hmmm nee, we hebben niet echt een liedje. Ja all saints, pure shores, maar dat vind ik niet echt toepasselijk.. van die film "the beach" Luukse: die tekst ben ik ook al eens tegen gekomen, vind hem erg leuk!
zal s ff opnoemen, kijken hoever ik kom. Die, namnam (is lekkers), opa, oma, papa, mama, din (devin), koe, pooh, lon (ballon), ja, bal, bah (vieze luier), kgggg awo (auto), tein (trein), titten (zitten), taan (staan), haf haf (hondje), kak kak (eendje), auwauw (poes), au (pijn), toen (schoen), dadag (dag), hai, ow ow (ojee), eh eh (en dan met r vinger zwaaien haha dat mag niet), op, kieboe (kiekeboe), aai, beh (schaap), dat is wat ik zo even bedenk maar ze kent er nog wel meer.
das best veel zeg! ik bedenk me nu ook nog een paar: bnaannn (banaan) au, teddy (onze kat) baby, zitte
phoe hier ook nog niet zo veel woordjes hoor.... : papa mama ama (oma) gi (gizmo de kat) die (dat zegt ze tegen alles zo ongeveer, maar ook als ze naar Rhody) wijst daaa (dag) inte (Yinthe) kitte (hello kitty) ba (ballon / vieze pamper) verder heb ik het idee dat ze vaker dingen probeert te zeggen maar dat ik ze nog niet herken.. ze snapt wel veel van wat ik zeg; gisteren zei ik dat ze de blokjes in de mand moest doen en ze ging het meteen doen, en ik vroeg of de infacol wilde geven aan mama en dat deed ze ook..
Luuk zegt: Papa, mama, opa, oma, Kees (een vage kennis van mn ouders dus lekker belangrijk haha), eten en hap. Verder kan hij heel veel dingen aanwijzen zoals zijn haar, hoofd, buik, neus (hij doet dan zijn vinger in zijn neus), oren, ogen, tong (steeks zijn tong uit), hand, neki, voet en trui. Ook zwaait hij en gaapt op commando (zo grappig). Gezien zijn achterstand ben ik hier natuurlijk héél blij mee!
Marleen: wat goed! Jen kan nog lang niet zoveel aanwijzen. Vaak zat dat ze haar oog aanwijst als ik vraag waar haar oor is... Die snapt het nog niet helemaal Charlie kan ze wel aanwijzen Ze praat een heleboel, maar ik versta er ook amper wat van... Terwijl ze vaak wel dezelfde klanken gebruikt voor hetzelfde ding. Ze kan papa, mama (maar ze zegt soms ook mama tegen mijn man?), daa (daag), oh ow, aai, hai, uuuhuuh (kukeleku, haha), ja, nom nom (als het eten dr smaakt). Ze heeft een woord voor Charlie, maar weet even niet hoe dat klinkt. Eigenlijk heeft ze nog niet veel woordjes bijgeleerd. ik zit te denken om baby gebarentaal te doen met Charlie, zodat ik tenminste snap wat ze bedoelt als ze Jen's leeftijd heeft. Ze kan wel nadoen wat de vis zegt. En ja knikken, en nee schudden. Oh en ze kan zelf bellenblazen!
Marleen: knap van luuk! Hoe gaat het nu met hem? Spugen weer wat over? Grappig om het verschil tussen onze kindjes te lezen. Lianne kan trouwens sinds vorige week steppen
Pittig dagje vandaag. Straks Roel wegbrengen voor zijn eerste echte schooldag (slik, loslaten valt niet altijd mee ) Daarna naar Utrecht voor opname Luuk in het WKZ. Hij is de afgelopen dagen 500 gram afgevallen (in anderhalve week), eet heel slecht, heeft dagelijks meerdere BHS aanvallen en ligt dan dus helemaal blauw en slap in onze armen en gisteren had hij koorts en hoest heel erg dus het wordt tijd dat ze weer eens goed naar hem gaan kijken. Ik heb vannacht echt onrustig geslapen. Blijkbaar meer aan het malen dan ik zelf dacht.
