hallo dames hoe is het met jullie?? ik ben al een tijdje niet meer geweest. ik wilde jullie even laten weten dat yara vrijdag buisjes in haar oren krijgt en haar neusamandelen worden verwijderd. zijn er dames die hier al ervaring mee hebben? ik vind het allemaal best spannend vooral dat ze onder narcose moet.
@Jucade: Sterkte... Ze is nu hopelijk in goede handen en ik hoop dat de bacterie snel verbannen wordt. @Wendy: Wauw, echt een BA look-a-like, die man van jou Supergoed gelukt. Best leuk om zn haar zo te houden whahaha. Spannend, logeren bij opa en oma. Onze kids hebben nog nooit ergens anders geslapen. (maar wij hebben een opa en oma die naast ons wonen dus dan hoeft dat niet en slapen de kids in hun eigen bedje) @Jootje: Van de trap gevallen? Oei... Dat is niet leuk (understatement). Fijn om te weten dat de bult in je lies onschuldig is. Heb je er wel last van? ZOu er iets aan gedaan moeten worden? @Peertje: Dat is snel, hele gebit al compleet. Luuk moet nog veel tanden en kiezen krijgen. Alvast gefelicteerd met Isa! @Luukske: Hoe is het nu met Luka? Het is te hopen dat zn suiker wel oke is.
Nu even een update over ons. Gisteren zijn ze geweest om spullen aan te meten voor Luuk. Hij krijgt echt mooie en functionele dingen. Ben ik heel blij mee.
Nu even een update over ons. Gisteren zijn ze geweest om spullen aan te meten voor Luuk. Hij krijgt echt mooie en functionele dingen. Ben ik heel blij mee. Vandaag heb ik een driehoekstoeltje opgehaald bij het revalidatiecentrum zodat hij rechtop op de grond kan zitten. Hij zit er goed in. Het is rot dat hij nog steeds niet zelfstandig kan zitten. Ik doe er even een foto bij. Ik vind wel dat hij zo steeds "gehandicapter" lijkt met al die hulpmiddelen. Ik kijk er ook zo naar uit om eens met hem te kunnen fietsen. Dat kan ook nog steeds niet... (we krijgen een aangepaste fietskar en dan kan het wel) Gisteren is Roel voor het eerst wezen wennen op de basisschool. Hij wordt volgende week 4. Het was wel even slikken.. Mijn kleine mannetje op de grote school... Maar het is allemaal goed gegaan gelukkig.
@marleen, Luuk zit er wel goed in, snap dat je het steeds meer als een handicap ziet, maar als ik dat vrolijke manneke zie....***smelt*** fijn dat jullie de aangepaste spullen krijgen, en hopelijk kun je snel met hem fietsen. en Roel al naar school...phoe, is zeker even wennen. @aapje, Owen van Debby is er ook al aan geholpen.... @all, uit de urine van Luka is gelukkig geen suiker gekomen.
Goed nieuws Luukske! Marleen, kan ik me voorstellen ja. Maar t ziet er idd erg funtioneel uit. En een lekker jochie haha C heeft vannacht goed geslapen, ze was 1x even wakker. Vanmorgen moesten ze weer bloedprikken :s om te kijken naar haar (ontstekings)waarden. Ze mag iig morgen ook nog niet naar huis. scheelt ook wat er uit de kweek komt natuurlijk.
Jucade: toch schrikken, een bacterie! fijn ze lekker naar huis mag gaan. Das altijd beter dan in het ziekenhuis. Sterkte voor jullie meisie. Marleen: Het is ook zo'n mooi mannetje, jullie Luuk! Ik snap je gevoel, van "gehandicapter" lijken wel. Aan de andere kant is het natuurlijk geweldig dat er zulke hulpmiddelen bestaan, zowel voor jullie als voor Luuk. Roel al naar de basisschool..ik kijk nou al op tegen de tijd dat Denise er heen zal gaan. Ze word dit jaar ook 4. weer een stukje los laten. Luukske: Fijn, gelukkig geen suiker
@jucade, ze kunnen beter het zeker voor het onzekere nemen, en haar iets langer daar houden, met een AB-kuur neem ik aan? @all, vandaag hebben ze rolluiken gehangen op de begane grond, en ben er heeel heppie mee!!
