mooi,dus duim voor je dat het er 1 van de 2 is.

@Hydrofiele luiers,hier dus niet gestreken,na het wassen goed uitgeklopt met de hand glad getrokken en opgevouwen,dan nemen ze het meeste vocht op.

@zwangerschapsverlof,mijn werkgever heeft mij nog ziek staan en zetten het pas met 36 weken om,kan dat eigenlijk wel? Als dat zo is,zou wel fijn zijn.

@Kraamzorg,ze hadden hier dus een foutje gemaakt,ipv nieuwe afspraak inplannen hadden ze me uitgeschreven,maar ze hebben het nu rechtgetrokken en ik word in het weekend gebeld voor de telefonische intake. Ben inmiddels al gebeld , 25 minuten aan de lijn gehangen. Meteen doorgegeven dat ik die van de vorige keer niet wilden,was geen probleem. Wist alleen niet dat je zelf een verloskundige moest uitzoeken voor de nazorg,is me nog nooit iets van te oren gekomen,dus daar maar eens achteraan gaan.

20. IreneH

IreneH Fanatiek lid

5 dec 2007
    1.979
    0
    0
    Omgeving Utrecht
    @Sensee. Wat fijn dat het zo goed gaat met Jaime. Doet me goed!!

Deel Deze Pagina