@marleen, dikke knuf!! ben benieuwd wat ze deze opname met Luuk doen. en wat leuk dat dat Roel naar school gaat(voor jou wat minder), het is best een leuke tijd. en wat knap van Luuk wat hij zegt en aanwijst....kan Mika nog lang niet. @babyp, babygebarentaal? wat grapppig....had ik nu ook wel makkelijk gevonden, hihi.... @wendy, wat goed van Yinthe... @jootje, wij vonden dat ook wel een leuk gedichtje, er is zoveel keus, maar we vonden deze gewoon grappig... en wat goed van Lianne!! @jucade, nou nou....daar komen we met Mika helemaal niet aan...phoe.... @all, vorige week een brief gekregen dat een van CB artsen noodlottig om het leven was gekomen, schrik je toch wel van...phoe.... vanmiddag met de kindjes bij Luka in de klas naar een uitje, in de buurt ligt een zogenaamd "kikkerpad", dit is een informatieve wandeling over beestjes in de natuur....ben benieuwd!
marleen hij kan veel meer aanwijzen dan yinthe. yinthe komt niet verder dan haar neusje en haar mondje.. snap dat je daar blij mee bent, op dat gebied gaat zijn ontwikkeling volgens mij wel super hoor! wat zwaar en spannend weer deze week voor jullie.. misschien nu dan eindelijk een helder momentje over hoe ze hem kunnen helpen?? (hopelijk) luukske ja dat snap ik dat je daar toch wel van schrikt als je zo'n brief krijgt... was je vaak bij die arts geweest? hier alles z'n gangetje..... een puberende dreumes en een jochie wat natuurlijk ook veel aandacht wil.. zelf nog niet opgeknapt (buik is weer aan de gang.. ) dus vandaag naar osteopaat geweest .. hopelijk gaat dat helpen.. nu snel naar zoonlief want die huilt hard! doeiii!!!
@wendy, heb die CB arts volgens mij niet gehad, maar toch....raar idee! wat balen dat je buik weer zo aan het rommelen is....
wendy: wat naar dat je weer last van je buik hebt! marleen: ben in gedachten bij jullie! sterkte met alle onderzoeken...
Even een update van ons, inmiddels dag 3 in het WKZ: Luuk kreeg vandaag twee grote aanvallen (adem inhouden en wegvallen), waarbij ze bij de eerste zuurstof hebben toegediend. De tweede kreeg hij in het bijzijn van de zaalarts. Morgen een EEG om te kijken of er epileptische activiteit in zijn hoofdje is. Verder is de neussonde terug geplaatst. Wat een drama. Luuk vindt het helemaal niks en probeert hem er constant uit te trekken. De dietiste kwam met een voorstel waarvan ik stijl achterover sloeg qua hoeveelheid dus morgen maar een gesprek. Ze wil de gewone voeding compenseren met soyamelk, maar dan moet hij 1800 ml aangevuld krijgen!! Ik wist niet wat ik zag, want dat is geen doen en dan is het alleen maar spugen, spugen en spugen denk ik en dan heeft hij natuurlijk helemaal geen trek meer in normaal eten. Na het inbrengen van de sonde heb ik hem warm eten gegeven en na een paar hapjes begon het kokhalzen en kwam alles eruit, ook de liga en het drinken van 1,5 uur daarvoor... Sommige dagen vallen niet mee en dit was er één van... Morgen komt ook de chirurg om te praten over een PEG en vrijdag krijgt Luuk een PH-meting. Afwachten maar weer. Heb geen idee hoe lang hij nog moet blijven, maar voor het weekend is hij zeker niet thuis. Volgende week woensdag de uitslag van het spierbiopt. Erg spannend allemaal...
@marleen, las het op FB al....phoe...1800cc, echt niet normaal. hopelijk is er geen Epileptische activiteit...en ik ben super benieuwd naar het spierbiopt....mijn duimen draaien, en voor jullie een dikke knuffel!!
@marleen, las op FB weer nieuws over Luuk, hopelijk komt vandaag weer duidelijkheid van de cardioloog!! dikke knuf!! @all, ben echt aan het aftellen, moet nu 4 dagen werken, dinsdag vrij, en dan woe+do nog werken en dan 11 dagen vrij!! hubbie gaat 7 mei een dagje naar München, met de vlieger op en neer...voor zijn werk, had graag mee willen gaan, en dan lekker shoppen in München, maar helaas, Luka moet naar school en heb geen oppas....dan maar een andere keer samen.... verder net de nalevering gehad van onze tuinset...vorige week hadden ze maar 2 van de 4 stoelen geleverd, en net....hebben ze 4 stoelen geleverd, dus heb er nu 2 als reserve, want heb alleen getekend voor 2 stoelen, hihi....
Even stukje tekst van FB gekopieerd: Luuk heeft nu een kastje om hangen voor de PH-meting en hij heeft ook een kastje om tot maandag om zijn hartslag te registreren (een soort holster). Gisteren kreeg hij een ECG en ook daarop was te zien dat zijn hartslag wegvalt tijdens een "aanval". Allemaal behoorlijk zorgelijk. Dinsdag komt er een groot overleg met cardiologen en nemen ze de meting van het kastje door. De plaatsing van de PEG-sonde is hierdoor ook uitgesteld totdat meer duidelijk is over zijn hart. Voeding door de neussonde gaat niet goed. Gisteravond weer alles uitgespuugd nadat ze de gemiste voeding wilden compenseren. Voorlopig dus nog niet naar huis.