@ Jucade: Ach, arme C. toch. Hoe is het nu met haar? Weet je al wanneer ze naar huis mag? @ Aapje: Succes en sterkte vandaag met de operatie! @ Marleen: Fijn dat jullie van die goede spullen krijgen voor Luuk. Snap je gevoel wel dat hij dan gehandicapter lijkt, maar aan die foto in dat stoeltje te zien, worden jullie er allemaal happyer van toch? Wanneer verwacht je dat je de spullen krijgt?
och jucade, wat dom van me! ik las dat ze naar huis mocht gaan, maar er stond"eerst nog niet naar huis" sorry sorry
Maakt toch niet uit update; C mag nog niet naar huis. Morgen sowieso nog blijven tot we meer weten. :s uit t bloedonderzoek was gebleken dat haar ontstekingswaarden nog ietsje verhoogd zijn maar al wél minder als daarvoor. Kweek uitslag hebben we nog niet dus morgen moet ze sowieso nog blijven.
Pffff! Zijn jullie peuters ook zo koppig, eenkennig, doordrammerig, ...?? De mijne wel, die wil constant vanalles en als ie dan eens niet mag wat hij wil, zet hij het op een schreeuwen (huilen is te vriendelijk uitgedrukt). Hij test ook vanalles uit dat niet mag. Hij wil voortdurend opgepakt worden maar als ik dat doe, wil hij er onmiddelijk weer af... Waar is mijn lieve knuffelkapoen naartoe? Hij slaapt ook slechter. Tips?? sorry, beetje ego
@grietje, praat Tristan al een beetje? hier drijnt Mika ook echt, maar volgens mij komt het bij hem puur omdat hij zich niet kan uiten....hij komt niet verder dan papa, mama, bahh... @jucade, een kweek moet meestal even staan, dus die uitslagen duren iets langer...dikke knuf voor de kleine meid. @all, Luka is gelukkig een beetje opgeknapt, MAAR hij heeft nu de waterpokken, dus wrs had hij daar echt last van. Mika heeft ook 2 kleine puntjes, maar daar zet het (nog) niet door. mijn schoonzusje belde vanochtend al of wij niet apart naar mijn/onze schoonouders konden gaan, want ze vond die waterpokken maar niks, en wilde niet dat het "tere huidje"van hun meisje besmet raakte....phoe, wat een zeikerd....vertelde het hubbie, en die was pissig, en die belde zijn ouders, en die waren dus echt over de zeik....schoonmoeder in tranen dat mijn schoonzusje altijd loopt te zeiken...leuke paasdagen dus. oh ja, valt me net zo op....Luka is altijd rond pasen ziek...toen hij 1,5j was is hij met pasen opgenomen met een longontsteking, en volgens mij met 2,5 en 3,5j ook.... hubbie heeft vrijgezellenfeest, dus die is de hele dag weg. ben gezellig thuis met de knulletjes, en we gaan straks frietjes eten! past wel niet in mijn sonja bakker dieet, maar moet kunnen, haha....ben nu ruim 16 kilo kwijt!!
Luukske: wowwww 16 kg!! netjes.. succes met de waterpokken grietje, ik herken wat je beschrijft. die fase heeft lianne al wat gehad. Gewoon over laten waaien, je doet er weinig aan helaas. Denk dat het een sprongetje is geweest bij Lianne.
D zit er middenin, hij kan ook ineens veel meer. Gister voor t eerst vanuit buiklig naar zitstand en wijzen en meer zeggen (opa ) is erg kieskeurig met eten. C mag morgen eventjes paasbrunchen met ons bij opa en oma. Daarna moet ze wel weer terug naar het zkh. Kweek is nog niet bekend.
Luukske: nee, hij praat nog niet zo veel: mama, papa, tutje, dat!, tui! (vliegtuig, vogels inbegrepen), ba! (bal) en brr (auto). Maar zich echt uiten lukt dus niet... Hij was deze namiddag wel weer heel aangenaam maar zo kan hij wel meer van het ene uiterste in het andere vallen. Hij kan wel al best veel vind ik. Hij loopt vlot overal rond, hij drinkt zelf soep uit een beker, klimt als een aapje, kruipt zelf op een glijbaan en glijdt eraf (is daar heel trots om) ... maar ik denk dat hij idd dat praten aan het oefenen is. Vandaag getuige geweest van een hele rij: plapa papa mama na ba ba pa!
Luukske: Proficiat met dat grote gewichtsverlies zeg! Jij hebt doorzettingsvermogen zeg! eneuh: Tristan is vorig jaar met Pasen opgenomen in het zh, heel dichtbij longontsteking. Ik geef sindsdien heel vaak aerosols, ook nu weer
Morgen gaan ze om tafel zitten wat ze met C moeten (of ze naar huis mag of moet blijven.) Ze moet sowieso nog een week a.b. via t infuus, maar dit kan evt ook thuis gebeuren (moeten alleen uitzoeken of hier een eigen bijdrage voor geldt). Uitslag kweek morgen ook bekend, maar maakte niet veel uit wat er uit zou komen omdat ze voor de zekerheid 2 weken a.b. via het infuus willen blijven geven.