@marleen, dikke knuf voor Luuk en jullie!! waar lag hij ook alweer? kamer en afdeling.... @all, hier ook een heftig weekend achter de rug....Luka is vanaf vrijdagnacht aan het spugen, en inmiddels 3 kilo afgevallen(hij weegt nu nog 17 kilo met een lengte van 1.20mtr en 6,5 jaar!!) net bij de huisarts geweest en we moeten morgen meteen bij de KA komen, gelukkig, want ik word er echt moedeloos van....hij heeft geen energie....ze hebben hem vanochtend weer op suiker getest, maar die was goed, en ik wil dat ze zijn schildklier testen en een verwijzing naar de diëtiste geven voor bijvoeding, want dit kan echt niet langer(ik maak me al heel lang zorgen, maar hubbie wimpelde het steeds af...ik als verpeegkundige haalde me te veel in mijn hoofd!!). we houden er rekening mee dat hij opgenomen gaat worden, maar als het nodig is, doen we dat met alle liefde!
Luukske: das schrikken zeg.. Luka is niet zwaar ..Denise met haar 3,5 jaar is zwaarder. In het ziekenhuis zijn ze wel op een goed plek, en kunnen ze wel wat meer onderzoeken dan bij de ha... Al is het natuurlijk nooit leuk om je kindje in het ziekenhuis te hebben liggen. Marleen: hoe gaat het met Luuk? zijn jullie al wat meer te weten gekomen? Zou idd ook graag even het adres willen hebben. Hier gaat het verder ok. Zijn al mooi ver met de trouwerij voorbereidingen. Hebben eindelijk ceremoniemeesters gevonden en "het"kaartje gevonden. Tekst zijn we ook bijna overuit Mijn zus is gisternacht bevallen van een meisje. Ze ligt op de couveuse afdeling aan de monitor. Haar HB is veel te laag en ze kan niet goed drinken doordat ze zo versuft is. Ze heeft vandaag een sonde gekregen. Ze hebben in het ziekenhuis nog een echo van hoofdje en buik gemaakt om te zien of er ook inwendige bloedingen waren ivm dat lage hb gehalte. Dit was gelukkig niet zo. Ze houden haar gelukkig goed in de gaten. Mocht het hb nog meer zakken dan krijgt ze een bloedtransfusie.
jeeetje wat heftig wat ik hier allemaal lees zeg.. ik dacht ff avondje voor mezelf met de lap op mn lap en gezellig forummen maar ik wordt er eerder verdrietig van.. iedereen heel veel sterkte daar waar nodig... *knuffel* jootje wat leuk dat je weer een paar stapjes verder bent.. begint ook wel te korten al he?? leuke foto trouwens van de meiden op je FB! hier alles zn gangetje..Rhody heeft wel moeite met de fles.. de 2 speen van difrax én van avent lukt het niet goed mee, valt steeds in slaap tijdens de fles.. en de 123 speen op 1 gaat te snel (van beiden merken) .. dan gooit hij er steeds een golf terug uit.. zijn er nog meer opties?? sorry hoor ben echt een groentje met flesvoeding.. hij mag morgen wel weer naar de osteopaat en daar is hij 2 wkn geleden ook geweest en daarna ging het heel goed.. ze had een blokkade weg gemasseerd die hij waarschijnlijk heeft opgelopen doordat hij de vacuum schuin op zijn gezichtje/nekje schijnt te hebben gehad (vertelde ludwi later) meteen na het bezoek ging het drinken heel goed maar nu begint het weer iets minder makkelijk te gaan. ben vandaag voor het eerst ongesteld geworden sinds bijna 2.5 jaar.. phoe he! dat heb ik niet gemist hoor! maar goed, misschien is het wel even goed voor mn lichaam om alles eens zelf te regelen nu dus spiraal heb ik nog maar even niet laten zetten ( zou ik ik eigk vandaag krijgen) nou ik ga ff knuffelen met mn lieve kleine mannetje... hij is zo knap!!
Goedemorgen, ik kom me weer even melden. We zijn een week op vakantie geweest dus vandaar dat ik er niet was. Het is een leuke week geweest en R. heeft weer een paar nieuwe woordjes geleerd maar hij zegt nog steeds geen mama. Heb nu geen tijd om bij te lezen. @ Marleen: Dikke knuffel voor jullie.